Grad bakra Bor je rekorder po broju kružnih tokova i kružnih tački. Naime, tvorac i mislilac Spaskovski Blagoje, donedavni čelnik i grobar RTB Bor, je izgradio sedam kružnih tokova i tački na prostoru Bora u dužini od tri kilometra. Kružni tokovi i kružne tačke su reljefno dizajnirani, a na sredini je postavljen spomenik, njegov nema. Najmanja kružna tačka ima prečnika 1903 milimetara. Osim ovoga, on je izgradio zoološki vrt u gradu i dom za stara lica u na brdu iznad Bora. U zoo vrtu nema ježa, jer jedino njega ne može da jaše. On je autor muzeja krševa rudarski i metalurške opreme na "Zelenom" bulevaru na ulazu Bora. Spaskovski sa svojim delima je "ponos" borana i boranki.
To si u pravu sve i to je po meni jedina ispravna logika za upotrebu kružnog toka, ne može doći do problema. Desna traka za prvi izlaz, leva za ostale.
Međutim naš zakon predviđa drugačije i ponašanje po principu kako si ti naveo je prekršaj pošto se kod nas kaže trake su iste kao na bulevaru što znači iz te unutrašnje /leve ti ne možeš ići pravo nikada već bi morao da se prvo prestrojiš u spoljnu pa tek onda da napustiš tok, što je debilana. Ili da je fi kružnog toka 100m ili da voziš tri kruga dok ne uvatiš desnu traku.
" marko
23.12.2020 • 10:22
Stalno se priča o tome kako su kružni tokovi "teški" za vozače, ali moje iskustvo govori drugačije. Čak i kad neiskusan ili rasejan vozač pogreši u kružnom toku u 99% slučajeva ne bude ništa osim što će neko da zatrubi iz protesta. Pa i kad se sudar desi, u kružnom toku se ide veoma polako i najčešće su udesi blagi.
Podatke nemam pa ne mogu da tvrdim ali koliko sam ja mogao videti brže se prođe kroz kružni tok a i milion puta su bezbedniji od raskrsnica "
Sve ste u pravu, samo ste zaboravili da u jednacinu ubacite pesake i bicikliste, koji ne cekaju da se put oslobodi, vec "on je kriv ako me udari" i cepaj...
Dalje, u ovom slucaju, ja bih usao u skroz desnu traku i izasao na drugi izlaz, a ne na prvi. Sto bih cekao bez veze? Kako je to cekanje "turbo"? Ne znam, ali videcemo, u koloni iza zbunjenog vozaca koji ne zna koliko mu je mesta potrebno da se ukljuci i kada da to ucini, umesto da je vec izasao iz kruznog...
Nisu problem kruzni tokovi nego vozaci. Dokle god se ne digne zid izmedju traka u kruznom toku ljudi nece nauciti kako se prestrojava i koja traka je za koji izlaz.
Stalno se priča o tome kako su kružni tokovi "teški" za vozače, ali moje iskustvo govori drugačije. Čak i kad neiskusan ili rasejan vozač pogreši u kružnom toku u 99% slučajeva ne bude ništa osim što će neko da zatrubi iz protesta. Pa i kad se sudar desi, u kružnom toku se ide veoma polako i najčešće su udesi blagi.
Podatke nemam pa ne mogu da tvrdim ali koliko sam ja mogao videti brže se prođe kroz kružni tok a i milion puta su bezbedniji od raskrsnica
braća hrvati od 2014 imaju ovakve tokove, mađarska i pre toga.... zamislite da slučajno ubace i naizmenične ograde na mestu ukrštanja biciklističkih staza sa izlazima sa bulevara... upravo se setio, pa ovo drugo je bilo postavljeno na pružnim prelazima sa naselja na deletinaru kada se ide... ali to su bili komusnisti postavili, šta oni znaju...
Ako si pod polukruznim mislio povratak u svoj pravac, odakle si dosao, da, ispada da iz dva pravca vozila mogu da se vrate, a iz druga dva ne mogu. Cudno.
Inace, ovo se ne razlikuje mnogo od standardnih kruznih tokova sa 2 trake. Samo kad bi ljudi postovali pravila, onosno logiku. Iz desne trake ulazis u spoljnu i ides samo desno. Iz leve trake ulazis u unutrasnju i ides pravo, levo ili nazad. Toliko je jednostavno, i nema potrebe za prestrojavanjem. Gde god izlazis iz unutrasnje trake, ne mozes preseci nikom put, jer znas (teoretski) da onaj iz spoljne ide u prvu sledecu desno. Problem imamo kad neko iz spoljne trake resi da ide okolo. Tacnije, problem su ljudi, a ne dizajn raskrsnice.
Video sam ovakav kružni tok u Holandija i odlično je rešenje i napravljen je da bi se smanjila nezgode različitim tumačenjem vožnje u kružnom toku Ali za nas ovo je misaona imenica zato sto je kod nas normalno da voze u kontra smeru na bulevarima i kako vi sad nekom krezubom srbendi da objasnite da vozi po pravilima
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
VIDEO: "Turbo" kružni tok - bezbedniji i smanjuje broj konfliktnih situacija
Autor: Automobili.hr
Život
•23.12.2020.
•07:57 > 08:18
Komentari 14
Sale
"rtb bor"
Gusztav
Kružnotokač
Međutim naš zakon predviđa drugačije i ponašanje po principu kako si ti naveo je prekršaj pošto se kod nas kaže trake su iste kao na bulevaru što znači iz te unutrašnje /leve ti ne možeš ići pravo nikada već bi morao da se prvo prestrojiš u spoljnu pa tek onda da napustiš tok, što je debilana. Ili da je fi kružnog toka 100m ili da voziš tri kruga dok ne uvatiš desnu traku.
gradjaninX
23.12.2020 • 10:22
Stalno se priča o tome kako su kružni tokovi "teški" za vozače, ali moje iskustvo govori drugačije. Čak i kad neiskusan ili rasejan vozač pogreši u kružnom toku u 99% slučajeva ne bude ništa osim što će neko da zatrubi iz protesta. Pa i kad se sudar desi, u kružnom toku se ide veoma polako i najčešće su udesi blagi.
Podatke nemam pa ne mogu da tvrdim ali koliko sam ja mogao videti brže se prođe kroz kružni tok a i milion puta su bezbedniji od raskrsnica "
Sve ste u pravu, samo ste zaboravili da u jednacinu ubacite pesake i bicikliste, koji ne cekaju da se put oslobodi, vec "on je kriv ako me udari" i cepaj...
Dalje, u ovom slucaju, ja bih usao u skroz desnu traku i izasao na drugi izlaz, a ne na prvi. Sto bih cekao bez veze? Kako je to cekanje "turbo"? Ne znam, ali videcemo, u koloni iza zbunjenog vozaca koji ne zna koliko mu je mesta potrebno da se ukljuci i kada da to ucini, umesto da je vec izasao iz kruznog...
Rizbo
Limanac
...
marko
Podatke nemam pa ne mogu da tvrdim ali koliko sam ja mogao videti brže se prođe kroz kružni tok a i milion puta su bezbedniji od raskrsnica
socko
Dudarim II
Nimbus
Inace, ovo se ne razlikuje mnogo od standardnih kruznih tokova sa 2 trake. Samo kad bi ljudi postovali pravila, onosno logiku. Iz desne trake ulazis u spoljnu i ides samo desno. Iz leve trake ulazis u unutrasnju i ides pravo, levo ili nazad. Toliko je jednostavno, i nema potrebe za prestrojavanjem. Gde god izlazis iz unutrasnje trake, ne mozes preseci nikom put, jer znas (teoretski) da onaj iz spoljne ide u prvu sledecu desno. Problem imamo kad neko iz spoljne trake resi da ide okolo. Tacnije, problem su ljudi, a ne dizajn raskrsnice.
Ali
Иги
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H