U emisiji
"Sučeljavanje" Radio-televizije Vojvodine, povela se polemika o izgradnji javnih garaža na osam lokacija na Limanu, što je proteklih dana izazvalo revolt među stanovnicima ovog dela grada.
Dejan Radosavljević iz "Zelene inicijative", koji je predstavljao inicijative "Ne damo livadicu" i "Sačuvajmo Liman od betona" poručio je da je veliki problem to što ne postoji komunikacija sa građanima, te da procedure donošenja planova nisu dovoljno vidljive. Prema njegovim rečima, trebalo bi da se poveća učešće građana u donošenju odluka koje utiču na njihovu sredinu.
"Plan se istakne u nekom ćošku mesne zajednice koja ne radi, a koja bi trebalo stalno da radi. Donosioci odluka su najviše aktivni oko građana kada su izbori u pitanju, a nakon toga smatraju da apsolutno više ne treba da imaju komunikaciju. Imali smo situaciju prilikom organizovanja ovih inicijativa da deluje kao da se pojedini funkcioneri ljute zato što su građani iskoristili svoje zakonsko pravo. Za inicijativu na Rotkvariji, građani su, u skladu sa zakonom, podneli podnesak za organizovanje zbora pre tri nedelje, ali odgovora nema. Niko nas ne može ubediti da su u MZ Žitni trg toliko zaposleni i da ne mogu da odgovore na legitimni zahtev građana", naveo je on.
Razlog zbog kojeg su građani ustali protiv izgradnje javnih garaža je taj što su one planirane na postojećim parkinzima, na kojima se nalazi zelenilo. Oni smatraju da bi izgradnja etažne garaže dovela do uništavanja zelenila, ali bi ugrozila i njihov životni prostor. Kroz organizovanje akcija i potpisivanje peticija, Limanci su sakupili skoro 3.000 primedbi na Plan generalne regulacije ovog naselja.
Međutim, direktor "Urbanizma" Dušan Miladinović tvrdi da će se uraditi valorizacija postojećeg zelenila, odnosno da će se proveriti da mu ističe vek življenja ili ne.
"Valorizacija će odrediti da li se neko drvo čuva ili mu uskoro ističe vek življenja i ono treba da bude zamenjeno. To se radilo ranije u Fruškogorskoj ulici, pošto je tamo bio sibirski brest koji ima širok koren, podizao je parkinge i uništavao okolinu. On je zamenjen koprivićem koji ima ukalupljen koren i to drvo sada može slobodno da raste ne ugrožavajući okolinu i infrastrukturu. Na isti način može da se uradi i ova garaža. Garaža, ako je sa svih strana otvorena, drvo može da viri kroz gornju etažu koja je na visini od 3,5 metara. Druga stvar, mi smo planirali da 50 odsto tih zidova oko garaže bude ozelenjene. Prema tome, ta garaža, koja je otvorena sa svih strana, više je ozelenjena nego sadašnji prostor", poručuje Miladinović.
On je upitao građane koji su se usprotivili ovom rešenju urbanista, gde su bili 2004. i 2005. godine, "kada je sve ovo što sada planiramo već bilo u planovima, samo je sada malo bolje uobličeno". Takođe, on se pozvao na ranije analize koje pokazuju da samo za stanare Limana nedostaje oko 1.100 parking mesta, a ukoliko se saberu i oni koji tu borave privremeno, onda je potrebno još 2.700 parking mesta.
S druge strane, Aleksandar Bede iz Društva arhitekata Novog Sada poručio je da nešto nije u redu sa analizama, ako se građani u čijem dvorištu treba da se grade garaže i dodatna parking mesta, bune protiv toga.
Kako je naveo, nije mu jasno zbog čega garaža mora da se gradi na parkingu na uglu Balzakove i Despota Stefana, koji je, smatra on, jedan od najlepših parking prostora u gradu. Bede poručuje da je parkiranje samo jedan od činilaca kada se govori o standardu života u jednom kraju.
"Ono što smo mi zaključili gledajući plan je da smo uvideli da se većina garaža planira na postojećim mestima koja su obrasla u zrelom, odraslom drveću, za koje biste stručno-strukovno morali da potražite jako dobru argumentaciju da je seča upravo tog drveća vredna za dobijanje dodatnih parking mesta", zaključio je on.
Građani su do sada nekoliko puta ukazivali na nedostatak parking prostora u gradu. Stručnjak za saobraćaj Ivan Dorčić rekao je da bi problem mogao da se ublaži tako što bi se koristili alternativni vidovi prevoza, kao što je gradski saobraćaj ili bicikl.
"Koliko sam video, sve te garaže koje su predviđene planom predviđene su na mestima gde danas imamo blokovsko parkiranje, ne zauzimaju se dodatne zelene površine, zauzimaju se oni prostori koji se već danas koriste za parkiranje, kao razvijena parking mesta i to je nešto što se čini najlogičnijim da bi se ublažili problemi koji proizilaze iz nedostatka mesta za parkiranje", kazao je Dorčić.
Član Komisije za planove Skupštine Grada Novog Sada Radonja Dabetić kazao je da Plan regulacije Limana nije konačan. Plan donosi mogućnost da se nešto izgradi, ali to ne znači momentalnu gradnju planiranog. Međutim, kada bude, ono što je u njemu projektovano moraće da se ispoštuje, pa tako i ideja da na zidovima garaža bude 50 odsto zelenila.
"Plan ništa okvirno ne uređuje, nego radi sve veoma precizno. Donošenjem ovog plana omogućava se da se te garaže grade. Druga stvar, nije tačno da neće biti dovoljno zelenila, u planu je vrlo precizno navedeno da 50 odsto površine fasade mora da bude ozelenjeno. Kada plan to tako napiše, a mi kao komisija odobrimo, to ne može da se drugačije izvede", poručio je on.
Posle javnog uvida Predloga plana generalne regulacije Limana sa Univerzitetskim kampusom sledi prikupljanje i obrada primedbi građana, nakon čega će se organizovati i rasprava.
Podsetimo, lokacije na kojima bi, prema dokumentu, trebalo da budu izgrađene garaže su: Ulica Veljka Petrovića, Milice Stojadinović Srpkinje, ugao Bulevara despota Stefana i Šekspirove, ugao Narodnog fronta i Šekspirove, ugao Narodnog fronta i Balzakove, između ulica Ive Andrića i Heroja Pinkija, ispod planiranih objekata Univerziteta u Novom Sadu, te u okviru Univerzitetskog kampusa.
O razlozima zbog kojih su se građani pobunili i organizovali u inicijative, možete da čitate
OVDE.
Ceo Plan možete da pročitate
OVDE.
Komentari 54
Liman3
4 451 3 722
Liman III 2018 broj stanova broj parking mesta
4 746 2 869 (-853)
Ovo su NJIHOVE BROJKE mogu se lako proveriti !
A ko je srušio parking N.fronta-Balzakove ( sa min 120 mesta) da napravi zgradu sa 100 mesta suterenskih,koje PRODALI IDEA-i?
Ko je napravio Park City, na 100% parcele, sa garažama koje stanari ne koriste? Vole ljudi napolju da ostave? Prazan Maxton čuvan,pod kamerama,košta oko 30 e mesečno,Amss,prazan,Merkator,sve na 500 metara ...a sad će neki majmuni ( misli na nas očigledno) da plate iste pare za javanjak? Bez drveta ali sa malo korićšenim špricevima koji će se uračunati u cenu
Kakve bre podzemne garaže sa krovnim parkiranjem?Vertikalni korov na 1,5 m,MOŽE!
I koje "sučeljavanje" je ovo bilo,treba daleko drugačije da se "sučelimo"
AA
Tri titana, zgradurine na brodogradilistu i depresiji, sve od Galensa i Aleksandra. Njima spremaju garaze, da omiljenog investitora vec doceka sve spremno.
izdrzite
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar