Autor: Tanjug, Blic

Info
26.12.2017.
08:49 > 08:51
Vlada Srbije izdvojila je iz budžetskih rezervi 1,2 milijarde dinara na ime dotacije za obnovu Hrama Svetog Save, piše "Blic" pozivajući se na neimenovani izvor iz vlade.
  • Lala

    30.12.2017 21:56
    Pravoslavna dzamahirija
  • Jovan

    29.12.2017 19:21
    bla, bla
    , A sta ja imam od toga??!!!!!!!
    P. S. Jel crkva platila porez????!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • Čika

    29.12.2017 08:30
    Eeeej
    Znate li kolko bi se KORISNIH stvari moglo isfinansirati sa 10 miliona evra? Građani pojma nemaju koliko im se novca otima da bi mantijaši bili zadovoljni i podržali vlast! I to ne samo ovu, sve prethodne su ulagale naše milijarde u tu rupu bez dna.
  • VladaN

    26.12.2017 19:14
    Dobro, a kada će..
    ..e SPC da počne da plaća PDV?
  • Veki

    26.12.2017 18:56
    E moji sugrađani, nemojte se toliko nervirati oko hrama, pa na sajtu Blica nema ni jednog komentara na ovaj članak. Ja se uopšte nisam iznenadila.
  • Zoja

    26.12.2017 18:39
    Oni koji su za besplatan punjac za kola na struju u NS nek nekukaju jer i ovo nekom treba a i pomaze ozon.
  • Daca

    26.12.2017 18:00
    Stado
    Jurim preko veeeelikeeeee livade na sred koje stoji crkva na Naselju,gazim po travi jer me sef gazi ako zakasnim,a mene dokoni pop pita zasto ne gazim 'bozijim stazama'kao on.Na to se uljudno izvinim,kazem da zurim,a on me onako uz put izvredja,izbacuje iz 'stada'...Samo da nisam morao zuriti...moj pope...videli bi o kakvim stadima pricas!!!Bando probisvetska!!!
  • Futog

    26.12.2017 17:46
    Www
    Zasto ? Cime je crkva to zasluzila?
  • Nepartijac

    26.12.2017 17:34
    Da, da...
    Da je Crkva prava, hram bi narod gradio svojim rukama i novcem.
    S obzirom da ga grade vlastodršci... neće to dugo trajati,
    Jer ga grade sebi u slavu, a ne Bogu i stadu.
  • Brus Vilis

    26.12.2017 17:29
    @D
    "... Kada odete negde preko... "

    Razočarala si me draga. Ne treba mnogo grebati po istoriji da bi se shvatilo kako su najveće crkve gradili najveći tirani, naravno preko ledja svojih kmetova.

    S druge strane, prosečan Srbin "kad ode negde preko" ne vraća se više. Tako ti je to, sirotinja traži novac, a krimosi i političari oprost grehova. Zato i ulažu u gradnju bogomolja. Problem je što daju ono što nije njihovo. A ja kao ateista nemam ništa protiv toga da se od poreza koji uredno plaćam finansiraju verske ustanove, ali tek kad budemo jednaki pred bogom, dakle tek kad i crkve budu plaćale taj isti porez.
  • markoni

    26.12.2017 15:31
    sramota
    @ znala sam
    Da li si slučajno znala da naša deca u bolnicama dobijaju da jedu nešto nepoznatog sadržaja,da li si znala da u istim tim bolnicama moraš doneti sve ako hoćeš da ti dete nebude gladno žedno i lečeno ? Da lečeno jer mi roditelji kupujemo gomilu lekova koje dostavljamo bolnici pošto bolnice nemaju,da li si sve to znala ?
    Ja jesam,ali tebi želim da ne saznaš !
  • lulz

    26.12.2017 15:10
    @D

    Vecina tih crkava i tvrdjava su ionako zidane u vreme feudalizma. Usput, ne mozes da poredis jedan, recimo, Notre-Dame koji izgleda neuporedivo impresivnije od ovog "hrama" i jeste nesto cemu posetioci mogu da se dive. Ovome? Tesko. Za te pare (ako je zaista bilo neophodno uloziti TOLIKO para) su mogli da izgrade nesto bolje. Ovaj hram izgleda eventualno pristojno jedino kad je mrak i to samo zbog osvetljenja.
  • SMBD

    26.12.2017 14:49
    Napravda!
    Placam sve poreze,i umesto da imam bolje skolstvo/prevoz/lecenje/infrastrukturu/stagod, taj novac ide moliocima koji mlate visestruko vise od mene a ne placanju ni cvonjka.
  • Jovan, pred Bogom

    26.12.2017 14:27
    Što veći Hram, veći i popa
    Vernik sam, ali imam prilično ličan odnos sa Bogom i ne mešam posrednike u to.
    Poštujem ljude okrenute duhovnom, pa makar i popovi bili.
    Takođe, svestan sam organizovanih akcija za plansko okretanje naroda od SPC, jedine koju ima.
    Međutim, građevine su građevine. Ljudske. Grade se iz bogatstva, ne iz bede.
    Ne postaju sveta mesta gradnjom ili obredom.
    Sama Priroda napravi sveta mesta sa posebnim zračenjem, bez ljudi.
    Od kojih većina i ne može da shvati šta sam malopre rekao.
    Upamtite, u ratu koji nadolazi i sigurno će se zbiti, samo jedna bomba je dovoljna da uništi Hram u nekih 10 sekundi. I sve te milijarde.
    Neće ga čuvati nijedna posebna jedinica. Ni Narodnu Biblioteku nisu mogli sačuvati.
    Ni televizije sa kompletnim arhivama.
    Nekim čudom, ili planski, naši prijatelji su u svakom ratu i bombardovanju - gađali Narodnu Biblioteku. Gle, čuda!
    Kanda su im piloti bili neobrazovani i nisu se snalazili?
    Ili im je neki naš "prijatelj" to rekao i naredio.
    Uništavanje kulturnih dobara, kao izraz prijateljstva, ili plana za koji ne znate, a ja ne smem da pričam od silnih medijskih sloboda?
    E, tako će da bidne i sa Hramom, prvog će ga gađati.
    A od milijardi se mogla mnoga sirotinja nahraniti, koja bi sutra branila ovu zemlju.
    E, sad znam zašto mi je brat u Rusiji, i zašto nije hteo ostati sa SPC.
    Vrh se mnogo iskovrnuo.
  • Rada

    26.12.2017 14:10
    Samo im toliko treba?Ako je to sve sto se tice para,u redu.Dogodine da nije vise niko zucnuo o tome i nema vise.Znam za sta sve uzimaju,jeste da ide od nas gradjana,uzimaju i sto ne znamo.Ako dozivim dogodine,molim da me obavestite da li su uzeli opet za Hram?!
    Svake godine se odprilike toliko daje za gradnju,a nikada gotov!
  • varenje

    26.12.2017 13:52
    "nekih afera"
    "kao dotacija nevladinim organizacijama, a odatle na račun SPC."

    za ove manje pismene i naivnije ovo je javno obelodanjivanje PRANJA NOVCA ZA SPC PREKO NEVLADINIH ORGANIZACIJA

  • RVosha

    26.12.2017 13:47
    Smrdija
    Iz kojih rezervi je izdvojeno ?
    Iz onih sto gradjani placaju kroz porez ?
  • Anonimus

    26.12.2017 13:28
    @D - Znala sam
    Kazete da odemo u inostranstvo i da vidimo njihove crkve? E pa, iste te crkve u mnogim drzavama nisu na teret nasih novca nego iz dobrovoljnih priloga obnavljaju i placaju. Meni je absurdno da jedna drzava pomaze religijskoj kompaniji jer zaista to su kompanije. Pored toga sto dobijaju poreske olaksice oni jos i dobijaju nase pare da se ta mesta obnavljaju i onda se desi da traze 10000E za obnavljanje, postrose 5000E i kupe sebi kola za ostatak.
    U inostranstvu, ako volis tu religiju i pratis te bajke onda izvoli lepo uhvati se za novcanik i daj svoje pare direktno crkvi, tako se to radi.....

    Ne dam pare crkvi, nek se snadju sami, nek im taj njihov bog posalje malo para preko Wester Union-a !!!!!
  • u prolazu

    26.12.2017 13:18
    @D Znala sam i ostali
    Ja sam vernik ove Crkve, koji ne veruje u naše posrednike pred Bogom! Ja tu nema šta da krijem, niti mogu da sakrijem!

    Neko je pomenuo da treba da rasprodaju vozni park i završe to zaista impresivno zdanje! Ako njima nije stalo, zašto bi bilo meni?
    Neko je pomenuo koliko je zaista crkva tu uložila para! Ako njima nije stalo, zašto bi bilo meni?
    Koliko vrede Vladičanski dvori širom Srbije, a koliko treba da se hram završi? Ako njima nije stalo, zašto bi bilo meni?
    Zašto presto pećke patrijaršije više nije na NAŠEM Kosovu i Metohiji? DIJALOG!?!?!? Ako njima nije stalo, zašto bi bilo meni?
    Zašto ne plaćaju porez na prihode, već nepoštujući zakone "države" traže i donacije? Ako njima nije stalo, zašto bi bilo meni?

    Ako treba hram strancima da pokažemo, slažem se, ali da se stavi tabla sa imenima umrle dece kojima država i crkva nisu pomogli, od početka izgradnje! Sa tom tablom i tim spiskom treba da idemo u svet, ako nas nije sramota! Ako nas je već sramota, ZAŠTO TO I DALJE RADIMO?

    Hajde da budemo realni, konacno!

    JESAM vernik, ali u SPC, nikako njeno sveštenstvo! Sve posle Pavla je obično sprdanje sa narodom!

    Sam se vozio gradskim prevozom i svi su mogli da ga vide i pitaju šta hoće. Za sve je našao vremena da odgovori!
    Kad je video vozni park ispred Sinoda zapitao se šta bi bilo da se nisu zavetovali na siromaštvo!?
    Gde je sadašnji???

    Niko ne može da ocrni SPC više nego Vladike i niko ne može da se razočara više nego vernici!

    Zašto je to tako??? Gde je pravi problem???
  • dule

    26.12.2017 13:14
    @D
    D
    26.12.2017 • 10:46

    Znala sam

    Kada sam videla naslov znala sam da ce biti gomila negativnih komentara. Kada odete negde "preko" obavezno posetite njihove crkve i tvrdjave i komentarisete kako je lepo i kako kod nas niko o tome ne vodi racuna. Kada se nesto uradi po tom pitanju onda komentarisete da je to bacanje para. Slazem se i da ima gladnih i bolesnih i da treba resavati te probleme ali smatram da ne treba da zanemarimo kulturnu bastinu i nasu istoriju. Srbija jeste drzava svih gradjana koji u njoj zive i svi to treba da postuju, ali to nije razlog da unistimo i zanemarimo sve sto je srpsko. Treba i tamo neki stranci kada dodju u Srbiju da imaju sta da vide i cemu da se dive.


    Ništa ti mukice nisi znala, nit si znala niti znaš. Ali si dobra u zameni teza.

    Kad već toliko putuješ, kad odeš u Rim, a ti zamoli svoje domaćine da te odvedu da vidiš neku crkvu (ili tvrđavu - odakle ti tek to???) koja je počela da se gradi 1935. Ili u Pariz. Ili u London. Ili gde god hoćeš - gledaće te ko poslednju budalu. Te crkve i tvrđave koje obilaziš su nastale davnih dana i predstavljaju kulturnu baštinu i svedočanstvo razvoja ljudskog roda kroz vekove. Sipanje državnih para u ovu crkvu predstavlja svedočanstvo ljudskoj gluposti i popovskoj bahatosti.
  • separatista

    26.12.2017 12:47
    Da li sam ja dobro izračunao da je to 10 miliona eura!?!?!?!? Eeeeeeeeej!!!!!!!!
  • Novosadjanin

    26.12.2017 12:10
    Ta malko za crkvu, za navijace, pa za dzepove sitnih funkcionera, stanove i dzipove, jahte, putovanja, jelke, mostove po BG, koridore, hale za strance, fontane....... Evo i kod nas nikle jelke, skadar na Bojani spreman 15.11. za setnju. kuku lele niceg da se setim. Pa sta je za vladavinu Milosa uradjeno u NS?
  • Orko

    26.12.2017 12:09
    @D
    Ja kad odem preko vise volim da posetim muzeje i pozorista posto je nasa kultura u zadnjih 5-10 godina zakopana.
    Crkve koje posetim su uglavnom 100+ godina stare. Ne vidim neku dusevnu a ni kulturnu vrednost u novoj crkvi ili hramu.
  • LALA

    26.12.2017 12:01
    samo u Smrdiji
    Tako je to u drzavi Zikine sarenice.
  • U.N.K.L.E.

    26.12.2017 11:55
    D
    Ovaj hram je neuporediv sa ostalim crkvama i hramovima u svetu. Nema sa čime da bude poseban. Niti je architectonsko remek delo, niti ima kulturnu i istorijsku težinu kojoj se toliko teži. Osim toga građen od strane bivših komunjara koji su sada najveći Srbi a nije ni strukturno napravljen kako treba pošto su ga pravili "stručnjaci" kao i sve ostalo izgrađeno u Srbiji. Šta tu ima posebno da se vidi? Čemu bi se to divili stranci? Ovaj hram je blagorečeno političko crkveno pozorište gde se glumi neka tradicija i ustoličava crkvena vlast koja predstavlja samo jedan deo građana u ovoj nazovi državi. Srbija sebe predstavlja kao sekularnu državu a svi znamo da to nije istina niti se tako ponaša. Da zlo bude veće, sveštenstvo se ponaša kao narko kartel a tako i funkcioniše. Porez na zaradu i na imovinu se ne plaća tako da bi velikodušnost SPC-a bila mnogo bolja i korisnija kada ne bi sisali državni budžet iz kojeg bi ta novčana pomoć mogla da pomogne onim građanima kojima je to najpotrebnije. Deca nam umiru po bolnicama zbog nedostatka sredstava, zastarelosti bolničke opreme i nestručnog kadrovanja a crkva traži novac za izgradnju hrama je po meni otimačina i pljuvane u lice. Kite se zlatom na grbači najsiromašnijih bez trunke srama.

    Zar je to Srpska istorija i kulturna baština?

    Možda vama jeste ali meni kao i mnogima to definitivno nije.
  • Mladen

    26.12.2017 11:48
    vozni park
    Prodajte vozni park sveštenstva i eto para za završetak radova na Hramu.
  • Talac

    26.12.2017 11:46
    Ja ne zelim da se novac koji dajem kroz porez ovoj "drzavi" ovako nenamenski trosi. Svasta bih imao da kazem ali mi ne bi objavili komentar zbog vulgarnosti.
  • Maja

    26.12.2017 11:30
    Ovog momenta potpisumem...
    Smrtnu kaznu za dela protiv naroda i drzave!
  • C pre D

    26.12.2017 11:28
    @ D - Znala
    A jesi tamo u svetu pitala ko je i od čijih para nazidao nazidao te lepe stvari? Crkve sigurno nije zidala država, bar ne od 20. veka pa na dalje...
  • Život a ne Smrt!

    26.12.2017 11:22
    debili neopevani!
  • Dakle

    26.12.2017 11:21
    i moj je....
    Obzirom da je to crkveno-megalomansko betonsko go*no delom i moje to znači da sa svojim delom mogu da radim šta hoću?
    Ima da se preselim na vračar i da svaki dan u svoje ćiše hrama idem da uriniram...
    Serem nam se u sekularnu državu...
  • Simonida

    26.12.2017 11:19
    @ D
    O kakvoj ti kulturnoj baštini pričaš!?!?! Ovde se gradi nova crkvetina u koju je utopljeno ko zna koliko našeg novca. A verovatno je bar 90% para otišlo u džepove nezajažljivih i zadriglih popova. A i političarima kane poneka, garant.
  • Nemanja

    26.12.2017 11:08
    @D

    Ajd razumem da ima relikata iz srednjeg veka koji veruju u razne gluposti pa da za njih ovaj 'hram' ima religioznu vrednost; međutim, da bi se mislilo da ova nezgrapna rugoba ima neku estetsku vrednost i da će se turisti gurati da je obiđu kao crkve po Firenci, ili Sagradu Familiju, za to treba mnogo veća moć saoobmanjivanja nego za verovanje u bradate čike na oblacima.
  • D

    26.12.2017 10:46
    Znala sam
    Kada sam videla naslov znala sam da ce biti gomila negativnih komentara. Kada odete negde "preko" obavezno posetite njihove crkve i tvrdjave i komentarisete kako je lepo i kako kod nas niko o tome ne vodi racuna. Kada se nesto uradi po tom pitanju onda komentarisete da je to bacanje para. Slazem se i da ima gladnih i bolesnih i da treba resavati te probleme ali smatram da ne treba da zanemarimo kulturnu bastinu i nasu istoriju. Srbija jeste drzava svih gradjana koji u njoj zive i svi to treba da postuju, ali to nije razlog da unistimo i zanemarimo sve sto je srpsko. Treba i tamo neki stranci kada dodju u Srbiju da imaju sta da vide i cemu da se dive.
  • Alo bre

    26.12.2017 10:46
    Ja bih im dao i vise samo da isprave kalendar :)
  • Pop

    26.12.2017 10:45
    Jedite kolaca, hahaha!
  • Samo kad se Crkva

    26.12.2017 10:45
    napada
    A doplatne markice i izdvajanja iz budžeta za druge namene? Mene sport ne interesuje uopšte i mislim da od mog novca ne treba odvajati za preplaćen fizički rad ali me niko ne pita. A za sport se izdvaja najviše u ovoj sirotinji od države.
  • besan ker

    26.12.2017 10:43
    Baš puno love... Deluje da će nešto i da pretekne, da pokoji popa priušti sebi Porše pod stare dane.
  • Mile

    26.12.2017 10:37
    Za put u raj i nije mnogo.Doduše, putovaće samo neki a neki će samo plaćati.
  • 1.maj

    26.12.2017 10:23
    Kada bi svi popovi rasprodali svoj vozni park, ako im je stalo do toga da se hram završi, mislim da bi bili blizu rešenja.
    Budući da je, kako neko reče, Srbija sekularna država, protivustavno je davati pare svih poreskih obveznika za bilo koju bogomolju.
    Ali, to bi važilo u uređenim društvima, dok u ovoj našoj plemenskoj zajednici sluša se reč poglavice.
    O deci, obdaništima, penzijama i penzionerima drugi put, a o tome da su ateisti i pripadnici drugih veroispovesti diskriminisani ne vredi ni trošiti reči.

    PROMENA SISTEMA!
  • Zivan

    26.12.2017 10:23
    Tako i treba.
  • Kerefeke

    26.12.2017 10:20
    Koliko je dosada crkva ulozila svog novca ili bilo cega u tu crkvu?
  • proka

    26.12.2017 10:05
    sreća sreća radost
    sva sreća da smo SEKULARNA "država"....
  • Bombon

    26.12.2017 10:03
    Ovaj hram bi jedino imao smisla kada bi postao najveće javno prihvatilište za migrante, beskućnike i druge ugrožene socijalne kategorije. Ovako samo zauzima prostor.. a i da se ne lažemo, i nije baš najlepše arhitektonsko ostvarenje. Mi smo luda nacija. Sve što nam se dešava smo zaslužili. Više ljudi će uskoro odlaziti u Nemačku nego u taj hram..
  • Janko

    26.12.2017 09:47
    Ostajte ovde
    Neka svako izracuna koliko bi vaznijih,humanijih i precih stvari moglo da se uradi za ovaj iznos narodnih para!
  • Pićuka

    26.12.2017 09:43
    Pravi vernici i Hrišćani bi napravili najveće prihvatilište za beskućnike i bolesne na svetu. Bogu nisu potrebne najveće crkve nego čiste duše.
  • Pera

    26.12.2017 09:37
    Djubrad
    Samo neka I'ma za popove, sirotinji I bolesnima nista
    Fuj
  • Pitam se...

    26.12.2017 09:33
    Koliko bi ta količina novca izlečila dece? Al važnije je gde se Bogu molimo nego zdravlje naših potomaka.... Fuj
  • Lili ns

    26.12.2017 09:32
    Doplatne markice
    Drzava je naravno ojadila privredu jer je na dva meseca uvela obacezne doplatne markice za izfradnju hrama sv Save. Obavezu je uvela u vreme pojacanog postanskog saobracaja krajem godine kada se salju izvodi otvorenih stacki kao i sva ostala posta vezana za uskladjivanje potrazivanja.

  • Novosađanin

    26.12.2017 09:31
    Zašto?
    Ko odlučuje o tim "dotacijama"?!? Koliko znam matematiku, samo ovaj iznos je 10.000.000 evra. Koliko je to obdaništa, domova zdravlja, škola? A, da, to nam ne treba, važnije je da imamo najveći hrišćanski hram na Balkanu. Hram je počeo da se gradi 1935. godine i do sada je progutao desetine, a možda i stotine, škola i bolnica. To finansiranje je naročito intezivirano od devedesetih godina prošlog veka, kada je došlo do "prosvećennja" naroda. Najgore od svega je što niko ne kontroliše te radove i potrošnju tog ogromnog novca...
  • GerilaC

    26.12.2017 09:30
    Odvratna "država"
    Sve više dece u Srbiji umire od neizlečivih bolesti, jer za njih nema novca, ali se zato svake godine puna dva meseca naplaćuje dodatna poštanska marka za izgradnju hrama???
    Sad još ni to nije dovoljno???
    U ovoj "državi" očigledno nema razumnih građana, ostao samo inertni mulj i političari koji ovakvim potezima zaslužuju adekvatnu kaznu... Kao u turska vremena.
  • Darko_P

    26.12.2017 09:23
    "Tako će, kako navodi list, svi građani Srbije finansirati jedan od najvećih pravoslavnih hramova u svetu".
    Bolje crkve nego političare da finansiramo.
  • Luka

    26.12.2017 09:17
    Sećam se pre 20 god. kada su išli od vrata do vrata i skupljali novac za hram. Posle 20 god. ista pesma. Kakav je to protocni bojler.
  • KE-KS

    26.12.2017 09:01
    Sekularna država?
    Zar Srbija nije sekularna država? Nisu li svi njeni građani ravnopravni? Da li možemo sami da odlučujemo gde i kako ćemo trošiti naš novac? Koliko dugo ćemo decu lečiti SMS porukama? Ostaje otvoreno još mnogo drugih pitanja.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna