"ko vas uopšte tera da pomerate auto za tih 5-6 metara?"
Saobraćaj je "kolektivni ugođaj", a ne samoživo bahaćenje.
Zašto se pomerati?
Iz prostog razloga, da i druga vozila priđu raskrsnici i na vreme se prestroje. Ako stojite u proširenju u srednjoj traci, ometate one iza sebe koji idu levo ili desno, a tamo nema vozila ispred. Zapamtite, niste sami, nego ste bezobrazni.
Molim vas da hitno patentirate taj prvi na svetu perpetuum mobile, motor koji radi bez potrošnje goriva. Nažalost, izgleda niste dobili taj kec kada ste trebali pa danas bez trunke osnovnog znanja o zakonima fizike ste umislili da ste na poziciji da drugima udeljujete ocenu znanja.
Neverovatni su mi ovi koji pišu da prilikom kočenja motorom dizne prestaju da ubrizgavaju gorivo.
To se gospodo ne dešava nikad dok motor radi, jer da ne ubrizgavaju ugasio bi se.
Nebitno je da li se spuštate niz venac ili prilazite raskrsnici.
Raste jer bord pravi projekciju dometa na osnovu režima vožnje. A, pošto voziš dugo (npr. spust) sa potrošnjom nula ili blizu nje, bord tu celu vožnju tretira kao ekonomičnu i nižu od prethodne na osnovu koje je računao domet.
E Boško, Boško... Reklo bi se da nisi baš u materiji. A i ovi što su ti dali pluseve... Nema potrošnje kada auto koči motorom. I drugo, ko vas uopšte tera da pomerate auto za tih 5-6 metara? Čuvajte kvačilo i krećite kada može da se stvarno krene.
Pri kočenju motorom displej pokazuje potrošnju "0" ako li otvorite bilo koji stručni članak Boscha na ovu temu pročitaće te da se dizna u ovom režimu otvara na svaki treći takt. Oni ljudi nemaju razloga da lažu čitav svet i koncepciju rada motora i dizel i benz. Što znači da se gorivo realno troši. Ako li probate na spustu niz Venac sa isključivo kočenjem motorom na nekim modelima potrošnja ide u "-" ,a br kilometara do pumpe raste . Tako da ne verujete baš svemu što stručnjaci pišu.
Ne znam kako je u drugim automobilima, to kocenje motorom u Skodi bas ne funkcionise kao u teoriji. Kola samo u drugoj brzini osetno usporavaju...U svim višim brzinama je neznatno. Morao bi da pocnes da usporavas sa kilometar...
Baš me interesuje koji je ovo "stručnjak " rekao.Ili pišete samo radi pisanja .Ne postoji isključivo pravilo, vozim 40 godina i svašta sam vozio i ne bih se baš složio.
Većina "novijih" (u zadnjih 10ak godina) motora su neki tubro *, i preporučuje se da se "šalta" na do 1700-2000 obrtaja. Ako pustim gas, to je max 1500. Kad krenem da stiskam kočnicu, to je već oko 1200. Gde je "prostor" da ja neko vreme kočim motorom? :) Ima da "zaštuca" samo tako...
To možda stoji ko vozi drugačije, pa krene sa 4000+ obrtaja u taj "posao", i ima jedno 200m za sve... Ali u gradskoj vožnji, sve ređi su slučajevi da se neko ne ubaci, ako ima prostora, i slično - što remeti taj ceo proces...
I još jedna stvar, možda grešim - jeVtinije su kočnice pa i diskovi nego generalna motora. Jer, kočenje motorom zahteva rad motora - možda "u prazno", ali se haba. Šta je jeftinije habati?
Potrošnja na leru, nebitno da li je vozilo u mestu ili pokrenu je 0.5-1l/h, dok je pri kočenju motorom prekinut rad dizni tj. cut-off i potrošnja goriva je 0 (nula).
Najjači su oni što koče na zeleni blink pa ga zakucaju u mestu prw žutog svetla. Semafor je sasvim dobar bukvarski primer da ovu zemlju vode plitki ljudi, da budem politički korektan. Šta je poenta treperuceg zelenog i žutog svetla? Nema je, onda se lepo produži žuto svetlo za taj vremenski interval koliko blinka zeleno. Drugo jel interval blinkajućeg zelenog dodat na vremenski period zelenog svetla ili je oduzet od njega? Naravno da je oduzet od vremena upaljenog zelenog svetla.
I za kraj kada su tako pametni zašto nemamo rreperuće crveno pre nego što uključi žuto? Ist je funkcija treperelo zeleno ili crveno, ničemu me služi sem da buni ljude.
Najgori su oni neodlucni koji pred smaforom prvo dodaju gas pa naglo zakoce! Inace, trebalo bi uvek kociti motorom a kocnice po potrebi, bez obzira da li je auto s motorom napred ili nazad. Zanimljiv je beogradski stil voznje gde se svi zalecu na semafor iako je crveno i to samo zato sto im se uvaljuje neko isprd njih i semafora.
Zadnja vuča i doboši za prave vozače! Većina nije nikad ni vozila automobil sa zadnjim pogonom pa ni ne poznaje taj lep osećaj kad autobil "gura" a ne "vuče"
I ovakvim stilom vožnje se rodila najveća pošast u srpskog naroda posle promaje-crknut plivajući zamajac. Sve sami Šumaheri a spaljuju kvačila neznanjem..
Zaustavljanje zavisi od uslova, mesta, udaljenosti od semafora, drugih vozila...
Ovo je pisano za test uslove i "sam na putu", što nije realno.
Takođe ne stoji nebuloza " u leru je i potrošnja goriva veća nego kad automobil koči sam, odnosno motorom."
Veliki problem neukih vozača po gradu je zaustavljanje na semaforu 5-6metara od vozila ispred. Tek kad stane još vozila iza, onda pametnjaković-ka, pomeri auto za taj razmak. Nakon toga, sva ostala vozila se pomeraju. Pored starta sa semafora, ovo je najveće zagađenje i potrošnja i goriva i habanja delova.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
VIDEO: Kako kočite na semaforu? Mnogi prave dve greške
Autor: Index.hr
Život
•29.01.2024.
•07:47
Komentari 23
To je to
Taxi
Saobraćaj je "kolektivni ugođaj", a ne samoživo bahaćenje.
Zašto se pomerati?
Iz prostog razloga, da i druga vozila priđu raskrsnici i na vreme se prestroje. Ako stojite u proširenju u srednjoj traci, ometate one iza sebe koji idu levo ili desno, a tamo nema vozila ispred. Zapamtite, niste sami, nego ste bezobrazni.
Iki
@Iki
Iki
svašta
To se gospodo ne dešava nikad dok motor radi, jer da ne ubrizgavaju ugasio bi se.
Nebitno je da li se spuštate niz venac ili prilazite raskrsnici.
S21
Raste jer bord pravi projekciju dometa na osnovu režima vožnje. A, pošto voziš dugo (npr. spust) sa potrošnjom nula ili blizu nje, bord tu celu vožnju tretira kao ekonomičnu i nižu od prethodne na osnovu koje je računao domet.
Talac
9
AA
Prilicno si samouveren za nekog ko ne zna. Mislim na deo oko potrosnje goriva...
Verica
warf
mile
Mirko
To možda stoji ko vozi drugačije, pa krene sa 4000+ obrtaja u taj "posao", i ima jedno 200m za sve... Ali u gradskoj vožnji, sve ređi su slučajevi da se neko ne ubaci, ako ima prostora, i slično - što remeti taj ceo proces...
I još jedna stvar, možda grešim - jeVtinije su kočnice pa i diskovi nego generalna motora. Jer, kočenje motorom zahteva rad motora - možda "u prazno", ali se haba. Šta je jeftinije habati?
S21
opcija
///
Najveća
Majkić
I za kraj kada su tako pametni zašto nemamo rreperuće crveno pre nego što uključi žuto? Ist je funkcija treperelo zeleno ili crveno, ničemu me služi sem da buni ljude.
Zare
Mare
Rođenje legende
Boško
Ovo je pisano za test uslove i "sam na putu", što nije realno.
Takođe ne stoji nebuloza " u leru je i potrošnja goriva veća nego kad automobil koči sam, odnosno motorom."
Veliki problem neukih vozača po gradu je zaustavljanje na semaforu 5-6metara od vozila ispred. Tek kad stane još vozila iza, onda pametnjaković-ka, pomeri auto za taj razmak. Nakon toga, sva ostala vozila se pomeraju. Pored starta sa semafora, ovo je najveće zagađenje i potrošnja i goriva i habanja delova.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H