Treba biti realan, i u zavisnosti od dela i uslova pisat kazne, ali to pravno i tehnicki nije lako...
Nikako nije isto vosit 70km/h na deonici gde nema zive duse, trotoara i pesaka u blizini i gde je sve pregledno bez ukrstajucih raskrsnica, pa vecina tu i voze vise od dozvoljene!
A sasvim drugo vozit 55km u centru grada sa mnostvom pesackih prelaza
Samo procenite sta je rizicnije, ja se licno prilagodjavam i pri raskrsnici usporavam koliko ja mislim da treba da bi bios siguran, na pravcu ako nema pesaka u blizini i ako mi je vidljivost pokrivena 100% vozim malo brze, glupo je drzati se ogranicenja i ici 50km/h ako procenis da nije sigurno ni za 30... ja se tako ponasam, oni sto nemaju tri ciste oni udare po gasu pa na jednoj deonici koce saobracaj a na drugom delu obaraju pesake!
Pa to je i u redu. Teritorija naseg grada je ogromna i ima puno deonica koje nema potrebe da imaju 50 ogranicenje, kao i mnoge koje zahtevaju i sporiju voznju. Verovatno im je ovo lakse nego da obelezavaju svako parce posebno. S obzirom da u odnosu na ukupni broj vozaca relativno mali broj ne poznaje ili krsi pravila i zakone, za razliku od pesaka i najgorih od svih - biciklista, bolje bi bilo malo edukovati te ucesnike u saobracaju. Kao pesak, daleko se vise bojim biciklista nego vozaca na ulici, iako automobil moze da me povredi vise, verovatnoca i opasnost je mnogo manja. Istina je da los vozac moze da ugrozi pesaka, a obrnuto ne, ali to ne umanjuje odgovornost svakog za sebe pojedinacno za lose ponasanje na ulici.
Koliko morate biti retardirani da stvarate svoja pravila i saobracajne propise. Pesaci se moraju postovati. Tacka. Ja bi uvela zatvor a mozda inoduzimanje vozila budalama.
Kada vidim neke komentare kolega vozača gadi mi se - očigledno se kod nas brzo zaboravi šta znači prednost pešaka koju su učili u auto-školi. Čim se pešak približi pešačkom i pokaže nameru da pređe kolovoz - zaustavljaš se. Ne čekaš da "zakorači", nije ovo igra ko će pre da "pipne" zebru...
A sve na osnovu ličnog iskustva iz jedne EU uređene zemlje letos - na kraju mi je postalo neprijatno da mi se vozilo zaustavlja skoro da samo i prođem pored pešačkog. Ali zaista - u 95% slučajeva - čim se približim pešačkom - kočenje. Još mi treba vremena da se naviknem na ovu ludnicu ovde...
Tebi je taj komentar glup jer ne razumeš da centri gradova NE MOGU da logistički izdrže da se po njima svi vozikaju automobilom - a to je zato što si ti glup.
@besni vozac
Pešaci nisu jedini, ali apsolutno jesu najbitniji. Pa biciklisti, pa onda vozači. A tebe treba lupti po ušima kaznama dok ne naučiš da to nije 'iluzija'.
" Umesto da kao čitav normalan svet ograničavamo upotrebu sopstvenog automobila i njihovim korisnicima otežamo upotrebu istih"
Ovo je naglupji komentar koji sam u zadnjih par meseci pročitao...
Na stranu da je Vujanić lupio ovo za Pariz, tamo su tek ove godine odlučili da šire zonu 30 i to postepeno u narednih više godina, vrhunac je besmisla da se MUP odlučio na potez jer je taj isti MUP kažnjavao vozače po mostovima. Povećajte onda brzinu na mostovima i drugim deonicama gde nema ukrštenog saobraćaja i gde je realno manja ugroženost pri većim brzinama, a ne da se praktično obesmisli kazna za upravljanje vozilom brzinama od 80 km/h naseljenim mestom.
A ko će pešake da kažnjava kad prelaze na nedozvoljenom mestu ? Tokom celog bulevara Oslobođenja pešaci prelaze gde im je zgodno,a najviše od Futoške pijace ka stanici!!
voziti koliko god hoces brzo,samo daj lovu da napunimo budzet,jer se on i onako slabo puni.E to je cela njihova filozofija.To vam je kao i sa krivicom na sudu.Priznas krivicu,uplatis malo para u budzet i ti si slobodan covek.
Boze koliko fanova spore voznje. Dakle vi stvarno uzivate u Novom Sadu - tu se vozi 30, i vozice se jos i sporije, ne znam sto se uzbudjujete.
Meni je zlo od voznje po NS, pa gledam da sto vise idem biciklom, brze stignem tako nego kolima.
Dosadasnji zakon i njegova primena su nelogicni i ne idu u prilog odvijanju saobracaja vec doprinose zastojima i guzvama i dobro je da se neko najzad setio da malo poveca protocnost saobracaja. Znate li koliko novca godisnje izgubite na gorivu dok cekate u kolonama i vozite 20 na sa?. Verovatno ne.
Navikao sam se da vozim 50 na sat i nije mi problem, ali ne mogu da se naviknem da se ponašam kao većina pešaka, a to je da na pešačkom prelazu gledam... na suprotnu stranu, tamo gde odlaze vozila, a ne odakle dolaze. Ili da buljim u telefon, baš tada kada kročim na pešački. O broju osoba svih uzrasta sa slušalicama u oba uveta da ne pričam, baš tada im je omiljeni deo refrena. Stanite sa strane i posmatrajte jedno 10 minuta, videćete. Posebno na pešačkim prelazima koji nisu na raskrsnicama, ti su im valjda omiljeni. Ja kada, kao pešak prilazim prelazu i prelazim, gledam sve vreme, da ne naiđe neki auto koji će raspaliti u ovog koji je stao ili šta već. Pa valjda brinete o sebi, valjda treba da i vi razmišljate o vašoj bezbednosti jer nikada ne znate da li će neka budala prošišati a da ne stane ako nekoga ima. Smatram da treba, pre svega edukovati pešake kroz razne video klipove pa onda početi sa rigoroznijim kažnjavanjem i njih. Džaba im kazna za bahate vozače ako poginu bahati pešaci.
Stvarno smo debili. Umesto da kao čitav normalan svet ograničavamo upotrebu sopstvenog automobila i njihovim korisnicima otežamo upotrebu istih i da ih usporavamo mi im povlađujemo. Koga nikad nije udario auto koji ide 20 km/h taj ni ne može da zamisli kako li je tek ako ide brže. Posledice po decu ne bih ni pominjao...
Još jedan problem se javlja u naseljima poput Novog Sada gde dosta biciklista učestvuje u saobraćaju. Problem je u tome što se povećanjem brzine vozila smanjuje vreme koje ostali učesnici u saobraćaju imaju da ih uoče a vozačima tih vozila se smanjuje vreme za reakciju u slučaju neplaniranih situacija. Ovo je za bicikliste problematično jer se ipak kreću malo većom brzinom od brzine pešaka dok se u novodozvoljenoj situaciji vozla mogu kretati i do 80 km/h!
Što se tog Okanovića tiče stvarno se čovek na momente zapita gde mu je pamet. Ako su novine u zakonu nastele zbog sistemski lošeg tumačenja zakona pa valjda je logično isti zakon sa istim odredbama lepo pretabati i sve jezičke nedoumice i nejasnoće koje otvaraju mogućnost za tumačenja koja kome kako odgovaraju i time se prosto reši problem. Znači iste odredbe, iste kazne samo jasnije napisano i po potrebi uvrštavanje određenih izuzetata (poput navedenih mostova npr.)...
U zakon su ubačene novosti kao da se vrše zakonske pripreme za legalizaciju nasilja na putevima: može preticanje preko pune linije, veća tolerancija za prekoračenje brzine, biciklisti da nose prsluke (valjda da nas pokušaju spasiti od tih što jurcaju)... dati policiji da piše predlog zakona o bezbednosti saobraćaja i to još saobraćajcima koji su naklonjeni automobilima i brzoj vožnji očigledo je vrhunski promašaj. Damir bi trebao da razume da je most OBJEKAT vodoprivrede i deo funkcionalno objedinjenog prostora koji je obeležen kao naselje. Tu treba pisati kazne osim ako znakom na mostu nije obeleženo drugačije. Cela priča o tome šta je naselje i šta nije i od kada se poštuje ograničenje je filozofija koju zastupaju Okanović i Vujanić i besmislena je. Vozača obavezuje znak i tačka.
Brzina kretanja vozila u naselju je univerzalno ograničena na 50 km/sat, ali to ne znači da bezbedna brzina kretanja vozila ne može da bude i veća od 50 km/sat. Trebalo bi pažljivije da se utvrdjuje ograničenje brzine, jer negde to može da bude i brže, a negde mora i sporije.
Sagovornici na ovu temu Milan Vujanić i Damir Okanović su članovi privatnog udruženja "Komitet za bezbednost saobraćaja" i nisu najpozvaniji da o saobraćaju samo oni daju svakodnevno intervjue u novinama i na televiziji.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Blaže kazne za brzu vožnju po gradu
Autor: Blic
Info
•29.09.2017.
•08:01 > 07:29
Komentari 31
Rusofil_IQ0
Nikako nije isto vosit 70km/h na deonici gde nema zive duse, trotoara i pesaka u blizini i gde je sve pregledno bez ukrstajucih raskrsnica, pa vecina tu i voze vise od dozvoljene!
A sasvim drugo vozit 55km u centru grada sa mnostvom pesackih prelaza
Samo procenite sta je rizicnije, ja se licno prilagodjavam i pri raskrsnici usporavam koliko ja mislim da treba da bi bios siguran, na pravcu ako nema pesaka u blizini i ako mi je vidljivost pokrivena 100% vozim malo brze, glupo je drzati se ogranicenja i ici 50km/h ako procenis da nije sigurno ni za 30... ja se tako ponasam, oni sto nemaju tri ciste oni udare po gasu pa na jednoj deonici koce saobracaj a na drugom delu obaraju pesake!
Patolog
Niste razumeli
29.09.2017 • 08:36
Ček, ček, sekund - jesam li to ja dobro razumeo da će biti ista kazna za vožnju 130 na autoputu i 80 u gradu?! o_O
130 na auto putu je 1500 dianra ako se plati u roku od 8 dana, a 80 u gradi će biti 5000.Znači 330% više.
Mastodont
Evo i ja potpuno podržavam što se ti više bojiš biciklista nego vozača, onda samo pustimo prirodnu selekciju da radi svoj posao.
Jaa
hm
Prle
xxx
Zoja
Debeli Sef
Vozač
A sve na osnovu ličnog iskustva iz jedne EU uređene zemlje letos - na kraju mi je postalo neprijatno da mi se vozilo zaustavlja skoro da samo i prođem pored pešačkog. Ali zaista - u 95% slučajeva - čim se približim pešačkom - kočenje. Još mi treba vremena da se naviknem na ovu ludnicu ovde...
Vlada
Tebi je taj komentar glup jer ne razumeš da centri gradova NE MOGU da logistički izdrže da se po njima svi vozikaju automobilom - a to je zato što si ti glup.
@besni vozac
Pešaci nisu jedini, ali apsolutno jesu najbitniji. Pa biciklisti, pa onda vozači. A tebe treba lupti po ušima kaznama dok ne naučiš da to nije 'iluzija'.
besni vozac
none
Ovo je naglupji komentar koji sam u zadnjih par meseci pročitao...
G
Zoki
Bezbednost
Ima više scenarija.
Gazite jedni druge.
Šta trpi ovaj narod....
/
aj sad inicijativo
Laki
Talac
Meni je zlo od voznje po NS, pa gledam da sto vise idem biciklom, brze stignem tako nego kolima.
Dosadasnji zakon i njegova primena su nelogicni i ne idu u prilog odvijanju saobracaja vec doprinose zastojima i guzvama i dobro je da se neko najzad setio da malo poveca protocnost saobracaja. Znate li koliko novca godisnje izgubite na gorivu dok cekate u kolonama i vozite 20 na sa?. Verovatno ne.
Milan
deda
i pešak i vozač
2 i 4 točka
Još jedan problem se javlja u naseljima poput Novog Sada gde dosta biciklista učestvuje u saobraćaju. Problem je u tome što se povećanjem brzine vozila smanjuje vreme koje ostali učesnici u saobraćaju imaju da ih uoče a vozačima tih vozila se smanjuje vreme za reakciju u slučaju neplaniranih situacija. Ovo je za bicikliste problematično jer se ipak kreću malo većom brzinom od brzine pešaka dok se u novodozvoljenoj situaciji vozla mogu kretati i do 80 km/h!
Što se tog Okanovića tiče stvarno se čovek na momente zapita gde mu je pamet. Ako su novine u zakonu nastele zbog sistemski lošeg tumačenja zakona pa valjda je logično isti zakon sa istim odredbama lepo pretabati i sve jezičke nedoumice i nejasnoće koje otvaraju mogućnost za tumačenja koja kome kako odgovaraju i time se prosto reši problem. Znači iste odredbe, iste kazne samo jasnije napisano i po potrebi uvrštavanje određenih izuzetata (poput navedenih mostova npr.)...
Ne znam....
Nemanja
proka
Marko
Mudri
Pešak
Dušan
Sagovornici na ovu temu Milan Vujanić i Damir Okanović su članovi privatnog udruženja "Komitet za bezbednost saobraćaja" i nisu najpozvaniji da o saobraćaju samo oni daju svakodnevno intervjue u novinama i na televiziji.
Pera Kojot
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H