Posao nije jedina obaveza, tu su i deca, održavanje kuće, kupovina, pokušaj da se stigne na aerobik, ali i da se opustite uz prijatelje. Lista je dugačka, a možete je sami nastaviti. Ipak, postoje stvari u organizaciji vremena koje vam mogu pomoći da bolje upravljate njime i samim tim budete zadovoljniji.
1. Napravite listu
Naš mozak preopterećen je obavezama koje moramo da izvršimo – ako pokušavate da zapamtite sve što morate da uradite, možda tražite previše. Sastavljanjem liste oslobodićete prostor u mozgu i biti produktivniji. Istraživanja pokazuju da većina stresa koji osećamo ne dolazi od viška obaveza, već od gubitka kontrole. Popis pomaže da se osećate kao da držite sve konce u rukama jer pomoću njega tačno možete da vidite šta treba da uradite. I to naravno ne znači da to morate da uradite baš danas.
2. Idite malim koracima
Iako se ovo može učiniti šašavim, naročito ako treba da prodate stan ili završite veliki projekat na poslu, ali fokusiranje samo na krajnji rezultat verovatno će dovesti do odgađanja obaveza.
Koncentrisanje na nešto što je vrlo veliko i važno, poput preseljenja ili planiranja godišnjeg odmora, često nikada ne završi dobro. Tada ćemo se osećati preplavljeno i paralizovano. To je zato što veliki ciljevi nisu neki praktični koraci koje preduzimamo. Pokušajte da ih razlomite.
3. Prestanite da radite baš sve
Kada smo preopterećeni, često se zavaravamo da je sve što radimo veoma važno, i da samo mi možemo to da uradimo kako treba, što može stvoriti svojevrsnu zavisnost. Pokušajte da pustite neke stvari. Zapitajte se: "Šta mogu da ostavim nedovršeno?"
4. Odredite prioritete
Često slušamo kako smo preopterećeni brojnim informacijama koje dobijamo, ali pravi problem je u tome što smatramo da je većina tih stvari podjednako važna pa im pridajemo istu pažnju, što dovodi do toga da smo stalno rastrojeni. Bez obzira na to da li stei kod kuće ili na poslu, razmišljajte samo o onom što vam je najvažnije. Prvih sat vremena na poslu provedite radeći stvari koje su najvažnije, pre nego što proverite elektronsku poštu, rizikujući da vas nešto ne omete. Na taj ćete način kontrolisati vlastito vreme.
5. Snizite kriterijume
Snižavanje kriterijuma je, naravno, kletva bilo kojem zaposlenom perfekcionisti. Ali, kad god uhvatite sebe da želite da promenite svoje obrasce ponašanja, morate razbiti navike tako što ćete napraviti suprotno od onoga za što smatrate da ste primorani da uradite.
To može značiti da brzo završite posao, umesto da pokušavate da stvorite remek-delo. Vrlo je neprirodno ako ste navikli da radite sve prema najvišim standardima.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju -
LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
Komentari 1
Lui
Saveti koje ste dali očigledno su namenjeni rukovodstvu, direktorima i funkcionerima.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar