Nestašica registarskih tablica u Novom Sadu i okolnim mestima

Građani Novog Sada, Bačke Palanke i drugih mesta u Vojvodini čekaju da dobiju registarsku tablicu i po nekoliko nedelja.
Nestašica registarskih tablica u Novom Sadu i okolnim mestima
Foto: 021.rs
U Policijskoj upravi u Novom Sadu građani dobijaju odgovore da tablica nema i da ne znaju kad će ih biti.
 
"Kad nam pošalju iz Beograda", govori dežurni policajac. 
 
Novosađanin koji je jutros došao u šalter salu zgrade novosadske policije da proveri da li su tablice napokon stigle prokomentarisao je kako je nemoguće da se zbog ovako trivijalne stvari pravi problem.
 
"Nemoguće je da nije predviđeno koliko ljudi će tražiti tablice u toku jednog meseca. Mi imamo pravo da vozimo svoja kola. Ovako nam je to pravo onemogućeno".
 
Kako za 021 kaže Goran iz Bačke Palanke, ni tamošnja lokalna policijska uprava nije u mogućnosti da mu da registarsku tablicu, a nisu mogli da mu kažu ni kada će se to promeniti. Da bi koristio svoj auto, morao je da uzme probne tablice.
 
"U ponedeljak sam ih platio 5.600 dinara i važile su do srede. Pošto ni u sredu nisam dobio tablice, da bih mogao da vozim sa probnim tablicama, morao bih ponovo da platim taj iznos", priča Goran.
 
Probne tablice koštaju oko 4.500 dinara sa taksama i osiguranjem i one traju do ponoći tog dana kada se prave. Tablice za svaki naredni dan koštaju oko 500 dinara po danu. 
 
U Narodnoj banci Srbije (NBS), čiji je Zavod za izradu novčanica (ZIN) zadužen za izradu registarskih tablica, za 021 tvrde da oni redovno snabdevaju sve policijske uprave registarskim tablicama i da obim proizvodnje i dinamika isporuke zavise od zahteva MUP-a.
 
"Primetili smo da je u ovoj godini izrazito povećana potražnja, kao i da broj isporučenih tablica za prvih šest meseci 2018. godine već prelazi uobičajeni godišnji prosek isporuke", navode u NBS.
 
U Ministarstvu unutrašnjih poslova nisu dali komentar na nestašicu tablica, a u Auto-moto savezu Srbije za 021 kažu da nisu upoznati sa ovim problemom. U međuvremenu, građani kojima su potrebne nove registarske tablice onemogućeni su da voze svoja kola, koja su mnogima neophodna da bi stigli do posla, otišli do lekara, otputovali na odmor i slično.
 
Inače, ZIN je proizvodnju registarskih tablica preuzeo 2010. godine od somborske fabrike "Boja" sa kojom sada održava saradnju. Tada je najavljeno da je nabavljena mašina najnovije generacije koja može da izradi 600 tablica u satu, odnosno 300 kompleta, što je trebalo da bude dovoljno kako bi se, bar što se proizvodnje tiče, sprečile gužve prilikom izdavanja poput onih kod zamene pasoša. 
 
Ipak, prve gužve pojavile su se već 2011. godine, na šta su tada nadležni odgovarali da su neka područja naručivala količine tablica koje daleko prevazilaze njihove potrebe, pa je zbog toga došlo do neadekvatne raspodele.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju - LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
  • Kernel

    19.07.2018 11:00
    Juče su stigle tablice u NS i do popodneva je nestalo, danas ih opet više nema... Jednokratna pomoć za Novi Sad... Da li ću se ikada probuditi iz ove noćne more zvane srbija...
  • krle

    18.07.2018 09:46
    Prosto ne mogu da verujem da se ovako nešto može desiti, i to ima samo u Srbiji. Mogu li mediji (radio 021) uticati da se neko "pokrene" i napravi dovoljan broj registarskih tablica, kako se ne bismo dalje brukali kao država.
  • Dragana

    17.07.2018 13:24
    ŠĐČĆŽ i WXY bez Q
    Mislim da je došlo vreme da se ispitaju postupci gospodina Damira Okanovića iz Agencije za saobraćaj i njihove odluke koje na najnegativniji način se odražavaju na sve nas kao vozače koji su prisiljeni da iz ko zna čijih interesa trpe nelogična, nestručna i dugoročno veoma štetna rešenja koja su nam nametnuta iz navedene Agencije.
    Naime, opet se ispostavilo da je ova država najgora za svoj narod, a sve je kulminiralo kada su granične vlasti susednih zemalja počeli da vraćaju vozila sa srpskim oznakama zato što je isteklo trajanje saobraćajnih tablica, kao da one mogu da se pokvare, izbrišu ili zarđaju!?
    Zatim:
    Homologacija folija za zadnja stakla, dva puta tehnički za preko 60% vozila u Srbiji za koje je ministar rekao da se neće sprovoditi, atest plinskog uređaja SAPUNICOM na svakih 5 godina, stara srpska slova ŠĐČĆŽ i WXY bez Q na tablicama (dobro se sećam kada je gosp. Okanović promovisao nove tablice rekao koliko je ponosan na sva srpska slova), a gore u tekstu je samo jedna od posledica.... Zatim kvarljiva prva pomoć koja mora da se menja na 3 godine(verovatno će se gaza pokvariti!), Upaljena svetla preko cele godine u zemlji sa preko 200 sunčanih dana, levak sa radarom na autoputu kod Bačke Topole i Niša-za sve ovo u normalnim zemljama postoje presretači i brzinske kamere.
    Pored toga nikada nisu objavljeni podaci koliko su zapravo gore navedene mere uticale da se poveća bezbednost saobraćaja!?

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Novi Sad - Vesti