Ministar unutrašnjih poslova Nebojša Stefanović kaže da će se izmene Zakona o bezbednosti saobraćaja tokom septembra naći na sednici Vlade, a vrlo brzo nakon toga i u Skupštini Srbije.
Vi ste očigledno idealista.
Šta bi trebalo i šta ne bi smelo je jedna stvar, a šta se dešava u praksi je sasvim nešto drugo.
Cilj nam je, nadam se, da predupredimo ono neželjeno što se dešava, a ne da se zadovoljimo kažnjavanjem po nesreći koja je nekoga koštala života ili zdravlja zato što neko nije postupio onako kako je trebalo ili kako je morao da postupi.
Lično još nisam upoznao vozača koji će stati na pešačkom prelazu i kad ne vidi pešaka. Takođe, nije mi poznato da me bilo komi propis obavezuje da se zaustavim ispred pešačkog prelaza nezavisno od toga da li pešaka ima ili nema. Poznato mi je samo dana pešačkom prelazu moram da "propustim" pešake (dakle, ljude od krvi i mesa, a ne vazduh).
Zato se Iz vašeg teksta nameće zaključak da vi nemate iskustva kao vozač, te da ste znak STOP pomešali sa zebrom.
И возач сам, а и пешак. Као пешак знам да ми првенство на пешачком не значи ништа у окршају са аутомобилом. Тај окршај је мој сигуран пораз - и зато гледам на страну са које долази аутомобил. Ако видим да не успорава, ја станем. Кад постанем Хулк нећу стајати, а до тада морам. Чак и када се једно возило зауставило не летим преко пешачког до нисам сигуран да и онај поред њега кочи. Када сам пришао пешачком благо испружим руку, чисто да возачима напоменем да се спремам преко. Ако почну да коче прелазим, ако не, онда чекам. Кад кренем гледам ка њима. Нити ја имам проблем са њима, нити они са мном. Све је у комуникацији и разумевању, а не у коришћењу законске предности.
Ja ni u jednom momentu nisam govorio o necem sto se moze smatrati nasilnickom voznjom, vec o manjkavosti zakona. U gradu na putu sa vise traka u istom smeru, kretanje vozila - svojom trakom- i proolazenjem vozila sporijeg ili zaustavljenog vozila u drugoj traci, nesmatra se ni preticanjem ni obilazenjem. Nije to gospodo nikakva filozofija, procitajte zakon i tumzcenja. jer npr. imate tumacenje "Posle preticanja ili obilaženja vozač je dužan da se, bez ometanja ili ugrožavanja ostalih učesnika u saobraćaju, vrati u saobraćajnu traku kojom se kretao pre toga", ja se necu vracati u traku, jer sam u svojoj. Nemate vi pojma gospodo, ponovo na vozacki. I dalje govorim, losi zakoni ce stvoriti jos vecu konfuziju i napisani su za dranje koze sa ledja vozacima a ne za zastitu pesaka. U ovom slucaju se cini po meni pre3krsaj koji je i do sada postojao, raspravljamo o tome gospodo. Inace ako mislite da sam neki divljak, nisam, vozim preko 30 godina i do sada nisam ima ni jedan prekrsaj. sto se za vas pametne sigurno nemoze reci.
@zemlja filozofa
Zato sto nigde nemas pesacke prelaze sa vise traka i velikim prometom vozila i pesaka...
I ne filozofitam ja vec iznosim realne slucajeve, jednostavno ne mozes na svakoj zebri usporiti na ispod 10km/h, mozes ako je gradcka zona centar i spore ulice ali bulevari JOK
To sto su ovde pesaci dno dna (i vozaci!) TAKO NAM je, a vi piste nakaradne zakone i povecavajte kazne pa ce i dalje biti po drumovima isto mrtvih jer je ovo zemlja nebeskog naroda!
Ponavljam na bulevaru ne mogu svi usporiti na ispod 10km zbog zebre, neki ce ici 50 neki kao ti ce stati (kad se uplase pesaka na 20m od sebe) i napraviti totalnu pometnju!
Đorđe 02.09.2017 • 23:17
...Siguran sam da niko ko je prošišao pored automobila koji stoji ispred pešačkog prelaza nije ni pomislio da isti stoji da bi propustio pešaka, nego pre da je nepropisno zaustavljen ili parkiran (npr. da bi obavio nešto u blizini). ...
Ne postoji mogucnost da vozaci "prosisaju" kroz pesacki prelaz i nema sta da "misle" da je taj koji stoji pred pesackim stao zbog ko zna cega, a pogotovo da ti je prva misao da kola pred pesackim stoje zato sto se nekom cefnulo, a ne da propusti pesake. O tome se i radi da to ne sme da ti bude nenormalno da usporis i zaustavis se kod pesackog prelaza. Ja stvarno ne znam ko je vama davao dozvole, ali shvatite, ako vidis pesacki i nema nikoga, ni kola ni pesaka otvori sirom oci, a ako vidis kola na pesackom kako stoje mora da ti se upali alarm u glavi "neko prelazi", a ne "aha, stao je da kupi cigare". Mislim ja stvarno ne znam jel se te dozvole kupuju, dobijaju na lepe oci ili su vozaci umislili da su apsolutni gospodari gradskog saobracaja(dok ne naidje neko jaci npr autobus), ali uzasnut sam nacinom na koji ljudi razmisljaju odnosno ne razmisljaju dok voze.
Evropa nema zatvore pune ljudi. Jedina zemlja koja ima pune zatvore ljudi je USA, ali tamo policija sluzi iskljucivo da puni budzet. Ne kazem da ne treba policijska kontrola ali ne treba drzava ni da postane policijska drzava kao USA gde bukvalno vise ne smes ni da pomeris mali prst na nozi a da ne prekrsis 10 zakona.
Smatram da zemlja gde postoje privatni zatvori, gde policajci imaju kvote koliko moraju stotina kazni nedeljeno da napisu nije bas najbolji izbor za ugledati se.
Po meni je pešački prelaz (bez semafora) na bulevaru čist idiotizam.
Bez obzira kako papirima i kaznama (zakonima) regulisali ovu situaciju, pešački prelaz na bulevaru bez semafora je izazivanje nesreće da se dogodi.
Siguran sam da niko ko je prošišao pored automobila koji stoji ispred pešačkog prelaza nije ni pomislio da isti stoji da bi propustio pešaka, nego pre da je nepropisno zaustavljen ili parkiran (npr. da bi obavio nešto u blizini).
Video sam nekoliko takvih nesreća. Svi plaču - i mama koja je gurala dečja kolica preko pešačkog i vozač i suvozač automobila koji je udario u kolica. Samo vozač automobila koji je hteo da propusti pešaka više nije na licu mesta (nije kriv, a da li plače ne znam).
I šta će biti? Stavljaće im milicajci lisice, kao onom jadniku što su pred detetom stavili zato što se drznuo da zatrubi musavim šetačima? Pogledajte na Klisi kod Matijevića, više automobila se kreće stazom nego cestom, a milicija parkirana preko puta kod onog zelenog hotela i gleda. Saobraćaj u Novom Sadu je poput situacije u Srbiji, haotičan. A tek ko nam je zadužen za saobraćaj... pa taj da je valjao ostao bi kod Balaševića da svira, ne bi se od Vučevića danas grebao.
Nema sta ti da filozofiras, nego stanes i propustis pesake na obelezenom pesackom prelazu. Ako ima semafor ima, ako nema nema. Ali pesak ima prvenstvo i na tebi kao vozacu je da prilagodis brzinu da bi bezbedno zaustavio vozilo pred pesacki. Zasto stalno neko pametovanje "gde treba... i sta ako je pesak, a ja ipak... tamo ima dugme pa oni izlecu, a da nema ja bih drugacije, mozda da ipak pesak proceni... jel ne vidi deb.l kolika je guzva, sta bi bilo kad bih svima stajao itd..." Sve sto treba je da stanes i da ga propustis. Ima puno savesnih vozaca koji staju, a ovaj zakon se odnosi na one koji i pored toga sto vide da je vozac u susednojj traci stao, pice i dalje ili cak iz iste obilaze. To je puno opasnije nego da niko ne staje pa neka pesaci cekaju. I to nema veze sa politikom, Rusijom, Amerikom... nego sa saobracajnom kulturom. Da vidis kako u Nemackoj i USA staju pesacima.
Pravilo 1 je potpuni promasaj.uvodi se pre svega zbog scena koje viđamo po purevima, sa vise traka jednake važnosti, te o preticanju ili obilazenju uglavnom nema govora.
Vidim da volis da filozofiras pa cu ti objasniti jednostavno. Ako je neko stao da propusti pesaka (izaberi traku) a ti projuris pored (izaberi traku) rizikujuci da pesaka ubijes na licu mesta, platices (nadam se) veeeliku kaznetinu. Pa kad platis (dace bog), a ti onda sedi pa razmisljaj i trazi tumacenje...
Ili si blentav ili se pravis.
Super teorija! Od toga će samo saobraćajci dobijati više mita.
Dovedite stotinak policajaca sa zapada da "zamene" naše na mesec dana i videćete pune zatvore i prazne ulice.
Svako sa tri grama mozga vidi da su najcesci prekrsaji dignuti za 100%! glupi pojas, itd...
A tek ovo prekrsaj ako preteknes auto koji se zaustavio na pesackom!
Nebrojan broj puta mi se desilo da na pesackom nema nikog a da je smrad pored mene odlucio da stane ispred istog kako bi nekog pustio van kola! takodje imas nesigurne vozace koji ubiju kolonu ako vide pesaka na 10m krajickom oka i samo naprave dodatnu pometnju!
Jednostavno pri pesackom treba usporiti i ako pesak stize do pesackog sporije od tebe ne treba stajat!
Ako pesak ceka a tvoja brzina i blizina dovoljava normalno zaustvljanje treba ga propustiti, ali zato ako je ispred tebe i iza kolona ne treba kociti ko manijak pogotovo ako procenis da za pesaka nije sigurno da ga propustis jer ce ga auto u drugoj koloni verovatno udariti
Naravno svaki prelaz sa vise od dve trake treba skloniti ili postaviti semafor u odnosu na broj pesaka! (za onaj debilni semafor za retardiranu vojsku na avijaciji je primer bahatosti istih smradova! i kako se stite samo oni koji rade za ovu nakaradnu drzavu)
Tako po gradu padaju pesaci a bahata vojska ima semafor pa ga jos ni ne koriste jer je na taster pa mi tako ludaci iskacu a ogranicenje 70kmh!
U gradu na bulevaru sa tri trake u jednom pravcu, po nasem zakonu nesmatra se obilazenjem i preticanjem ako se jedna kolona vozila krece brze od druge. Clan 53. stavovovi 4 i 5 opisuju tu situaciju. "Na putu na kome postoje najmanje dve saobraćajne trake namenjene zansaobraćaj vozila u istom smeru, na kome su kolone vozila, brže kretanjenvozila u jednoj traci od kretanja vozila u drugoj traci ne smatra senpreticanjem.
Na putu u naselјu na kome postoje najmanje dve saobraćajne trakennamenjene za saobraćaj vozila u istom smeru, prolaženje sa desne stranenvozila koje se ne kreće krajnjom desnom saobraćajnom trakom, ne smatra senpreticanjem." Dakle ako sam se prestroio blagovremeno i krecem se svojom trakom, recimo krajnjom levom, ako u srednjoj traci stoji vozilo koje propusta pesaka, ja ga ni ne preticem ni ne obilazim. Moze li mi neko rastumaciti tu situaciju.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Veća kazna za obilaženje vozila koje je stalo da propusti pešake
Autor: Tanjug
Info
•02.09.2017.
•13:24 > 13:42
Komentari 18
Đorđe
Šta bi trebalo i šta ne bi smelo je jedna stvar, a šta se dešava u praksi je sasvim nešto drugo.
Cilj nam je, nadam se, da predupredimo ono neželjeno što se dešava, a ne da se zadovoljimo kažnjavanjem po nesreći koja je nekoga koštala života ili zdravlja zato što neko nije postupio onako kako je trebalo ili kako je morao da postupi.
Lično još nisam upoznao vozača koji će stati na pešačkom prelazu i kad ne vidi pešaka. Takođe, nije mi poznato da me bilo komi propis obavezuje da se zaustavim ispred pešačkog prelaza nezavisno od toga da li pešaka ima ili nema. Poznato mi je samo dana pešačkom prelazu moram da "propustim" pešake (dakle, ljude od krvi i mesa, a ne vazduh).
Zato se Iz vašeg teksta nameće zaključak da vi nemate iskustva kao vozač, te da ste znak STOP pomešali sa zebrom.
Недељко
DragChe
Rusofil_IQ0
Zato sto nigde nemas pesacke prelaze sa vise traka i velikim prometom vozila i pesaka...
I ne filozofitam ja vec iznosim realne slucajeve, jednostavno ne mozes na svakoj zebri usporiti na ispod 10km/h, mozes ako je gradcka zona centar i spore ulice ali bulevari JOK
To sto su ovde pesaci dno dna (i vozaci!) TAKO NAM je, a vi piste nakaradne zakone i povecavajte kazne pa ce i dalje biti po drumovima isto mrtvih jer je ovo zemlja nebeskog naroda!
Ponavljam na bulevaru ne mogu svi usporiti na ispod 10km zbog zebre, neki ce ici 50 neki kao ti ce stati (kad se uplase pesaka na 20m od sebe) i napraviti totalnu pometnju!
katastrofa
...Siguran sam da niko ko je prošišao pored automobila koji stoji ispred pešačkog prelaza nije ni pomislio da isti stoji da bi propustio pešaka, nego pre da je nepropisno zaustavljen ili parkiran (npr. da bi obavio nešto u blizini). ...
Ne postoji mogucnost da vozaci "prosisaju" kroz pesacki prelaz i nema sta da "misle" da je taj koji stoji pred pesackim stao zbog ko zna cega, a pogotovo da ti je prva misao da kola pred pesackim stoje zato sto se nekom cefnulo, a ne da propusti pesake. O tome se i radi da to ne sme da ti bude nenormalno da usporis i zaustavis se kod pesackog prelaza. Ja stvarno ne znam ko je vama davao dozvole, ali shvatite, ako vidis pesacki i nema nikoga, ni kola ni pesaka otvori sirom oci, a ako vidis kola na pesackom kako stoje mora da ti se upali alarm u glavi "neko prelazi", a ne "aha, stao je da kupi cigare". Mislim ja stvarno ne znam jel se te dozvole kupuju, dobijaju na lepe oci ili su vozaci umislili da su apsolutni gospodari gradskog saobracaja(dok ne naidje neko jaci npr autobus), ali uzasnut sam nacinom na koji ljudi razmisljaju odnosno ne razmisljaju dok voze.
ns
Smatram da zemlja gde postoje privatni zatvori, gde policajci imaju kvote koliko moraju stotina kazni nedeljeno da napisu nije bas najbolji izbor za ugledati se.
Đorđe
Bez obzira kako papirima i kaznama (zakonima) regulisali ovu situaciju, pešački prelaz na bulevaru bez semafora je izazivanje nesreće da se dogodi.
Siguran sam da niko ko je prošišao pored automobila koji stoji ispred pešačkog prelaza nije ni pomislio da isti stoji da bi propustio pešaka, nego pre da je nepropisno zaustavljen ili parkiran (npr. da bi obavio nešto u blizini).
Video sam nekoliko takvih nesreća. Svi plaču - i mama koja je gurala dečja kolica preko pešačkog i vozač i suvozač automobila koji je udario u kolica. Samo vozač automobila koji je hteo da propusti pešaka više nije na licu mesta (nije kriv, a da li plače ne znam).
Osoba M
sale sa salajke
zemlja filozofa
Nema sta ti da filozofiras, nego stanes i propustis pesake na obelezenom pesackom prelazu. Ako ima semafor ima, ako nema nema. Ali pesak ima prvenstvo i na tebi kao vozacu je da prilagodis brzinu da bi bezbedno zaustavio vozilo pred pesacki. Zasto stalno neko pametovanje "gde treba... i sta ako je pesak, a ja ipak... tamo ima dugme pa oni izlecu, a da nema ja bih drugacije, mozda da ipak pesak proceni... jel ne vidi deb.l kolika je guzva, sta bi bilo kad bih svima stajao itd..." Sve sto treba je da stanes i da ga propustis. Ima puno savesnih vozaca koji staju, a ovaj zakon se odnosi na one koji i pored toga sto vide da je vozac u susednojj traci stao, pice i dalje ili cak iz iste obilaze. To je puno opasnije nego da niko ne staje pa neka pesaci cekaju. I to nema veze sa politikom, Rusijom, Amerikom... nego sa saobracajnom kulturom. Da vidis kako u Nemackoj i USA staju pesacima.
Zivkovic
Sale
Ili si blentav ili se pravis.
avava
ivan s
Ja
Dovedite stotinak policajaca sa zapada da "zamene" naše na mesec dana i videćete pune zatvore i prazne ulice.
I najbitnije - ŽIVE LJUDE.
Rusofil_IQ0
A tek ovo prekrsaj ako preteknes auto koji se zaustavio na pesackom!
Nebrojan broj puta mi se desilo da na pesackom nema nikog a da je smrad pored mene odlucio da stane ispred istog kako bi nekog pustio van kola! takodje imas nesigurne vozace koji ubiju kolonu ako vide pesaka na 10m krajickom oka i samo naprave dodatnu pometnju!
Jednostavno pri pesackom treba usporiti i ako pesak stize do pesackog sporije od tebe ne treba stajat!
Ako pesak ceka a tvoja brzina i blizina dovoljava normalno zaustvljanje treba ga propustiti, ali zato ako je ispred tebe i iza kolona ne treba kociti ko manijak pogotovo ako procenis da za pesaka nije sigurno da ga propustis jer ce ga auto u drugoj koloni verovatno udariti
Naravno svaki prelaz sa vise od dve trake treba skloniti ili postaviti semafor u odnosu na broj pesaka! (za onaj debilni semafor za retardiranu vojsku na avijaciji je primer bahatosti istih smradova! i kako se stite samo oni koji rade za ovu nakaradnu drzavu)
Tako po gradu padaju pesaci a bahata vojska ima semafor pa ga jos ni ne koriste jer je na taster pa mi tako ludaci iskacu a ogranicenje 70kmh!
horor
DragCHE
Na putu u naselјu na kome postoje najmanje dve saobraćajne trakennamenjene za saobraćaj vozila u istom smeru, prolaženje sa desne stranenvozila koje se ne kreće krajnjom desnom saobraćajnom trakom, ne smatra senpreticanjem." Dakle ako sam se prestroio blagovremeno i krecem se svojom trakom, recimo krajnjom levom, ako u srednjoj traci stoji vozilo koje propusta pesaka, ja ga ni ne preticem ni ne obilazim. Moze li mi neko rastumaciti tu situaciju.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H