Direktor policije Vladimir Rebić izjavio je danas da će u narednom periodu otpočeti sankcionisanje vozača koji prekorače srednju brzinu kretanja na auto - putevima.
Ne znam gde u Zakonu o prekrsajima i Zakonu o osnovama bezbednosti saobraćaja na putevima pise da JP "Putevi Srbije" imaju ZAKONSKO ovlascenje da vrse kontrolu saobracaja u ovom slučaju merenje brzine kretanja na putevima. To ovlašćenje ima policija. Sve i da JP dostavi policiji ove podatke pa čak i da policija dostavi sudiji za prekršaje zahtev za pokretanje prekršajnog postupka(prekrsajnu prijavu), sudija za prekršaje bi morao da je odbaci
Neka podignu ograničenje na 130 u isto vreme kada i počinju da mere. Nema smisla da se plati putarina, ako ne može da se iskoristi prednost auto puta.
Nikad nisam divljao, i nikad neću, nemam ni kola za to, ali je sasvim bezbedno da se vozi 130-140 na sat na nekim delovima auto puta. Ostali delovi mogu se ograničiti lokalno.
Često idem po Nemačkoj i uopšteno po Evropi sa svojim ličnim autom posla radi.
Uopšteno gledajući, autoputevi su im bolji, mnogo bolji, pa je zato i realno da u jednoj Nemačkoj ne postoji ograničenje. E sad, naravno da postoje i u našoj državi deonice (npr. od Beograda prema Subotici) jako dobrog kvaliteta, gde je ograničenje od 120 km/h stvarno ništavno.
Morate shvatiti da na takvim deonicama, gde je pravac ravan a kvalitet podloge vrlo dobar, bilo kakvo ograničenje od 120-130 km/h najobičniji način za uzimanje novca od građana. Deonice gde ima krivina i gde kvalitet asfalta nije najbolji, ograničenje je preko potrebno.
A sada najbitnija stvar, na auto-putu ginu ljudi, nije to ništa novo, ali sudskim veštačenjem je utvrđeno da godišnje, smrtni ishodi u nesrećama koje se dešavaju zbog prekoračenja od 120 km/h je SVEGA 1.4 LJUDI GODIŠNJE, dakle brzina na auto putu, u tom pogledu, nije nikakav faktor!
Današnja konstrukcija automobila i podloge je takva, da brzine do 180 km/h su mnogo sigurnije nego pre 40-50 godina 110-120 km/h u nekim tada "novim" vozilima.
Da ne zalazim u pricu oko zakonitosti ili neustavnosti ali evo primer. Zamislite sebe od NS do BG ili Nisa, nebitno. Vozis 200kmh od BG do NI stizes za menje od sata a vreme cini mi se da je 2h i nesto sitno minuta. I ti treba znaci barem jos toliko koliko si vozio da stojis negde i razglabas sendvic ili sta vec na pumpi? Ok, ima onih koji ce probati i shvatiti tada svu besmisao svog postupka, stici ces tamo kud si naumio isto kad i onaj sto ide sve vreme 120-140. Ako neko zeli samo da jurca i pri tom ne putuje nigde opet ima problem gde ce se iskljuciti itd...
Da li ste pročitali ZOBS kada se već pozivate na njega?
Član 7 - Stavka 71. Član 42 - Pročitati sva tri pasusa.
Srednja (prosečna) brzina je definisana u ZOBS.
Što se tiče sinhronizacije sata,... danas je to veoma lako postići,... proverite samo vreme na vašem i tuđem npr. android telefonu... videćete da su je vreme identično. Može se koristi GPS za sinhronizaciju, ili NTP server.... nije bitno. Za ovo merenje, nije ni bitno da je vreme tačno, već samo sinhronizovano.
Nije mi jasan toliki otpor. Mislim, jasno mi je da biste da divljate, ali izgovori koje dajete su prosto glupi. Ovo je super nacin da se jedan veliki deo bahatih vozaca smiri (za drugi deo stoje i drugi nacini, radari, presretaci...). Ogroman broj je ljudi koji samo zure da stignu, i oni su i najveci rizik (pomislite samo na turke gde je cela nasa zemlja jedan veliki ruski rulet tokom letnjih mecesi zbog njih), i za njih je ovaj zakon idealan, dovoljan je uspeh i samo naterati ih da naprave pauzu da bi oborili vreme. Mnogi zato nece ni zuriti. Ni placanje nije problem, pogotovo za strane drzavljanje, prosto dok ne platis neces napustiti zemlju, pa se sam organizuj (spremi dinare ili udji u grad i trazi menjacnicu u ponoc). Pa samo ta cinjenica kad se procuje bice dovoljna da se stranci dovedu u red. Evo nasi vozaci nigde nisu toliko pazljivi kao kroz Makedoniju na putu za more, gde znaju da nemaju gde i kako da plate ako ih uhvate. Lepo se to sve izregulise, topla voda je vec izmisljenja i funkcionise u drugim zemljama, sasvim lepo ce i kod nas. Samo je divljanja i smrti dosta.
Ovde ne moze doci do kaznjavanja jer ako je neko prkoracio prosecnu brzinu i vozio 128 km treba da plati kaznu za prekoracenje brzine od 8 km/h sto iznosi 5.000 dinara tj.2.500 ako plati u roku od 8 dana od dana izricanja,to je sve smesno i bez veceg efekta.Direktor policije spinuje i prica totalno bezveze,najvece nesrece se dogadjaju na obicnim putevima I i II reda gde su ogranicenja 50-60 km/h a vozaci idu 100-120 km/h.Navescu samo neke:Ibarska magistrala,Zlatibor-Nova Varosa,Ruma-Sabac,Sabac-Loznica,Pozarevac-Petrovac,Zrenjanin-Vrsac.... i mnogi udesi u gradskim uslovi.Neka kazu javni podatak koliko je stradalo ljudi na auto putevima a koliko na obicnim putevima pa ce te videti koliko nije direktor u pravu.Najbolji primer je minibus koji se prevrnuo prekljuce na deonivi Valjevo-Bajina Basta u mestu Rovni,20 ljudi je tesko povredjeni,sva sreca da niko nije stradao.Policija i Agencija za bezbednost svojim neznanjem snose veliku odgovornost za ovo stanje.
Pa naravno da će neko voziti 200 km/h pa stati na pumpu i tako smanjiti prosečnu brzinu, ali njega može da snimi radar na nadvožnjaku ili presretač. Pošto je ovo Srbija, ne sumnjam da će biti vozača koji će prosečno voziti 160, 180 km/h.
Znam ja da ova država gleda kako da zezne svoje građane, ali to isto rade i građani. Sve dok neko ne popusti, živećemo ovako. A čudićemo se zašto skoro svako selo u Švajcarskoj ima železničku stanicu, zašto Nemačka ima toliko autoputeva, zašto bi neko platio porez za stan (ili još bolje, prijavio nekoga ko ne plaća stan), zašto u bečkom metrou nema nikakvih rampi, a skoro niko se ne švercuje itd.
I dalje ne mislim da stajem na pumpu da odmaram. Ne ugrožavam nikog, za razliku od vozila ministarstava, agencija, kancelarija, direkcija, zavoda, saveta, sekretarijata, koja voze kao da su na reliju.Moja kola ne mogu da idu ni 200km/h, a kupio sam ih sam. Za razliku od njihovih koja smo im kupili mi.Ako zatreba, vidimo se u Strazburu zbog diskriminacije.
Evo moje iskustvo.
Mesto X - Mesto Y za 3 sata i 45 min, prosecna brzina 122km/h. Hipoteticki mesto X nije Novi Sad i Mesto Y nije granica sa Makedonijom.
To je racunica na papiru. Realnost je...pa...sve samo ne po ogranicenju, 150-160 uz izlete i preko 200.
Tako da niko ko vozi 130-140 na autoputu ne treba da frkise da ce imati vecu prosecnu brzinu, jer na ubrzavanju i kocenju ka i od naplatne rampe gubite mnogo, da ne pominjem nailazak na kamion.
Neko je pisao formule ranije, pa nek slobodno izracuna vreme potrebno da se dostigne do neke brzine, koliko se gubi na kocenju, koje traje izvesno vreme, prolazak kroz naplatnu sa 40-80km/h i koliko se tu obori prosek.
Šta mene briga za Italiju ili neku drugu zemlju. U pitanju je Srbija i njeni zakoni. Dotični hoće da kaže da niikad nije vozio više od 120 kmh na autoputu?
Ne vidim ništa loše u tome da se ima neka tolerancija na ograničenje brzine, reda 10 ili 20+ kmh najviše, ali tražiti dlaku u jajetu i izgovor da se ljudima oduzme novac? Prelazi granice dobrog ukusa.
Uzimajući u obzir stanje na našim putevima i gužve na rampama, teško da će se tek tako prelaziti ograničenje tj. probijati prosek srednje brzine.
Mene zanima i kako će strancima da naplaćuju kazne?
Takođe, ovim se ne postiže ništa. Opet će budale da jurcaju 150-200 i da ugrožavaju normalan svet.
NEĆE popraviti puteve, NEĆE zavesti red među pripadnicima policije, NEĆE uvesti vinjete i NEĆE smanjiti gužve-ali će zato svakojaku glupost da urade da bi opravdali besmislenost postojanja.
Brzina je pređeni put u jedinici vremena, odnosno v=s/t, srednju brzinu možemo i sami izračunati ako znamo koliko smo kilometara prešli i imamo štopericu da izračunamo vreme. Npr. ako neko rastojanje od 60km pređemo za 1 sat, mi smo vozili prosečno 60km/h, mada smo negde vozili 80km/h i onda se vukli za nekim kamionom na uzbrdici 40km/h. Po meni je ovo ok, samo bih ja srednju brzinu povećao na 150km/h i ne bih kaznjavao ispod toga. A opet, bice i presretaci koji ce loviti one sto voze 200, pa odmore na pumpi...tako da smo naje..li u svakom pogledu.
Ovakav sistem naplate postoji na italijanskim autoputevima. Samo nama srbima nista nije dobro sta god da neko uradi.. takvi smo tudje zakone postujemo a nas nam uvek je glup ili nezakonit..
Ovo kao skijanje, hoće li meriti i prolazna vremena? Priznavati rekorde između dve rampe?Prosto teraju ljude da nagaze 200 pa da se negde odmore uz piće. I usput da vežbaju matemetiku, da se uklope u 120.
Zna se tačno u centimetar koliko je dugačka koja deonica, a svako je u školi učio iz fizike kako se izračunava brzina, tako da nemojte javno promovisati svoje neznanje tvrdeći da ne može časovnikom da se izračuna srednja brzina kretanja (znajući dužinu pređene deonice).
Takođe, matematika nam kaže da ako je srednja brzina veća od maksimalno dozvoljene, da ste vi sigurno barem u jednom trenutku vozili preko ograničenja. Nije bitno ni kad ni koliko dugo, činjenica je da ste morali u jednom trenutku voziti preko ograničenja što je kažnjivo.
To što neko nije video nešto ne znači da to ne postoji - ovakvi sistemi se primenjuju širom sveta odavno, možete lako izguglati BBC reportažu iz Škotske iz 2005. os ličnom sistemu.
Обарати на суду само тако. Не постоји члан и тачка ЗОБС-а која одређује кажњавање просечне брзине. Класичан незаконит харач по системо ко плати супер, ко не плати нема везе на суду ће га пустити јер је неоснован и незаконит...
Ovo kažnjavanje pada na sudu jer ne postoji u Zakonu pojam srednja brzina.Takođe u slučaju spora a do kojih će doći,država tj.policija treba da dokaže gde se desio prekršaj,koliko je bilo prekoračenje brzine na tom mestu u odnosu na dozvoljenu brzinu na tom mestu.Takođe podatak koji se dobija od preduzeća koje naplaćuje putarinu nije validan podatak jer brzinu mere određeni uređaji a ne matematika.Takođe kako će se dokazati da li je početno vreme merenja tačno odnosno da li je sat baždaren i kada .Dakle sve pada na sudu i ne treba plaćati ovako "utvrđeno" prekoračenje brzine.Inače podržavam oštrije kazne za prekoračenja veća od 50 km ali ne na ovaj način.Pozdrav i vozite sporije zbog sebe i drugih.
Ne plaćajte ovaj harač. U Zakonu ne postoji kazna za prekoračenje "srednje brzine". Osim toga, neki ludak može da vozi sat vremena 240km na sat, pa sat vremena odmara na pumpi i - ne plati kaznu. Budalaština.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Direktor policije: Uskoro kažnjavanje za prekoračenje srednje brzine
Autor: 021.rs
Info
•01.08.2017.
•13:29
Komentari 23
Ruxon
Anon
Nikad nisam divljao, i nikad neću, nemam ni kola za to, ali je sasvim bezbedno da se vozi 130-140 na sat na nekim delovima auto puta. Ostali delovi mogu se ograničiti lokalno.
Vazd Tibi
Uopšteno gledajući, autoputevi su im bolji, mnogo bolji, pa je zato i realno da u jednoj Nemačkoj ne postoji ograničenje. E sad, naravno da postoje i u našoj državi deonice (npr. od Beograda prema Subotici) jako dobrog kvaliteta, gde je ograničenje od 120 km/h stvarno ništavno.
Morate shvatiti da na takvim deonicama, gde je pravac ravan a kvalitet podloge vrlo dobar, bilo kakvo ograničenje od 120-130 km/h najobičniji način za uzimanje novca od građana. Deonice gde ima krivina i gde kvalitet asfalta nije najbolji, ograničenje je preko potrebno.
A sada najbitnija stvar, na auto-putu ginu ljudi, nije to ništa novo, ali sudskim veštačenjem je utvrđeno da godišnje, smrtni ishodi u nesrećama koje se dešavaju zbog prekoračenja od 120 km/h je SVEGA 1.4 LJUDI GODIŠNJE, dakle brzina na auto putu, u tom pogledu, nije nikakav faktor!
Današnja konstrukcija automobila i podloge je takva, da brzine do 180 km/h su mnogo sigurnije nego pre 40-50 godina 110-120 km/h u nekim tada "novim" vozilima.
jsdp
Igor
Da li ste pročitali ZOBS kada se već pozivate na njega?
Član 7 - Stavka 71. Član 42 - Pročitati sva tri pasusa.
Srednja (prosečna) brzina je definisana u ZOBS.
Što se tiče sinhronizacije sata,... danas je to veoma lako postići,... proverite samo vreme na vašem i tuđem npr. android telefonu... videćete da su je vreme identično. Može se koristi GPS za sinhronizaciju, ili NTP server.... nije bitno. Za ovo merenje, nije ni bitno da je vreme tačno, već samo sinhronizovano.
hm
Podbarac Original
Nikola
Znam ja da ova država gleda kako da zezne svoje građane, ali to isto rade i građani. Sve dok neko ne popusti, živećemo ovako. A čudićemo se zašto skoro svako selo u Švajcarskoj ima železničku stanicu, zašto Nemačka ima toliko autoputeva, zašto bi neko platio porez za stan (ili još bolje, prijavio nekoga ko ne plaća stan), zašto u bečkom metrou nema nikakvih rampi, a skoro niko se ne švercuje itd.
Vozač
Neko iz mase
Mesto X - Mesto Y za 3 sata i 45 min, prosecna brzina 122km/h. Hipoteticki mesto X nije Novi Sad i Mesto Y nije granica sa Makedonijom.
To je racunica na papiru. Realnost je...pa...sve samo ne po ogranicenju, 150-160 uz izlete i preko 200.
Tako da niko ko vozi 130-140 na autoputu ne treba da frkise da ce imati vecu prosecnu brzinu, jer na ubrzavanju i kocenju ka i od naplatne rampe gubite mnogo, da ne pominjem nailazak na kamion.
Neko je pisao formule ranije, pa nek slobodno izracuna vreme potrebno da se dostigne do neke brzine, koliko se gubi na kocenju, koje traje izvesno vreme, prolazak kroz naplatnu sa 40-80km/h i koliko se tu obori prosek.
Cv
Naravno da ovako moze da se meri srednja brzina. I naravno da je to relevantaan podatak...
Jedna od retkih stvari gde mogu reci svaka cast drzavi.
Ali ne bacajte bisere s****. Sada se setih.
My 0.02$
tvrtko
Ne vidim ništa loše u tome da se ima neka tolerancija na ograničenje brzine, reda 10 ili 20+ kmh najviše, ali tražiti dlaku u jajetu i izgovor da se ljudima oduzme novac? Prelazi granice dobrog ukusa.
Uzimajući u obzir stanje na našim putevima i gužve na rampama, teško da će se tek tako prelaziti ograničenje tj. probijati prosek srednje brzine.
Mene zanima i kako će strancima da naplaćuju kazne?
Takođe, ovim se ne postiže ništa. Opet će budale da jurcaju 150-200 i da ugrožavaju normalan svet.
White Power
Simke
Pera
marko
Prečanin
jova limanac
Takođe, matematika nam kaže da ako je srednja brzina veća od maksimalno dozvoljene, da ste vi sigurno barem u jednom trenutku vozili preko ograničenja. Nije bitno ni kad ni koliko dugo, činjenica je da ste morali u jednom trenutku voziti preko ograničenja što je kažnjivo.
To što neko nije video nešto ne znači da to ne postoji - ovakvi sistemi se primenjuju širom sveta odavno, možete lako izguglati BBC reportažu iz Škotske iz 2005. os ličnom sistemu.
Маркеђани
Pravnik
duško
Krcko
Miroslav
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H