Na sednici Nacionalnog prosvetnog saveta čulo se da bi "trebalo omogućiti da učenici imaju više časova nedeljno, jer su među najmanje opterećenima u Evropi".
Jeste, možda u EU imaju više časova (uslovno rečeno), ali se na tim časovima sve odradi i deca ne nose kući ni knjige ni sveske, niti imaju domaće zadatke, niti treba kući da uče. A naša kada dođu iz škole posle 7 časova dnevno, treba da sednu da nauče sve ono što su u školi "radili" sa nastavnicima. Takođe, (npr. u Francuskoj) sredom nema škole, nego samo druženje i sportske aktivnosti za decu čiji roditelji rade i ne mogu da provedu celu sredu sa njima. Dalje, tamo nema privatnih časova na koje naša deca odlaze zbog "stručnosti" njihovih nastavnika, jer u EU ne može svaka bagra da radi u školi, što je kod nas uzelo maha, kao i u svim sferama života - stranačko zapošljavanje. I sad, da svi ti lezilebovići ne bi dobili otkaz - povećajte deci broj časova. Fenomenalno rešenje, tako se u ovoj državi rešavaju problemi.
Osim toga, veronauci je mesto u crkvi, a ne u školi.
Pozivam uvazenog A. Lipkovskog da vidi kako dete u 2. razredu osnovne skole izgleda posle petog casa. Molim, prestanite sa uporedjivanjem sa EU. Zasto opteretiti decu? Treba im omoguciti da u skoli stvarno kvalitetno rade i uce,a posle da se igraju. A ne da sede na po 5-6 casova i posle nisu ni za ucenje ni za igru.
Bavimo se perifernim stvarima... problem je mnogo veći... da li je iko od tih institucionalizovanih intelektualaca igde i ikada pokušao da preispita vrednosti koje je u književnosti uspostavio komunizam i njegovi književni "znalci". Da li je iko od njih pokušao da pročita Miru Alečković, Antonija Isakovića, Dobricu Ćosića i da odgovori na pitanje treba li generacije mladih da se i dalje vaspitavaju na takvim delima i da slušaju kako su u pitanju umetnička dela, a ne propagandni materijal zaodenut u književno ruho.
Bez ponovnog vrednovanja literature, umetnosti i svih drugih oblasti stvaralaštva, nema stvarnih promena, nema istinskog preobražaja društva, o kojem toliko svi govorimo. Intelektualci su, nažalost, za njih najmanje spremni. A njihovu nespremnost podržava i sadašnja vlast (koju čine sve sami doktori nauka i "intelektualci").... možda je i bolje da ćute?... ali ne, ovde u Srbiji važi ono pravilo: ,,Što si veća budala, to ćeš dobiti udarniji termin na televiziji. Suludi političari, gole kurve, pretenciozne neznalice, pijanci, narkomani, polupismeni majmuni, diskriminatori, kriminalci, postaju idoli...
Mislim da to zaista nema veze sa Eu tako da se maksimalo ne slazem sa tim delom vaseg komentara Dosta, ostalo ste u pravu! Nije kriva ni Rusija,ni Amerika ni Eu sto je nas strucni kadar skolovan u kanalizaciji i sto svaki primitivac ima pravo glasa. Skolski sistem evidentno ne valja i treba ga menjati iz korena, a svaka takva promena bi se mogla nazvati eksperimentom ali je neophodna.Deca imaju nepotrebne predmete, lose sastavljene udzbenike, neadekvatan plan i program, ponekad lose pedagoge itd. Previse problema da bi se oni mogli pojedinacno sanirati, sve se to godinama nakupljalo zbog ne sposobnosti nekih i sada ce eskalirati ili drasticnim promenama ili se nece desiti nista jer cemo i dalje imati nesposobne ljude gde im nije mesto.Elem, moje dete u prvom razredu nedeljno ima 23 casa ne mislim da je to previse i lepo proprati sve casove ali recimo od tih casova jednom nedeljno ima gradjansko pravo koje je suvisno. Taj cas se koristi kao cas dopunske, druzenja, crtanja i nije nepotreban u tom smislu ali je predmet sasvim suvisan jer prakticno ne postoji. Naravno tu je i verska nastava za dugu polovinu razreda koja je takodje suvisna stavka i sluzi samo za to da se deca u startu razdvajaju i da se medju njima prave razlike, drugog razoga za taj predmet nema. Umesto njih bi mogli da se ubace predmeti koji bi bii mnogo vazniji za buduce narastaje kao sto je ekologija i ocuvanje zivotne sredine, casovi lepog ponasanja itd.Sve u svemu skolstvo je u haosu.
Dragi moji,u obrazovanju sam preko 35.godina i nikad veći haos nisam video iako sam tu pred penzijom.Mnogo pitanja ima,mnogo svesno ili nesvesno nametnutih teškoća,previše demokratije učenicima ali ponekad i nastavnicima,...Stalno neka lutanja zbog EU koja će nam uništiti školstvo.Diplome se gotovo preko noći stiču,iako kao postdiplomac znam koliko je teško bilo doći do diplome a danas školstvo vrvi od privatnih fakulteta.Da ne govorim o radu"kolega"koji nisu prosvetni radnici,...Sve se uklapa u EU.Deca jesu opterećena dosta iako smatram da je potrebno povećati za po još jedan čas veronauke i brojčano ga ocenjivati.Posebno je pitanje izbora udžbenika jer se "izdavači" prosto kao na pijaci utrkuju ko će imati više uspeha u izboru za novu školsku godinu.Hvala na prostoru.
Lepo bi bilo da država subvencioniše privatne škole pa da vladaju tržišni uslovi. Tamo gde bude najbolji nastavni kadar tamo će svi hteti da idu, a u državnim školama neka neguju ludake koje ne možeš oterati u penziju. Baš me zanima gde su bili zadnjih 20 godina da se usavrše i da li pojma imaju šta uče osnovci i srednjoškolci na "zapadu". Takođe treba uvesti fakultativne predmete kao što su istorija, fizičko, muzičko, likovno da nemaju obavezu da gube vreme na nešto što im ne treba kasnije u životu. Takođe nema potrebe da vuku po 7kg knjiga kući već to treba da ostave u školi. Ne treba da roditelji uče decu kući već da se igraju sa njima.
Sve je to u drugim zemljama rešeno samo treba da vide kako i tako da rade a ne da izmišljaju toplu vodu.
Kao da vec sve nije dovoljno unisteno u osnovnom obrazovanju pa hajde da uradimo jos nesto po tom pitanju da dokazemo da jos moze.
Nikako da se resava pitanje nasilja u skolama, velikog broja pokusaja suicida kod dece od 12-14godina....
Treba se malo igrati sa đacima. Eksperimentisati. Poželeo neko u EU. Pa nam šapnuo.
Pa neko hoće da bude moderan, evropski. Pa hoće da putuje tamo, na stručni seminar, neki simpozijum, da bude IN. Da isproba nečiju filozofiju. Kao da do sada nismo već imali dovoljno eksperimenata.
Ne. Ne treba povećavati broj časova. Treba prestati praviti udžbenike na teškom papiru, sa velikim brojem strana, zbunjujući, u kojem dominiraju slikovnice.
Treba uspeti preneti neko znanje đacima na času. Jeste, profesor je u tome ometen od sistema, na 100 načina. Verovatno to nije baš slučajno.
Đaci jesu preopterećeni, a školski plan je nekoherentan. I na kraju izlaze sa slabim znanjem.
Zaista radi ko šta hoće. Zaista se sa našom decom eksperimentiše, jer ne trebaju oni nikom u EU kao obrazovani.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Treba povećati broj časova đacima?!
Info
•13.04.2016.
•22:59 > 23:00
Komentari 11
Terješkova
Mama srednjoškolca
Osim toga, veronauci je mesto u crkvi, a ne u školi.
Roditelj
Barracuda
Bez ponovnog vrednovanja literature, umetnosti i svih drugih oblasti stvaralaštva, nema stvarnih promena, nema istinskog preobražaja društva, o kojem toliko svi govorimo. Intelektualci su, nažalost, za njih najmanje spremni. A njihovu nespremnost podržava i sadašnja vlast (koju čine sve sami doktori nauka i "intelektualci").... možda je i bolje da ćute?... ali ne, ovde u Srbiji važi ono pravilo: ,,Što si veća budala, to ćeš dobiti udarniji termin na televiziji. Suludi političari, gole kurve, pretenciozne neznalice, pijanci, narkomani, polupismeni majmuni, diskriminatori, kriminalci, postaju idoli...
LOL
Brus Vilis
profesor
Roditelj
Sve je to u drugim zemljama rešeno samo treba da vide kako i tako da rade a ne da izmišljaju toplu vodu.
alex na
Nikako da se resava pitanje nasilja u skolama, velikog broja pokusaja suicida kod dece od 12-14godina....
Dosta!
Pa neko hoće da bude moderan, evropski. Pa hoće da putuje tamo, na stručni seminar, neki simpozijum, da bude IN. Da isproba nečiju filozofiju. Kao da do sada nismo već imali dovoljno eksperimenata.
Ne. Ne treba povećavati broj časova. Treba prestati praviti udžbenike na teškom papiru, sa velikim brojem strana, zbunjujući, u kojem dominiraju slikovnice.
Treba uspeti preneti neko znanje đacima na času. Jeste, profesor je u tome ometen od sistema, na 100 načina. Verovatno to nije baš slučajno.
Đaci jesu preopterećeni, a školski plan je nekoherentan. I na kraju izlaze sa slabim znanjem.
Zaista radi ko šta hoće. Zaista se sa našom decom eksperimentiše, jer ne trebaju oni nikom u EU kao obrazovani.
Ns
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H