Mreža autoputeva u našoj zemlji od danas je duža za novu deonicu od Obrenovca do Ljiga. Da bi autoput zaista doneo očekivane efekte na polju bezbednosti saobraćaja, potrebno je da poštujemo propise, uključujući i pravilno korišćenje leve (preticajne) trake.
Da naravnonda cu se skloniti u desnu traku ali kad janocenim da to mogu bezbedno uciniti a za majmuna koji vozi 200 boli me uvo moze da amblenduje koliko hoce a tu je i kocnica .
Na autoputevima Srbije vlada velika saobraćajna nekultura, jer lično sam doživeo nan100 puta,da je prazan autoput, a neki pametnjaković vozi levom trakom (80 kmh ) a desna je prazna .
Nakon nekoliko ablendovanja , na jedvite jade uspem da ga sklonim sa podsticajne trake, pa mu onda namerno pokažem, nakon preticanja odmah se vraćam u voznu desnu traku, a on se ponovo vraća u levu preticajnu traku, pa dalje čeka sledećeg da ga nervira, e takvu stoku od vozača bih kaznio kao za nasilnički vožnju, jer on misli da je to po propisu što radi po autoputu.
Ali naša saobraćajna policija gleda jeli neko kod 1e0 kmh , prekoračio brzinu za 2 kmh, da ga kazne , a ovakve vozače ostavljaju nekažnjene.
Predrasuda je u naj kraćem sud nekoga o nečemu što ne poznaje. Pročitah nekoliko komentara i u svakom komentaru predrasude. Treba znati da postoje nova pravila saobraćaja za one koji onomad položiše i shvatiše da oni sve znaju. U naselju možete da se krećete i levom trakom ali ste dužni da promenom trake iz leve u desnu omogućite bržem vozilu koje se kreće iza vas da prođe, problem se javlja kada jak intenzitet saobraćaja. Van naselja a to je i auto-put nije dozvoljeno kretanje levom trakom osim ako je desna popunjena vozilima. Ni jedno pravilo nije dozvoljeno koristiti na silu. Na auto-putu nema sporih vozila, njima tamo nije dozvoljen pristup tako da to nije opravdanje za kretanje levom trakom. Poistovećivanje sa vozilom po dimenzijama, snazi i brzini je odraz stanja u društvu. Za vrlo kratko vreme se može dovesti sve u red ukoliko to nadležni reše.
zato sam stavio reč "otvoreni" pod navodnike, i oni koji su mi dali pluseve koji te zbunjuju su znali na sta sam mislio. Deo puta koji se nastavlja na Bul Evrope od rumenačkog kružnog do autoputa smatraš običnom gradskom ulicom?!? Jadno je što opravdavaš kontradiktorne i urnebesno glupe pojave u saobraćaju ali očigledno i sam pripadaš onima koji im doprinose pa si se našao prozvan. Ne tiče se tebe da li neko prekoračuje ograničenje, što je i u tekstu navedeno, tvoje je da se skloniš u desnu traku čim imaš priliku za to a ne da svoju zapregu parkiraš u levu.
Dok se mi edukujemo kako bolje da vozimo njihovim autoputevima, koji se grade po ličnom nahodjenju a ne privrednoj razvijenosti, broju stanovnika i kulturno-obrazovnim prioritetima (gde Čačak ima 3 autoputa u blizini a Kragujevac ni jedan - vidite mapu na današnjem Blicu) - u Vojvodini samo jedan autoput. Ne znamo ni asfalt da zanovimo na regionalnim putevima Sombor-N. Sad, N. Sad-Senta i Kikinda itd... Po Fruškoj gori rupe ne zatvaramo ni šljunkom ni asfaltom, N.Sad-Beočin kao šira biciklistička staza a nigde pešačkih staza po selima i prigradskim naseljima... Sramota generacija unazad... I ko nam je kriv? Srbijanci ili mi sami, što smo inertni, glupavi a pod parolom "kulturni i fini". Odlaze nam mladi jer i sa sela udaljenog 25km od radnog mesta provode 3h dnevno u putovanju. Sramota!
"@mrva 19.08.2019 • 07:50
Ne postoji "otvoren" i "zatvoren" autoput. Ono na šta ti misliš nije neki mini gradski autoput za gaženje gasa i preticanje, nego obična gradska ulica koja ima dve trake i za nju važe pravila gradske vožnje, a to je ograničenje od 50 (ili 60 i 70, ako je tako naznačeno). Tu su obe trake vozne, a ne jedna vozna a jedna za preticanje. Ako ablenduješ nekom ko vozi dozvoljenom brzinom u gradu, onda si samo jedan običan kreten koji ne poznaje osnovna pravila, a ne presposobni Šumaher. I još dobiješ toliko pluseva..."
Pre bilo kakvog vredjanja, molio bih komentatore da procitaju dva puta komentar, koji planiraju da komentarisu, ako treba, da zovu i mamu i tatu da im pomognu, jer ovo nema smisla. Vredjati coveka, a da pritom nemas blage veze sa zivotom je sramotno. Bez obzira sto zivimo u Srbiji.
Iz pomenutog komentara, ostavljenog pod imenom "mrva", jasno je da covek misli (napisao je) na saobracajnice koje prilaze gradu.
Ja stalno tu imam u glavi put od autoputa tj Kacke petlje do Hladnjace i obrnuto. Gde mnogi zaposednu levu traku i lagano... Pooojma nemaju da bi trebalo da se sklone, sto primetim kada ih obidjem sa desne strane i vidim pogubljeni pogled, koji govori vise od reci.
Ne postoji "otvoren" i "zatvoren" autoput. Ono na šta ti misliš nije neki mini gradski autoput za gaženje gasa i preticanje, nego obična gradska ulica koja ima dve trake i za nju važe pravila gradske vožnje, a to je ograničenje od 50 (ili 60 i 70, ako je tako naznačeno). Tu su obe trake vozne, a ne jedna vozna a jedna za preticanje. Ako ablenduješ nekom ko vozi dozvoljenom brzinom u gradu, onda si samo jedan običan kreten koji ne poznaje osnovna pravila, a ne presposobni Šumaher. I još dobiješ toliko pluseva...
Dobro pitanje za srbe, inat,ne znanje,bahatost, dase iz bgd kad se zalepe u levu traku vozile niko kao oni, amlenduju jer su ,,brzii, tu dodajte i ove u pokusaju da budu dase sa ST tablicama ! Kad to pomesate imate veliku priliku da napravite sudar na auto put zbog tudje gluposti ! A tek kruzni tokovi,ihajj to je neresiva enigma !
"šta je to što vozače u Srbiji tera da se inate na putu"
Pa, sami ste rekli: inat.
To su nezreli ljudi koji nikad nisu rascistili sa mrznjom koju su stekli, prvenstveno u detinjstvu, uglavnom prema roditeljima.
Pitanje je nazalost zasto morate ovo uopste da pisete kad bi mi koji smo polagali morali ovo da znamo a na nasim auto putevima kao i magistralnim ljudi voze levom trakom jer jednostavno ne znaju cemu sluzi leva traka. Ja gledam da ne prekoracujem brzinu ali isto tako ne zelim da vozim 90 na auto putu gde je dozvoljeno 130 i gde neko koci saobracaj i ne dozvoljava ti da normalno vozis. Inace u nemackoj za ovaj prekrsaj vam se oduzima dozvola ako vizite levom trakom a nikog ne obilazite. I pitanje je kakvi nam vozaci izlaze iz auto skola jer ovo nije jedini problem nazalost gomila njih ne znaju ni sve znakove.
Cesto vozim relaciju ns-bg dozvoljenom brzinom 130km/h..
Najveci deo puta, kao I vecina vozaca, prinudjen sam da bukvalno vozim levom trakom (I ako ona sluzi samo za preticanje) jer veliki broj vozila kod nas na autoputu vozi izmedju 80 i 110km/h.. to je njihovo pravo, ali nas ostale vozace primoravaju da vozimo levom trakom.
neretko zapažam svojevrsan apsurd - da zapravo desna traka postaje brža od leve! Ovo ređe na "otvorenom" autoputu ali zato često na putevima koji prilaze gradu... Naravno mehanizam je jasan, nakon što se jedan ili više poludebilnih vozača neprekidno kreće sporom brzinom u LEVOJ traci (često kojekakvi tamići i sl) ostali su nakon bezuspešnog ablendovanja prinuđeni da obilaze DESNOM trakom. Posmatraš u neverici i jedino uspevaš da promrmljaš - ratardiran narod! Onda se setiš koga biramo na izborima... i tako u krug
Voznjom u Nemackoj novim propisom je zabranjeno, da u levoj traci blicanjem upozoravate vozaca ispred vas da se skloni, cak mu ne smete prici previse blizu kako bi ga i na taj nacin opomenuli da se skloni ispred vas. Potrebno je razumevanje i strpljenje, vozna autoputem je opasna radnja, koja zahteva da pstupanje bude stalozeno i racionalno. Posebno je vazna upotreba migavca kako bi svi oko vas bili upuceni u vase namere.
Hajde prodjite delom autoputa od BG ka NS i to od skretanja za Indjiju do skretanja za Maradik i to srednjom trakom. To bubrege izvaljuje, auto poskakuje uvis. dozvoljena brzina je 130Km/h i odjednom pole skretanja za Indjiju nailazite na nevidljive golim okom talase , udoline i grbe na autoputu da mislite da ce auto da poleti, a kamenje iz bubrega ispada sigurno napolje. Bukvalno u sekundi morate oboriti brzinu na oko 70Km/H da bi ste koliko toliko bezbedno odvozali tu deonicu . Zato ja licno kad god mogu fingiram preticanje nekog sporijeg vozila na toj deonici kako bih zapravo prosao taj deo u levoj traci, a primecujem da mnogi i inace voze taj deo levom trakom jer je zaista pogibeljno nastaviti srednjom sporijom trakom voziti taj deo puta. Inace clanak je potpuno ok sto se tice voznje levom trakom na autoputu kao podsetnik za mnoge vozace koji to ne postuju.
U sve to uz optimističnu misao da automobili sa desne strane (koji se pretiču) drže odstojanje koje odgovara njihovoj brzini kretanja (ne jedan drugome u turu) te je povratak iz zaobilazne trake u desnu i izvodljiv.
Kada imam (ne)sreću da vozim po Srbiji ne poštovanje odstojanja je zastrašujuće!
(A ovde govorim i o onima koji ‘ablenduju’)
Pa ustvari i nije, vecina ljudi zna pravila, iako se ispred i u kruznom toku ponasaju kao preplaseni obezglavljeni pilici. Jedina sporna stvar je spoljasnja traka kod obicnog kruznog toka s dve trake - koja da bi kruzni tok imao smisla i saobracaj klizio neometano treba da bude iskljucivo za prvo iskljucenje, ali pravilnik to ne zahteva, nego omogucava (i uplaseni to obilato koriste) beskonacno kruzenje spoljasnjom, sa cak pravom prvenstva u odnosu na one koji se iskljucuju iz toka, i time se pravi haos.
Veliko hvala redakciji na objavljenom clanku, jos samo da ljudi pocnu da se pridrzavaju svega napisanog, mada nazalost mislim da je ovo kod nas nemoguce primeniti...
Da li je zaista potrebno objašnjavati ovako prostu stvar. Gde su onda komplikovane stvari s kojima se svakodnevno susrećemo, mnogo češće od vožnje levom trakom autoputa?! Jesu li vozači polagali vozački ispit?
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Kako se pravilno koristi leva traka autoputa
Autor: B92
Život
•18.08.2019.
•13:09
Komentari 23
Nesa
Kenan Dupljak
Nakon nekoliko ablendovanja , na jedvite jade uspem da ga sklonim sa podsticajne trake, pa mu onda namerno pokažem, nakon preticanja odmah se vraćam u voznu desnu traku, a on se ponovo vraća u levu preticajnu traku, pa dalje čeka sledećeg da ga nervira, e takvu stoku od vozača bih kaznio kao za nasilnički vožnju, jer on misli da je to po propisu što radi po autoputu.
Ali naša saobraćajna policija gleda jeli neko kod 1e0 kmh , prekoračio brzinu za 2 kmh, da ga kazne , a ovakve vozače ostavljaju nekažnjene.
Neime
mrva
zato sam stavio reč "otvoreni" pod navodnike, i oni koji su mi dali pluseve koji te zbunjuju su znali na sta sam mislio. Deo puta koji se nastavlja na Bul Evrope od rumenačkog kružnog do autoputa smatraš običnom gradskom ulicom?!? Jadno je što opravdavaš kontradiktorne i urnebesno glupe pojave u saobraćaju ali očigledno i sam pripadaš onima koji im doprinose pa si se našao prozvan. Ne tiče se tebe da li neko prekoračuje ograničenje, što je i u tekstu navedeno, tvoje je da se skloniš u desnu traku čim imaš priliku za to a ne da svoju zapregu parkiraš u levu.
E moji Vojvodjaneri
j1ggy
Ne postoji "otvoren" i "zatvoren" autoput. Ono na šta ti misliš nije neki mini gradski autoput za gaženje gasa i preticanje, nego obična gradska ulica koja ima dve trake i za nju važe pravila gradske vožnje, a to je ograničenje od 50 (ili 60 i 70, ako je tako naznačeno). Tu su obe trake vozne, a ne jedna vozna a jedna za preticanje. Ako ablenduješ nekom ko vozi dozvoljenom brzinom u gradu, onda si samo jedan običan kreten koji ne poznaje osnovna pravila, a ne presposobni Šumaher. I još dobiješ toliko pluseva..."
Pre bilo kakvog vredjanja, molio bih komentatore da procitaju dva puta komentar, koji planiraju da komentarisu, ako treba, da zovu i mamu i tatu da im pomognu, jer ovo nema smisla. Vredjati coveka, a da pritom nemas blage veze sa zivotom je sramotno. Bez obzira sto zivimo u Srbiji.
Iz pomenutog komentara, ostavljenog pod imenom "mrva", jasno je da covek misli (napisao je) na saobracajnice koje prilaze gradu.
Ja stalno tu imam u glavi put od autoputa tj Kacke petlje do Hladnjace i obrnuto. Gde mnogi zaposednu levu traku i lagano... Pooojma nemaju da bi trebalo da se sklone, sto primetim kada ih obidjem sa desne strane i vidim pogubljeni pogled, koji govori vise od reci.
Vozacka kultura nam je vrlo upitna....
@mrva
:/
Crni Dejane, sta ti napisa u ovoj "recenici"?!
Dejan
inat
Pa, sami ste rekli: inat.
To su nezreli ljudi koji nikad nisu rascistili sa mrznjom koju su stekli, prvenstveno u detinjstvu, uglavnom prema roditeljima.
Djole
Ns
Najveci deo puta, kao I vecina vozaca, prinudjen sam da bukvalno vozim levom trakom (I ako ona sluzi samo za preticanje) jer veliki broj vozila kod nas na autoputu vozi izmedju 80 i 110km/h.. to je njihovo pravo, ali nas ostale vozace primoravaju da vozimo levom trakom.
mrva
Kole
Nikolaj
Rudolf
NezavisniVojvodjanin
Seka Persa
Kada imam (ne)sreću da vozim po Srbiji ne poštovanje odstojanja je zastrašujuće!
(A ovde govorim i o onima koji ‘ablenduju’)
@Dragan
App
Ako ce nam se vozaci osposobljavati preko portala I novina, onda nas tek cekaju nesrece!
Ns bg svaki dan
Nišlija
Dragan
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H