Autor: Blic

Info
29.09.2017.
08:01 > 07:29
Nacrt Zakona o bezbednosti saobraćaja donosi neočekivane novine, a jedna od njih jesu blaže kazne za prekoračenje brzine u gradu.
  • Rusofil_IQ0

    30.09.2017 14:38
    Treba biti realan, i u zavisnosti od dela i uslova pisat kazne, ali to pravno i tehnicki nije lako...
    Nikako nije isto vosit 70km/h na deonici gde nema zive duse, trotoara i pesaka u blizini i gde je sve pregledno bez ukrstajucih raskrsnica, pa vecina tu i voze vise od dozvoljene!
    A sasvim drugo vozit 55km u centru grada sa mnostvom pesackih prelaza

    Samo procenite sta je rizicnije, ja se licno prilagodjavam i pri raskrsnici usporavam koliko ja mislim da treba da bi bios siguran, na pravcu ako nema pesaka u blizini i ako mi je vidljivost pokrivena 100% vozim malo brze, glupo je drzati se ogranicenja i ici 50km/h ako procenis da nije sigurno ni za 30... ja se tako ponasam, oni sto nemaju tri ciste oni udare po gasu pa na jednoj deonici koce saobracaj a na drugom delu obaraju pesake!
  • Patolog

    29.09.2017 19:57
    Živeli srpski vozači!
    Sve je to dobro - u smislu donacije organa Evropi.
  • Niste razumeli

    29.09.2017 16:21
    Mudri
    29.09.2017 • 08:36
    Ček, ček, sekund - jesam li to ja dobro razumeo da će biti ista kazna za vožnju 130 na autoputu i 80 u gradu?! o_O

    130 na auto putu je 1500 dianra ako se plati u roku od 8 dana, a 80 u gradi će biti 5000.Znači 330% više.

  • Mastodont

    29.09.2017 15:40
    @hm

    Evo i ja potpuno podržavam što se ti više bojiš biciklista nego vozača, onda samo pustimo prirodnu selekciju da radi svoj posao.
  • Jaa

    29.09.2017 15:01
    Bravo za motocikle
  • hm

    29.09.2017 14:50
    Pa to je i u redu. Teritorija naseg grada je ogromna i ima puno deonica koje nema potrebe da imaju 50 ogranicenje, kao i mnoge koje zahtevaju i sporiju voznju. Verovatno im je ovo lakse nego da obelezavaju svako parce posebno. S obzirom da u odnosu na ukupni broj vozaca relativno mali broj ne poznaje ili krsi pravila i zakone, za razliku od pesaka i najgorih od svih - biciklista, bolje bi bilo malo edukovati te ucesnike u saobracaju. Kao pesak, daleko se vise bojim biciklista nego vozaca na ulici, iako automobil moze da me povredi vise, verovatnoca i opasnost je mnogo manja. Istina je da los vozac moze da ugrozi pesaka, a obrnuto ne, ali to ne umanjuje odgovornost svakog za sebe pojedinacno za lose ponasanje na ulici.
  • Prle

    29.09.2017 14:17
    Istina
    Sada cu da vozim svog Bmw kako treba a ne da ga gusim zbog ovih krelaca na putu sto voze 40. 50.
  • xxx

    29.09.2017 13:45
    Slovenija, isti prekršaj (20-30 km/h prekoračenje u zoni 50 km/h): 500 EUR + 5 poena
  • Zoja

    29.09.2017 13:22
    Koliko morate biti retardirani da stvarate svoja pravila i saobracajne propise. Pesaci se moraju postovati. Tacka. Ja bi uvela zatvor a mozda inoduzimanje vozila budalama.
  • Debeli Sef

    29.09.2017 12:59
    Uvesti i radare za pesake.
  • Vozač

    29.09.2017 12:58
    Kada vidim neke komentare kolega vozača gadi mi se - očigledno se kod nas brzo zaboravi šta znači prednost pešaka koju su učili u auto-školi. Čim se pešak približi pešačkom i pokaže nameru da pređe kolovoz - zaustavljaš se. Ne čekaš da "zakorači", nije ovo igra ko će pre da "pipne" zebru...

    A sve na osnovu ličnog iskustva iz jedne EU uređene zemlje letos - na kraju mi je postalo neprijatno da mi se vozilo zaustavlja skoro da samo i prođem pored pešačkog. Ali zaista - u 95% slučajeva - čim se približim pešačkom - kočenje. Još mi treba vremena da se naviknem na ovu ludnicu ovde...
  • Vlada

    29.09.2017 12:26
    @none

    Tebi je taj komentar glup jer ne razumeš da centri gradova NE MOGU da logistički izdrže da se po njima svi vozikaju automobilom - a to je zato što si ti glup.

    @besni vozac

    Pešaci nisu jedini, ali apsolutno jesu najbitniji. Pa biciklisti, pa onda vozači. A tebe treba lupti po ušima kaznama dok ne naučiš da to nije 'iluzija'.
  • besni vozac

    29.09.2017 12:15
    Kako ce se kaznjavati bahatost pesaka i njihova iluzija da su najbitniji i jedini koji postoje u saobracaju ?
  • none

    29.09.2017 11:58
    @2 i 4 točka
    " Umesto da kao čitav normalan svet ograničavamo upotrebu sopstvenog automobila i njihovim korisnicima otežamo upotrebu istih"
    Ovo je naglupji komentar koji sam u zadnjih par meseci pročitao...
  • G

    29.09.2017 11:51
    Na stranu da je Vujanić lupio ovo za Pariz, tamo su tek ove godine odlučili da šire zonu 30 i to postepeno u narednih više godina, vrhunac je besmisla da se MUP odlučio na potez jer je taj isti MUP kažnjavao vozače po mostovima. Povećajte onda brzinu na mostovima i drugim deonicama gde nema ukrštenog saobraćaja i gde je realno manja ugroženost pri većim brzinama, a ne da se praktično obesmisli kazna za upravljanje vozilom brzinama od 80 km/h naseljenim mestom.
  • Zoki

    29.09.2017 11:31
    pešaci
    A ko će pešake da kažnjava kad prelaze na nedozvoljenom mestu ? Tokom celog bulevara Oslobođenja pešaci prelaze gde im je zgodno,a najviše od Futoške pijace ka stanici!!
  • Bezbednost

    29.09.2017 11:16
    Gazite se
    Ideja crvenih je da se u tamnom vilajetu ljudi poubijaju izmedju sebe.

    Ima više scenarija.

    Gazite jedni druge.

    Šta trpi ovaj narod....
  • /

    29.09.2017 10:59
    /
    ovo je nagrada svojim glasacima i navijackim trupama

    aj sad inicijativo
  • Laki

    29.09.2017 10:44
    Mozes
    voziti koliko god hoces brzo,samo daj lovu da napunimo budzet,jer se on i onako slabo puni.E to je cela njihova filozofija.To vam je kao i sa krivicom na sudu.Priznas krivicu,uplatis malo para u budzet i ti si slobodan covek.
  • Talac

    29.09.2017 10:37
    Boze koliko fanova spore voznje. Dakle vi stvarno uzivate u Novom Sadu - tu se vozi 30, i vozice se jos i sporije, ne znam sto se uzbudjujete.
    Meni je zlo od voznje po NS, pa gledam da sto vise idem biciklom, brze stignem tako nego kolima.

    Dosadasnji zakon i njegova primena su nelogicni i ne idu u prilog odvijanju saobracaja vec doprinose zastojima i guzvama i dobro je da se neko najzad setio da malo poveca protocnost saobracaja. Znate li koliko novca godisnje izgubite na gorivu dok cekate u kolonama i vozite 20 na sa?. Verovatno ne.
  • Milan

    29.09.2017 09:55
    Hocemo li se dici sa dna vise. Nase drustvo je na dnu, i tu mu se ocigledno dopada, majko Bozija.
  • deda

    29.09.2017 09:27
    ako je 80 na sat po gradu za 5000 onda koliko treba da bude pojas 200 dindzi
  • i pešak i vozač

    29.09.2017 09:25
    a da malo vode računa i pešaci
    Navikao sam se da vozim 50 na sat i nije mi problem, ali ne mogu da se naviknem da se ponašam kao većina pešaka, a to je da na pešačkom prelazu gledam... na suprotnu stranu, tamo gde odlaze vozila, a ne odakle dolaze. Ili da buljim u telefon, baš tada kada kročim na pešački. O broju osoba svih uzrasta sa slušalicama u oba uveta da ne pričam, baš tada im je omiljeni deo refrena. Stanite sa strane i posmatrajte jedno 10 minuta, videćete. Posebno na pešačkim prelazima koji nisu na raskrsnicama, ti su im valjda omiljeni. Ja kada, kao pešak prilazim prelazu i prelazim, gledam sve vreme, da ne naiđe neki auto koji će raspaliti u ovog koji je stao ili šta već. Pa valjda brinete o sebi, valjda treba da i vi razmišljate o vašoj bezbednosti jer nikada ne znate da li će neka budala prošišati a da ne stane ako nekoga ima. Smatram da treba, pre svega edukovati pešake kroz razne video klipove pa onda početi sa rigoroznijim kažnjavanjem i njih. Džaba im kazna za bahate vozače ako poginu bahati pešaci.
  • 2 i 4 točka

    29.09.2017 09:20
    Koja debilana
    Stvarno smo debili. Umesto da kao čitav normalan svet ograničavamo upotrebu sopstvenog automobila i njihovim korisnicima otežamo upotrebu istih i da ih usporavamo mi im povlađujemo. Koga nikad nije udario auto koji ide 20 km/h taj ni ne može da zamisli kako li je tek ako ide brže. Posledice po decu ne bih ni pominjao...

    Još jedan problem se javlja u naseljima poput Novog Sada gde dosta biciklista učestvuje u saobraćaju. Problem je u tome što se povećanjem brzine vozila smanjuje vreme koje ostali učesnici u saobraćaju imaju da ih uoče a vozačima tih vozila se smanjuje vreme za reakciju u slučaju neplaniranih situacija. Ovo je za bicikliste problematično jer se ipak kreću malo većom brzinom od brzine pešaka dok se u novodozvoljenoj situaciji vozla mogu kretati i do 80 km/h!

    Što se tog Okanovića tiče stvarno se čovek na momente zapita gde mu je pamet. Ako su novine u zakonu nastele zbog sistemski lošeg tumačenja zakona pa valjda je logično isti zakon sa istim odredbama lepo pretabati i sve jezičke nedoumice i nejasnoće koje otvaraju mogućnost za tumačenja koja kome kako odgovaraju i time se prosto reši problem. Znači iste odredbe, iste kazne samo jasnije napisano i po potrebi uvrštavanje određenih izuzetata (poput navedenih mostova npr.)...

    Ne znam....
  • Nemanja

    29.09.2017 09:04
    I to se naziva zakonom, o bezbednosti saobraćaja?
  • proka

    29.09.2017 08:51
    samo
    plati i vozi koliko hoćeš . Tri pešaka mesečno , DOZVOLJENO!
  • Marko

    29.09.2017 08:38
    U zakon su ubačene novosti kao da se vrše zakonske pripreme za legalizaciju nasilja na putevima: može preticanje preko pune linije, veća tolerancija za prekoračenje brzine, biciklisti da nose prsluke (valjda da nas pokušaju spasiti od tih što jurcaju)... dati policiji da piše predlog zakona o bezbednosti saobraćaja i to još saobraćajcima koji su naklonjeni automobilima i brzoj vožnji očigledo je vrhunski promašaj. Damir bi trebao da razume da je most OBJEKAT vodoprivrede i deo funkcionalno objedinjenog prostora koji je obeležen kao naselje. Tu treba pisati kazne osim ako znakom na mostu nije obeleženo drugačije. Cela priča o tome šta je naselje i šta nije i od kada se poštuje ograničenje je filozofija koju zastupaju Okanović i Vujanić i besmislena je. Vozača obavezuje znak i tačka.
  • Mudri

    29.09.2017 08:36
    Ček, ček, sekund - jesam li to ja dobro razumeo da će biti ista kazna za vožnju 130 na autoputu i 80 u gradu?! o_O
  • Pešak

    29.09.2017 08:35
    Samo napreDNO, do konačnog istrebljenja svih građana koji preostanu u Srbistanu! Gazi!!!
  • Dušan

    29.09.2017 08:32
    Brzina kretanja vozila u naselju je univerzalno ograničena na 50 km/sat, ali to ne znači da bezbedna brzina kretanja vozila ne može da bude i veća od 50 km/sat. Trebalo bi pažljivije da se utvrdjuje ograničenje brzine, jer negde to može da bude i brže, a negde mora i sporije.
    Sagovornici na ovu temu Milan Vujanić i Damir Okanović su članovi privatnog udruženja "Komitet za bezbednost saobraćaja" i nisu najpozvaniji da o saobraćaju samo oni daju svakodnevno intervjue u novinama i na televiziji.
  • Pera Kojot

    29.09.2017 08:26
    Zemljo Srbijo
    Ispadne na kraju da su strožija ograničenja i veće kazne na autoputu nego u gradu. Gde je tu logika?

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna