Broj časova osnovaca mora da se smanji, najavio je ministar prosvete Srđan Verbić. Preispituje se i svrsishodnost izbornih predmeta u srednjim školama.
Volela bih da se obrazlože 2 dislajka koja su data Sovri. Ako neko misli da to nije tačno - vara se. U OŠ "Žarko Zrenjanin" u Novom Sadu - ista priča sa informatikom. Uvek je u kontra smeni, i tako je već 3 godine. To šta, kako i koliko uče naša deca je skandal. Ne može se to popraviti, mora se iz korena menjati.
Ministar obrazovanja, kao što je trebalo da urade i njegovi mnogobrojni prethodnici, treba da se zamisli prvenstveno nad kvalitetom obrazovanja, nad znanjem koje deca stiču u školi. Rezultati su vidljivi u nepismenim izjavama političara, skandaloznim neznanjem javnih ličnosti, rezultatima naših učenika na PISA testovima, gramatički neispravnim mejlovima "visokoobrazovanih stručnjaka"... Sve su to posledice pronalaženja rupe na saksiji mnogih generacija "genijalnih" ministara, a naša deca troše sve više vremena za sticanje sve manje znanja.
Cerka mi ide 5 razred osnovne u kacu utorkom kad ide prepodne ima 6 casova pa sedmi nema pa osmi cas ima informatiku a popodne kad ide ide ujutru na informatiku od 9:20 do 10:05 pa dolazi kuci iako joj treba pola sata do akole isto toliko i nazad. O gomili gluposti koja ae uci u skoli a nikad u zivotu ne zatreba drygi put.
Ne bih bio u koži današnjih klinaca za jedno dvadeset-dvadesetpet godina, jer ih čekaju jako neprijatna životna iznenađenja, za koja će im biti zaslužni oni koji bi po službenoj dužnosti trebali da spreče ta ista neprijatna iznenađenja, njihovi brižni roditelji i prosvetni i pedagoški instituti i organizacije.
Prvo: nije po zakonu! Hahaha. Pa ko je uveo tako?
DRugo: Da treba redukovati plan i program, treba! Smanjiti i broj časova u školi i količinu nebuloznih podataka koje naša deca uče!
ali i interesantno je da sada vrlo brinu o deci. Ovo je samo jedno odlično objašnjenje da otpuste deo ljudi.
Presipaju iz supljeg u prazno. U prethodnih nekoliko godina uvedena gomila gluposti, pa se sad ispostavilo da je to visak. Veronauka/gradjansko, izborni sport i izborni predmet. Eto, to su tri casa, bez njih je tih maksimalnih 28.
Zašto bi uopšte išli u školu?! Jednostavno, tamo negde oko 20. juna svakog četrnaestogodišnjaka treba pozvati da dođe u mesnu zajednicu i ako zna da razlikuje olovku, gumicu za brisanje i zarezač, treba ga odmah upisati na fakultet. Osam godina, od sedme do četrnaeste, treba ih slati na katihizis, odnosno veronauk, odnosno na muslimanski ekvivalent i na fudbalske utakmice i to je to. Šta kq škola?!
1. razred, 23 časa nedeljno - gomila nepotrebnih predmeta, hrpa znanja koje već za 3 godine neće biti upotrebljivo, dvosmisleni zadaci, pravopisne i gramatičke greške u udžbenicima kojih ima 3 tone i djačka toba koja je garant krive kičme. Obrazovanje koje se suštinski nije promenilo poslednjih 50 godina. Najmladji pisac je Branko Ćopić, kao da niko od 80-ih nije ništa napisao. Insistiranje na crtanju kod svih predmeta, ne samo na likovnom, kao da će svi biti slikari. I ostali predmeti koji se mahom oslanjaju na talente vrednuju se više nego srpski, matematika ili strani jezik. Pisano ćirilično pismo kao pijana taraba, kad se u reči spoje slova i,š,t, p - ne znaš gde je kraj a gde početak, toliko o najkvalitetnijem, najjednostavnijem pismu na svetu. Insistiranje na učenju napamet pesmica iz srpskog, besmisleni rebusi i zagonetke... A prosvetarima ništa od toga ne smeta, glas dižu tek kad im se skrešu plate.
Mada metodologija nije odgovarajuća, smatram da je neočekivano da neko iz nadležnog ministarstva brine opotrebama dece.
Uloga isnidkata jeste da brine o radnim mestima, ali uloga države i ministarstva jesteda brine o potrebama dece. A red u obrazovnim programima je neophodan. To znaju svi čija deca idu u OŠ. Još gora je situacija u gimnazijama i mnogim srednjim stručnim školama.
Uglavnom, podržavam!
Problemi nastaju onda kada kvantitet postane osnov svega. Sadašnji vlastodršci, nažalost, ne bave se kvalitetom obrazovanja i vaspitanja pa teraju nastavnike u besomučnu trku za časovima na uštrb kvaliteta obrazovno-vaspitnog rada kako nastavnika tako i učenika. Kvalitet je zamenila racionalizacija, pri čemu se zaboravlja da je najviši stepen racionalizacije ukidanje svih oblika vaspitanja i obrazovanja na svim nivoima i siguran put u "Divlje društvo"
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Verbić: Manji broj časova osnovcima
Info
•12.12.2015.
•17:19
Komentari 16
Lidija
sovra
T
DRugo: Da treba redukovati plan i program, treba! Smanjiti i broj časova u školi i količinu nebuloznih podataka koje naša deca uče!
ali i interesantno je da sada vrlo brinu o deci. Ovo je samo jedno odlično objašnjenje da otpuste deo ljudi.
tata
VI razred
mrs
Uloga isnidkata jeste da brine o radnim mestima, ali uloga države i ministarstva jesteda brine o potrebama dece. A red u obrazovnim programima je neophodan. To znaju svi čija deca idu u OŠ. Još gora je situacija u gimnazijama i mnogim srednjim stručnim školama.
Uglavnom, podržavam!
tea
Mile
Tiberius
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H