Za ovaj posao, Gradu neophodnom za modernizaciju i usaglašavanje saobraćajnog sistema sa EU standardima i potrebama Novosađana, FTN će dobiti 11,9 miliona dinara, a raditi zajedno sa firmom "Adomne", koja se bavi projektovanjem i inženjeringom.
Kako je 021 ranije pisao, ovo je prvi korak u nameri Grada da sredi saobraćajnu situaciju u Novom Sadu. Smart plan bi trebalo da da širu sliku o stanju saobraćajnica, korišćenju svih vidova saobraćaja, usaglašenosti sa EU standardima i inovacijama koje bi trebalo uvesti u saobraćajni sistem.
Težnja je da se u paket mera saobraćajne politike uključe "inovativne mere" kao što su informaciono-komunikacione tehnologije i "čista" vozila, podstakne manja upotreba automobila i definišu merljivi ciljevi za naredne godine. Grad planira da ažurira informacije koje već postoje o saobraćaju i navikama/potrebama građana i prilagodi ih onome što su trenutne potrebe - saobraćajna mreža, broj polazaka, upotreba raznih vidova prevoza itd.
Novosađani će biti anketirani radnim danima na Železničkoj stanici i pitani o svojim navikama kada su putovanja u pitanju, a biće anketirani i putnici na ulaznim i izlaznim pravcima Novog Sada. Istraživači će brojati putnička vozila i bicikliste na raskrsnicama Rumenačka - Kornelija Stankovića, Futoška - Cara Dušana, Novosadskog sajma - Hajduk Veljkova, Bulevar oslobođenja - Maksima Gorkog i na još nekoliko ključnih raskrsnica. Biciklisti će se brojati i na mostovima.
Na svim linijama GSP brojaće se putnici, sa akcentom na liniji broj 3, a u okviru zadatka istraživaće se i parkiranje u gradu. Korisnici parkirališta biće anketirani, parking mesta prebrojana i analizirana, a meriće se i vreme pešačenja od parking mesta do odredišta.
Komentari 5
Dejan
Tomislav
Nikola
Što se tiče automobila, svaki dan vidimo koliko automobilizacija grada i loša regulacija saobraćaja negativno utiču na saobraćaj. Delom razumem ljude koji zbog komfora i lošeg javnog prevoza koriste automobil, ali takav koncept saobraćaja nije održiv u gradu kakav je Novi Sad (zapravo, nije uopšte održiv u srednjim i većim gradovima).
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar