Info
08.02.2015.
16:30 > 16:34
U Srbiji živi gotovo 300.000 podstanara od kojih većina nema zaključen ugovor sa stanodavcem koji misli da na taj način izbegava plaćanje poreza.
  • 09.02.2015 07:16
    Porez prihod
    Ako se na nečemu stiče dobit porez je normalna stvar.E sad mi smo navikli na neke druge uslove poslovanja ali očigledno da će se to menjati.
    Iskreno podržavam ovako nešto.Razlog za to je što poznajem osobu koja izdaje dva lokala bankama .Cena zakupa je dostizala svojevremeno i 1500 € ,Danas je to nešto manje ali opet solidni prihodi.
    Smatrate da se na ovako nešto nebi trebao platiti porez?
  • Mare

    09.02.2015 06:54
    Pusti priče
    Iz pouzdanih izvora čujem da su sud i poreska povezani (što je sasvim logično)te da ista ta overa u sudu zapravo znači plaćanje poreza državi po automatizmu.Zaboravite na tu priču za malu decu.Uostalom, obično je stanodavac taj koji je oštećen bilo neplaćanjem kirije, računa, ruiniranjem stana, krađom, i dr.
  • Dzoni

    09.02.2015 01:55
    @Dzimi
    Ti kao da si koristio google translate kad si pisao ovaj komentar. Kojim ti jezikom govoris?
  • 09.02.2015 00:29
    Samo glup stanodavac moze da napravi ugovor sa podstanarom. Zasto? Zato sto je praksa do sada pokazala da ako podstanar ne izmiruje svoje racune a pravi nove i time stalno zaduzuje stanodavca nema sanse da izbacis podstanara ako imate zakljucen ugovor. Kako? Ako zoves policiju i sve im lepo objasnis a od njih zahtevas da oni prisilno isele podstanara oni to zakonski ne mogu da urade ako postoji ugovor. Oni tada samo konstatuju da se tu radi o nepostovanju ugovornih obaveza jedne strane i uputice vas da spor resite sudskim putem. Sud moze da traje mesecima, pa i godinama, a dok se spor ne okonca i sud ne donese presudu ostaje status kvo, podstanar ostaje u stanu i do okoncanja postupka pravi sve vece i vece racune koje kasnije nema sanse da naplatis od njega. A kada se spor zavrsi a podstanar zna da ce spor izgubiti on se preko noci iseli i ode nekom drugom na grbacu a ti ga trazi. U slucaju da ugovor nikada nije bio zakljucen ti zoves policiju i oni naglavacke izbace podstanara a to zavedu kao protivpravna uzurpacija tudje imovine.
  • Lola

    08.02.2015 22:25
    vrste poreza?
    Kupiš stan -platiš porez
    Poseduješ stan-plaćaš porez na imovinu
    Izdaješ stan-plaćaš porez.
    Kad te zaj... investitor,.....države nigde!
  • 08.02.2015 22:18
    Ma da, plati porez pri kupovini stana, plati porez za ovo, ono i još i ovo.
    Kada bi se naplaćivao porez od onih koji sada ne plaćaju, a ne mislim na sitne ribe kao stanodavci, nego znate već.
    U budžet Srbije bi se slilo ne 50 miliona, nego 500 milijardi!
  • Bojan

    08.02.2015 21:45
    Stani bre...
    @Miki - pozdrav !
    "slažem se sa time neka se uvede porez na izdavanje stambenog i poslovnog prostora,ali žašto odmah 20%"

    Ništa se ovde ne dešava iznenadno ili "odmah". Ovaj porez je na snazi godinama. Radi se jednostavno o vrsti poreza na dobit, u ovom slučaju, na dobit ostvarenu izdavanjem nekretnine.

    E sad što 99% stanodavaca ne poštuje zakon, to je već neko drugo pitanje i više je vezano za onaj poznati san prosečnog Novosađanina - imam 3 stana, u jednom živim, a 2 izdajem...i ne plaćam porez.
  • borislav

    08.02.2015 21:38
    Pozivam na opšte neplaćanje poreza, kao vid građanskog bunta, jer ova vlada (pa i ranije) troše NAŠ novac za svoje zadnjice.
    Kad samo POMISLIM, da se država brine o građanima, plaćanje poreza ima smisla.
    Šta ja dobijam za porez? Ko će nama odgovoriti na to jednostavno pitanje? Mi plaćamo porez da dobijemo nešto zauzvrat - ŠTA MI DOBIJAMO?!
  • 08.02.2015 21:27
    gde su nase pare
    nemam nista protiv da stanodavci placaju porez drzavi, ali sta ta ista drzava omogucava gradjanima bez posla, gde idu te pare od poreza, vidim svaki mesec ubise se kako se otvaraju nove firme po gradovima srbije.. jedino sto cujem i vidim po novinama su novi stecaji..nova otpustanja radnika, manje plate, veci evro, zar nije malo puno trpeti 36 godina marionetske vlasti koje biraju globalni vladari sveta (bankari)
  • stanodavac

    08.02.2015 21:22
    50%
    Ako izdajem stan, placam porez, stan tada nije prazan drzava treba da nas oslobodi 100% poreza na nekretnine. Slaze se, Izdacu stan rodjaku da mi placa samo troskove. Sta onda?
  • 08.02.2015 21:09
    ddd
    Pa zar stanodavci već ne plaćaju uvećan porez na imovinu (za stan u kome ne žive??
  • Boris

    08.02.2015 20:53
    Држава оштети грађане за 50 милијарди евра годишње.
  • dzimi

    08.02.2015 20:34
    treba biti fer
    U cemu je problem da se naplati porez od izdavanja stanova? Treba biti fer pa platiti porez kao sto se placa bilo koji drugi racun. Gradjani vole opljuvati po vlasti, ali vole i izbeci placanje poreza. Naviklo se, nazalost, ziveti od izdavanja i naviklo se ne placati porez.
  • Toma

    08.02.2015 19:28
    ni zrna žita
    okupatoru
  • 08.02.2015 18:29
    Ta strasna pretnja srpskoj ekonomiji-bakice oko pijace i stanodavci. Za ovih 25 godina nije pretnja burazersko plevenje budzeta vec ovo. MRS!
  • 08.02.2015 18:20
    dada
    Cene nekretnina su pale,a porez na tu istu nekretninu povećan 100%.Gde je tu logika?
    Ako ste nasledili još jedan stan i plaćate daleko veći porez na tu nekretninu,nego da u njemu živite, podrazumeva se,kao da ga izdajete.Čemu ponovo oporezivati?
  • Mile

    08.02.2015 18:16
    @OpetJa - Stetim drzavu
    Na sličan način i prema istoj logici država štedi tako što smanji plate i penzije. Čudna neka ušteda. Podstanar štedi tako što ne plati najamninu vlasniku, ja štedim ako neprimećen izađem iz radnje sa robom koju nisam platio... I tako u nedogled. Čudne neke uštede a i obaveze.
  • Nemanja

    08.02.2015 18:16
    Čuvanje sirotinje...
    Država namerno ne želi da uvede kontrolu plaćanja tu vrstu poreza, jer zna da će kirije poskupeti za 20% i da će ih u stvari plaćati stanari, a ne stanodavci.
  • miki

    08.02.2015 18:01
    pozdrav !
    slažem se sa time neka se uvede porez na izdavanje stambenog i poslovnog prostora,ali žašto odmah 20%idemo odmah u pljačku naroda.hajde upitajmo se ko je podstanar,uglavnom sirotinja.neka bude veća stanarina za poslovni prostor max:10%,a za stanarinu 2-5%ovisno o veličini i lokaciji stana.verujem da bi svima to odgovaralo i stanaru i stanodavcu a država bi imala opet koristi,jer verujem da bi 90% ljudi to radili,a ovako na 20%će raditi vrlo malo ili niko.jer već se plaća porez na nekretninu i to 50%ako ne stanuješ u njoj a naravno da ne stanuješ kad je izdaješ.hajde srbijo progledaj i opameti se.
  • 08.02.2015 18:00
    Cim mi drzava kupi stan i da meni da ga izdajem tog sekunda joj placam porez
  • M

    08.02.2015 17:46
    9
    Samo za godišnje plate 500000 viška u administraciji od ukupno 780000 zaposlenih, državni budžet se ošteti za 10 milijardi eura godišnje i ...nikom ništa.Hoćete da otimate od studenata i radničke klase koja školuje decu.Ko je vama pravio ugovor za posao, predsednik stranke, baba teta, stric.Mrrrš bagro lopovska.
  • 08.02.2015 17:24
    država več NEZAKONITO LICNIM TUMAČENJEM ZAKONA naplaćuje porez za nelegalizovane tj neuknjizene nekretnine.Kadija tuzi sudi trosi.
    Toliki se advokati nadigli zarad licnog interesa a nijedan da istra ovo nelegalno naplaćivanje poreza.Ako neko prijavi porez i na ono što ne postoji država će mu naplaćivati. Zato država tera imaoce da sami podnesu prijavu jer je nezakonito naplaćivanje bez prijave . A kako rekoh ko podnese i da nista nema mora da plaća.
    Ku..... posla.
  • 08.02.2015 17:19
    vlasnici koji ne zive u stanu plaćaju duplo veći porez od onih koji zive. kako da ne bi jos 5 x oporezovali isto.
  • Goran

    08.02.2015 17:18
    Drzava bi da se utali i u izdavanje stanova. Placacemo porez kad ovo bude normalna i uredjena drzava.

    Do tada - SIKTER!
  • 08.02.2015 17:06
    Mi znsmo da će se ovo u konačnici preliti na stanare, ali moramo ... treba nam za silne plate presposobnih kadrova u administraciji ...
  • Jovica

    08.02.2015 17:04
    udri jace !!!
    Ovaj problem u ovom teskom trenutku za podstanare nece na dobro izaci, jer ce Vlasnici trosak preneti na njih.Opet ce se udariti po sirotinji a nikako da se opletu oni koji su naneli stvarnu stetu ovoj osiromasenoj i opljackanoj zemlji.
    Dali podstanaru treba otezati zivot, toliko da krene put EU kao Albanci danas,jer drugog izbora nece biti.Treba razmisliti dobro,fali samo jedna kap da prelije casu.
  • Žele

    08.02.2015 16:39
    Izdaja
    Izdajnici izdaju, stanodavci iznajmljuju,rentiraju.
  • opetJa

    08.02.2015 16:38
    Stetim drzavu
    Znaci ako drzava kaze da ja treba da joj placam 1000e mesecno za nista, a ja to ne uradim, ja stetim drzavu 1000e mesecno?

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna