Ukoliko se brzo nešto ne učini, Srbija neće imati dovoljno vozača koji će raditi u transportu robe i putnika pa će nam autobusi i kamioni stajati na parkingu.
I treba da stoje! Dugo godina sam bio vozac slepera i autobusa. Gazde su i vise nego krivi zbog toga sto nema vozaca. Nema vozaca i nece biti zato sto ne placaju dovoljno, vozaci su neprijavljeni ne ide ni penziono ni socijalno osiguranje itd... Kad se gazdi obratis za nesto sto se tice plate ili neceg drugog odgovor je vec poznat. Ja nemogu ovo ili ono ako imas negde bolje ti idi e pa doslo je vreme da se ide pa neka voze gazde i ostale prevoznicke kompanije!
Prijava na 24000.Dnevnice, prisilno ovlaštenje da ih gazda podiže.Vozač na 10% pa kad da a cenu prevoza vozaču prikaže umanjenu.Dali je tu država oštećena a I vozač.Pošto nemaju vozača danas on sam utovara I carini a večers na put prethodno baciviši tahograf listić.Ogroman saobraćajni prekršaj koji policija u većini slučajeva nevidi a saobraćajna kad dođe u firmu progleda kroz prste uz napojnicu.
posao šofera je težak i zato u EU neće da ga rade. zato to rade imigranti koji su prezadovoljni platama na koje "evropljani" gledaju prezrivo. ali kad neko sa 300 EUR ode na 3000 EUR naravno da će biti zadovoljan. čudi me što već odavno SVI kavlifikovani šoferi nisu pobegli u EU. mene mnogo više brine što ćemo ostati bez lekara. već sad je u NS opterećenost po jednom pedijatru oko 1000 dece. već sad pedijatar ne može da pruži adekvatnu pomoć jer prosto nema vremena. za 2-3 godine neće moći da pruži nikakvu pomoć.
Radim kao vozac hitne pomoci 20 godina.Zavrsio sam tehnicku skolu u Pirotu za mehacicara motornih vozila,imam sve katekorije od A-D (po novoj kategorizaciji imam 17 kategorija).U vojsci sam bio auto jedinica instruktor u Kraljevu.Ceo zivot sam posvetio voznji i vozilima.Sada je moja plata 200 evra sa nocnim radom,dezurstvima,dajem pripravnost...Cesti hitni odlasci za Nis i Beograd streasn poso voznja po svim vremenskim uslovima,nema praznik,nedelja niti slava.Sta reci hleb sa sedam kora,stariji kolege su vec za penziju,a ovi mladji sacuvaj Boze!Posao je jako odgovoran i pun stresa,ali nije adekvatno nagradjen.Ako neko i uspe da doceka penziju ona bude oko 22 000 din,Vecina kolega je otisla u prevremenu penziju zbog infarkta miokarda pa ne mogu ni 20 000 da dobiju.Kolege uglanom odlaze van zemlje i tamo nalaze posao.Ako se ovako nastavi nece biti dobro!
Pazi molim te konstatacije:
"Ukoliko se brzo nešto ne učini, Srbija neće imati dovoljno vozača koji će raditi u transportu robe i putnika pa će nam autobusi i kamioni stajati na parkingu.
Nema potrebe ništa specijalno da se učini,dovoljno će biti samo da poslodavci počnu da poštuju ZAKON i krenu da plaćaju baš onako kako zakon nalaže!!!
Fiksna plata od oko 35-40.000 din + dnevnice u rasponu od 39 do 100 eura a sve u zavisnosti u koju zemlju se odlazi !!!
Zakon postoji ali poslodavci se bave kriminalom,otimačinom i prevarama prema vozačima,samim time i ostaju sve više bez vozača....Neka ponude poštene uslove za rad i još poštenije neka plate i imaće i viška vozača,dok je ovako neka vlasnici sednu i voze svoje kamione.Normalni i pošteni vozači će za to vreme odlaziti i raditi preko,za poštene i korektne poslodavce...
Niko ne spominje da je samo vozačima redovno radno vreme 9 sati dnevno...a kad postave oglas za vozača za međunarodni kao da traže tehničkog direktora,da zna jedan jezik,da se razume u špediterski posao( jer ako špediter pogreši,da ga vvozač ispravi) da zna i carinske propise,da može i da popravi kamion ako stane itd.
Na kraju,plata bedna i na rate,i ako dobiješ platu kada menjaš firmu,dobro je..
Skoro 30 godina sam proveo za volanom autobusa! Nisam bio prisutan na porodičnim slavljima, o proslavi državnih, narodnih/nacionalnih i verskih praznika sam samo sanjao...
Sad sam u penziji, koja mi je obračunata na osnovu ispunjenja osnovne norme, (7600 km/mesec,) ja sam imao u proseku 10-12000 km/mesec! Radili smo sa kolegama dan i noć, bez prestanka. Sad imam mesečnu penziju od 26.000 din, dok (tadašnji) direktor ima preko 90.000 hiljada.
Tako, da OVA POJAVA (nagrađivanje posla vozača mot. vozila) NIJE OD DANAS I JUČE!
Na vozače su uvek gledali kao "smotani kočijaš"!
Pa naravno da ce ostati bez vozaca.Kako i pise jako je skupo polaganje.Vec je na mali motor ogromnih 350 eura.Ja mom sinu ni to ne mogu omoguciti za mopede,Onda kamoli za kamione.Jos malo pa necemo skoro ni videti apn-ce i jos nekih mopeda jer ovi svi idu na A kategoriju,posto idu brze od 45 lm na sat.Nas Vucic nas stiska i to jako.
Nema sanse omoguciti to mladima kad se zna koliko je minimalac ili socialni pomoc.Neki nemaju ni sta jesti a ne za ovo trositi.
Neka poslodavci plate nama dnevnice u inostranstvu , dnevnice u Srbiji, regres, godišnji, itd..., i nemoj da brinu... A drzava nek im stane na rep da nam ne zakidaju vise pa cete videti da li ce biti dovoljno vozaca....
Kod nas su soferi prijavljeni na minimalac ,primeri su vam firme velike iz Futoga gde vlasnici cak i maltretiraju vozace , bolje to resite pa nece niko bezati!
Ja sam iz Srbije otisao zbog placanja i odsustva od kuce koji uopste nisu bili srazmerni! odsustvo po 3 do 5 nedelja za 23000 prijave plus jos 70000 u par rata kada pocnes da pretis da vise neces raditi.jer nema isplate na vreme.
Sada radim u Sloveniji za vise nego duplo vecu platu, moj rad, znanje i nivo odgovornosti se cene. Kuci provodim istu kolicinu vremena kao sto sam provodio za vreme rada u maticnom gradu i drzavi.
U Srbiji je potrebno uvesti jako puno reda u sistem placanja vozaca. Jako je rizicno placati po ucinku. Ljudi se teraju na maksimume na nocne voznje i izlazu riziku neduzne ucesnike u saobracaju. Sama drzava treba mnogo da poradi na zadrzavanju radne snage i na placanju iste...
naravno da nema sofera kada svi sede u vlasti i voze nas u tri lepe...treba napraviti hitnu prekvalifikaciju ove dece sa fakultetskom diplomom i uvaliti im kamione
Ovako nesto je sasvim normalno da se desi kad se zna kolike su plate. Svaki vozac ucesnik u saobracaju ima odgovorniji posao od vecine pacova po kancelarijama a zarade nikakve . Uplata doprinosa i plata u banci idu na minimalac uz blagoslov drzave. Dobije se jos neka crkavica kad povecan obim posla na ruke i to je sve. Beneficije koje su zakonom ove sramotne drzave predvidjene za vozace niko ne uplacuje.Tortura od strane policije nevidjena. U takvom okruzenju jedini izlaz je bekstvo u inostranstvo i to vecina radi. Srbija ce ostati bez stanovnistva jer pored vozaca odmlazi i medecinsko osoblje kao i mnogi drugi.
Poslanik u skupstini srbije 200 000 din , u pokrajini 120 000 din u skupstini gradova 70 000 plus razni bonusi. STA STE OCEKIVALI DA NAS ZADESI
nego, opet o udbi i njenoj konstrukciji ove drzave, pa transportnim uslugama se bave cume, sarici, borovice i slcni.
znam slucaj vozaca koji je hteo napustiti takve kada je posumnjao u gazdu pa su mu za posledni angazman dali kamion bez svetala da preveze u susedno selo.
policija ga je sacekala na pola puta a vozac se ''predomislio'' oko otkaza
Kada bi te gazde davale malo vise radnicima i vise ih cenili bilo bi sofera, ali ne oni zele da sto vise stave u svoj dzep, a soferi rade za mizeriju, a svakim metrom puta su im glave u torbi. Uzas.
Kad politika i drzava budu pretresli gazde transportnih firmi i videli na koji nacin mi radimo,koliko smo placeni,koliko dana smo kuci koliko na putu ,maltretiranje psihicko,mozda mladje generacije i zavole ovaj posao koji su gazde i drzava doterala do dna.
Mogao bi ja da promenim profesiju pa sa programiranja da predjem na soferisanje. Manje stresa, vidis sveta, a i posle se preselis za EU i radis isti posao do penzije.
Pa da su više poštovani od strane poslodavaca i bolje plaćeni, ne bi išli vani. Ostali bi ovde i radili.
A sada svaki vlasnik transportne kompanije hoće da vozač maksimalno radi, za minimalnu platu.
Nemaju čak ni zakonom propisan odmor, prelaze dnevno veću kilometražu nego propisanu.
A plata jadna za takav posao. Nije lako voziti 6-7 sati, možda izgleda jednostavno, ali ipak umor uzme svoje.
Znam neke koji su ovde vozili, to je bilo mrcvarenje, kada su otišli da voze u inostarnstvu, potpuno zadovoljni. Voze u zakonskom okviru, adekvatno plaćeni i ne moraju pored vožnje i da održavaju vozila, nego to rade službe u okviru firme ili kooperanti.
Niko ne pominje mizerne plate za takvu odgovornost a poslodavac očekuje da vozač radi i prekovremeno i da bude učinkovit.
Da ne pominjem cenu za dobijanje dozvole "D" i "E" kategorije...
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Srbija ostaje bez šofera
Autor: Dnevnik
Info
•15.05.2016.
•10:44 > 15:32
Komentari 28
Aleksandar
maki
Marija
Šta
ex chapman
Žikica
IVAN
Sima
"Ukoliko se brzo nešto ne učini, Srbija neće imati dovoljno vozača koji će raditi u transportu robe i putnika pa će nam autobusi i kamioni stajati na parkingu.
Nema potrebe ništa specijalno da se učini,dovoljno će biti samo da poslodavci počnu da poštuju ZAKON i krenu da plaćaju baš onako kako zakon nalaže!!!
Fiksna plata od oko 35-40.000 din + dnevnice u rasponu od 39 do 100 eura a sve u zavisnosti u koju zemlju se odlazi !!!
Zakon postoji ali poslodavci se bave kriminalom,otimačinom i prevarama prema vozačima,samim time i ostaju sve više bez vozača....Neka ponude poštene uslove za rad i još poštenije neka plate i imaće i viška vozača,dok je ovako neka vlasnici sednu i voze svoje kamione.Normalni i pošteni vozači će za to vreme odlaziti i raditi preko,za poštene i korektne poslodavce...
bubi
Na kraju,plata bedna i na rate,i ako dobiješ platu kada menjaš firmu,dobro je..
Vozač u penziji
Sad sam u penziji, koja mi je obračunata na osnovu ispunjenja osnovne norme, (7600 km/mesec,) ja sam imao u proseku 10-12000 km/mesec! Radili smo sa kolegama dan i noć, bez prestanka. Sad imam mesečnu penziju od 26.000 din, dok (tadašnji) direktor ima preko 90.000 hiljada.
Tako, da OVA POJAVA (nagrađivanje posla vozača mot. vozila) NIJE OD DANAS I JUČE!
Na vozače su uvek gledali kao "smotani kočijaš"!
Phantom
Nema sanse omoguciti to mladima kad se zna koliko je minimalac ili socialni pomoc.Neki nemaju ni sta jesti a ne za ovo trositi.
Homoljac
Maki
ĐORĐE
Darko
Sada radim u Sloveniji za vise nego duplo vecu platu, moj rad, znanje i nivo odgovornosti se cene. Kuci provodim istu kolicinu vremena kao sto sam provodio za vreme rada u maticnom gradu i drzavi.
U Srbiji je potrebno uvesti jako puno reda u sistem placanja vozaca. Jako je rizicno placati po ucinku. Ljudi se teraju na maksimume na nocne voznje i izlazu riziku neduzne ucesnike u saobracaju. Sama drzava treba mnogo da poradi na zadrzavanju radne snage i na placanju iste...
Paja i Jare
nsss
PERICA
Poslanik u skupstini srbije 200 000 din , u pokrajini 120 000 din u skupstini gradova 70 000 plus razni bonusi. STA STE OCEKIVALI DA NAS ZADESI
/
nego, opet o udbi i njenoj konstrukciji ove drzave, pa transportnim uslugama se bave cume, sarici, borovice i slcni.
znam slucaj vozaca koji je hteo napustiti takve kada je posumnjao u gazdu pa su mu za posledni angazman dali kamion bez svetala da preveze u susedno selo.
policija ga je sacekala na pola puta a vozac se ''predomislio'' oko otkaza
zivan
Zex
trucker
mile
ana
sledi talas egzodusa iz Srbije.
Ostace samo nemocni i stari kao i kod Oluje.
...
Drum
A sada svaki vlasnik transportne kompanije hoće da vozač maksimalno radi, za minimalnu platu.
Nemaju čak ni zakonom propisan odmor, prelaze dnevno veću kilometražu nego propisanu.
A plata jadna za takav posao. Nije lako voziti 6-7 sati, možda izgleda jednostavno, ali ipak umor uzme svoje.
Znam neke koji su ovde vozili, to je bilo mrcvarenje, kada su otišli da voze u inostarnstvu, potpuno zadovoljni. Voze u zakonskom okviru, adekvatno plaćeni i ne moraju pored vožnje i da održavaju vozila, nego to rade službe u okviru firme ili kooperanti.
Keith Flint
Da ne pominjem cenu za dobijanje dozvole "D" i "E" kategorije...
milojko
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H