Autor: 021.rs

Info
03.01.2018.
22:05
Udruženje za zaštitu potrošača Efektiva saopštilo je danas da su identifikovali devet tačaka po kojima mobilni operateri u Srbiji obmanjuju potrošače, kao što je kažnavanje korisnika za raskid ugovora i skuplje tarifiranje usluga van ugovornog paketa.
  • Vlada

    06.02.2018 15:03
    Efektiva je u pravu
    Novosadjanin , niko se ovde ne pravi lud. Efektiva je u pravu, korisnik uzme Telefon i recimo , okasni da plati dva racuna, Operater odmah raskida ugovor i potrazuje da im se uplati suma za dve godine , a korisnuiku nikada nisu, isporucili usluge za dve godine, vec je kasnjenje samo dva meseca. A u zakonu Republike Srbije lepo stoji da je kupac duzan da plati samo za isporucenu robu ili usluge. Tako da oni u ovakvom slucaju nezakonito pokusavaju da naplate usluge koje nisu pruzili. A da ne pricam o tome , kada kupcu daju karticu koja je vec koriscena i oduzeta od drugog korisnika, pa kupac pocne da dobija pozive od nepoznatih brojeva, tek tu ima mesta za jednu dobru tuzbu.
  • @NEO, Matrix i ostal

    05.01.2018 16:52
    Ako se isključi prenos podataka preko mobilne mreže na telefonu, ni na kakav način ne može operater da ga uključi, niti da tarifira prenos podataka. Biće da imate virus na telefonu koji je uključivao prenos podataka i koji izaziva ostale probleme.
  • NEO, Matrix i ostali

    04.01.2018 19:18
    @NEO, Matrix i ostali
    Nisi razumela, nisam ni detaljnije objasnio. Prenos podataka je bio isključen kad su mi stizale nepoznate poruke samo na srpskom, neke trač vesti, koje mi ovde niko ne nudi. Uključivao sam prenos podataka samo u free wi-fi zonama. Imao sam nekoliko odbijanja poziva iz Srbije, i samo 2 razgovora, u listingu je izgledalo kao da sam ih imao 5. Najveći deo tarife je utrošen na internet i to jedan solidan deo u periodu dok sam još bio ovde. Pretpostavljam da su se aplikacije automatski ažurirale, ali nisam potvrđivao da želim ažuriranje. Sad mi se nešto ređe javlja informacija da sam obavio 20 i kusur ažuriranja aplikacija koje sam prethodno 2-3 puta odbijao.
  • @NEO, Matrix i ostal

    04.01.2018 17:39
    Ako sam dobro razumela, imao si novi telefon na kojem nisi umeo da iskljucis funkciju "mobile data", i onda su ti isporucenu uslugu, unapred poznatu, naplatili i sad je to problem. Hajde da ne preterujemo.
  • Novosadjanin

    04.01.2018 11:44
    Znaci, uzmete telefon od 400 ili 500 evra na ugovornu obavezu i onda posle 2 meseca vam vise to ne odgovara? Pa cete da prekinete ugovor vama ostaje telefon, a oni u gubitku? Ili cete kao d aim vratite koristen telefon koji njih ne zanima? Ljudi citajte ugovore i ne pravite se ludi.
  • NEO, Matrix i ostali

    04.01.2018 11:41
    Eh, roming, roming...
    Znao sam da romingu neću moći da doskočim ali sam se nadao da neće biti baš tako kako je bilo...Krenuo sam u inostranstvo sa novim, "nerazrađenim" uređajem i ma koliko se trudio da izbegavam pozive, pa i wi-fi kontakte meni su stalno stizale neke vesti na srpskom(nisam ih otvarao), koje u zemlji nikada nisam dobijao, niti sam ih primao nakon povratka. Tarifa mi se istrošila na beskonačna ažuriranja, koja sam uporno odbijao, ali...listing je pokazao da je bilo saobraćaja. Sve u svemu, ma koliko se borio protiv najviše tehnologije, par desetina evra je iscurelo. Šta li bi bilo da nisam pazio?
  • Le Serb

    04.01.2018 10:52
    Za Srbu Srbonjića sve najgore
    Ništa dok Vođa ne lupi šakom o sto!
    (a pre toga snishodljivo konsultuje Brisel - da li sme?)
  • gari

    04.01.2018 10:29
    @Станко
    Nije mi jasno zašto biste potpisivali takav ugovor. Kada uzimate postpejd, gledajte šta imate od toga. Za tu i tu količinu novca toliko i toliko poruka, toliko minuta ovakvih i onakvih, i toliko megabajta. Taj paket koji vi pominjete je u suštini isto kao da ste na postpejdu, ali da nakon meseca plaćate troškove, najverovatnije ćete platiti više nego što potrošite jer nećete iskorititi tačno svih tih 1000 dinara, a i kao što ste rekli taj novac se ne troši kad je u pitanju parkiranje.

    Dakle, takav postpejd Vama ne treba, i Vi niste ni trebali da ga uzimate. A za dobrobit svih nas nadam se da ljudi neće takve pakete ni birati, jer to je jedini način da toga ne bude.

    Imajte na umu da ako neko potpisuje ugovor na dve godine, onda on mora da ima neku povlasticu. Cene usluga moraju biti niže u odnosu na postpejd, a kod Vas ni to nije slučaj. Poredite cene usluga sa postpejdom Vašeg operatera sa cenama preostala dva, kao i sa kvalitetom usluge. I naravno, gledajte šta kod koga za to dobijate dodatno, da li popust na pretplatu, da li neki telefon jeftinije nego u prodavnici za neku određenu sumu, i slično. Možda ste i Vi na te Vaše uslove pristali jer ste uzeli neki telefon...
  • Ljubivoje

    04.01.2018 10:28
    Ima toga jos...
    - Jos jedan primer nekorektnog tretiranja potrosaca (sigurno znam za Vip i Telenor) je prisiljavanje pripejd korisnika da svaka 2 meseca uplacuju bar po 200 RSD (da ne bi izgubili broj...) bez obzira na cinjenicu da na racunma imaju solidan iznos novca.
    - Po meni, oni sms-ove sa ovakvim upozorenjem treba da salju korisnicima samo onda kada stanje njihovog kredita bude blizu 0.
  • Boba

    04.01.2018 09:08
    Pre nekoliko godina prenosila sam broj iz VIP-a u MTS, u VIP-u su pravili problem, navodno "neispravno prezime", verovali ili ne! Uspela sam tek nakon što sam se obratila RATEL-u. Vredi pokušati.
  • Обсервер

    04.01.2018 09:06
    Има још...
    Телеком 064, ми је скинуо остатак мог постпејд кредита, јер га нисам утрошио у одређеном року и на тај начин украо паре за неизвршену услугу. Е сад, да видимо, колико то износи на глобалном нивоу, то је велика крађа. Да је Држава правна, све би их позатварали. Ја немам снаге сам да се борим против њих, али ако објавите, добићу бар неку сатисфакцију. Да напоменем да ова ''Иновација'' није постојала раније, а ''Паметњаковићи'' су је увели једнострано, прошле године. Још један ''бисер'' је да су одредили минималну своту, испод које не можете уплатити кредит.
  • NS

    04.01.2018 08:50
    Narušavanje ugleda
    Jako mi se sviđa deo: "neko ko neće da izmiruje svoje dugove, čime mu teško narušava ugled". Znači, nemoj slučajno da obznaniš da neko duguje! Što bi rekao Velja: ajde da su kraduckali, ali ...
    Sve je kod nas postalo moralno.
  • Caca

    04.01.2018 08:22
    Pitajte Udruzenje za zastitu potrosaca
  • novosađanin

    04.01.2018 07:49
    azbuka
    Iako se država deklerativno zalaže za zvanično pismo bude ćirilica svi operateri sa zadovoljstvom sačekuju korisnike koji na svome telefonu podese takvu tastaturu. Dakle slova u azbuci sa kvačicama oni tarifiraju sa nekoliko slova više i prebacuju ih kao da ste slali MMS poruke. Slobodno ću reći da je jedan od njih i doMaći operaTer u Srbiji. I primetio sam da korisnici kruže od jednog do drugog operatera kada nisu zadovoljni kao i radnici u NS koji rade u dve motačnice kablova, misle da je drugde bolje. A nije, sve je to isto, dogovorili su se međusobno.
  • Enigma

    04.01.2018 06:46
    Promena operatera
    Promena operatera uz zadržavanje broja u prvobitnoj mreži za koju druga strana ne zna (pozivalac kad poziva ili šalje SMS, pa čak i primalac nn e zna da je taj korisnik sa brojem iako istim, prešao kod drugog operatera - i na ovaj način svesno se potrošaču nameću nepoznati troškovi i uvećava se račun na ugovornoj obavezi pa i na pripejdu. Nisam znala za to do trenutka kad mi je skinuta ne mala svira sa pripejdu a zvala sam broj koji je u mojoj mreži, da bi se ispostavilo da je broj zadržan ali korisnik prešao kod drugog provajdera). Pozvala sam svog operátora, Telenor, gde mi je rečeno da ukucam sms, jednokratno, i da ću na taj način uvek znati kada pozivam da li jeste ili nije korisnik u mojoj mreži. Ali ipak smatram da bi operateri trebali biti dužni i preventivno obavestiti korisnike u svakoj mreži, putem SMS-a, kako bi predupredili pomenuto uvećanje računa...).
  • Станко

    04.01.2018 06:41
    Хи хи
    Па никако да пронађем податак ко је од крупних пљачкаша одговарао пред законом. Овде се говори о обманама. Па ево још једна. Код Теленора, узмете уговор за новац. 1000 динара месечно, у томе је минута разговора нпр. 8 дин, СМС нпр. 3 дин, успостава везе нпр.10 дин.-најнезаконитија ставка. Ваш новац од 1000 дин не можете користити у друге сврхе, -плаћање паркинга, разговор са иноземним корисницима без обзира што га ви желите платити по тарифи важећој за роминг, него вам се то допунски наплаћује. У уговору стоји да уговор могу да мењају по потребама оператера. Можда ово Ефектива није пронашла.
  • Poglavlje 3050

    04.01.2018 02:10
    Kad će kod nas da ukinu roming kao u EU, na sveti Nikad.
  • elem

    04.01.2018 02:04
    pola informacije
    i šta će efektiva preduzeti, ako išta? šta ja da preduzmem kao korisnik, ako mogu išta?
  • Tamara

    03.01.2018 22:59
    Dobro i sta sad?
    Ok, skontali su da nas obmanjuju.....i sta sad? Hoce li ih drzavni tuziti za lose poslovanje i obmanu njenih gradjana? Oce moje dupe....
  • Korisnik

    03.01.2018 22:44
    I šta onda?
    Dosta nas je već svesno toga, ali ti kada dođeš da raskineš ugovor svejedno dobiješ rečenicu da im trebaš platiti. Što ne posavetuju kako reagovati u toj situaciji? Da im kažeš da je to protivno zakonu verovatno bi te oterali u tri lepe i zapretili da će te još i tužiti.
  • Bad Robot

    03.01.2018 22:17
    Potisne poruke
    Najbolja "fora" za otimanje novca od post paid korisnika mobilnih telefona su tzv. potisne poruke (push sms) kojima vam mesečno uvećaju račun za 1000-1500 dinara sa obrazloženjem da se tu radi o trećoj strani, npr. sms broj 3143 pri čemu čak i kada podesite vaš mobilni telefon da ih ne prima, računi vam i dalje stižu uvećani. Dva puta sam lično bio da tražim da se ugase na mom broju te potisne poruke, a tražio sam i da mi se saopšti koje je to navodno treće lice koje mi šalje nepostojeće poruke koje ja ni ne vidim, ali mi se uredno kroz obračun saobraćaja tarifiraju. Čista pljačka za koje sumnjičim operatere mobilne telefonije jer ne žele da saopšte koja su to pravna lica registrovana na tim četvrorocifrenim fantomskim brojevima!
  • bum bam

    03.01.2018 22:13
    Srbija - drzava obmanjivanja .

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna