Autor: BBC News na srpskom

BBC
21.07.2019.
09:10 > 10:08
Kada počnete da pišete o pitanju dojenja na javnom mestu u Srbiji, ubrzo shvatite da se tu uopšte ne radi samo o dojenju.
  • Davno su bili bebe

    25.07.2019 08:28
    Ne znam šta da mislim
    Najintimniji, najlepši trenuci provedeni sa mojom decom kada su bili male bebe je bio kada sam ih hranila. Ni jednog momenta se nisam stidela toga ali mi isto tako nije palo na pamet da to radim u javnosti. Ne zbog sramote nego prosto zbog želje da u tom trenutku budem sama sa svojim detetom. Tako da ne znam šta da mislim Nije ni ružno ni sramota dojiti u javnosti, ali dojenje nije samo hranjenje tako da ....
  • Nemanja

    23.07.2019 21:46
    @Radoznali

    Mora biti da je tako, kako bi se ikada moglo desiti da zatucanoj budali dve različite osobe s istim imenom kažu da je zatucana budala... To je isto toliko neverovatno kao to da si ti napisao onaj prvi komentar pod 'ili-ili', pa onda pod drugim imenom oslovljavaš sebe kao 'prethodnika'... Takve stvari su jednostavno nemoguće!

    A 'pridike o toleranciji, moralu i ljudskim pravima' su za ljude, ne za bolide kojima pada na pamet da seru dojiljama o tome gde i kako smeju da doje decu, i da određuju šta je 'naopako' iz svojih ćumeza. Kako god bilo, nadam se da ću upoznati svog imenjaka, dođem mu barem piće!
  • Radoznali

    23.07.2019 18:21
    @ Nemanja
    Da ti si ocigledno taj. Agresija i recnik te odaju sinko. "Zatucana budala", "govno od coveka", "copor majmuna", itd, tako etiketiras svakog ko kaze nesto sa cime se ne slazes... A ovamo drzis pridike o toleranciji, moralu, ljudskim pravima i cemu sve ne.... Pa mislim da ni jedna mama sto hoce da doji javno ne bi htela da je ti takav branis.... Ali ne vredi govoriti, takav si pa si takav, na tvoju dusu nek ide....
  • Nemanja

    23.07.2019 16:15
    @Radoznali

    Ahahaha, ali 'gej parada i svega naopakog', pa ovo je sjajno, ne treba zatucanoj budali puno da se deklariše... Ne znam o čemu tačno pričaš, ali ko god da te nakrpio, potpuno ga podržavam. A što se tiče batina, ajd' ti lepo od sada priđi svakoj trudnici koja doji pa joj iznesi lično svoje zgražanje, pa testiraj kakav je učinak, tj. koja ti je prolaznost bez batina.
  • Radoznali

    23.07.2019 12:50
    @ Nemanja
    Ma jesi li ti isti onaj Nemanja sto je po portalima veciti advokat kojekakvih gej parada i svega naopakog a u ime nekakvih gradjanskih i ljudskih prava? Po recniku bi se reklo da si bas beskompromisan, ali bogami i primitivni galamdzija sto rece ovaj prethodnik. A kanda i malo agresivan. Ne daj boze da sretnes nekog ko ne misli kao ti, valjda bi ga prebio na mrtvo ime. ;-)
  • T. L. L.

    23.07.2019 12:13
    Dojila sam dete skoro dve godine, ali nikada u javnosti, kao ni pred ocem, svekrom, prijateljima. Jednostavno mi je bilo neudobno i neprijatno. A tek oni komentari - uuuu, ala vuče, sisa k'o lud i sl. Strašno. To je jedan vrlo intiman čin, koji traži mir i posvećenost. Bar neke od nas misle tako, ne zalazeći u oblast ženskih prava, morala itd.
  • Nemanja

    23.07.2019 11:20
    @Ili - ili

    Potpuno tačno, ali fali dopuna:
    Prikazivati beskompromisnost u insistiranju na građanska prava i odsustvo tolerancije prema ljudskoj gluposti kao 'samopromociju' i 'galamu', a licemernu i ljigavu kuknjavu o čistunstvu kao 'diskreciju' je takođe dobar pokazatelj - ne toliko lične inteligencije, koliko nepoštenja, bezobrazluka i generalno potpunog odsustva moralnih vrednosti.

    Da prevedem to na jednostavniji jezik, džaba ti tvoja 'socijalna inteligencija' kad si govno od čoveka.
  • Ili - ili

    23.07.2019 09:12
    Procitah clanak i pratim ovu raspravu vec par dana i moram da primetim sledece: diskrecija u drustvenom ophodjenju je po pravilu odraz socijalne inteligencije i umeca civilizovanog ponasanja, naprotiv, galama, nametljivost, samopromocija, itd, su pouzdan znak nekulture, odsustva socijalne svesti, pa i licnog primitivizma. Zakljucak dragi moji sugradjani izvucite sami........
  • Trudnica

    22.07.2019 20:11
    Trudnica, buduća 'mamica' je slučajno školovana i slučajno radi sa malom decom već 15god. Dojenje na javnom mestu nije zabranjeno tako da ako neko ima problem sa tim, bio od doilja ili posmatrač, to je njegov subjektivni doživljaj, irelevantan za društvo u celini. Prijatan dan svima i dozvolite drugima da imaju drugačije mišljenje-to se zove tolerancija i izuzetna je vrlina kojoj treba da učimo decu, a da bismo ih učili moramo je imati u ličnom sistemu vrednosti.
  • Komifo

    22.07.2019 19:09
    @Ја једем код

    Razumeo si prvu polovinu - da mama bira. Sad ti još samo ostaje da skapiraš drugu polovinu - da je tvoj udeo u njenom izboru nikakav, i da možeš samo da od*ebeš šta god da je izabrala.
  • Ја једем код

    22.07.2019 17:33
    своје куће
    Беба бира када ће да једе, али мама бира где ће беба да буде у време када треба да једе.
    Нека мама једе код куће и нахрани бебу код куће, па онда да сита мама изведе ситу бебу у шетњу.
  • Trt

    22.07.2019 13:56
    @purgerNS

    Likovi kojima je 'jedini + u životu mesto rođenja' i dalje imaju plus više od kreatura koje okolina ne trpi ni gde su se rodili, a ni gde su došli.
  • Nemanja

    22.07.2019 13:53
    @Zaboga
    @Protiv, jako protiv
    @₩₩₩

    Ako vas neko fizički prisiljava da posmatrate dojenje, pod hitno se obratite policiji. Ako to nije slučaj, preporučujem vam da odvratite pogled i gledate svoja posla, umesto što kričite ovde kao čopor majmuna.
  • @Trudnica

    22.07.2019 13:23
    Dojenje na zahtev se primenjuje ne zato što je "jako moderno", već zato što je je prirodno i zdravo, za razliku od dojenja po satnici, sve dok beba dovoljno ne poraste. Tvoje dete, tvoj izbor, samo mi je neverovatno da neko pored tolike količine lako dostupnih informacija iz stručnih izvora odluči da muči dete, rizikuje da izgubi mleko, raskida vezu između gladi i hrane, ignoriše skokove u razvoju, itd. Ni odrasla osoba ne jede u tačno određenim intervalima i svi znamo kako je kad gladan moraš da se strpiš da bi jeo, sad zamisli kako je bebi koja ima nultu kontrolu impulsa kad mora da čeka satima da jede jer je mamica zamislila da se mora držati tačnog rasporeda.
  • Moj zivotni prostor

    22.07.2019 12:54
    @ Moja beba
    Razmisljam da li da se uopste upustam sa personom poput tebe, ali aman zeno nevaspitana si i iritantna do beskraja i nazad. Pa ne vrti se ceo svet oko tebe i TVOJE bebe, jesi li u stanju to da skapiras?? I mani se providnog izvlacenja na natalitet, to trenutno uopste nije tema.
  • Trudnica

    22.07.2019 08:30
    Uskoro treba da se porodim i nadam se da cu moci, imati mleka da dojim. Samim tim sam se informisala koliko-toliko o svemu. Nisam za dojenje na zahtev, iako je to sada jakoo moderno, jer verujem da se rutina uvodi od prvog dana rodjenja. Takodje ne mislim da treba da dojim u zagusljivom kaficu, i ukoliko bih i bila u situaciji da sam van kuce pre bih pitala u nekom butiku, knjizari, svi imaju neke izdvojene prostore. Ne smeta mi dojenje u javnosti ali me ton mama koje ga zagovaraju podseca na antivakcinaski, kao da su ne znam kako ugrozene, jednostavno preteruju.
  • opalim te g...m

    22.07.2019 06:44
    Nema mi komentara pa da probam ponovo. Meni ne smeta. nikom normalnom ne smeta. Smeta ovima sto se cerekaju i gledaju iz prikrajka toples na plazi. Jbga, nisu nikada videli. Hranjenje beba je normalna potreba i ne razumem sablaznjavanje. Po stti put, zemlja kretena. Samo napred mame.
  • Lepo je receno

    22.07.2019 05:59
    Bolesna nacija! Nismo za Evropu, nikad necemo napredovati dovoljno da se nazovemo civilizacijom. Uostalom, Srbi su uvek napredovali van Srbije, zapitajte se zasto. Smeta vam to sto beba jede?! Ne moze vas biti sramota jer je odustvo stida primarni znak gluposti.
  • Babazvekans

    22.07.2019 02:11
    Emirati
    U Ujedinjenim arapskim emiratima ji Saudijskoj Arabini e problem dojiti dete izvan kuce bez obzira koliko je diskretno. U Engleskoj i citavoj Evropi nikakvih problema majke nemaju s tim.
  • Moja beba

    22.07.2019 00:30
    @Branko
    Kad rodis dete onda pametuj o mama koje pohrle na ulicu sa malim bebama. Zivo me zanima sta ces reci na dva meseca u cetiri zida jer boze moj selu (i BG je obicna selendra) smeta sto ja izvodim MOJE dete. Sta te briga sta koja zena radi? Nemas vecih briga u zivotu?
  • Moja beba

    22.07.2019 00:23
    @?!
    Evo jos jednog moralnog cistunca kojem ne smetaju gole p.ke i sise na svakom koraku, a smeta mu zena koji doji novi zivot naroda koji se gasi u zemlji koja nestaje.
    Za takve kao sto si ti biram adekvatne reci.
  • purgerNS

    22.07.2019 00:03
    384
    Ja i DB...dečko imaš opasan problem
    Ilija Čvorović ti nije ravan...
  • Milena

    21.07.2019 23:31
    Ne postoji nista lepse
    Zaista ne postoji nista lepse od veze koja se desava izmedju majke koja doji svoje dete i deteta, tada svet nestane u svoj svojoj zlosti i postoje majka i dete i beskrajna ljubav. Zasto bi neko tu magiju pozeleo da prekine obznanjivanjem svog mrzovoljnog prisustva.
  • jedna mama

    21.07.2019 23:09
    Obelezite Vi nama gde smemo da hranimo Vasu decu.Tamo cemo i ici.Nije uopste problem.Samo nam morate obezbediti nekoliko mesta...
    Urbaniji ljudi su bili pre sto godina.Razmislite gde su se deca hranila u tom periodu?i gde su se majke nalazile?Sedele su u kuci stalno?
    Nije moda u pitanju nego potreba.Mene su u zimskom periodu isterali u trznom centru iz igraonice.Starije dete se zaigralo 4g.prekoracila sam rok za dojenje bebe od dva ipo meseca.Nisam mogla nikako starije dete da odvojim od igre,jednostavno nisam.Beba gladna,place.Pitam,da li moze tamo u onom cosku,nikoga nema?Ne moze,imate wc.
    I sva sreca da je starije dete bilo razumno,poslo je sa mnom i tamo sam dojila bebu,u wc-u.
    Eto dokle je doslo!Igraonica i vole decu,ma...
    Niti da ostavim dete samo,niti da ne podojim bebu.Nije mi lako bilo.A,ne moze se sedeti ceo dan u kuci i starije dete(nije islo u vrtic-nismo dobili mesto),a htela sam da izvedem dete da se igra.
    I? Sta ja da radim?
    Fensi mama?malo sutra!!!
    Stojeci u smrdljivom wc-u pisaju,prde,dete svasta hoce da dira,ulazi-izlazi po sto puta,ja idem za njim,urazumim nekako,ali ne drzi mesto.Beba place,ja ne smem.
    Da,nisam dobra mama!!!
  • Branko

    21.07.2019 22:36
    @Hipokrizija
    Nemam bas nista protiv beba, golih grudi ili dojenja na javnom mestu, uostalom to gledam od kada znam za sebe jer neke grupe u nasem drustvu su to oduvek praktikovale, ali zameram mladim mamama koje odmah sa tek rodjenom bebom pohrle na ulicu. E, to nikako nije dobro za bebu, ali je njima nesto drugo primarno a to nije briga za tek rodjenu bebu.
  • ?!

    21.07.2019 21:21
    @ Moja beba
    Aha evo ga tipican primerak moderne nadobudne trendi mame, ja pa ja, ja boginja rodila bebu, ej koje postignuce, kraljica majka, ko mi sta mozeee!! Pa lepo su te vaspitali, nema sta. Mozda ti ovo dodje kao iznenadjenje, ali zamisli nisi sama na svetu.
  • MATILDA

    21.07.2019 20:58
    Treba samo promeniti pristup. Gledaš u bebu koja sisa i u stvari shvatiš da ona jede na svoj način svoju hranu.
  • +384

    21.07.2019 20:14
    PurgerNS, u pravu si, imam nultu toleranciju na pojedince. I neogranicenu mrznju prema nekima. Ali za razliku od tebe i tebi slicnih, ne delim ljude po nacionalnom kljucu vec po tome da li su idioti ili skotovi ili pristojni. Tu je velika razlika. A o ostvarenosti ne bih - ubedjen sam da tvoji drugari db-ovci znaju ko sam. Pa se raspitaj. Veliki pozdrav.
  • Komunista

    21.07.2019 19:49
    Neka se stide!
    To što je ova tema uopšte i potegnuta - najbolesniji je proizvod zapada, društvenih mreža
    i lobija koji su je potegli.
    Istih lobija koji se trude da na svaki način negiraju ženstvenost još od 60-tih, od mode
    preko kulture i bilo kakvog ispoljavanja lepote žene.
    Bio sam jasan gospodo lobisti, stidite se!
    I vi ste na isti način hranjeni!
  • Moja beba

    21.07.2019 19:39
    sisa na zahtev
    Vadim sisu i zabole me kome smeta. Ne sklanjam se ni od mog oca.
  • Cvrc

    21.07.2019 19:29
    Vidim po komentarima da je rezultat za ili protiv uglavnom neresen, ali uz prilicnu dozu agresivnosti ovih koji to propagiraju. Tipicno za one koji nesto silom naturaju, ponasaju se kao gej lobi. Evo meni je gadno da gledam necije sise i bebu preko njih. I necu da okrecem glavu na drugu steanu zbog vas nego vi izvolite to da obavljate kod kuce. I slobodno moralisite i pametujte do sutra, uvek ce biti gadno. Da i usput za ove ciji su argument sisate pevaljke i farme i zadruge, u zivotu svome tako nesto ne gledam, i necu da okrenem kanal nego da se to zabrani. Isto kao da se ne dozvole vase izbacivanje grudi gdegod vam padne na pamet.
  • Stoteks

    21.07.2019 18:44
    Zabraniti detetu da jede!?Nacijo bolesna!
  • Android 17

    21.07.2019 17:55
    Ali komentari tipa "sta je sa nama koji takve PRIZORE trpimo". Kakve druže prizore, pa ne gledaš orgije na sred ulice, ne gledaš kako neko vrši veliku nuždu. Bitno da vam ne smeta da gledate Farmu, Zadrugu, gogo igračice po splavovima, opijanje po kafanama, ali vam smeta da ne daj Bože majka podoji dete u javnosti.
  • Sloba53

    21.07.2019 16:27
    Pobogu , kome to smeta dojenje beba ? A ne smetaju kriminalci u parlamentun. Nema nam spasa !
  • Rade

    21.07.2019 16:24
    Pa neka proba u Londonu da udje u neki kafic u centru grada da doji bas me interesuje koliko ce ih to dozvoliti .
  • sve ima svoje mesto

    21.07.2019 16:18
    @Hipokrizija
    Pa ni zenama ne smetaju odredjeni muski organi u odredjenim trenucima, pa nece muskarci sada ici okolo urinirati gde i kad im padne na pamet.
  • a lol

    21.07.2019 16:15
    Pa postoje oni prekrivaci, postoje termo-flasice u koje se moze majcino mleko sipati, postoje i kucice za dojenje, niko ne pominje za dojenje deteta da ce sad majke izbacivati grudi gde im padne na pamet i dojiti dete.
  • Grbavica

    21.07.2019 16:04
    Meni smetaju gole grudi svugde osim u spavaćoj sobi.
  • ZDF

    21.07.2019 15:40
    Ovo nije nista drugo nego nametanje pogresnih vrednosti drustvu, a od strane bahatih i umisljenih mladih mama. Neprihvatljivo i uvredljivo.
  • purgerNS

    21.07.2019 15:40
    fascinantno je to..
    +384 21.07.2019 • 13:45
    Meni je samo neverovatno koliko smo zatucana sredina a granicimo se sa zemljama koje pripadaju civilizovanom svetu. Bliski Istok u sred Evrope. Fascinantno.

    uprkos silnom trudu da prikaže nekakvu toleranciju ovaj lik ne uspeva sakriti veliku mržnju..
    neostvareni ilegalac i mlatimudan kojem je jedini + u životu ..mesto rođenja
    takvi su i druga dvojica koji iz potaje pišu gluposti ...mladi vojvođani od +40
  • Hahahohohuhu

    21.07.2019 15:36
    Prirodno je dojiti svoje dete u zadimljenom kafiću? Onda ok, dojite. Meni lično ne smeta.
  • Maja

    21.07.2019 15:36
    Sve sami stručnjaci za dojenje i vaspitanje,pogotovo ovi muški!Neće odavde crni srednji vek još dugo.Kad Karleuša izbaci one veštačke sisetine onda je kraljica,top riba,vrh.To im nije degutanto,onda se ne spominje red.Farmu,zadrugu,parove gde znane i neznane kurvetine i sav šljam ove države sise svakodnevno pokazuje i to na tv sa nacionalnom frekfencijom u po bela dana gledaju i ne trepću.A ovamo Vam smeta beba koja sisa pokrivene glave.Sram da Vas bude!
  • ₩₩₩

    21.07.2019 14:41
    @ Hipokrizija
    Otkud Vam ideja da nam ne smetaju "grudi koje kipe iz pogresnih razloga"? Naravno da nam smetaju, kao i ove koje se razgolite zbog "primarne funkcije hranjenja bebe". Sve je to manje-vise isti vid neukusa i skarednog ponasanja, bilo koji povod razgolicavanja da je u pitanju.
  • Milan

    21.07.2019 14:22
    Strašno
    Ne mogu da shvatim količinu zatucanosti i licemerja u pojedninim komentarima. Zamisli, neprijatno i degutantno. Šta je tu neprijatno i degutantno, pobogu ljudi? Beba sisa, strašno, narušava nečiju slobodu. Ko te tera da gledaš ako ti smeta. Prođeš, okreneš se na drugu stranu, šta god... Možda je nekome neprijatno da gleda vas i šta onda - da vam zabranimo da izlazite iz kuće. Licemeri.
  • Mošorinac

    21.07.2019 14:16
    I tata bi sine....
  • +384

    21.07.2019 13:45
    Meni je samo neverovatno koliko smo zatucana sredina a granicimo se sa zemljama koje pripadaju civilizovanom svetu. Bliski Istok u sred Evrope. Fascinantno.
  • Zaboga

    21.07.2019 12:46
    Dakle ja ne mogu da verujem sta sve te mame daju sebi za pravo, i to otvoreno bez ikakve uvidjavnosti prema okolini koja bi bila prisiljena da to gleda i trpi, htela-ne htela. Tvoja sloboda ide dotle dok ne ugrozava moju slobodu, zar ne? Ili ja nesto pogresno razumem.
  • zb360

    21.07.2019 12:34
    Papa Franja je na misi u Sikstinskoj kapeli kad je začuo plač nekoliko beba pozvao majke da ih slobodno podoje. Bebe jedu na zahtev, a drugo nekad i nisu gladne ali im prija mamina blizina i sisanje dojke, to ih umiruje i pruža im sigurnost. Ishrana starije dece narsvno treba da se socijalizuje i da se zna kad, šta i gde se jede.
  • B

    21.07.2019 12:17
    Današnje majke
    Se ponašaju kao da su jedine koje su rodile i pune su imbecilnih priča sa neta.
  • Lepa

    21.07.2019 12:17
    Moda
    Nemam ništa protiv dojenje pa i na javnom mestu ali mislim da sve to sada postaje moda novopečenih mladih majki jer Bože mili to rade manekenke,Cece,Mece,Jece,Seke .Nema to veze sa potrebom deteta vec sa potrebom mame da bude fensi.Zna se da dete izvodiš nakon što ga nahraniš i nema potrebe da jede u naredna tri sata .Poneseš mu vodicu ili sok ili kašu .Ali problem je ako mama ostane da kafeniše i šopinguje po ceo dan
  • Plavić

    21.07.2019 11:56
    Kad' je već BBC
    Očekujem da nas BBC - opširno, pouzdano i otvoreno - obavesti o tome kako se prema ovoj temi odnose u njegovoj matičnoj zemlji - Ujedinjenom kraljevstvu.
  • Protiv, jako protiv

    21.07.2019 11:37
    Ne, ne i ne, i 100 puta ne!!! A sta je sa nama ostalima kojima ni najmanje nije prijatno da gledamo takve prizore? Zasto bi se svima nametalo da to moraju da prihvate jer boze moj njima se bas tada i u tom trenutku cefnulo? Ocigledno vise nema nikakvig osecaja za javni red i pristojnost. Krajnje degutantno.
  • Dejan

    21.07.2019 11:29
    Cccc
    Kako dete naucis da jede tako ce se i ponasati ! Cim nesposobna mama nosi zalogaj detetu pod usta a on jos bira sta ce da jede, tu je kraj price ! Tako nastaju razmazeni gracki mufloni-ke, u stavri sistem ih tako i oblikuje a rezultat vidimo na ulici,to je to kucno vaspitanje ! Kad to dete oseti dva puta glad zasto sto nije selo za sto kad je bilo vreme za obrok, nema tu pomaka, rad sa ljudima je naj tezi posao, stoka-zivotinja iz dva refleksa nauci zadatak, coveku terba puno vise od toga
  • Hipokrizija

    21.07.2019 11:01
    Da, sigurno cete novorodjence ili bebu nauciti redu od prvog dana....brba se doji na zahtev, a ne kad namrgodjenim negaticima odgovara.... ne smetaju vam grudi kad kipe iz sasvim pogresnih razloga, ali vam smetaju kad obavljaju svoju primarnu funkciju? Bolestan narod, cast retkim prezivelim primercima s dovoljnom ljudskoscu.
  • budi svoj

    21.07.2019 10:43
    Upravo je razlika izmedju zivotinja i ljudi, homo sapiensa kontrolisanje potrebe i decu treba tako uciti od malena, jer jednog dana kada poraste mozda oseti potrebu da prebije nastavnika, policajca, da larma u stanu, urinira gde ga uhvati potreba, protera auto na crveno, jer je navikao od malena da radi kad i sta pozeli, jer pobogu "budi svoj" je sada moderno, pa tako i sisanje beba na javnom mestu.
  • Rade

    21.07.2019 10:39
    Uf koja placena reklama za kafic inace kafana je pravo mesto za dojenje bebe zadimljeno smrdi alkohol i ona se setila da dete mora da sisa bas u tom trenutku valjda nahranis bebu pa ides u setnju a ne kad se tebi cefne pa na pola puta se setis da beba treba da jede .
  • Sanja

    21.07.2019 10:32
    Primitivna sredina i to je to. Ne vredi se zamarati objašnjavanjima, već raditi ono što je najbolje za bebu.
  • Servus

    21.07.2019 10:15
    E vidi ti sad ove sto bi nas gospodin ministar rekao majke kraljice mafijasice..

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna