Koliko sam pratio, imamo pojave da automatski sistem softverski pokušava da diže avion kada ga treba ravnati ili spuštati. Što dovodi do prevlačenja, gubitka uzgona i momentalnog pada.
Senzori su ono što govori softveru šta se dešava.
Neka mi oprostew diplomci, ali na primeru pada Erbasa, pokazano je šta mlad inženjer može da uradi u projektu.
Napravljen je samo jedan senzor nivoa aviona koji daje podatke sooftveru, za Erbas.
Taj senzor je idiotski smešten napolju. Iako ne treba da radi na osnovu protoka vazduha, već gravitaciono.
Zalili su ga vodom na pranju aviona.
Zaledio se pri brzom poletanju i promeni temperature.
Softver je poludeo zbog senzora koji je non stop davao jedno stanje, dok su senzori motora davali drugo.
Komandovao je upravo to što nije trebalo i došlo je do gubitka uzgona i smrti blizu 300 ljudi.
Naravno, u jendom trenutku, ne mogavši d areši, predao je komandu pilotima - ali to piloti nisu imali jasno pokazano.
Ne znam šta da kažem o ovakvim projektima od strane diplomiranih ljudi.
Jedan prosečan majstor bi to bolje rešio.
Sistemska greška se nalazi u projektnim biroima firmi ovakvih aviona.
Koji više pokušavaju nešto da izmisle, nego što to testiraju.
Na kraju se testira na ovakvim slučajevima.
U ovom slučaju, dovoljno je da je softver oduzeo snagu motorima, i kraj priče.
ne za 2 godine, nego za manje od 6 meseci (29.10.2018. Indonezija-189 poginulih) i dve godine u službi modela BA 737 MAX LEAP 1-B, gotovo 350 žrtava je jeziv bilans za kompaniju koja uživa respekt najveće svetske vazduhoplovne kompanije, vodećeg proizvođača komercijalnih aviona i najvećeg izvoznika u Americi.
http://www.boeing.com/commercial/737max/by-design/#/featured
https://www.nytimes.com/2018/11/27/world/asia/indonesia-lion-air-crash-.html
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Avionska nesreća u Etiopiji: Zašto se srušio boing
Autor: BBC News na srpskom
BBC
•11.03.2019.
•10:29 > 11:00
Komentari 2
Đole
Senzori su ono što govori softveru šta se dešava.
Neka mi oprostew diplomci, ali na primeru pada Erbasa, pokazano je šta mlad inženjer može da uradi u projektu.
Napravljen je samo jedan senzor nivoa aviona koji daje podatke sooftveru, za Erbas.
Taj senzor je idiotski smešten napolju. Iako ne treba da radi na osnovu protoka vazduha, već gravitaciono.
Zalili su ga vodom na pranju aviona.
Zaledio se pri brzom poletanju i promeni temperature.
Softver je poludeo zbog senzora koji je non stop davao jedno stanje, dok su senzori motora davali drugo.
Komandovao je upravo to što nije trebalo i došlo je do gubitka uzgona i smrti blizu 300 ljudi.
Naravno, u jendom trenutku, ne mogavši d areši, predao je komandu pilotima - ali to piloti nisu imali jasno pokazano.
Ne znam šta da kažem o ovakvim projektima od strane diplomiranih ljudi.
Jedan prosečan majstor bi to bolje rešio.
Sistemska greška se nalazi u projektnim biroima firmi ovakvih aviona.
Koji više pokušavaju nešto da izmisle, nego što to testiraju.
Na kraju se testira na ovakvim slučajevima.
U ovom slučaju, dovoljno je da je softver oduzeo snagu motorima, i kraj priče.
what?
http://www.boeing.com/commercial/737max/by-design/#/featured
https://www.nytimes.com/2018/11/27/world/asia/indonesia-lion-air-crash-.html
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H