Autor: Beta, Blic

Info
04.01.2018.
08:33 > 08:23
Pomoćnica ministra prosvete Vesna Nedeljković izjavila je da je promenjen sistem bodovanja za upis u srednje škole i da će sadašnji i budući osmaci iz škole moći da ponesu najviše 60 bodova, a da će na završnom ispitu moći da osvoje još maksimalno 40 poena.
  • Tanja

    04.01.2018 23:24
    Sa ovakvim sistemom školovanja deca svakako ne dobijaju ništa.Radili test ili ne radili, bili odlikaši ili ne, isto im se piše. Neka su zdravi i živi, a posle nek beže gde god im se ukaže prilika.
  • Za LOL

    04.01.2018 21:27
    Ja sam lično bio "vukovac" kome ocene nisu poklonjene.
    Pa sam prijemni test koji traži nivo znanja za trojku (ej trojku!) dobro uradio bez posebnih priprema i stresa. Laganica.
    Razumem da roditelji "vukovaca" žele da test znanja potpuno eliminišu, jer se onda njihova deca upisuju sigurica bez obzira na stvarno znanje.
    Smisao učenja je ZNANJE, a ne ocena. Pomešali ste stvari.
    Ko ima znanje bar za trojku, uradiće prijemni test.
    Foliranje sa stresom zaboravite. Smešno je. Ako je ipak istinita priča o stresu, dete treba da upiše neku laganica školu sa manjim brojem bodova i da radi budući posao koji nije zahtevan. Da se ne opterećuje, kad je tako osetljivo.

  • Kaćanka

    04.01.2018 20:50
    Cuj ovog sto napisa da su deca iz sela gluplja...e kakav si ti moron....
  • LOL

    04.01.2018 18:42
    za LOL
    Vi ili nemate decu ili igrom slučaja poznajete samo savršenu decu. Što se tiče testiranja ja sam davnih dana tu nervozu iskusio na sebi. Bio sam vukovac sa gomilom pehara, medalja i diploma iz istorije, matematike i plivanja. To naravno nije ništa bitno, samo navodim da sam imao iskustva sa pritiskom ali u mom mozgu u to vreme nije nikako moglo da se meri sa pritiskom koji sam ja osećao da dolazi sa testiranjem od koga mi "zavisi budućnost". Ja sam lično imao problema u vidu nesanice, anaksioznosti, hroničnog kašlja i povraćanja a sve zbog psihičkog pritiska. Lekar opšte prakse me je poslao kod psihijatra koji mi je prepisao bensedin koji sam trebao da uzimam za vreme priprema za prijemni i na prijemnom. Kada mi je majka dala prvu tabletu kući za vikend ceo dan sam spavao, dan danas se sećam kako nisam mogao doći sebi pa smo ih bacili a mama je kupila valerijan kapi koje su mi malo olakšale stres. Sve je naravno prestalo nakon prijemnog. Sva sreća da sam nosio maksimum bodova iz škole jer inače na osnovu prijemnog nikad ne bih upisao šta sam želeo. Moja dobra drugarica je nakon stresa od priprema za prijemni nakon upisa u gimnaziju dospela u bolnicu zbog jakih stomačnih bolova, ispostavilo se da joj je pukao čir koji je navodno zaradila zbog stresa od priprema(bila je takođe vukovac). Znam gomilu sličnih primera među decom svojih prijatelja. Zaista mislim da deci od 14 godina ne treba takav stres. A problemi sa lažnim odlikašima se mogu rešiti i drugačije.
  • Vaja

    04.01.2018 17:41
    U pravu ste
    Potpuno se slažem sa VP, i ja sam u detinjstvu promenila školu, razlika između prve i druge škole bila je ogromna. Nisu kriterijumi u svim školama isti i zato je test neophodan.
  • Za LOL

    04.01.2018 17:11
    Malo je čudan argument da dete koje ima odlične ocene i znanje, zbog stresa i pritiska uradi loše prijemni test.
    Baš čudno da taj isti stres nije imalo prilikom prethodnog školovanj,a kada je radilo pismene i kontrolne zadatke i odgovaralo...
    Ili je stres bio izgovor da se ocene poklone, eto dete zna samo se zbuni kada ga pitaju...
    Smešni izgovori roditelja lažnih "vukovaca".
  • Milica

    04.01.2018 14:25
    Ja bih pustila da se deca upisu u koju srednju skolu zele u tom trenutku, jer malo njih zna sta zeli sa 14 godina!
    A posle ih testirati za upis na odredjeni fakultet. To je vec vazna odluka u zivotu!
    Ovako im se stvara samo nepotreban stres, a o troskovima roditelja za privatne casove da i ne govorim....
    Moje skromno i ne bitno misljenje!
  • Jaja

    04.01.2018 12:11
    Znajuci kako profesori poklanjaju ocene privilegovanoj deci i koliko se razlikuje kriterijum ocenjivanja u skolama, ja bih napravio da vecinu bodova nosi zavrsni test...
  • VP

    04.01.2018 11:47
    Odlicno
    Nikako ne mogu da shvatim zasto se ljudi bune protiv testiranja? Da li je to zato sto znate da brojke u vidu ocena nisu realne? Ako je neko bio odlican celi period skolovanja ne vidim zasto je problem da to i dokaze na testu? Trebamo biti realni, nisu svugde isti kriterijumi ocenjivanja i ista ocena u dve razlicite skole/sredine ne znaci isti nivo znanja. Ja sam dosao iz male sredine u NS, kao vukovac i djak generacije, mislio sam da mnogo znam, dok se nisam susreo sa Novosadskim djacima i video koliko je njihova cetvorka jaca od moje petice u znanju naravno. Ne postoji bolji nacin rangiranja od JAKOG testa.
    Gospodine LOL, celokupan trud deteta u toku skolovanja rezultuje kolicinom znanja, na testu samo treba da dokaze sta zna. Svi znamo kako se dele ocene u cilju podizanja celokupne ocene skole, iz cega skola dalje ostvaruje odredjene benefite.
    Pozdravljam odluku. nadam se da ce za par godina da se ova granica jos pomeri, da bude 50/50 ili jos bolje kao na fakultetu 60/40 u korist testa. Testove treba napraviti ozbiljnijim i tezim, kako bi se dalo prostora odlicnim djacima da dodju do izrazaja. Testiranje testovima koji pokrivaju samo osnovno znanje takodje nema smisla. Test npr mora da sadrzi zadatak koji je u stanju samo 10% djaka da resi a ne ovo sto sada imamo, da pokriva osnove.
    Da li kada primate nekoga u firmu da radi neki posao koji zahteva odredjeno znanje pitate koje je ocene imao ili proverite da li zna raditi posao? Ista je stvar sa prijemom u firmu zvanu skola
  • Moje

    04.01.2018 10:50
    Samo menjajte - šta bi drugo i radili!
  • Roditelj

    04.01.2018 10:09
    Logika?
    Znaci od tih 3x2h zavisice 40% svega onoga sto je dete prethodno radilo i pokazalo. Umesto da napravite bolje, eksplicitnije kriterijume ocenjivanja, vi pravite ovu nakaradu od kriterijuma za upis.
  • Telep

    04.01.2018 09:49
    Pametno
    Pozdravljam odluku. Do sada je uspeh nosio 70, a test 30, a to je znacajno davalo prednost uspehu u skoli u odnosu na test, sto je za posledicu imalo da djaci iz osnovnih skola sa slabijim kriterijumom ili djaci koji su bili miljenici nastavnika, imaju u startu mnogo vise sansi nego djaci koji imaju bolje znanje. Ovako je izbalansiranije i postenije.
  • LOL

    04.01.2018 09:24
    Po meni je totalni idiotizam vrednovati vise jedan test nego prakticno celokupan trud deteta u osnovnoj skoli . Dosta dece ima problema sa pritiskom koje ide uz testiranje i ne mogu da pokazu pravo znanje iskljucivo zbog stresa. U svakom slucaju nase skolstvo je odavno otislo u kanalizaciju pa tako i cela ova prica oko upisa dece , umesto da napreduju sa sistemom upisa mi nazadujemo. Testiranje treba ukinuti i deca treba da se rangiraju samo pomocu uspeha u skoli kao i uz pomoc uspeha na raznim takmicenjima. Jasan mi je problem ovakve vrste sistema ,deca iz manjih sredina uglavnom imaju poklonjene ocene pa su vecinom "vukovci", kao sto se naravno desava da se ocene poklanjaju ili kupuju deci bogatih roditelja u vecim sredinama ali i pored tih negativnih strana smatram da je logicniji upis bez testiranja. Testiranje je samo bacanje para roditelja na silne privatne casove a drzava baca pare na stampanje testova i na njiovo "osiguranje" a zapravo nista na kraju se ne dobija tim testiranjem.
  • Vrlo dobar

    04.01.2018 09:06
    Bravo
    U moje vreme polovina đaka, upisanih u srednju školu, su bili iz okoline Novog Sada (Bukovac, Budisava, Kać...) i uglavnom su svi došli kao odlični đaci. Deveti razred je te godine u mojoj školi imao 13 odeljenja, sledeće godine 10 razred je imao samo 9 odeljenja, preko 120 đaka je palo godinu i to uglavnom (90%) đaci iz okoline NS. Koliko je palo 10 razred ne znam, za ovo sam siguran.
    U današnje vreme bi to izgledalo ovako, dođu deca iz okoline NS, upišu, recimo, srednju medicinsku, pola ih padne prve godine, još 20% druge i tako dalje, a gomila dece iz NS koji su recimo vrlo dobri nisu ni dobili šansu da se upišu u tu, ili neku drugu, školu....
    Ne dobijaju svi đaci isto znanje u osnovnoj školi, niti profesori imaju isti kriterijum pri ocenjivanju, da se ja pitam (a ne pitam se) odnos bi bio 70-30 u korist testa pod uslovom da svi imaju iste uslove na testu.
    P.S. ovo je moj primer možda je negde bilo drugačije.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna