Vozim kuci i skontam da sam prethodno napisala glupost. Naravno da ne drzim sve vreme zmigavac kada sam u spoljnoj traci, vec samo pri izlasku. Ali drzim kad idem unutrasnjom na 3. izlaz. Idem da dam sebi minus. Pogresi covek, sta cete. Nekad cak i u kruznom toku.
Kakav idiotski argument... "ako napišu". Pa jesu li ikada napisali da treba skakati u Dunav? Ikada u istoriji postojanja bilo kojeg zakona da li je pisalo da "treba skakati u Dunav" ili išta slično pa zato danas daješ takav "argument" kao da je to nešto što se dešava? To nemaš kompletiranu ni osnovnu školu pa si umislio da se zakon donosi na pijaci bez ikakvog prethodnog uplitanja struke ili skupštine te je moguće da u zakon o saobraćaju uđe stavka da "treba skakati u Dunav"? Da li možeš razumeti i prihvatiti da si osoba koja predstavlja opasnost za društvo i kojoj je neophodno lečenje? Ovo nije retoričko pitanje.
Kad se ulazi u kružni tok ne treba da se signalizira žmigavcem zato što je pravac kretanja u kružnom toku uvek isti. Sva vozila koja se već nalaze u kružnom toku imaju prednost jer na ulasku u kružni tok ima trougao (u teoriji ima kružnih tokova bez trougla na ulazu i u tom slučaju vozilo sa desne strane ima prednost ali ja u praksi nisam naišao na takav kružni tok).
Kad se uđe u kružni tok daje se signalizacija žmigavcem malo pre izlaska da bi ostali u kružnom toku znali da izlazite. Ako kružni tok ima više traka daje se žmigavac kad se menja traka i uvek se izlazi iz kružnog toka iz spoljne trake a ne kao neki iz unutrašnje pa preseku spoljnu traku bez žmigavca ili uključe žmigavac ali misle da zbog toga imaju prednost da iz unutrašnje trake seku spoljašnju (ovo se često dešava). Kao što je neko već prokomentarisao na slici u članku je turbo kružni tok sa dve trake ali je konstruisan tako da je zabranjeno menjanje traka i ima fizičke barijere da to spreči.
Ako sam nešto pogrešno napisao molim da me ispravite.
Дуго сам радио као профи возач. Општи утисак јда је јако пуно лоших возача. А кружни ток је посебна прича. Буквално влада право јачег. Незналице те натерају да правиш прекршај да не би дошло до удеса.
@Zovite pravim imenom @Sreten
Tako je to kada laici umisle da poznaju zakone pa osete potrebu da komentarišu pa i druge podučavaju nečemu o čemu sami nemaju pojma.
ZOBS član 32:
Stav 3: Vozač ne sme da započne bilo koju radnju vozilom u saobraćaju na putu (uključivanje u saobraćaj, promenu saobraćajne trake, prestrojavanje, skretanje, polukružno okretanje, obilaženje, preticanje, vožnja unazad, isključenje iz saobraćaja, zaustavljanje, parkiranje i dr.) pre nego što se uveri da radnju može da izvrši na bezbedan i propisan način.
Stav 4: Vozač je dužan da druge učesnike u saobraćaju jasno i blagovremeno obavesti o nameri da izvrši radnju iz stava 3. ovog člana dajući propisani znak pokazivačima pravca, a ako oni ne postoje, odgovarajući znak rukom. Vozač mora davati propisani znak za sve vreme vršenja radnje vozilom, a po izvršenoj radnji mora prestati sa davanjem tog znaka.
Prateća pojava: isti pojedinci umišljaju da pojmovi "vozač" i "vozilo" se ne odnose na biciklistu odnosno bicikl.
Najmanji problem. Veliki broj vozača uleće u kružni tok k'o muva bez glave sa onim tipičnim "ja imam prednost" stavom bez obzira što na ulazu u tok stoji saobraćajni znak ukrštanja sa putem sa pravom prvenstva prolaza! Jednom se jedan raspravljao da to ne važi jer kružni tok nije raskrsnica (?!).
Drugo, probajte kao biciklista ili motociklista promeniti traku ili izaći iz prostog kružnog toka sa jednom trakom! Ovi za volanom vas konstantno "isecaju" bez obzira što im signalizirate a ima i debila koji smatraju da dvotočkašima nije dozvoljen saobraćaj u kružnom toku. Znači ne, opravdano, biciklistima ukoliko postoji staza i prelaz (nepropuštanje je druga tema) več dvotočkašima uopšte! Kao da će izgubiti ne znam ni ja šta ako sačeka 2.4 sekunde da neko na dva točka nastavi svojim putem.
Prosli put kad ste dali clanak o sestotracnom kruznom toku nastao je kurslus. Svi su se prestrojavali u dvotracnoj iz unutrasnje u spoljnu, da bi se po izlasku iz kruznog toka vratili u preticajnu traku! Sa ovakvim vozacima dajem zmigavac sve vreme i bio bi mi spas kada bi svi to radili. Drugo su kulturne zemlje odakle preuzimate clanke.
Položila sam pre 3 god. Instruktor mi je rekao da dajem žmigavac i kada ulazim i kada izlazim. Vremenom naučnih sa obzirom da na uključenju stoji znak obaveznog smera ne moram da ga dajem.
Šta se radi kada se menja saobraćajna traka u okviru kružnog toka ? ("Uključite žmigavac samo kada napuštate kružni tok kako biste upozorili druge vozače, pešake ili bicikliste kuda želite da idete. U drugim slučajevima ne koristite signalizaciju - ni u kružnom toku, niti kada ulazite u njega. ")
,,Po ZOBS-u biciklisti nisu u obavezi da daju ručne signale". Sto znaci da se ZOBS pravi po potrebama kretena. Zdravim razumom naravno da treba signalizirati ono sta ti je namera.
U poslednje vreme sve učestaliji su tekstovi o načinu vožnje u kružnim tokovima.Znači da ima značajan broj vozača koji ne razumeju kako se vozi u istom.Želim da podelim sa vama kako moja koleginica prolazi kružni tok, a verujem da će mnogi prepoznati ove vozače.
Citiram:"U kružnom toku ja zažmurim i stisnem po gasu da što pre prođem, pa ako prođem prođem i tako uvek".
Živa bila!
Zmigavac je velika nepoznanica za srpskog vozaca. Ima i onih koji ga se sete pa ga ukljuce radi reda a to je u toku skretanja. Druga nepoznanica osim kruznog toka je zuto svetlo. I to za srbina treba ukinuti.
Tema je dobra, ali sam tekst je promašaj:
- na slici je turbo kružni tok koji ne zahteva davanje žmigavca
- po ZOBS-u biciklisti nisu u obavezi da daju ručne signale
- "signalizirati" je glagol koji nema to značenje u srpskom jeziku
- ne postoji kazna u ZOBS-u za nedavanje žmigavca
Ovo je samo vrh ledenog brega nebuloza u ovom loše prevedenom klikbejt članku.
VW, Mercedes, Renault i većina svetskih proizvođača je najavila posebne modifikacije automobila za srpsko tržište - nemaju žmigavce uopšte, imaju ogromnu sirenu koja svira čim date kontakt, posebnim nosačem lakta sa spoljne strane vozačevih vrata, automobil ima samo pun gas i ler i dolazi bez katalizatora ali sa jakim muzičkim paketom koji hvata samo novokomponovane stanice.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Četvrtina vozača ne zna kako se pravilno signalizira u kružnom toku
Autor: Fenix magazin
Život
•19.06.2024.
•06:27
Komentari 23
Aleks
Viktor
Zemara
Slucaj
@Eh...
Jevrem
Kad se uđe u kružni tok daje se signalizacija žmigavcem malo pre izlaska da bi ostali u kružnom toku znali da izlazite. Ako kružni tok ima više traka daje se žmigavac kad se menja traka i uvek se izlazi iz kružnog toka iz spoljne trake a ne kao neki iz unutrašnje pa preseku spoljnu traku bez žmigavca ili uključe žmigavac ali misle da zbog toga imaju prednost da iz unutrašnje trake seku spoljašnju (ovo se često dešava). Kao što je neko već prokomentarisao na slici u članku je turbo kružni tok sa dve trake ali je konstruisan tako da je zabranjeno menjanje traka i ima fizičke barijere da to spreči.
Ako sam nešto pogrešno napisao molim da me ispravite.
Eh...
Šomi
Zobs nije zob
Tako je to kada laici umisle da poznaju zakone pa osete potrebu da komentarišu pa i druge podučavaju nečemu o čemu sami nemaju pojma.
ZOBS član 32:
Stav 3: Vozač ne sme da započne bilo koju radnju vozilom u saobraćaju na putu (uključivanje u saobraćaj, promenu saobraćajne trake, prestrojavanje, skretanje, polukružno okretanje, obilaženje, preticanje, vožnja unazad, isključenje iz saobraćaja, zaustavljanje, parkiranje i dr.) pre nego što se uveri da radnju može da izvrši na bezbedan i propisan način.
Stav 4: Vozač je dužan da druge učesnike u saobraćaju jasno i blagovremeno obavesti o nameri da izvrši radnju iz stava 3. ovog člana dajući propisani znak pokazivačima pravca, a ako oni ne postoje, odgovarajući znak rukom. Vozač mora davati propisani znak za sve vreme vršenja radnje vozilom, a po izvršenoj radnji mora prestati sa davanjem tog znaka.
Prateća pojava: isti pojedinci umišljaju da pojmovi "vozač" i "vozilo" se ne odnose na biciklistu odnosno bicikl.
Mićo
River
Drugo, probajte kao biciklista ili motociklista promeniti traku ili izaći iz prostog kružnog toka sa jednom trakom! Ovi za volanom vas konstantno "isecaju" bez obzira što im signalizirate a ima i debila koji smatraju da dvotočkašima nije dozvoljen saobraćaj u kružnom toku. Znači ne, opravdano, biciklistima ukoliko postoji staza i prelaz (nepropuštanje je druga tema) več dvotočkašima uopšte! Kao da će izgubiti ne znam ni ja šta ako sačeka 2.4 sekunde da neko na dva točka nastavi svojim putem.
Slucaj
Caca
/
plati se kazna.
nije dozvoljeno menjati trake u kruznom toku.
a to sto su u nsu kruzne raskrsnice oznacavali idioti pa je iz desne trake dozvoljeno ici pravo umesto odmah skretanje je posebna prica o mozgu srba
Milan
Biba
nikaDRobom
Nišlija
Zovite pravim imenom
Mica
Citiram:"U kružnom toku ja zažmurim i stisnem po gasu da što pre prođem, pa ako prođem prođem i tako uvek".
Živa bila!
Zovite pravim imenom
Sreten
- na slici je turbo kružni tok koji ne zahteva davanje žmigavca
- po ZOBS-u biciklisti nisu u obavezi da daju ručne signale
- "signalizirati" je glagol koji nema to značenje u srpskom jeziku
- ne postoji kazna u ZOBS-u za nedavanje žmigavca
Ovo je samo vrh ledenog brega nebuloza u ovom loše prevedenom klikbejt članku.
Realista
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H