Autor: BBC News na srpskom

BBC
26.09.2019.
14:00 > 15:00
U školi se često čuje savet: „Pažljivo pročitajte svaki zadatak“. Ovaj osnovac je to i učinio, zadatak mu nije priznat, ali korisnici društvenih mreža ne slažu se sa učiteljicom.
  • tomi

    29.09.2019 11:50
    MOŽDA?
    Kad već idemo do kraja ja bih napisao slovima a ne "REČIMA"!!
  • Majurac

    29.09.2019 05:46
    Prosveta ili pro sveta
    Scam se svojh skolskih dana kada su prosvetni radnici znali razbiti znacenje reci na koren I nadgradnju. U skladu sa tim su nas ucili tumacenju reci I recenica izdvojenih iz definicija.

    Eeee.... to su bili prosvetari, tojest prosvecujuce sile naroda.

    Koliko vidim, te sile su se pretvorile u pro-svet... ko-zna-sta, ko ko-zna-kome, za ko-zna-koga I u ko-zna-ciju svrhu.

    Pitanje nije kakva je to uciteljica, jer I ona, radeci pod pritiskom, usvaja logicki proces samo-korekcije, tako da I sama previdi greske. To se zove samo-cenzura.

    Pitanje je: Ko sedi u rektoratu?
    Kako je upste moguce da se zargon smisla samo-cenzure provukao kroz skolstvo do samih korena OSNOVNOG OBRAZOVANJA.

    Ko I kako su se prospeli polu-obrazovani u sam vrh rektorskog sistema.

    Ne, to nisu politicara. To su politikanti.

    Ovo dete treba negovati da ojaca I preraste rektorantske politikante po uzoru na Dositejevom ZDRAVO-RAZUMSKOM tumacenju bake Carevo Novo Ruho: "... pa Car je go".

    Bravo, Bravo, BRAVO!
    Dete je do korena ne-iskvareno.
    "... ne lomite mi bagrenje,... jer ce vas vetrovi oduvati".
  • Bns

    28.09.2019 22:52
    Za Uciteljicu
    A zar nije posao prosvetara da rade sa decom, a ne roditelja? I sami podcenjujete roditelje i kažete kako imaju samo osnovnu školu, a ne fakultet kao prosvetari. Pa kako onda od gluperdi očekujete da rade prosvetarski posao? Skačete gospođo, sebi u usta.
    Fakultetski sam obrazovana na najboljem univerzitetu u regionu, sa izuzetnim uspehom i držim da su programi neviđeno idiotski. Moj je otac koji je nosio tablu i pisaljku u prvi razred škole bio pametniji i pismeniji od novih generacija kojima su prosvetari natovarili da tegle 10-15 kila kojekakvog papira (udzbenika, radnih sveski i ostalog drloga) u školu.
    Ono što sistem preskače je da decu nauči razmišljati, da koriste informacije, da koriste logiku, da koriste literaturu. Džabe Vam gospođo, sva metodika, ako ste u cilju omanuli.
    I hajde ako prave decu sa nefunkcionalnim znanjem, uspeh bi bio da nauče decu zastiti od seksualno prenosivih bolesti, osnovnom ekonomskom razmisljanju, stvaranju sportskih navika, da ušiju dugme, da saniraju ranu,... Ali i tu sistem pada.
    Nikakve koristi od te Vaše prosvete, gospođo.
  • Nadrndana

    28.09.2019 22:36
    Ala
    Ala vi imate vremena za piskaranje! Radite nešto, filozofi.
  • luna

    28.09.2019 22:27
    mali je genije
    zato smo mi napredno drustvo jer ovakvi kao ovaj decko se secu u korenu,sreca pa svi pobegose od nas vidim ovde sve Vukovci a zamislite da su ostali koje bi to razvrstavanje bilo od reci (a dje si kreno jadan,a stovelis coce)ovo su neke uzrecice u cg Koje su normalno prihvacene a kod nas mali je genije a ne neznalica ali komunjare jos komanduju od tite
  • Bob Rock

    27.09.2019 16:02
    Joj, koliko imamo ovde stručnjaka za test inteligencije i out of the box razmišljanje. Prvo, test inteligencije izgleda skroz drugačije, a drugo, out of the box razmišljanje treba negovati, ali čovek koji zbog svog "out of the box" razmišljanja ne razume šta mu drugi govore nije funkcionalan član društva, i može samo teže da se snađe u životu.

    I vidim, kažu neki da je zadatak besmislen. Pa da, mi smo najpametnija nacija na svetu, jeste da nam treba da malo vremena da progovorimo, ali već pri rođenju znamo sva slova azbuke i da brojimo do hiljadu. Ne ne, ni ja to nikad nisam naučio, ja sam to znao. :)
  • Pitanje

    27.09.2019 11:39
    Za Učiteljicu
    Koja je svrha ovog zadatka ?
    da nauče decu da slovima pišu brojeve? (ovo nisu brojevi preko 20 da ih nauce da se pisu kao 1 rec)
    da li je ovo zadatak iz srpskog jezika ili iz matematike ?
    Dali su im niz brojeva i rekli
    napisite slovima sledeci niz brojeva
    mogli su da postave sliku knjige i da kazu da napisu slovima naziv pedmeta na slici
    Zadatak je glup,. besmislen i nepotreban osim ako se pise u prvom razredu osnovne škole kad se uči pisanje
    Sve su nam prosvetari vrli metodičari samo su im rezultati loši . Neki patuljci noću kvare sve ono čemu oni nauče decu u školi.
  • Uciteljica

    27.09.2019 11:30
    VladimirNS
    Mislim da to vazi za sve profesije, a ne iskljucivo prosvetu. Pogledajte zdravstvo, sudstvo... Svuda postoje, naravno i pojedinci koji posteno rade posao. Sto se fakulteta tice, pa nisu samo prosecni otisli na Pedagoski.
    Najbolje bi onda bilo da okrenemo potpuno nacin ocenjivanja naopacke, kao da vec nije pogresan. Oni sto su " out of box" nek dobijaju petice, a oni sto shvataju sablon bice dvojke. Za dvadeset godina eto Vama srece kad budete isli kod takvih doktora i pravnila. Bice gore nego sada.
    Osisana latinica, jer mi se na internetu tako hoce. Mozete li jos neku zamerku da nadjete?
  • Pavle

    27.09.2019 10:56
    Dresura od početka do kraja
    U školi su mi govorili da je škola dobra stvar. Govorili su "uči to, trebaće ti u životu". Ali život je prošao, a još mi nije trebalo. Zatrebalo je bezbroj drugih stvari koje se moglo za N godina naučiti.
  • krivac

    27.09.2019 10:53
    Nije kriva ni uciteljica. Kriv je Djilas i prethodna vlast :)
  • Inspektor Višekruna

    27.09.2019 10:47
    Nepreciznost jezika
    Krivci Karadžić i Kopitar.
    Ne proglašava se jezik ovčara/govedara za književni!
  • ?

    27.09.2019 10:27
    ?
    @devops
    "...Pitanje je jasno i nedvosmisleno, nije definisan skup brojeva tako da rec "sledeci" nema metricko znacenje ni u jednom kontekstu.........."
    recite to tako detetu od 8 godina.......
    @Uciteljica
    "?!" ili objasnjenje, dopunska, razgovor sa roditeljima.....
    Sta kaze metodika?!
  • VladimirNS

    27.09.2019 09:57
    osisana slova
    @Uciteljica
    Ko je sve završio učiteljski fakultet u Somboru iz moje generacije, baš ovi od lošijih đaka koje navodite.
    Citiraću asitetnta sa FTN: " Kada vidim ko završava elektro, strah me da odem kod lekara."
  • jova limanac

    27.09.2019 09:46
    To je tip razmišljanja "out of the box" koji je suzbijan nekoliko decenija, i učiteljica je produkt takvog sistema, dok je dete očigledno pravi primer primene takvog načina razmišljanja...
  • Slanina

    27.09.2019 09:43
    obrazovanje propo
    Nije ovo samo kod nas, ali meni strasno ide na zivac zelja nazovi prosvetnih radnika da prevare, a ne da nauce ucenike. Vrlo cesto namerno dvosmislena pitanja, koja mogu da se protumace na razne nacine, ali samo veliki prosvetni radnik zna koji je po njegovom misljenju tacan odgovor, pa ako ubodes-ubodes. Veoma mi je drago da nakon faksa nemam nikakvih dodira sa prosvetom vise.
  • Roki

    27.09.2019 09:36
    kriminal
    Program za osnovce su pisali totalne neznalice, diletanti i ... khm... (da ne psujem) ali zaista.
    Nikakvig smisla nema tovariti decu sa jedne strane stvarima koje su ili suvise glupe i ocigledne (citaj, potpuno nepotrebne) a sa druge strane zadacima koji nisu primereni njihovom uzrastu.
    Matematicki udzbenici prednjace u nejsno definisanim, lose postavljenim a ponajvise uzrastu neprilagodjenim zadacima. Ali... kad pogled covek ko je ministar onda prestaje cudjenje...
  • Uciteljica

    27.09.2019 09:18
    Danas su svi metodicari, pa i roditelji sa osnovnom skolom. Dovoljno je da imaju internet i uverenje da oni nesto znaju. Pitam se samo sta ce nama prosvetarima fakultet kad bi nas posao bolje radili svi dokoni i pametni koji su sami bili losi djaci nekada.
    Deca resavaju desetak ovakvih zadataka po sablonu, a onda ih dobiju i na kontrolnom. Ovo dete nije nikakav genijalac vec neko sa kim roditelji ne rade, a pri tom nije sposoban da sve sam pohvata na casu. Kada predje u vise razrede nece moci da dobije vise od dvojke iz matematike. Prosto i jasno, ostalo su izmisljotine i bajke dokonih, a nestrucnih. Hvala.
  • Matematičar

    27.09.2019 07:38
    @Istoričar
    U matematici brojevi se nazivaju kao prethodnik i sledbenik. Ne znam za koji je ovo razred, ali mislim da deca navedene pojmove uče. Ako su učili, zadatak je netačan, ako nisu, zadatak treba priznati kao tačan sa odgovarajućom napomenom učiteljice.
  • Zivkovic

    27.09.2019 07:37
    Ne pišu se brojevi rečima već slovima a u matematici određene reči imaju druga značenja u odnosu na ona na pijaci. Pravda za klinca koji je jedini tačno odgovorio.
  • ana

    26.09.2019 23:17
    reč sledeći je nepotrabna u zadatku dovoljna je dvotačka U svim testovima intreligenicije bi netacan bio odgovor da se napisu brojevi koji vec pisu .
    Kakva je svrha pisenje recima dvocifrenih brojeva da se nauci da se pisu kao jedna rec
    da ali ako su preko 20 .Ne razumem cilj zadatka da moze da bude bilo šta osim onog sto je dečko napisao.
  • upravo

    26.09.2019 23:10
    ovakvi su testovi inteligencije
  • Pablo

    26.09.2019 23:09
    odrasli
    Učiteljica je slepica.
  • Istoričar

    26.09.2019 22:51
    Dečko je u pravu
    Sledeći = onaj koji sledi
    Sledbenički=onaj koji nešto li nekog sleduje, nasleđuje, pravni sledbenik-nastavljač,...
  • dragan perković

    26.09.2019 22:24
    hm
    Nerdi
  • Bob Rock

    26.09.2019 22:19
    Ti primeri sa lošim zadacima iz udžbenika, to je do izdavača. Pitate ko piše udžbenike, ali znate da mi imamo gomilu izdavača udžbenika, a za koje znate kakvi su.

    I šta ste sad našli da čerečite učiteljicu, ne zna se ko je pametniji, svi imaju predloge. Ma hajde da ukinemo neke izraze iz našeg jezika, da ne bi ni dete od 7-8 godina više nikad moralo da ih uči. Da, učiteljica verovatno nije trebala da precrta sva četiri odgovora, ali sad dete zna da se reč "sledeće" koristi i na ovaj način, kao u ovom zadatku. "Rešiti sledeći sistem jednačina", "izračunati vrednost sledeće determinante", "napisati glavne gradove sledećih država", i slično. Ako Vaše dete nije znalo na ovom kontrolnom kako se neki izrazi koriste, to znači da je vreme da nauči, a Vi ga nemojte toliko čuvati od toga da nauči tu jednu dodatnu frazu.

    A kad bolje razmislim, bolje da se vratimo u kabeno doba. Ovo ovako ne ide, dok dete dođe do 7. razreda, imaće da uči o električnoj energiji, naponu, motorima sa unutrašnjim sagorevanjem... Čemu to, a mogli smo svi da skupljamo bobice. :)
  • BB

    26.09.2019 22:07
    Pametno dete
    Uciteljica treba da ponovi test ili da ne uvazi taj zadatak u ukupnu ocenu.
    pozz
  • ST

    26.09.2019 21:47
    Nije mali nista pogresio.
  • Logika

    26.09.2019 21:45
    Čista kao suza
    Bravo za dečaka! Učiteljica je omanula, a pre svega onaj ko je zadatak definisao.
    Nadam se da će ovo poslužiti za bolje dalje.
  • Dusan

    26.09.2019 20:40
    logika
    je u potpunosti stavljena u drugi plan i razvijanje iste nije na nivou koji smo mi imali .
    Sto se tice zadatka koji je mali resio , on, jednostavno nije tacan i kraj. Mozete vi nalaziti milion opravdanja da jeste i prenositi frustracije ili samoubedjivanje da je zadatak extra resio, jednostavo se lecite ljudi umesto da piskite uz vetar i sramotite sami sebe .

    Kada zadatak kaze sledece brojeve i u njemu navedu 12,19,58,60 onda resenje moraju slovima biti upravo ti brojeve,a ukoliko bi stojalo da se navedu sledbenici navedenih brojeva mali bi razbio zadatak. Treba detetu objasniti znacenje reci i razvalice sve zivo. Srecno klinac,a ove pacenike koji su AVAV skola molim da se ne javljaju sa idiotskim komentarima.
  • devops

    26.09.2019 20:24
    Genijalnost bez discipline
    ...moze okaciti macku o rep. Sto pre to shvati bolje se se snaci u zivotu. Svaka cast nastavniku, postupio je u skladu sa najboljom pedagoskom praksom. Detetu je priznanje odato, tj do znanja mu je dato da je njegova genijalnost shvacena i prepoznata, ali takodje mora da shvati da ne moze igrati po svojim pravilima. Pitanje je jasno i nedvosmisleno, nije definisan skup brojeva tako da rec "sledeci" nema metricko znacenje ni u jednom kontekstu. E tako, a sad navalite po minusima, pa onda pljuvanje po Greti ili sta vam je vec bilo sledece u planu...
  • Dositej

    26.09.2019 20:22
    Pravopis
    Svi koji odobravaju odgovor ovog osnovca bi mogli ponovo sa njim da se vrate u osnovnu.

    Zadatak je tačno postavljen, ali da bi razumeli šta se traži od vas, morate poznavati i pravopis. Naravno, pitanje je da li osnovac tog uzrasta treba da poznaje pravopis tako dobro, ali to ne znači da ga treba ohrabrivati u greškama.
  • Abidas

    26.09.2019 19:42
    Ko je učiteljica, koji je grad, koja je škola i ko je logičar borac proiv sistema i gluposti?
  • Zz

    26.09.2019 19:34
    Nije problem sto je dete drugacije shvatilo zahtev zadatka, niti kako ga je uciteljica definisala, vec sto nista nije skontala, k'o Minka...
  • Bravo dete!

    26.09.2019 19:21
    Naravno, kriv je onaj koji je napisao zadatak. Mogao je i ovako.

    Rečima napiši brojeve navedene ispod:

    Detetu priznati, obavezno.
  • Bora

    26.09.2019 19:01
    Najbolji primer dvosmisleno postavljenog zadatka. Kriv je sastavljač, kao i recenzent testova.
  • jatzans

    26.09.2019 18:42
    @programerka
    Dete slabo poznaje srpski jezik. Pre te vežbe je učio šta je sledbenik, a šta prethodnik. "ledeće brojeve" nikako ne znači napiši sledbenike navedenih brojeva. što programeri dobro znaju.
    Nemojte genijalnošću proglašavati površnost.
  • Djurica

    26.09.2019 18:33
    Pazljivo citajte zadatke
    Na prvi pogled tj bez razmisljanja uradio bih kao sto je ko god je smislio zadatak to hteo.
    Ali svakako bih prihvatio studentovo resenje.
    Da sam ja pisao zadatak napisao bih:
    Napishi rechima:
    12
    19
    itd
  • vladaNS

    26.09.2019 18:15
    ?
    ...eš takvu učiteljicu!!! Mali je u pravu! Izgleda da su onaj ko je postavio zadatak i ona koja ga je
    ocenjivala pohađali istu kadrovsku školu zajedno sa tomom, malim, slinom, džrgovanom i ostalim Vukovcima...Pozdra iz Vojvodine
  • ###

    26.09.2019 18:02
    @ Programerka
    Dete nije nikakav genije nego u skladu sa svojim uzrastom ne razume viseznacnost nekih reci u razlicitim kontekstima. On je tu spornu rec razumeo bukvalno, na tipucno deciji nacin. Sposobnost apstraktnog misljenja se stice sa odrastanjem, tako da ne treba zuriti sa zakljucima....
  • programerka

    26.09.2019 16:55
    Dete je GENIJE!
    Iskreno se nadam da će sistem u kome se trenutno obrazuje razumeti njjegovu genijalnost i očigledan talenat za analitiku i logiku.
    Za učiteljicu jedinica kao kuća, neverovatno je da neko poput nje uopšte ima posao!
    Toliko se govori o zadržavanju mladih i perspektivnih ljudi u Srbiji a i pored toga imamo primere pedagoga koji ne samo da nije u stanju da prepozna dete koje je talentovano nego ga i kažnjava lošom ocenom zbog toga.
    Tuga :(
  • Puniša

    26.09.2019 16:36
    ...
    Lepo je napisano, a on je shvatio u skladu sa svojim razumevanjem.
  • Milan

    26.09.2019 15:54
    Ko piše udžbenike?
    Moj klinac je u trećem razredu imao zbirku koju su verovatno pisali neki potpuno nezainteresovani likovi, pa je bilo zadataka poput: Pera do škole pešači 500m, a Mika 100m više - ko pešački više i za koliko metara? Ko normalan rešava zadatak koji je već rešen? Ako dete samo napiše rešenje, neće mu priznati, a prave debile od njih ako ga rešavaju.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna