Autor: BBC News na srpskom

BBC
04.03.2025.
08:11 > 08:15
Dok pojedini autobuski prevoznici traže ukidanje BlaBla kara, tvdeći da je nezakonito, iz francuske kompanije ističu da je platforma namenjena isključivo nekomercijalnom deljenju troškova prevoza.
  • Komšija

    04.03.2025 12:51
    Sertifikat
    Autoprevoznici tvrde da vozaci koji usluge pruzaju preko Bla Bla car-a nemaju sertifikat. Autobusi istih tih prevoznika nisu registrovani, tehnicki istekao pre 6 meseci, voze "vozaci" sa Shri Lanke koji su napravili vise udesa u poslednjih par meseci nego svi ostali ucesnici saobracaja zajedno. Autobusi ne ispunjavaju higijenski minimum, prljavsina i prasina, sedista smrde a pri tome su i neispravna. Cena karte napumpana, usluga nikakva, a kada je neki skup sekte, tada tek nema autobusa. Vozaci se neretko dopisuju ili razgovaraju telefonom u toku voznje, cesto neljubazni i nervozni. A o zeleznici ni da ne pocinjem. Oni ubijaju ljude.
  • Miomir

    04.03.2025 11:52
    Pumpaj
    Blabla je super stvar,ljudi voze i da bi im ostao koji dinar,jer nemaju drugog posla. Svaki putnik u vozilu je osiguran,placa se kroz polisu.I to malo omladine sto ostalo,ova vlast bi da iseli iz zemlje...ili da rade u stranim,robovlasnickim firmama za 50.hiljada... Dace Bog smenu vlasti...da svi zivimo normalno...
  • Vasilije

    04.03.2025 11:40
    Moj izbor.
    Na kraće/duže destinacije voze putnike koji moraju da stoje zbog više prodatih karata od broja sedišta(gde je tu sigurnost?), pušenje cigara (šofer i kondukter), veća cena usluga, uzimanje i dostava paketa na svakih 15-20km,kašnjenje, kvarovi na busevima.... Zato biram blablacar.
  • Žasu

    04.03.2025 11:38
    Kriminal i korupcija
    A da li je sns kriminal i korupcija u Srbiji zakonito?
  • O čemu se radi?

    04.03.2025 11:36
    Problem što neko ko ima auto dogovara sa čovekom kome je neophodan prevoz uz nadoknadu koja samo pokriva gorivo. Nema tu nikakve zarade, čak ni amortizaciju ne pokriva. I sad to smeta prevoznicima koji bi da zarađuju, da deru ljude. Ispada da ja nesmem da se dogovorim sa bratom ili sa komšijom da me odnese negde, plaćajući deo goriva. Pa jesu oni normalni? Ajde recite mi ko će to meni zabraniti? Ajde da ukinemo pijacu jer smeta trgovačkim lancima. Ajde da ukinemo kupovinu vode iz bprodavnica, jer manje zarađuju komunalci. Gde je kraj ludila. Dogovor je privatna stvar, gde nemože niko da se meša, pa ni sam Bog. Daj nek se dozove pameti ovi koji hajkaju za profitom. Nek polože za kamion i eto, tu nema Bla Bla kar.
  • sikter more

    04.03.2025 11:07
    digitron u ruke a ne lupetanje
    pod JEDAN.. šta su STVARNI troškovi puta autom? ako neko misli da je to SAMO gorivo, onda nema pojma ni o čemu.. auto ima takozvanu AMORTIZACIJU, ulje, gume, fiteri, zamena paknova, diskova, kočnica, pa onda i kajiševa, amortizeri, kugle, pumpe, i svašta razno..veliki i mali servis... ugrubo se knjigovostveno računa, da je STVARNI trošak vožnje auta cena utrošenog goriva PUTA 2 ... i to samo da se bude na nuli ...da bi se STVARNO zaradilo, napravio profit, cena bi morala biti NAJMANJE gorivo puta 3, puta 5 ....
  • Siromaštvo je

    04.03.2025 11:04
    stvorilo aplikaciju
    Stvarna cena vožnje je 30% cene benzina po kilometru. Beda je stvorila aplikaciju kojom nepoznati ljudi voze nepoznate ljude, da bi uštedeli koji dinar.
  • Nataša

    04.03.2025 10:44
    Javni prevoz ne prati potrebe putnika. Praktično - ne funkcioniše. Prvi polazak iz Novog Sada za Zrenjanin je u 9.30. Putnici se snalaze kako umeju.
  • Igor

    04.03.2025 10:41
    Ako koristis BlaBlaCar da bi svaki dan vozio i zaradjivao od toga, onda nije po zakonu. Ako koristis BlaBlaCar da kada se vozis na neku destinaciju sa putnicima koje si nasao preko aplikacije podelis troskove, onda je po zakonu.
    Naravno da imamo taksiste kojima ovo ne odgovara, kao i zeleznicu i autobuske prevoznike, ali ovo mi je slicno kao kada bi restorani trazili zabranu pravljenja rostilja u svom dvoristu, gde svako da po neki dinar ili donese meso...
  • A

    04.03.2025 10:41
    Protest
    Očigledno je da im smeta to što neka aplikacija poput Bla Bla mnogo bolje funkcioniše nego domaći javni prevoznici pa istu hoće da uklone iz Srbije. Iskreno trebalo bi pokrenuti protest u tu svrhu da se ne urušavaju ljudska prava i sloboda izbora jer ovako ispada da kako se državi ćefne može da iskljuci koga i kad hoće i to bez ikakvih razumnih obrazloženja. Pravda za Bla Bla!
  • Bane

    04.03.2025 10:32
    Da vidim tog ko ce meni zabraniti da ja u mom autu kojeg sam platio 76000 eura teskim radom po svetu i 19 godina sto ga odrzavam ko kralja di sam potrosio jos pola iznosa novog da zabrani da ja nekoga vozim.
  • Moći

    04.03.2025 10:02
    @fuj
    Za tvoju informaciju u Srbiji se koristi dinar, a ne marka...
  • Zeko

    04.03.2025 09:38
    Ovo je cisto lobiranje i zastita mafijaskih interesa autobuskih prevoznika
  • M

    04.03.2025 09:30
    Da li ja dobro razumem
    Znaci BlaBlaCar naplacuje 3x manje i vozaci zakon ako slucajno prebace cenu troskova puta, a prevoznici koji za losiju uslugu, u nekim slucajevima neuporedivno losiju, naplacuju 3x skuplje ne rade nista pogresno?
  • c

    04.03.2025 09:24
    da nema BlaBla, put od NS do posla u Bg bi trajao 3x duze i bio bi nekoliko puta skuplji. znamo svi koliko taj put kosta, a preko BlaBla podelimo troskove, i svima korisno i lepo
  • Rade

    04.03.2025 09:23
    Da koristi se u normalnim državama gde poreska u svakom trenutku može da te pita odakle ti pare ako ne radiš ili ako si kupio nešto van tvojih primanja .Kod nas gledaš kako da zaobidjes pravila koja su namenjena svima i da možeš nekome da kažeš da je budala sto ista postuje.
  • pkijg

    04.03.2025 09:18
    sremac
    novi sad sremska mitrovica busom 880,00, blabla 400...
  • Djomla

    04.03.2025 09:16
    Smesno
    Je to sto oni sa autobusom koji prima 40putnika nisu konkurentni autu sa 4-5 putnika..sve i da zaradjuju ili taksiraju od kad je taksi jeftiniji od busa,znate od kad,od kad autobusi pljackaju narod preskupim kartama
  • fuj

    04.03.2025 09:09
    licumuri
    ovde je oduvek samo jedan zakon na snazi... učiniti SVE da se i najmanji pokušaj robova da se malo oslobode jarma okupatora i kolonijalnih upravnika, uguši, spreči najstrože kazni ... pljačka naroda mora da se odvija konstantno i na svakom polju.. dok smrti ... taman posla da se uvede UBER, BOLT... neka , taksisti će da glume empatiju da voze studente, SAMO im ne dirajte u monopol ..a masa pada na jeftine fore, eto taksisti fini, prevezli studente... pitajte bilo kog taksistu, eto ti studenti koje voze, šta misle o uvođenju UBERA, BOLTA i drugih aplikacija... u 100 marki da će i batine da dobiju uz besplatnu vožnju
  • Goran NS

    04.03.2025 09:02
    Sve je u ovoj zemlji po zakonu, samo bla bla kar narusava "harmoniju"!!!!
    Skretanje paznje sa BITNIH STVARI ... PUMPAJ
  • Sarage

    04.03.2025 09:00
    Prevoznici umesto da u ovome vide poruku korisnika njihovih usluga da malo uloze u razvoj iste, oni traze da se zabrani neko ko pruza bolju uslugu od njih i time im uzima posao. Pa da je usluga koju pruzate tako super ne bi ljudi isli blablacarom. Postujte red voznje, ulozite u modernije autobuse, kontrolisite svoie zaposlene, slusajte koje su potrebe korisnika vasih usluga, tj putnika, pa ce ljudi mozda vise putovati busom
  • Prosto

    04.03.2025 08:50
    Prosto
    Svako ko na placuje usluge prevoza a nema firmu koja je u skladu sa zakonom te zemlje cini krivicno delo. Zakon je jasan.
  • Prosto

    04.03.2025 08:50
    Prosto
    Svako ko na placuje usluge prevoza a nema firmu koja je u skladu sa zakonom te zemlje cini krivicno delo. Zakon je jasan.
  • Osto'ja

    04.03.2025 08:42
    Radi se o čistoj odbrani interesa! Država bi da sav prevoz, i robe i putnika bude oporezovan, tj da zarade!
    Ako mi neko čini uslugu, vožnja, pomoć u dvorištu, šetnja kučeta... a ja hoću da mu platim troškove... Šta ? Da tražimo dozvolu?
    Znači da zovem gradsku službu ako režem u voćnjaku, mesnu industriju da mi urede prase za Slavu?


  • .

    04.03.2025 08:27
    U zemlji u kojoj se ne placa porez na profit od izdavanja stanova (jer su politicari koji imaju po 50 stanova najveci stanodavci), nekome smeta platforma koja ne ostvaruje zaradu nego pokriva troskove...

    Karta za bus je duplo skuplja a za kombi je 3x skuplja

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna