Poskupljuje gradski prevoz u Novom Sadu, ali ne i u prigradskim naseljima

Skupština grada će na sednici u petak, 8. septembra doneti odluku o promeni zonsko-tarifnog sistema što je uvod u poskupljenje usluga GSP-a, saznaje 021.
Poskupljuje gradski prevoz u Novom Sadu, ali ne i u prigradskim naseljima
Foto: 021.rs

Kako saznajemo, u I gradskoj zoni cene će se povećati do 10 dinara po karti i nekoliko procenata kada su u pitanju mesečne markice, dok stanovnici prigradskih naselja poskupljenje neće skoro ni osetiti ili će čak biti smanjena cena prevoza.

Ipak, kako portal 021 saznaje u lokalnoj vlasti, nije do kraja odlučeno da poskupljenje bude baš 10 dinara, odnosno da cena karte skoči sa trenutnih 55 na 65 dinara, i još je razmatra da to povećanje možda bude za pet dinara. Konačna odluka će biti doneta narednih dana.

S druge strane, kako 021.rs saznaje, kako bi se novi cenovnik primenio potrebno je promeniti koeficijente po gradskim zonama zbog čega je Gradsko veće poslalo Skupštini grada nova Odluku o zonsko-tarifnom sistemu. Nacrt odluke predviđa da se zadrži isti koeficijent u Novom Sadu, u šta spadaju i Sremska Kamenica i Petrovaradin, dok će u preostale četiri zone koeficijenti biti smanjeni.

Tako će u II zoni koja obuhvata Popovicu, Paragovo, Nove Ledince, Bukovac, Tekije, Rumenku, Veternik i Rimske Šančeve koeficijent biti smanjen sa 2 na 1,7, u zoni III gde su Stari Ledinci, Kać i Futog koeficijent će se smanjiti sa 2,5 na 2,1, u IV zoni koja obuhvata Budisavu, Čenej, Kisač i Begeč sa tri na 2,5, dok se u V zoni gde su Stepanovićevo i Kovilj, koeficijent smanjuje sa 3,5 na tri.

To znači da će prevoz ka preigradskim naseljima ostati skoro nepromenjen ili će čak i pojeftiniti. Kolika su ovo pojeftinjenja može se izračunati tako što će se buduća cena karte u gradskom prevozu u I zoni sa koeficijentom drugih zona i potom uporediti sa sadašnjim cenama.

Kao primer možemo uzeti liniju GSP-a ka Futogu. Ova linija pripada III zoni i sadašnja cena karte je 140 dinara (55 x 2,5). Ako se promeni koeficijenta i poskupljenje bude pet dinara, cena karte će biti 130 (60 x 2,1). Međutim, ako se koeficijent ne promeni, a cena karte ipak poveća za pet dinara, nova cena karte do Futoga će biti 150 dinara (60 x 2,5).

Opet, na istom primeru, ako se koeficijent smanji i poskupljenje bude 10 dinara, cena karte ka Futogu će ostati ista (65 x 2,1).

Ukoliko dođe do smanjenja cene prevoza na prigradskim linijama, to će posebno obradovati stanovnike Veternika i drugih prigradskih naselja. Naime, ova naselja su se toliko širila poslednjih godina, da su postala skoro pa sastavni delovi Novog Sada zbog čega su tražili da uđu u I zonu. Ove uštede su još vidljivije kada se pogledaju cene mesečnih markica.

Novo poskupljenje usluga GSP-a je najavljeno još ranije kada je Skupština grada usvajala godišnji plan rada preduzeća, a i sam gradonačelnik Miloš Vučević je to letos nagovestio.

U galeriji pogledajte još uvek važeću odluku o zonskom tarifnom sistemu i predloženu odluku sa smanjenim koeficijentima.

S obzirom na rokove koji su potrebni za objavljivanje odluka u Službenom glasniku i za štampanje novih GSP markica, realno je očekivati da će novi cenovnik stupiti na snagu najranije 1. novembra ove godine.

  • Ma da

    09.09.2017 14:56
    @ staa
    Poštovana gospodjo , nisam ni frustrirana,a nisam ni socijalni slučaj. Ne koristim beneficije od države, nisam otkupila državni stan za tepsiju ribe, imam završen fakultet, radim kao privatna preduzetnica u ovoj Srbiji unazad 18 godina, poreze plaćam, doprinose na moju platu koja je mnogo veća od minimalne plaćam 68%, razne takse, kamate, porodiljsko nisam koristila , jer sam morala da održim kontinuitet u poslu,a čuvanje moje dece sam plaćala...
    Moja deca koja su srednjoškolci mesečnu kartu za bus plaćaju više od Vas!
    Svoju penziju neću moći dobiti pre navršene 65 godine (ako uopšte dodjem na red i dočekam!!),a do tada ću se naplaćati i naplaćati da bi sve penzinerke koje su penziju ostvarile sa deset godina manje uplaćenog staža i deset godina života manje penziju primale neumanjenu
    Ne radi se o frustraciji, radi se o tome da mi je dosta.
    Ne želim više da radim za druge koji ištu i traže stečena prava na nerealni iznos koji ne mogu sami isfinansirati (tog zaradjenog de facto NEMA-pojeli skakavci),već treba da finansiram ja, na štetu svog prava da steknem penziju.
    Penzija nije trka u bzini pa ko prvi stigne ima stečeno pravo,a ostali koji stižu kasnije steknu ili ne steknu uopšte, ali zato imaju OBAVEZU DA PLAĆAJU.
    Ja idem u inostranstvo,a sa 18 uplaćenih godina staža imam svakako pravo da se pojavim sa 65 godina i tražim penziju.
    Neću više da PLAĆAM u taj Fond pod tim uslovima.
    Meni ste neisplativi draga gospodjo i VI i Vaše stečeno pravo na veliku penziju.
  • I ju

    09.09.2017 00:38
    @staa
    Vi kanda i dalje očekujete i dalje ištete.....
    Ne očekujte draga gospodjo više.
    Moraćete živeti spram svog ZARADJENOG i NEPOTROŠENOG IZ FONDA PIO.
    Nešto mora ostati za mene, Vašu decu i unučiće od naših uplata u taj isti PIO za naše penzije,ne možete potroštiti baš samo Vi sve do mrvice,a mi da se snalazimo....
  • a

    08.09.2017 22:02
    @staa
    nadam se ...

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Novi Sad - Vesti