Autor: Telegraf, Informer, Novosti

Info
13.12.2016.
22:19 > 22:23
Ministar prosvete Mladen Šarčević najavio je uvođenje drastičnih kazni za sve bahate i nedisciplinovane đake, a kao krajnju disciplinsku meru čak i slanje u popravni dom.
  • Sasa M.

    16.12.2016 21:11
    Deci ste dali sva prava, a roditeljima srušili autoritet i vezali ruke i sad i treba da Vas biju. Nevolja je što Vas "mozgove" to ne dotiče jer sedite u udobnim foteljama i solite pamet kako neko treba da radi, a da pritom niste održali ni jedan čas u životu sa decom.
  • Luana

    16.12.2016 19:11
    Prava i obaveze
    Svi pričaju o pravima deteta a jako retko se spominju obaveze. Koje podjednako moraju da se poštuju. Niko ne voli da neko vice ili nedaj Boze na neki način fizički kazni dete(povuče za uvo. Cusne..) ali dok su učitelji profesori nastavnici imali pravo da pruticem udare po dlanu deca su ih postovala i bila mnogo bolja. Na zalost danas roditelji rade po ceo dan i deca su zapostavljena nema ko da ih vaspita. Dodjes sa posla ceo dan nisi video decu i jos ako na to cujemo da ga je neko grdio kaznio il sta vec nas to zaboli i cinimo medvedju uslugu detetu stiteci ga. Al iskreno se nadam da ce zakon biti usvojen. PA MAKAR I MOJE DETE BILO KAZNJENO AKO JE TO ZASLUZILO
  • Aleksandra

    15.12.2016 16:39
    Mislim da sva deca treba da budu ravnopravna, bez obzira na na to da li su roditelji situirani ili ne. Slazem se da su deca prezasticena, i da neki roditelji prosto ne zele da uvide problem svog deteta i samim tim ga i podrzavaju u svojoj bahatosti. Vaspitanje potice iz kuce tako da trebamo svi teziti da nam deca budu vaspitana i postanu pre svega dobri ljudi. Vaspitanje najvise potice iz porodice. Pozdrav!
  • da vam nesto

    15.12.2016 15:20
    kazem
    Za pocetak, deca su prezasticena ko beli medvedi i toga su vrlo svesni. Imaju sva prava ovog sveta i dok je tako, njihovo ponasanje uopste ne cudi. Shvatili su da kazna za njih ne postoji!!!! Situacija je takva da klinac mozeda udari profrsora,a profesor po zakonu ne sme ni da se brani,a kamo li da uzvrati... Vec samo da napusti ucionicu i prijavi doticnog kabadahiju, na cemu uglavnom i ostane. E to je problem i dok se to ne resi, dzaba svega.
  • lovac

    15.12.2016 14:52
    jednakost
    naj problematicnija deca su mamina i tatina razmazeni koji mogu da rade sta oce jer ih roditelji stite jer imaju od cega i verujte mi nece bit isto tretirana bogata deca i siromasna.siromasna deca ce vise ispastati od maminih i tatinih mezimaca.uvek bilo i uvek ce biti bogati mogu sve a drugi ne
  • TANJA

    14.12.2016 14:42
    LJUBAV
    Niko ne prica o ljubavi prema deci.Detetu treba sigurnost, stabilna porodica, dobri modeli.Problematicna deca su u vecini slucajeva deca bez ljubavi, nesigurni, bez zdravog autoriteta, bez zdravog modela.
    Ponekad dete zeli da se istakne na destruktivan nacin da bi ga neko prepoznao, primetio. On smatra bolje i tako nego nikako.Na zalost ovakve dece je sve vise i vise, a bice ih jos vise ako se drustvu nesto drasticno ne promeni.
    Prosvetnim radnicima svakako nine lako, ali molim Vas otvorite oci i videcete da i u njihovim redovima ima mnogo ljudi koji ne prepoznaju detetovu licnost, potcenjuju dete, nazivaju ga pogrdnim imenima, vrlo su pristrasni, ubijaju decije samopostovanje i samopouzdanje.
    Radim sa decom i znam o cemu govorim.Niko nije BOG,i moramo shvatiti da i mi kao odrasli ljudi moramo imati postovanja prema deci, i na taj nacin ukazivati deci da je svaki covek vredan postovanja samim tim sto je covek.
  • Branislav

    14.12.2016 13:28
    Jel ima tu conditions apply *
    Super ideja ali dali će i tatini i mamini sinovi da budu tretirani isto kao tamo neki buntovnik ili ćemo razdvajati i djecu samo sada osim što ih razdvajamo još ih i kažnjavamo što su siromašni a buntovni???
    Vjerujem da odrasli treba da pokažu primjerom ljepo ponašanje i kulturu pa će omladina pratiti. Prvo pozatvarajte odrasle kriminalce pa onda "buduće" učite ponašanju.
  • Sanja

    14.12.2016 11:03
    Specijalni pedagog
    Zaposlite u skole specijalne pedagoge oni fakultet zavrsavaju da bi tadili samo sa takvom decom!!!!
  • Dejan021

    14.12.2016 10:56
    Hmmmm
    Mislim da se time opet ne resava sustinski problem. Najlakse je novcano kaznjavati roditelje a sa druge strane nije dozvoljeno roditeljima da fizicki pipnu svoju decu za nestasluke. Problem ovog drustva su iskrivljene vrednosti u drustvu, ocajan TV program, u skolu se ide iz dosade jer se nista pametno danas ni ne uci tamo vec su ucitelji vise u svojstvu portira, itd
  • Pokemon

    14.12.2016 10:34
    @MM
    Slazem se neki autoritet mora da postoji. Na zalost prvo cemo morati srusiti sistem...
  • Cica

    14.12.2016 09:06
    Delimicno se slazem. Pre svega vise ukljuciti roditelje, ako mora, cak ih i kaznjavati ako nece da saradjuju, ipak su oni odgovorni za svoje dete. Obavezati ih da odlaze na porodicno savetovanje i sl. A sto se dece tice.... Drustveno koristan rad pre ili posle skole, za starije motika u sezoni poljskih radova, pa vise nece imati ni snage ni vremena za gluposti. A popravni dom, to bas ako nista drugo ne pomogne, jer nazalost i takve dece ima.
  • Ana

    14.12.2016 08:50
    Aleksin zakon
    Ne znam što se ne usvoji Aleksin zakon, gde već je dat predlog da se učenici koji su nasilni prebace u drugu školu, ili izbace iz škole. Kad idu u dalju školu oni su kažnjeni, a trenutno je to njihova dobra volja, Velike kazne, i slanje u zatvor dece zbog prestupa je smešno, a kriminalci koji diluju drogu u okviru navijačkih grupa šetaju slobodno godinama. Biće prepuni zatvori lubeničara i maloletne dece, a kriminalne grupe će šetati slobodne. A kazne od 1000 evra za neupaljena svetla i dečje izostanke iz škole su samo smicalica kako opljačkati svoj narod.
  • Milkica

    14.12.2016 08:46
    Nesto se mora promeniti
    A kada roditelj udari dete, odmah se preti kaznom. Jesam protiv nasilja nad decom, ali ako se lupi po guzi znaci da ne slusa sta mu se prica. Ko ce narodu ugoditi? Ako udaris dete nasilnik si, a posle kad to isto dete postane nasilnik onda su krivi roditelji.
  • MM

    14.12.2016 08:41
    @pokemon
    Nekadašnji buntovnici su po tadašnjim merilima daleko su od današnje drske i bezobrazne dece. Nisam siguran da je popravni dom baš idealno rešenje, ali za ovog što je ošamario nastavnicu mislim da bi upućivanje na društveno koristan rad na mesec dva bilo sasvim OK. Nažalost škola je izgubila ono u svom nazivu "vaspitno" obrazovna ustanova i sad je sve više nažalost ovakvih vesti.
    Dete koje se ponaša bahato u školi na neki način mora da zna gde mu je mesto.

    Većina nas roditelja štiti i pravda svoju decu, ali se samo setite kako je bilo vama kad bi došli kući sa ne daj bože ukorom iz škole. Društveno koristan rad da odmah vidimo kakve poslove ćemo raditi ako ne budemo dobri (pod ovim ne mislim uspeh u školi) učenici....

    Tek kad se uspostavi autoritet u školama onda ćemo ponovo kao društvo početi da napredujemo....




  • Inspektor Višekruna

    14.12.2016 08:04
    ?
    Ovakav predlog je teško ostvariv, sa obzirom kakvi su nam sudovi i zakoni, ako se pokrene postupak kada maloletnik ima 14, možda će se i završiti do punoletstva. Ministre daj nešto ostvarivo.
    Inače i prosvetari moraju odgovarati, reaguju na nasilje jedino ako učenik ugrozi njih. Ako je kolega nasilan ćutaće, izbegavaće da disciplinuju nasino dete, ako ima bilo kakvu zaleđinu.
  • Roža Babić Lakatoš

    14.12.2016 07:34
    UG "OKRILJE ŽIVOTA " BMID
    Od domskog smeštaja nema ništa. Takav predlog u izmeni Zakona neće proći iz razloga što godinama se radi na ukidanju domova tj. na DEINSTITUALIZACIJI.
    Više se ne ne prima čak ni u Veternik I Sremčicu. U postojećim domovima smanjen je broj štićenika. U Zavode, mogu da se primi neki mali broj dece, ali sa navršenih 14god, sa već učinjenim krivičnim delima. Kako ih graditi, kada je na snazi zakon o ukidanju domova? Hoćemo li graditi Zavode, jer je druga terminologija? Teško! Ostaće samo opcija da roditelj plaća kaznu. Nije loše, tamo gde roditelj dobro zarađuje ili ima imanje. Ali roditelj, koji radi od danas do sutra da bi porodica preživela? Imaće opciju da roditelj ide u zatvor, a tada ćemo imati za posledicu još veći pad nataliteta. Vrtićemo se u krug, tj. na gore će proći siromašna porodica.
    Da bi ovo zaživelo, mora se poništiti zakon o DEINSTITUALIZACIJI.
    Pa ne možemo smestiti u dom problematičnu decu bez roditeljskog staranja a ne da ćemo iz porodice!
    Hraniteljica
  • Pokemon

    14.12.2016 02:52
    Iako sam za kaznjavanje prestupa mislim da mnogi preteruju. Mnogi buntovnici su bili velikani u umetnosti i nauci, cak problematicnog ponasanja - mnogima od njih se divimo danas.
    Ne kazem da treba dopustiti sve. S tim sto je sistem takav da se mora menjati iz korena. Mnogo su se nasi ljudi vidim amerikanizovali. Time sto cemo imati vise ljudi u zatvorima imacemo samo veci kriminal. Umesto socijalizacije imacemo raslojavanje na one bez i sa parama - sto vidim da je zelja mnogih.
    Vi ste deo istog ovog pokvarenog sistema...
  • super

    14.12.2016 00:27
    bravo, baš ste se pokazali
    u stanju ste da izađete na crtu deci i lubeničarima kad su vam već dileri, lovatori i nasilnici zaštićena vrsta
  • Ljudska prava

    13.12.2016 23:46
    Mldb lica mogu da budu poslata u "popravni dom" samo po presudi suda, a ne škole!
    Sudovi mldb licima izriču mere pojačanog nadzora roditelja ili mere pojačanog nadzora CSR pa tek onda "popravni dom".
    Baš sam se nasmejao ideji da škola preuzme odluku suda.To je protivustavno.
  • Toma

    13.12.2016 23:27
    podržavam
    Nema prestroge kazne. Takođe bih uveo nekoliko novina:
    Srednje obrazovanje nije više besplatno za sve - za te pametne što izostaju sa 80% nastave, pritom su i problematičnog ponašanja, naplatiti školarinu od 1000e godišnje, i još ga naravno oboriti da ponavlja razred kako i sleduje. Pritom dalje će morati da plati svoje školovanje u iznosu od 1000e godišnje. Ako želi da ostane osnovac ceo život, nikakav problem, zna di su vrata. Tako će se sliti novac u budžet za opremanje škola, a biće više resursa za školovanje dece koja su vredna toga, samim tim će imati kvalitetnije obrazovanje.

    Za delinkventsko ponašanje dakle, odmah školarina koju ako ne plati, leti napolje.
    Reda bi bilo preko noći.
  • Žarko Munižaba

    13.12.2016 22:56
    Ako je zbog opklade - ondak ništa!
    Šalu na stranu, teško će se "specijalnim vaspitanjem" ispraviti elementarno - kućno vaspitanje. Pa od roditelja se uči ponašanje. Šta su mladi mogli da nauče ako ćaća svako malo opruži kevu direktom? Prvo roditelje prevaspitati!

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna