Uprave "Puta" i GSP-a bez konkretnih planova i vizija za narednih deset godina
Donošenje ovih akata za ova dva preduzeća je obaveza prema Zakonu o javnim preduzećima, ali zakonodavac sigurno nije očekivao da će nadzorni odbor i rukovodstva firmi kako bi samo formalno ispunili taj zahtev, napisati od 20 do 30 stranica ispraznog teksta prepunog birokratskih formulacija koje zapravo ne govore ništa.
Kada se pogledaju oba dokumenta o kojima će raspravljati odbornici, jedino što se može zaključiti je da su napisana slaganjem opštih definicija o poslovanju koje se mogu napisati u planovima bilo kojih firmi, odnosno samo se vide odrednice tipa "poboljšanje kvaliteta usluga", "nabavka nove opreme", "jačanje kadrovski kapaciteta" i slično.
Koliko su sadašnji uprave ova dva preduzeća zapravo bez ideje i ne bave se previše budućnošću gradskih firmi koje su im poverene na staranje, možda se najbolje vidi na primeru planova investiranja do 2026. godine. Tako GSP u tom segmentu ima jednu celu rečenicu gde navodi da planiraju da "vrše prostu reprodukciju voznog parka do 10 odsto vozila" i da "uvedu elektronski sistem naplate usluga prevoza" uz druga opšta ulaganja u rad preduzeća.
Sve to je u planu razvoja GSP-a navedeno bez ikavih procena koliko bi to koštalo, u kojim vremenskim rokovima bi se to radilo i slično. Takođe, koliko je primetno da su samo pro forme napisali ova dokumenta, vidi se i u investicionom delu plana "Puta" gde stoji jedna rečenica u kojoj se kaže da će do 2026. godine ulagati što je praćeno tabelom šta će se kupiti, međutim to nije desetogodišnji plan nabavki nego u najboljem slučaju godišnji prosek potreba. Naime, pored više kamiona i druge opreme koja bi trebalo da bude nabavljena, navedena su i dva hidranta, kupovina jednog destop računara, kupovina jednog trimera za košenje, kao i kupovina i montaža jedne kamere.
Pored planova ovih preduzeća, Skupština će usvajati i planove drugih gradskih firmi, među kojima je i plan Parking servisa. Naime, ovo preduzeće navelo je bar neke konkretne ideje koje planira da sprovede u narednu deceniju, kao što su izgradnja garaže kod Muzeja Vojvodine ili planirani broj radnika 2026.
Jasno je da nadzorni odbori i rukovodstva "Puta" i GSP-a nisu mogli u planovima detaljno i realno da navedu šta će biti sa preduzećama za deset godina jer je Srbija ekonomski nestabilna država i teško je praviti prognoze, no retko kad su planovi ovoliko bezidejni. Zapravo, toliko su skromni, da odbornici neće imati o čemu zaista da raspravljaju.
Komentari 24
Arci
Kizo
Sale NS
P.S. Barem smo se rešili (nadam se zauvek) osveštavanja vode, ojkačenja, kamena sa ramena i sličnih "tradicionalnih" manifesatcija.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar