Ona je u poštu došla kako bi podigla PostExpress paket, pri čemu su troškovi bili 240 dinara. Odlučila je da taj iznos plati karticom - što se ispostavilo da ju je skupo koštalo.
"Imam net banking i na listingu sam videla da mi je pošta skinula sa računa 240 i još 300 dinara. Otišla sam u poštu i pitala njihovu kontrolorku o tome. Nije ništa znala i stigla sam do upravnika koji mi je rekao da to moja banka - AIK, uzima proviziju. Odem do moje banke i saopšte mi da kao što ne skida ni za jedno plaćanje karticom tako, nije ni za ovu transakciju. Vratim se do upravnika i on mi tada saopšti da je to, u stvari, usluga Poštanske štedionice. Mislio je da će moći lako sa babom - imam 67 godina. E to mi je prelilo čašu. Njegovo fino bezobrazno ponašanje", objašnjava svoje iskustvo za 021 ova Novosađanka.
Tek kada je u pošti popričala sa jednom zaposlenom, ukazano joj je na obaveštenje okačeno na ne tako vidnom mestu - za plaćanja karticom koja ne pripada Poštanskoj štedionici, naplaćuje se provizija.
O čemu se radi?
Naša sagovornica naišla je na problem koji godinama muči građane koji žele da plaćaju karticama u Pošti Srbije. Naime, iz nepoznatih razloga, sve pošte u Srbiji već godinama koriste terminale za očitavanje kartica koji pripadaju Poštanskoj štedionici. Na ovim terminalima ne postoji mogućnost plaćanja usluga gotovinom, već se svaka transakcija vodi kao - podizanje novca. Ovakvo podizanje novca prepoznaje se kao podizanje keša sa računa radi plaćanja, na šta se naplaćuje provizija od minimalno tri odsto ili 300 dinara. Drugim rečima, ova akcija tretira se kao podizanje gotovine sa bankomata banke koja nije izdala platnu karticu, te se naplaćuje i provizija. U ovom slučaju, veća od iznosa troškova prevoza paketa.
"Pre prvog razgovora sa upravnikom, izašla sam iz šalter sale i kada sam se u nju vratila, kontrolorka mi je pokazala ono parče papira na kom je napisano 'obaveštenje'. Ni ona nije znala, dok joj neko nije rekao", tvrdi Nada Margeta.
U Poštanskoj štedionici poručuju svim građanima da za sve transakcije u pošti koriste isključivo kartice ove banke, ukoliko su klijenti iste - jedino na taj način neće biti obračunata provizija za "podizanje gotovine", kako se svako plaćanje tretira.
"Platićete samo uslugu Pošti. Oni imaju njihov Tarifnik usluga. Za podizanje gotovine kreditnim platim karticama na terminalima Banke i Pošte naplaćuje se provizija po važećem Tarifniku usluga dostupnom na našem sajtu. Terminali u Pošti i Banci Poštanska štedionica nemaju opciju plaćanja računa, već podizanja gotovine. Za tuđe platne kartice prilikom podizanja gotovine na terminalima Pošte i Banke Poštanska štedionica plaća se provizija po Tarifniku usluga banke izdavaoca platne kartice", navode za 021 u Poštanskoj štedionici.
Da ovaj problem nije nov svedoče iskustva brojnih građana koji godinama ukazuju da je ovakav sistem nepošten, zastareo i izuzetno skup. Međutim, niko od nadležnih do sada nije ponudio rešenje, niti bilo kakav rok do kada će ovakav sistem plaćanja biti ukinut i eventualno zamenjen boljim.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju -
LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
Komentari 33
Ana
mile
Zex
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar