Naime, Novi Sad učestvuje u projektu Eurovelo, koji vodi Evropska biciklistička federacija iz Brisela, koji predviđa biciklističku mrežu širom Evrope kojom će biciklisti biti bolje povezani sa turističkim i drugim lokacijama, a od koje se predviđa i značajna ekonomska korist. Konkretno, predviđa se direktna korist od sedam milijardi evra putem cikloturizma, 14,5 miliona korisnika ove rute, ali i 45 miliona evra prihoda od takozvanih dnevnih putovanja.
U prostornom planu Novog Sada je predviđena mreža biciklističkih staza koje povezuju naseljena mesta, a deo su i nacionalne biciklističke rute. Jedna od njih je i staza koja od Novog Sada vodi do Rumenke, pa ka Bačkom Petrovcu (do akvaparka Petrolend), za koju je prvo potrebno izraditi studiju za kraću rutu i to Novi Sad - Rumenka - Irmovo - Kisač - Čenej. Ovaj posao je putem tendera dobila grupa ponuđača "MXM Project" iz Novog Sada i Biro za geodetske poslove iz Sombora i vredan je 4.950.000 dinara.
Za ovaj novac se od firmi očekuje da napišu studijsku i tehničku dokumentaciju, sa kojom će Grad da konkuriše u Evropskoj uniji za novac kojim će se sama ruta izgraditi. Navedena ruta od Novog Sada do Čeneja duga je 20 kilometara, a početak joj je na Bulevaru Evrope. Vodi dalje duž kanala DTD do Rumenke, odakle kreću dve varijante. Prva je nasipom do Irmovačkog mosta, a druga uz put do istog mosta.
Grad se nada da će Eurovelo povećati prihode od turizma, ali i povećati bezbednost biciklističkog saobraćaja na delu gde su, inače, opterećeni putevi. Naravno, jedna od koristi su i bolje staze za bicikliste.
U narednim mesecima će se raditi na ovoj studiji. Podsetimo, ruta koja će spajati
Novi Sad i Begeč takođe se radi, a prva deonica je nedavno završena i vodi do kraja Futoga. Više o toj stazi čitajte
OVDE.
Podsetimo, Novi Sad svake godine poseti sve više turista, ali se oni kratko zadržavaju i uglavnom ne troše previše da bi Grad značajno prihodovao. Iako su balkanske rute postale popularne, u njih se ne ulaže ni približno dovoljno, što pokazuju i podaci o ulaganju Grada u biciklističku infrastrukturu. Ovakve, nove rute tu situaciju bi mogle da poprave. Više o turizmu u Novom Sadu čitajte u našem tekstu
OVDE.
Komentari 30
Pedja
u dužini od samo 2 km. Tu svakodnevno prolaze biciklovima i mladi i stari, a letos je i jedan mladić izgubio život (doduše kao pešak, ali da je bilo biciklističke staze, ne bi bio na putu).
Zerstorer
Nervirach
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar