Info
17.02.2016.
07:18 > 21:48
Udruženje bankarskih klijenata "Efektiva" najavilo je radikalizaciju protesta, jer nisu dobili odgovor na pismo koje su uputili premijeru Srbije Aleksandru Vučiću.
  • G

    19.02.2016 20:52
    @Primer - vaš je samo problem što ste neobrazovano lice koje zaista veruje da ovi ljudi hoće da im neko drugi otplaćuje njihov kredit iako nikada i nigde to nisu saopštili. Banke su posredno kupile nekretninu u dinarima, drže hipoteku na njoj dok dužnik otplaćuje vrednost te nekretnine uvećan za ugovorom utvrđenu kamatu. Zbog nepovoljnog kretanja CHF banke sada duže dužnika daleko više nego što je predviđeno ugovorom o kreditu i daleko više od vrednosti nekretnine uvećanom za kamatu. A lično bih voleo da sve propadne i da banke za sve ove kredite zatraže nadoknadu od NKOSK koja toliko novca nema - e onda će da se desi baš to protiv čega se ovde, tako neobrazovani i zluradi, grčevito borite.
  • primer

    18.02.2016 19:03
    Zivim podstanarski, jer od plate nisam mogao da obezbedim stan bez ogromnog rizika, to je bila moja procena u tom momentu, da nije pravo vreme i da mi se vise isplati da placam kiriju. Imam dve koleginice, koje su bile pametnije, uzele ovaj kredit, iako im nije bilo ni neophodno jer zive u nasledjenom i sad kukaju po ceo dan (iako obe stan izdaju i sam im se otplacuje). Zale se sto ne mogu uz to i da zarade da pretekne od kako je kurs promenjen. Molio bih da me niko ne proziva za nehumanost i neslogu sto ne smatram da sad treba zajedno da otplacujemo njihov stan.
  • Čitalac

    18.02.2016 09:14
    Zbog ovakvih negativnih komentara, zbog nesloge, zbag nedostatka savesti i saučešća u tuđem problemu bez obzira ko je za taj problem kriv mi kao društvo i kao narod i ne zaslužujemo bolje nego da nas istrebe i unište. Sve su se države i narodi digli i ovo rešili samo se kod nas govori ko ih je.. sami su krivi. Grcima se divim kod njih bi uveliko gorele banke na prvi pokušaj ovakvih stvari koje se samo nama dešavaju.
  • Neko iz mase

    17.02.2016 23:08
    Plašim se da ovako mlake kampanje Efektive više nanose štete nego koristi korisnicima stambenih kredita indeksiranih u CHF.
    Moja preporuka onima koji se bore za svoja prava je da se obrate svim kandidatima za predstojeće parlamentarne izbore i da traže od svakog pojedinačno da iznese svoj stav po ovom pitanju. Vaša najveća moć su vaši glasovi, 22.000 plus vaši punoletni članovi porodice i bliski prijatelji. Mislite o tome!
    I na kraju, nije mi jasno, zašto neko od ekonomskih eksperata ne sedne i ne izračuna o kolikom se iznosu ekstra profita po ovim kreditima zapravo radi! Red bi bio da građani Srbije znaju koliki ekstra profit njihovi sugrađani (rođaci, komšije, kumovi, prijatelji...) plaćaju bankama.
  • NN

    17.02.2016 22:20
    @Liman III
    Ne mozes da kazes da sad duguju vise nego kada su uzeli kredit. AKo je uzeo 50,000CHF sigurno sada ne duguje 55,000CHF nego manje. AKo gledas dug u odnosu na vrednost nekretnine ili vrednosti EUR ni tu nisi u pravu jer je EUR oslabio u odnosu na CHF, a stan vredi pa vredi 50,000EUR, a tu banke, ni NBS nisu krivi.
    Lepo je savetovana tada i na TV-u i u bankama da se klijenti ne zaduzuju u valuti koja se ne koristi u zemlji, ali zbog male kamate i niskog kursa svi su potrcali za CHF-ovima.
  • Simonida

    17.02.2016 17:42
    Tužno je što mnogi naši ljudi ne shvataju bankarsku prevaru. A prevareni su svi. I CHF korisnici kredita i EURO korisnici kredita i korisnici dinarskih kredita, i korisnici lizinga i korisnici dozvoljenog minusa i korisnici svih ostalih vidova pozajmica. Zašto??? Pa zbog ogromne, u savremenom svetu, ne zabeležene, kamate i raznih izmišljenih naknada i provizija koje naplaćuju korisnicima kredita i pozajmica, pljackajući ih i enormno se bogateći. I tako će biti sve dok NBS ne počne da vrši svoju funkciju kontrole poslovnih banaka i ne natera ih da se u praksi pridržavaju važećih zakona R Srbije. Zato se treba ujediniti i suprotstaviti bankarskom teroru, a ne prepucavati se medjusobno. Svi smo u istom problemu. Treba naterati NBS da vrši svoju funkciju, a banke da nam vrate pokradeno bez ikakvog opterećenja države i poreskih obveznika. Dakle, da banke vrate oteto, protivzakonito stečeno, odnosno da se odreknu ekstra profita.
  • Savremenik

    17.02.2016 16:15
    Sramota
    Ako su svuda problem rešili osim u Srbiji, nije ni čudo što nema odgovora. Ko će da odgovori? Šta će da odgovori? Ovako se pokrije ušima, čeka izbore i guta. Ali donekle je sve to logično - poznato je da banke rukovode lošim državama.
  • Zemljoposednik

    17.02.2016 13:39
    Kredit u svajcarcima nije stvar prevare, to je stvar kursne razlike. 2008-me kurs svajcarca u odnosu na euro je bio daleko povoljniji nego 2009 pa na ovamo. Novopeceni vlasnici nekretnina se igrali i zaigrali, to je njihov problem a ne zle banke i njihove navodne prevare, banke rade svoj osnovni posao - zaradjuju na onima koji su primorani da pozajmljuju kod njih.
  • Liman III

    17.02.2016 13:24
    @Pera
    Nisi u pravu. Zaduženi u švajcarcima nakon 9 godina otplate danas duguju više nego što su uzeli i to ne samo u dinarima, već i u evrima. Zaduženi u evrima su do sada otplatili najmanje 35% duga. Znam da je mnogima viša matematika da ovo razumeju, ali bar pokušajte!!!
  • Brus Vilis

    17.02.2016 13:04
    Banke u Srbiji su država u državi. U njihovim upravnim odborima sede visoki stranački funkcioneri i uživaju u milionskim bonusima. Njima je dobro. Podržavam svaku borbu za zaštitu potrošača, iako nisam zadužen kod banaka. I jeste, gradjani su sami odlučili da uzmu kredit, ali je licemerno njih optuživati i na njih svaljivati svu krivicu. I ja kupujem hleb koji hoću i gde hoću, ali to ne znači da pekar sme da mi uvali budjavo testo.
  • Ana

    17.02.2016 12:58
    podrška
    Svuda u regionu su države pomogle ljudima da reše problem i konvertovali u evre kredit. U BIH su doneli Zakon o konverziji ima za cilj da se svi odobreni krediti konvertuju u eure, na dan uzimanja kredita, 23 je izvršilo samoubistvo pre toga. Ja sam srećom uzela kredit u evrima. Strašno mi je žao ljudi koji su uzeli kredit u francima, a kredit im je veći za 50% sada nego kad su ga uzeli. To je prevara i pljačka. To su hiljade ljudi sa porodicama, koje će biti uništene. Određenim ljudima u Srbiji su preveli u evre (PBB banka) a običnim ljudima neće. Znam da nije uteha tim ljudima ali šaljem vam punu podršku. A ko uzme kredit na 30 godina, je u dužničkom ropstvu. Političari nemaju taj problem, oni kupe 25 stanova za keš npr u Bugarskoj na moru.
  • NS

    17.02.2016 12:31
    Ne bore se oni protiv zlih banaka vec hoce da drzava(ostali gradjani) za njih plati deo kredita!
  • tomi

    17.02.2016 11:24
    tomakilibarda1@gmail.com
    uzeli kredite,kupili stanove,neko ih i izdaje,za dobre parice,sad muka treba vracati pa je drzava kriva sto nemaju da vrate,drzava treba da im oduzme stanove pa na dobos,pogledajte strukturu korisnika kredita,sve sluzbenici banaka, gradske uprave,poreske uprave,medicinskih centara,sluzbenici mup-a,i tatini sinovi i mamine kceri.
  • Novak

    17.02.2016 10:03
    Banke su vas namerno niskim kamatama, koje su naravno veoma brzo podigle, navukle na kredite u tzv. svajcarcima. Kazem tzv. jer su ti krediti u stvari fiktivno u svajcarcima. Niko pomenutu valutu nije ni video. Imate moju podrsku. Botovi oladite malo. Kolo srece se okrece.
  • Zemljoposednik

    17.02.2016 09:21
    Ne mozemo svi da imamo stan, to nije moguce ni u Americi a ne u zemlji gde je prosecna plata u vreme dok su pametnjakovici dizali te kredite bila 400e, ne u zemlji gde se posao dobija preko rodjackih ili partrijskih veza. Uostalom te kredite su dizali ljudi zaposleni u javnim preduzecima, opstinama i republickim i pokrajinskim sluzbama, samo oni koji su imali veliku prosecnu platu su mogli da dobiju takav stambeni kredit. Znaci, na grbaci svih nas su ceo svoj parazitski zivot, dzabalebare po drzavnim poslovima i uzimaju kredite koje ne mogu da otplacuju, a sad bi da im drzava iz budzeta pomogne pri otplati kredita. Siri se po svom guberu - stara narodna poslovica.
  • mika

    17.02.2016 08:53
    posle ovakvih protesta meni bi se tresle gace
  • @zemljoposednik

    17.02.2016 08:47
    Bravo
    Ko ih je terao da uzimaju kredite?!? Nije niko prinudjen na uzimanje kredita! I zashto bi sad svi mi placali njihovu alavaost jer to i jeste alavost! Krediti i jesu za alave koji nisu spremni na otplatu! Ako necesh da otplacujesh, ne uzimaj kredit i to je to, banka ti tad ne mozhe nishta!!! Imaju para za ovakve "aktivnosti" a nemaju za vracanje kredita?!? Lepo prodajte svoje pokretne i nepokretne imovine pa vratite kredite a ne da vam sad mi vracamo i placamo vashe!!!
  • Pera

    17.02.2016 08:40
    Zaduzeni u svajcarskim francima su trenutno u losijem polozaju od onih zaduzenih u evrima. Kada se gleda od pocetka, zaduzeni u svajcarskim francima su i u ovom trenutku platili manje nego oni koji su zaduzeni u evrima, tako da mogu da predju na kredit u evrima ali im se to ne dopada.

    Protest je u stvari zbog toga sto su izgubili povoljnost male kamatne stope rastom vrednosti franka.

    Problem je sto su im trenutne rate vece nego sto su planirali a to se obicno resava refinansiranjem. U nekim slucajevima bolje je odustati od kredita jer stambena jedinica vredi manje od preostalog duga pod uslovom da ugovorom nije definisano da je korisnik duzan da podmiri ostatak duga koji nije pokrila hipoteka.
  • sram te bilo

    17.02.2016 08:24
    neuki seljaku zemljoradniku
    taj narod nije mogao drugacije da dodje do stana i to je vecina njih videla kao izlaz iz podstanarskog zivota
    a kako je drzava samo za zaduzene u svajcarcima davala subvencije bili su prinudjeni na svajcarce
  • Milenko

    17.02.2016 08:18
    TAKO JE!
    Velika podrška za ovaj pokradeni narod. Imam kredit u evrima i mene kradu. Pridružujem vam se!
  • ns

    17.02.2016 08:12
    @Zemljoposednik
    Da,
    ali zašto je su banke sve kredite države i ljudi vezanih za vlast odmah po automatizmu prebacila u evre?
    Zašto nisu svi ostali u švajcarcima?
  • Zemljoposednik

    17.02.2016 07:43
    Ti alavi ljudi koji su se zaduzili iznad svojih mogucnosti pri tome izigravajuci pametnjakovice u odnosu na ostale pre 8-9 godina kad su se zaduzivali sad prave cirkus po ekspoziturama banaka, opet na stetu svih ostalih, normalnih korisnika bankarskih sluzbenika. Dokle? Sto ne prodate ta kola kojima paradirate po gradu i sebi olaksate otplatu kredita u koje ste se naivno zaleteli? Naravno da ne, jer mora da se zadrzi iluzija zivotnog standarda koji moramo svi mi da im platimo ako im se kredit oprosti.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna