Autor: Mondo

Info
12.08.2016.
08:35 > 08:36
U Italiji je predloženo donošenje zakona po kojem roditelji koji deci daju "neodgovarajuću hranu" mogu biti osuđeni na zatvorsku kaznu.
  • Harmony

    16.08.2016 15:15
    @Orwell
    Gospodine, nema potrebe za vulgarnoscu, zaista. U pravu ste, mene ne zanimaju kvazi studije sa interneta, kojih se vi drzite kao pijan plota. Ne zaninimaju me istrazivanja modernog vremena, koja ce coveku, posle par hiljada godina postojanja njegovog zivota na zemlji, sada da pokazu kako treba ispravno da se hrani. Zanimaju me zakonitosti prirode i zivotno iskustvo.
    I hvala vam, sto ste mi pozeleli da mi bude onako, kako se ophodim prema drugima, i prema zivotinjama, to je zaista lepo od vas. Srdacan pozdrav!
  • G

    15.08.2016 23:22
    @Obsolete - da se nisam obratio nikakvoj grupi, drugi deo moje rečenice bi pobijao njen prvi deo što bi bilo potpuno besmisleno. Izvinite ako moram da isključivo koristim prosto-proširene rečenice bez stilskih figura.
    Vi jeste dali jednu referencu - onu za koju sam vam jasno saopštio da nema nikakve veze sa postavljenim pitanjem i veoma detaljno obrazložio zašto je tako nakon vaših upornih odbijanja da to prihvatite.
    Jasno sam vam saopštio da bi 14-oro dece na isključivo vodenoj umesto biljnoj dijeti za 4 nedelje napravilo još bolji rezultat po pitanju sniženja holesterola i telesne mase na šta se studija skoncentrisala, a što ne daje nikakav zaključak.
    Postoje računice - tako je, računice koje upravo pobijaju da je to moguće. 3 milijarde hektara obradivih površina na Zemlji bi bilo dovoljno da je svo zemljište visoke klase kakvu zahteva proizvodnja kvalitetne biljne hrane za ljudsku prehranu, što nije slučaj. Ako se dodaju faktori stalnog uvećanja svetskog stanovništva, nedostatak i nepravilan raspored obradivih površina bi zahtevalo visoka ulaganja u nove tehnologije poput aeroponike da bi se nivo proizvodnje približio realnim potrebama, a što je nemoguće postići u velikom broju današnjih ekonomija - koliko danas imate članak o 4 puta skupljim organskim proizvodima. Nisam nikada izjednačavao veganstvo sa neadekvatnom ishranom, više sam puta napisao sa čime se suočavaju lica, a naročito deca koja se tako hrane te to neću ponavljati, a što dovodi upravo do ovakvih vesti.
  • Obsolete

    15.08.2016 22:29
    Niste se obratili nikakvoj grupi, na početku ste naveli moj pseudonim. Moj odgovor, odnosno uključivanje u polemiku se sastojalo iz jedne reference i jednog propratnog komentara o tome koliko mi je vremena trebalo da tu referencu nađem i o čemu se radi. Tačno sam i precizno ograničio komentar na pitanje studije, nikakvo mleko nisam pominjao.

    "Subjekti" studije su deca. U pitanju je 28 pregojazne dece sa visokim holesterolom uzrasta između 9 i 18 godina. Prema Konvenciji o pravima deteta (UN), dete je osoba mlađa od 18 godina. Komentar istraživača je sledeći: "Kardiovaskularne bolesti počinju u detinjstvtu. Ukoliko možemo videti tako velika poboljšanja u kratkoj četvoronedeljnoj studiji, zamislite potencijal za unapređenje dugoročnog zdravlja u odraslom periodu ako bi čitava populacija dece počela da koristi ovaj način ishrane redovno." Što se tiče prehranjivanja ljudi, moguće je. Recimo američki Dietary Guidelines Advisory Committee preporučuje upravo ovakvu ishranu po prvi put, polazeći upravo od faktora održivosti. Postoje računice, istraživanja, dokumentarci snimani o problemu održivosti mesne ishrane. Slažem se da treba sprečavati ponašanje roditelja koje ostavlja loše posledice po decu, problem je samo što vi veganstvo izjednačavate sa "neadekvatno hrane", što nije tačno per se.
  • Orwell Vegan

    15.08.2016 21:07
    @Harmony@G
    Ma ebe se vama i za studije i za moral i za zivotinje, samo terate svoje, dosli ste ovde da se vredjate i lecite komplekse. Kako vi sa drugima isto i sa zivotinjama, tako ce vam i biti.
  • NB

    15.08.2016 20:56
    Rasprave koje se razviju u komentarima na ovakve vesti samo pokazuju koliko smo kao vrsta neobavesteni, tvrdoglavi, neobrazovani.... Ono sta jedes ne cini te nuzno osobom koja je bolja od drugih. Ako ne jedes zivotinje i proizvode zivotinjskog porekla to moze znaciti da si samo postao svestan odakle i na koji nacin oni dolaze u tvoj tanjir i jednostavno neces da ucestvujes u tome - to te cini svesnijim nekih stvari.... Uvek mozes naici na loseg vegana/vegetarijanca i dobrog mesozdera, nepostenog vernika i uzornog ateistu.... Vecina u mom okruzenju su mesojedi, medju njima ima divnih ljudi koje volim ali kad naidjem na nekog ko ne jede zivotinje iz istog razloga kao i ja ... e tu postoji jedna vrsta precutnog, finog prepoznavanja:) BTW, iako mrzim etiketiranje, mogla bih se deklarisati kao vegetarijanac, ateista i apsolutno nikakav fanatik po ovim pitanjima
  • G

    15.08.2016 20:15
    @obsolete - prvo, ako moram da crtam, sa "vi" sam se obratio vašoj grupi a ne vama lično, što sam jasno naglasio drugim delom rečenice "odnosno odlučili ste da takve apsurdne izjave podržite". Ne mogu da budem kriv ako ne posedujete funkcionalnu pismenost.
    Drugo, tako je, vi BEZOČNO LAŽETE jer sam jasno pitao za "naziv naučne studije odnosno studija koje su dokazale da veganska deca manje obolevaju", a vi ste podmetnuli studiju o ispitivanju dve dijete na 28 subjekata sa problemom gojaznosti. I iako sam vam veoma jasno i svakom obrazovanom licu razumljivim jezikom obrazložio zašto studija koju ste vi naveli nema ni najmanje veze sa tom "određenom tvrdnjom", vi nastavljate da podmetnuto branite. Ne, niste prikazali nijednu jedinu studiju koja dokazuje da "veganska deca manje obolevaju", prekinite da lažete da jeste. Postoje isto tako i studije da je balansirana ishrana i zdravija i moguća u smislu količine dostupnih obradivih površina, kao studija Kornel univerziteta od pre desetak godina na primeru države Njujork. Nije tačno da je u 21. veku globalno moguće prehraniti 7 milijardi ljudi samo biljnom hranom, molim vas da prekinete da lažete da jeste.
    Predlog u Italiji da se roditelji koji neadekvatno hrane svoju decu kazne je na mestu - bilo da su u pitanju oni koji izazovu nedovoljnu razvijenost deteta neadekvatnom biljnom ishranom ili oni koji neadekvatnom ishranom izazovu da dete bude morbidno gojazno.
  • obsolete

    15.08.2016 19:27
    G, možda je napad najbolja odbrana i možda se divite sopstvenoj visprenosti, ali zaista mislim da su dve stvari jasne:
    Prvo, lagali ste da sam iznosio tvrdnje u vezi sa mlekom. Nisam.
    Drugo, kako biste to prikrili tu neugodnost, odlučili ste da optužite mene da lažem. Tražili ste studiju koja potvrđuje određene tvrdnje, dobili ste je. Prvo to za vas nije bila ni studija, pa je sporan obim istraživanja, pa zaključci itd. Da se ne mučimo dalje, reći ćemo samo da je za vas ta studija neprihvatljiva. Prosto ne podudara se sa vašim shvatanjima. Postoje i druge studije o ishrani i velik deo novijih studija ide u istom pravcu, da je biljna ishrana generalno zdravija za čoveka nego životinjska. Da li ćete vi prihvatiti to ili ne, to je jedno, ali trpati ljude u zatvor zbog toga što će se "za mnogo godina nešto videti" je sasvim drugo.

    Orvel jeste u pravu kada je u pitanju moralna superiornost. Ne radi se o tome da li čovek jede neke životinje, već da li ima izbor da jede nešto drugo. U istoriji su ljudi nanosili patnju životinjama pre svega zato što nisu bili u stanju da proizvedu dovoljno biljne hrane, da obezbede njenu raznovrsnost, da je sačuvaju itd. U XXI veku to je globalno moguće. Moralna superiornost se ogleda samo u izboru da li ćemo tu činjenicu prihvatiti ili ne. Inače nisam vegan, ali mi je svejedno da li jedem samo biljke ili ima i mesa. Samo meso sigurno ne bih mogao jesti.
  • G

    15.08.2016 17:00
    @Vlada - ja vam "poštovani" mentalno poremećeni "gospodine" zaista nisam kriv što odbijate da se lečite. Neću vas međutim sprečavati da nastavite da javno prikazujete svoje stanje onako kako jedino umete, isto kao što vam neću ostati ni dužan.
  • Vlada

    15.08.2016 16:06
    @Vegan & G

    Ajd ako smete pokucajte na susednu tapaciranu sobu pa ispričajte sve to jedan drugom u lice.
  • G

    15.08.2016 14:50
    @Orwell Vegan - "poštovani gospodine", svojim komentarima ispoljavate mentalne poremećaje i pre svega bih vam savetovao da posetite psihologa odnosno psihijatra. Ne samo da apsurdno verujete da mleko izaziva bolest krajnika, sada prikazujete i kako verujete u moralnu superiornost sebe i grupe kojoj deklarativno pripadate - to nije problem u "mesožderima" već u vama "biljožderima" koji biste još uvek visili na drveću provodeći 15 sati dnevno u žvakanju da su vaši odnosno naši daleki preci zadržali biljnu dijetu.
    Šopenhauer je isto tako smatrao žene nižim bićima kojima je u prirodi da budu pokorne. Da ste pročitali tekstove koje ste ovde nadmeno naveli ne bi vam promaklo da govore i o suplementaciji jer biljna hrana vam neće obezbediti potrebne sastojke - probajte da te suplemente, naročito B12 kao jedan od najverovatnijih uzročnika mentalnog zaostatka neadekvatno hranjene dece, pronađete kako visi na drvetu.
    Toliko ste uvereni u sopstvenu superiornost da ste postali intelektualno slepi i grčevito tražite način da svoje postojanje i verovanje opravdate navodeći kao "dokaz" svojih apsurdnih izjava izvore koji ih uopšte ne dokazuju. Ponašate se panično i šizofreno, svet gledate isključivo crno belo u kojem "mesožderi" koje ste označili kao neprijatelje jedu isključivo meso i ispoljavate patološku potrebu da sebe i svoje postojanje postavite iznad ostalih. Molim vas da pored brige o vašem i tuđim stomacima, svoju pažnju usmerite i na sopstveno mentalno zdravlje.
  • Harmony

    15.08.2016 14:47
    Orwell
    Gospodine Orwell, vi recenicom: "Istina je da su vegani moralno superiorniji", potvrdjujete moju tvrdnju da sebe uzdizete, cak i dajuci sebi za pravo da govorite o "istini", bez ikakvog cinjenicnog osnova. Prema tome, ne vidim zasto vidite uvredu u tome sto vas nazivam "nadmenim". Moralnost nema nikakve veze sa odnosom prema zivotinjskom svetu, niti sa nacinom ishrane, to, valjda znate. I biti okrutan prema zivotinji, nije isto sto i prirodom dato koriscenje iste, radi ishrane. Pocnite da pravite razliku izmedju toga. A i poprilicno je cudno da govorite o superiornijem moralu, uopste, kada se pozivate na filozofa, koji je bio cuveni pesimista i covekomrzac. I koji je isticao sopstveno samoljublje i gordost, upravo recenicom koju ste naveli, a cija sustina je sledeca: ako ja nemam vredosti, nikome je ne treba priznati.
    Oprosticete mi, ako mi je stoga, vase vidjenje moralnog diskutabilno, ali mi je isto tako sasvim sada jasno sve sto je proizaslo iz takvog stava. Zelim vam prijatan dan.




  • Orwell Vegan

    15.08.2016 09:54
    @G i ostali
    Stalno vredjate, a nista necete da uradite da se razuverite u te vase tvrdoglave predrasude i ubedjenja. Moguce je da postoje ljudi koji vise znaju od vas licno, ne morate ih zato nazivati nadmenima. To nije problem u veganima vec u vama mesozderima posto vas nacin ishrane tragicno odvaja od sveta realnosti i sveta osecanja. Evo vam par istrazivanja sa najviseg mesta:
    https://www.theguardian.com/environment/2010/jun/02/un-report-meat-free-diet
    https://en.wikipedia.org/wiki/The_China_Study
    Istina je da su vegani moralno superiorni, zapitajte se zasto. Artur Šopenhauer je rekao da 'Čovek okrutan prema životinjama ne može biti dobar čovek' kao i 'Da bi se priznala tuđa vrednost, treba imati sopstvenu.'
  • Nik

    15.08.2016 09:28
    Ljudski provavni takt ne pripada ni mesožderima ni preživarima...već plodojedima (voće, semenke i povrće koje se ne mora termički obradjivati zbog jela). Kome krene od vas pljuvačka kada vidi jagnje na livadi ili soma na pijaci, ko može otkinuti i pojesti komad mesa od neke životinje, odnosno ko može sažvakati sirovo žito, kukuruz, soju...koje biće koristi mleko druge životinje...koje biće koristi mleko u odrsloj dobi. Čovek je počeo koristiti mleko, meso, žitarice jer se proširio van svojih prirodnih staništa gde je imao plodova u izobilju na područja gde ih nije bilo dovoljno ili ih nije bilo cele godine. Krušku, jabuku, orah, semenku bundeve, malinu, lubenicu...pojedete i stomak će to lako i brzo svariti a vi će te se lepo osećati...Zamislite šta pojedete za nedeljni ručak ili slavski u nekih sat-dva vremena i prebacite to u mislima u jednu veliku činiju (i supu, i sarmu i meso i hleb i salatu i kolač i piće), dobro izmešajte i zamislite da jedete tako izmešano. A to uradite svom stomaku...
  • markoni

    14.08.2016 22:23
    ispaša
    Ljudska bića od početka svog postojanja jedu šta stignu,drugim rečima mi smo svaštojedi i kao takvi postojimo hiljadama godina.E sad je neko smislio da to treba da se menja i da to nije normalno.Pa ako neko smatra da je to tako,nek slobodno pase travu,ali nek ne ubeđuje druge da je eto baš on pametan a svi drugi ludi !
  • G

    14.08.2016 22:16
    @obsolete - "gospodine" još jednom vas molim da prekinete da lažete. Studija koju ste vi prikazali je studija efekta dve različite dijete na 28 subjekata sa već postojećim problemom gojaznosti u periodu od 4 nedelje, koja je pokazala da na samo biljnoj ishrani 14 dece obuhvaćene studijom brže mršave i brže snižavaju nivo holesterola koji su pre početka studije imali povišen. Ta studija NI NA KOJI NAČIN nije pokazala da će ta deca da "manje obolevaju", prekinite da lažete da jeste. Studija u svom zaključku ni na koji način ne govori o tome da li je veganska dijeta zdravija, da su tokom 4 nedelje ta deca držana samo na vodi rezultati po pitanju gubitka viška kilograma i prekomernog holesterola bi bili još bolji pa sigurno ne biste tvrdili da je to dokaz da je konzumiranje vode jedino zdravo i da decu treba hraniti isključivo vodom da bi bila zdravija. Upravo zato studije efekta hrane na ljudske subjekte traju godinama da bi došli do nekog zaključka i ne mogu se obaviti za 4 nedelje niti na tako malom broju ispitanika. Odrasla lica koja pređu na vegansku hranu i to potom rade neupućeno misleći da se dobro osećaju, tek posle 5 do 10 godina počinju da osećaju simptome manjka pojedinih neophodnih sastojaka nakon što istroše njihove rezervore u organizmu, deca te rezervoare nemaju i stoga do negativnih efekata dolazi dosta ranije. Veoma sam jasno napisao da je veganska ishrana dece moguća uz dovoljan napor i upućenost u prave a ne izmišljene i lažne studije.
  • obsolete

    14.08.2016 21:14
    na vi
    Ne morate da se koristite lažima ako niste u pravu. Ništa nisam pričao o mleku i nisam se bavio vašim blaćenjem druge osobe niti me se takva vrsta "argumentacije" tiče, moj odgovor se ticao konkretnog pitanja koje ste postavili, a to je: "pitao bih vas da navedete naziv naučne studije odnosno studija koje su dokazale da "veganska deca manje obolevaju". Za studije se koriste različite metodologije istraživanja, vrše se u različitim obimima, a u opisu je navedeno koja je (naučna) metodologija korišćena, koji je obim i koji su rezultati odnosno zaključci. Napominjem ovo je pronađeno za 5 minuta, siguran sam da vi niste uložili ni približno toliko vremena u istraživanje. Pomenuta studija svakako ne proizilazi iz poređenja sa neuhranjenom decom iz zemalja trećeg sveta. Veganska ishrana nije samo davanje deci svakog dana šake zobi i nazivanje toga "veganskom ishranom", već upravo raznovrsna biljna ishrana u dovoljnim količinama.
  • Harmony

    14.08.2016 20:34
    @Orwell
    Gospodine, pa vi sami dokazujete koliko znate, a koliko ne, svojim komentarima, otud mi hrabrosti da govorim o tome. Imate potrebu da menjate diskurs u vasu korist, time sto konstantno pokusavate da uzvisite sebe, kao moralnije bice, jer ste izabrali odredjen nacin ishrane i tako stitite zivotinje. Ali, sta za vas, konkretno, znaci zastita zivotinje, u tom smislu? I kakav odnos vi imate prema drugim zivotinjama mesojedima? Da li vi stitite samo zivotinje ciju smo prirodnu hranu zamenili granulama i one koje pasu travu ili stitite i one, koje jedu meso? Zivotinje i biljke su izvor hrane i za coveka i za druga ziva bica. Tu cinjenicu necete promeniti ni vasim izborom ishrane, ni vasim stavom, koji vam sluzi da biste sebi dali na vaznosti, sto se vidi u vasim komentarima.
  • Orwell Vegan

    14.08.2016 20:19
    @G opet
    Ovaj predlog jeste usmeren protiv vegana u Italiji kojih je najvise od drugih drzava EU i sud je vec odlucio da bebe imaju prava da budu vegani.
  • G

    14.08.2016 16:45
    @Orwell Vegan - preporučio bih vam da ostavite biljke na miru. Mi smo glas biljaka i imamo puno pravo da ih branimo. Koga vi branite? Svoj stomak. I od krmenadle se može živeti i to super zdravo, naši stari su ceo svoj život jeli takvu hranu pa doživeli duboku starost. I šta ćemo sad - "argumenti" su vam u potpunosti besmisleni, uzimate sebi puno prava koja vam niko nije dao i smatrate sebe i svoje uverenje jedinim ispravnim iako vas apsolutno niko ne ugrožava niti sprečava da se hranite kako želite. Država treba da se umeša kad neobrazovana lica žele da svojoj deci urade isto što i sebi jer smatraju da je dete koje se tek razvija isto što i odrasla osoba, kako bi predupredili situacije koje se upravo i dešavaju - nisu u Italiji predložili ovakav zakon iz čistog mira jer su se urotili protiv "biljoždera". I još jednom vas molim da prekinete da širite laži i dezinformacije.
  • G

    14.08.2016 16:37
    @Obsolete - vi ste prvi "gospodine" počeli sa nepotkrepljenim tvrdnjama i u potpunosti bezumnim izjavama o mleku koje uzrokuje bolesti krajnika čemu bi se i dete srednjoškolskog uzrasta nasmejalo, odnosno odlučili ste da takve apsurdne izjave podržite. Pokušali ste da podmetnete ograničeno istraživanje koje sa vegatarijanstvom nema ni najmanje veze i lažno predstavili to kao dokaz da deca koja se hrane isključivo biljnom hranom manje obolevaju od druge dece iako to uopšte nije tačno, štaviše takva deca upravo više obolevaju od bolesti i poremećaja koji se danas beleže samo u nerazvijenim delovima sveta sa visokom stopom siromaštva. Vi ste taj koji zastupate teoriju da su "biljožderi" zdraviji od "mesoždera", vi ste taj koji treba da za takve tvrdnje pruži dokaze, niko nije prethodno tvrdio da su "mesožderi" zdraviji od "biljoždera" niti je iko pokušao da vam otme iz vaših lajavih usta krompir i na silu vam ugura krmenadlu iz pogrdne nazive da uništavate biljni svet i da smo mi glas biljaka i imamo pravo da da ih branimo. Do tada uživajte u "biljožderstvu" i izmišljenim i lažnim argumentima i dezinformacijama.
  • Orwell Vegan

    14.08.2016 15:33
    @Harmony@Steva
    Otkud vam hrabrosti da pricate o meni kao da znate sta ja znam a sta ne znam. Daj oladite malo. Inace sam vegan barem 30 godina i jedem hranu iz svoje baste. Ovom drugom bih preporucio da prvo ostavi zivotinje na miru. Mi smo glas zivotinja i imamo puno pravo da ih branimo. Koga vi branite? Svoj stomak. I od krompira se moze ziveti i to super zdravo.
  • Obsolete

    14.08.2016 15:32
    G
    Kad budeš za bilo koju svoju tvrdnju ponudio makar i "studiju", a kamoli studiju, možemo da nastavimo da pričamo. Do tada uživaj u mesožderstvu i umišljenim "argumentima".
  • Andrija Šrek

    13.08.2016 15:53
    @Steva
    Izvinite, ali kakve ateizam ima veze sa veganstvom? (pa i LGBT "propagandom")
  • Steva

    13.08.2016 01:16
    Hoće li nas neko spasiti: VEGANSKO - LGBT - ATEISTIČKE propagande.

    Pa nema većih fanatika na svetu ili je onako kako oni propagiraju ili smak sveta! Pa dosta bre ljudi mučite nas zaista. Pa jehovini svedoci su manje napadni i manje dosadni, nema kraja Vašoj upornosti i maltretitanju.

    MOLIM VAS OSTAVITE NAS NA MIRU

  • Harmony

    12.08.2016 23:47
    @Orwell
    Gospodine, vi se možete pohvaliti "brigom" o životinjama, samo zato što živite u modernom vremenu u kojem vam je veganska hrana na dohvat ruke i zato što su vam fizicke aktivnosti svedene na minimum. Ljudi poput vas nemaju nikakvog pojma o prirodi i kako ona funkcioniše. Lako je u 21. veku moralisati o životinjama ,i menjati režim ishrane, kao čarape. Da vas neko posalje u neku zabit, u selo ili sumu, ne biste znali kako da preživite! Ne biste umeli da razlikujete vranino oko od borovnice! Nemam ja nista protiv da vi žvaćete travu, dok sedite u stanu, u gradu u kojem vam je pijaca i zdarav hrana na svakom cosku, ali prekinite da pametujete o stvarima o kojima nista ne znate. Kada vam jednog dana iskustvo bude osnova za razgovor, a ne informacije na Googlu, drugačije ćete razgovarati!
  • Terješkova

    12.08.2016 20:27
    @Orwel Vegan
    Zašto ispadate smešni, imate internet
    ... I na tarabi piše ona stvar pa...
    Ne brinem za Vegane jer oni koje znam nisu u stanju ni o sebi da se brinu a kamoli decu da naprave!!
  • G

    12.08.2016 20:02
    @Orwell Vegan - nigde i nikada nisam promovisao krmenadle kao zdraviju ishranu od biljne. Usprotivio sam se vašem promovisanju biljne ishrane kao jedine ispravne uz pozivanje na nepostojeće studije i asurdne izjave o mleku kao uzročniku bolesti krajnika, odnosno usprotivio sam se vašem širenju netačnih informacija. Žao mi je što vas vređa kad vam kažem da lupetate ako radite tačno to.
    Stavio sam čak po strani da sam video slučajeve dece zaostale u mentalnom razvoju jer su njihovi prepametni roditelji, sami odrasli na omnivorskoj ishrani pa potom kao odrasli ljudi prešli na vegetarijansku, pomislili da ako njima ništa ne fali onda ništa neće faliti ni njihovom detetu koje tek treba da se razvija. Biljna ishrana dece jeste moguća, ali je potreban veliki napor i upućenost staratelja jer se neki neophodni sastojci nalaze u veoma malim količinama u hrani biljnog porekla.
    O etici bismo mogli šire razgovarati ali ovde za to nema dovoljno prostora. Međutim, reći ću vam da nećete ama baš ništa postići nazivanjem lica koja ne misle kao vi "lešojedima" što je popularan eufemizam koji se može pročitati u komentarima na ovakve teme. Niko vama ne gura na silu tu krmenadlu u usta, pokušajte i vi da drugima ne gurate na silu asparagus pritom ih nazivajući raznim pogrdnim nazivima, i molim vas da ako svoju decu budete hranili samo biljnom hranom da se dobro obavestite u pravim a ne izmišljenim studijama šta je jednom detetu neophodno za pravilan mentalni i fizički razvoj.
  • Orwell Vegan

    12.08.2016 19:05
    @G opet
    Vi samo nastavite da promovisete krmenadle kao zdraviju ishranu od biljne. Ko zna, mozda ste u pravu. Eticku stranu problema ni ne spominete. Mi se borimo za zivotinje, a za koga se vi borite? Za svoj stomak i za mucenje zivotinja. Zarad toga ulazite u nepotrebne rasprave, ubedjujete sebe da ste pametniji, vredjate. Niste istrazili, ponosite se svojom urodjenom nadmenoscu. Zasto to radite, zamislite se o tome duboko dok ne bude kasno, jer jedenje mesa blokira osecajni svet coveka. Ali kome ja to pricam. Gluvima i slepima, jer krici zivotinja vec sad vise ne dopiru do vas.
  • G

    12.08.2016 16:23
    @Obsolete - ovo što ste "onako" naveli nije nikakva naučna studija. To je "studija" kako 28 subjekata sa problemom gojaznosti u periodu od mesec dana reaguje na različite dijete. To ste mogli da saznate da ste "onako, Google 5 minuta" potražili šta je naučna studija, kako se sprovodi, šta su placebo grupe, koliko mora da traje i nad koliko subjekata.
    @Orwell Vegan - naučno je dokazano da da veganska deca više obolevaju, a kad naiđe grip i prehlade sva mesožderska deca oboljevaju manje puta u godini. Ne nameravam da vam navodim informacije o istraživanju da bih argumentovao moju izjavu - imate internet, pronađite sami istraživanja, nisam vam ja servis za pokretanje lenjih vijuga. Ah da, da ne bih "ispado smešan": svaka upala krajnika je zbog konzumiranja namirnica biljnog porekla.
  • Orwell Vegan

    12.08.2016 15:31
    @G i ostali
    Zasto ispadate smesni? Jel imate internet? Pronadjite sami istrazivanja, nisam vam ja servis za pokretanje lenjih vijuga. Vredjanje je oruzje slabosti.
  • Obsolete

    12.08.2016 14:15
    G
    http://www.treehugger.com/health/vegan-diet-best-reducing-heart-disease-risk-children.html

    Onako. Google, 5 minuta. Zaključak iz studije objavljene u američkom stručnom časopisu za pedijatriju.
  • Gari

    12.08.2016 14:12
    forca

    E matori, odmori malo, idi pocepaj neki dzokavac. Cuj "besplatnu pomoć nutricionista"... Pa ni ovi superkalafradzelistik samani sto te lece klatnom nece da te pogledaju bez 5000.
  • M.

    12.08.2016 13:04
    @forca
    @Orwell Vegan
    Dragi gore navedeni i ostali, ljudski probavni trakt, od rasporeda zuba, sastava svih telesnih tečnosti koji učestvuju u procesu varenja hrane, želudac, creva,.... pripada mesožderima, a ne preživarima.
    Da li se to vama sviđa, ili ne, to je vaš problem, ali nema veze sa stvarnošću.

    A budalaštine tipa ...koliko je dece umrlo od konzumiranja mleka i mesa..., ...svaka upala krajnika je zbog mleka... kako ih uopšte komentarisati. Najobičnija budalaština.
  • Veganka

    12.08.2016 12:15
    http://youtu.be/C89ACdYmWac
    Neodgovarajuća hrana, a ne veganska hrana. Nigde ne piše veganska. Svaka može biti neodgovarajuća.
    Vest je tendeciozno plasirana od strane mesne, mlečne i industrije jaja.
  • šargarepa

    12.08.2016 12:06
    kao što roditelj ima pravo kakvu će religiju da NAMETNE, ima pravo i na izbor hrane koji će detetu da daje sve dok detetu ne pravi štetu. zanemarivanje dece se mora utvrđivati u svakom pojedinačnom slučaju, ovo je čist primer diskriminativne politike zasnovane na predrasudama i neznanju.
  • Vlada

    12.08.2016 11:37
    @Orwell Vegan
    "Naucno je dokazano da veganska deca manje obolevaju, a kad naidje grip i prehlade sva mesozderska deca oboljevaju cak vise puta u godini."

    Kad neko toliko laže da i G pored njega zvuči kao normalnija strana u raspravi.
  • G

    12.08.2016 10:47
    @Orwell Vegan - pitao bih vas da navedete naziv naučne studije odnosno studija koje su dokazale da "veganska deca manje obolevaju" a na koje se pozivate, ali ste sami sebe diskreditovali tvrdnjom da do upale krajnika dolazi zbog mleka što predstavlja najobičnije lupetanje nestručnog, neobrazovanog lica. SZO je upozorila na opasnosti od konzumiranja mesnih prerađevina kojima je hemijskim tretiranjem produžen vek trajanja. I vazduh poštovani gospodine izaziva odnosno doprinosi karcinomu zbog nivoa štetnih materija u njemu, i biljna hrana gospodine doprinosi karcinomu zbog prisustva pesticida i drugih veštačkih primesa. Molim vas da prekinete da lupetate i širite dezinformacije.
  • Veganka

    12.08.2016 10:46
    stop lažima
    Ovo je lažna vest. Ne odnosi se uopšte na vegane već na roditelje koji decu hrane loše, bez obzira čime. Nemojte nasedati malicioznim naslovima koje plaćaju mesna i mlečna industrija.
    U Italiji je sudskom odlukom (pravilo presedana) legalizovano hraniti veganski i bebe i stariju decu.
    Procitajte sami:
    http://munchies.vice.com/en/articles/an-italian-court-just-ruled-that-babies-can-be-vegan-and-healthy
  • Orwell Vegan

    12.08.2016 10:18
    Slaninarska filozofija
    Dakle ova gospodja zna da su krmenadle zdravije od biljne ishrane. Bravo. A koliko je dece umrlo od konzumiranja mleka i mesa, to gospodja nece da zna. Pa svaka upala krajnika je zbog mleka, da ne nabrajam dalje teske poremecaje gojaznosti od mesa, leukemiju, pad imuniteta itd. Naucno je dokazano da veganska deca manje obolevaju, a kad naidje grip i prehlade sva mesozderska deca oboljevaju cak vise puta u godini. U Italiji ima najvise vegana u EU, nije cudo da je mesna-mlecna industrija u panici, pa nalaze svoje trojanske konje da to zaustave, ali to je uzalud. Uhvatili su se jednog slucaja i zvone na sva zvona, dok je na pocetku godine Svetska zdravstvena organizacija u svom izvestaju vec potpisala smrtnu presudu mesnim preradjevinama.
  • Andrija Šrek

    12.08.2016 09:54
    ...
    Apsolutno podržavam.
  • pera

    12.08.2016 09:28
    tako i treba
  • Pera Kabaničar

    12.08.2016 09:09
    svaka čast
    Podržavam donošenje zakona! Dete kada postane zrelo, a to je min.18 godina, može da odluči kako će da se hrani. Dok raste i razvija se, treba da jede sve. Kasnije, treba jesti sve ali umereno i jesti zdraviju hranu, a biti vegan iz etičkih razloga je malograđanština, snobizam i iskompleksiranost uz želju da se bude drugaćiji.
  • forca

    12.08.2016 09:08
    Aha, hoćete slati u zatvor i roditelje koji krkaju decu ćevapima, viršlama ili čokoladama, pa deca budu gojazna? Eto dragi sugrađani kako se postaje kvalifikovani političar idiot. Ako roditelji hoće da decu hrane zdravo bez mesa USMERITE IH kako da to učine, ponudite im besplatnu pomoć nutricionista umesto da ih šaljete na robiju!
  • Небојша Ђурић

    12.08.2016 08:53
    ...
    Поједимо све вегане!

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna