Iako su još stari Egipćani pravili pivo i ljudi ga piju hiljadama godina, tek u 19. veku počelo je flaširanje tog pića, pošto su pivari, zajedno sa komercijalizacijom ovog pića, ustanovili i da će tako duže ostati sveže, piše "Biznis insajder".
Ispočetka su ga pivari prodavali u flašama od bezbojnog stakla i dobro se pokazalo kada su ga držali u hladnim i mračnim prostorijama. Međutim, pivari su ubrzo ustanovili i da pivo u takvim flašama izloženo suncu poprima neprijatan miris i da zaudara "k'o tvor". I to doslovno tako.
Do takvog neprijatnog mirisa dolazilo je zato što su bezbojna stakla propuštala UV zrake da prodru u piće i izmene mu ukus tako što su oslobađala kiselinu iz hmelja koja je potom u hemijskoj reakciji sa sumporom prisutnim u pivu pravila jedinjenje veoma slično onom koje tvorovi ispuštaju da oteraju grabljivice u prirodi.
Da bi to predupredili, pivari su uveli braon flaše, jer je tamna boja sprečavala prodor nepoželjnih zraka, a pivo je u njima duže ostajalo sveže.
A zelene? Tokom Drugog svetskog rata, zavladala je i nestašica braon flaša, pa su odabrane zelene. Osim toga, u mnogim pivarama proizvedeno pivo točilo se i u braon i, ređe, u zelenim flašama. Među pivopijama počele da kruže i razni urbani mitovi i legende kao "objašnjenja" za takav postupak i nije bilo retko da se nerado odlučuju za zelene flaše. Međutim, usledilo je i objašnjenje tehnologa iz privara da se na proizvodne trake na svakih 99 ili 999 braon flaša stavlja jedna zelena kako bi se pratila proizvodnja i uzimali uzorci na proveru.
U međuvremenu je razvijena i tehnologija zaštite bezbojnih flaša od propuštanja UV zraka, ali je uprkos tome pivari retko primenjuju.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju -
LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
Komentari 2
oOo
Wolf 359
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar