Da autobus ne dođe na vreme ili pak da se uopšte ne pojavi, nije nešto na šta se Novosađani nisu navikli. Najčešći razlog za takvu situaciju jesu kvarovi na autobusima, nevreme, gužve ili pak saobraćajne nezgode. Međutim, u sindikatu "Nezavisnost" u GSP navode da do propuštanja autobuskih polazaka dolazi i zbog sve manjeg broja vozača.
U sindikatu navode da oni koji su ostali u preduzeću moraju da rade i tokom slobodnih dana. To, kako kaže za 021.rs predsednik sindikata "Nezavisnost" u GSP "Novi Sad" Obrad Tepić, ne mogu da ispune svi zbog čega neki autobus koji su građani očekivali, ni ne dođe. Ovom problemu se, zbog uredbe o zabrani zapošljavanja, ne nazire kraj.
"Već duži period se suočavamo sa manjkom vozača. To je tako zato što jedan broj vozača, zbog loših plata i teških uslova rada, napušta preduzeće i odlazi u zemlje Evropske unije gde su višestruko više plaćeni. Onda preduzeće pokušava da angažuje vozače da rade na slobodan dan, što je teško, jer je tim ljudima dosta i tih pet dana koje odrade, tako da teško mogu da dođu i šestog dana. To se posebno odrazilo kada su bile niske temperature u zimskom periodu, kada se povećao broj vozača na bolovanju. Isto tako i sada kada su visoke temperature, zbog loših uslova rada, većina vozila nema klimu, povećao se broj ljudi na bolovanju i ne možemo da ispoštujemo u potpunosti red vožnje, pa se pojedini polasci ni ne dogode", navodi Tepić za 021.rs.
U GSP-u trenutno ima preko 1.200 zaposlenih, od čega su polovina vozači. Međutim u proteklih nekoliko godina,
kako smo ranije pisali, GSP je napustilo oko 200 vozača koji su priliku za bolju zaradu pronašli u inostranstvu. Sa druge strane, broj zaposlenih u administraciji se povećavao, pa je to ono što kod vozača i majstora izaziva nezadovoljstvo.
"Problem sa manjkom vozača, samim tim i sa redovnim polascima, bio bi rešen ukoliko bi se broj ljudi u administraciji smanjio, a na njihovo mesto došli novi vozači. Između ostalog potrebni su nam i majstori, jer oni sada odlaze u penziju, a novi ne dolaze. Vozači i majstori su ti koji direktno doprinose ostvarivanju prihoda preduzeća", dodaje naš sagovornik.
Međutim, kako je ranije za 021.rs rekao izvršni direktor GSP-a Nikola Jokić, odlazak radnika ne stvara kadrovski problem, jer preduzeće stvara bazu potencijalnih radnika.
"Na osnovu prijava i molbi za zaposlenje koje svakodnevno stižu u preduzeće, organizujemo testiranja za sve prijavljene kandidate sa položenom D kategorijom, koji bi hteli da budu deo tima vozača gradskog prevoznika. Svi koji uspešno završe testiranja ulaze u našu bazu kadrova i po potrebi ih pozivamo da se aktivno uključe u rad gradskog prevoznika, te koristim", rekao je tada Jokić.
Iako, kako je naveo Jokić, manjak vozača ne stvara kadrovski problem, ostaje nepoznato da li stvara operativni problem, pošto u GSP-u nisu odgovorili na navode iz sindikata, ali ni da li će, ukoliko u budućnosti broj vozača nastavi da opada, doći do manjeg broja polazaka na gradskim linijama.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju -
LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
Komentari 55
B0le
Markoni
Darko
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar