Umesto zabrane saobraćaja na potezu od Kanala Dunav-Tisa-Dunav do mosta Varadinska duga, brodovi jutros normalno plove.
"Odloženo je do daljneg iz nekih tehničkih razloga. Čekamo da dobijemo novi termin od graditelja, pa ćemo onda reagovati. Saobraćaj se normalno odvija", kaže za 021.rs šef Lučke kapetanije Novi Sad Boris Oreb.
"Ključna tačka koja povezuje dve strane Dunava, arterije Evrope", kako je opisao Žeželjev most Evropski komesar za proširenje Johanes Han, trebalo je da bude gotov još 2013. godine. Četiri godine kasnije ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović izjavljuje da se nada da će se most peške prelaziti već od avgusta.
Kada je došao avgust mesec čelnici španskog "Azvija" obavestili su resornu ministarku da je ipak izvesnije da preko mosta peške pređe tek od sredine novembra. Spajanje lukova je bilo najavljivano za jul, zatim je prošle nedelje javljeno da će se sa tim početi danas, ali i to je odloženo.
Predsednik Pokrajinske Vlade Igor Mirović najavio je ranije da će most biti gotov krajem novembra ove godine, odnosno do 25. novembra kada se proslavlja 99 godina pripajanja Vojvodine Kraljevini Srba, Hrvata i Slovenaca.
Izgradnja novog železničkog mosta košta 45,3 miliona evra, radove izvodi špansko-italijanski konzorcijum "Azvi-Tadei", a projekat se finansira iz budžeta EU, Republike, Grada i Pokrajine.
Prvi Žeželjev most, koji je ime dobio po inženjeru Branku Žeželju, tadašnje vlasti gradile su četiri godine, od 1957. do 1961. Srušen je u NATO bombardovanju Jugoslavije 1999. godine. Od tada se promenilo nekoliko vlasti u republici, pokrajini, gradu, a svima je most bio jedan od prioriteta.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju -
LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
Komentari 53
zoks
YU
zidar
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar