Darovitih učenika u osnovnim i srednjim školama iz godine u godinu je sve više - istovremeno, ovakvu decu ne podržava sredina, obrazovni sistem im nije od pomoći, a često ne mogu da se izdvoje i napreduju i zbog nemaštine i drugih, kulturoloških faktora.
To što ne mogu da otkriju talentovanu decu dovoljno govori o nastavnicima. Meni je dosta da sa grupom dece provedem pola sata,posle čega mogu da ocenim većinu. Neprekidna priča o maalim primanjima je odavno postala stereotipna. Kako se ne žale što imaju tri meseca godišnjeg, pa ekskurzije koje im se trostruko plaćaju, pa privatni časovi po 600/700 din....i tu su motivisani., Kako jedan učitelj ili nastavnik može da opravda svoju nezainteresovanost za decu i nastavu malim platama? Meni kad ne odgovaraju uslovi rada, dam otkaz i odlazim. Žale se na decu što koriste telefone za vreme nastave, a koliko nastavnika kucka poruke tokom nastave? I kakav to autoritet imaju, ako deci ne mogu zabraniti upotrebu telefona? Ovo je suludo. U Isidorinoj gimnaziji, 70% đaka ide na privatne časove, a škola se diči njihovim uspehom. Deca uče sve manje u školama i sve više kod kuća.. Poseban pozdrav nastavniku što za 2.300e vodi decu po muzEima i što po na osob radi sa boljim đacima. Prilog ponaosob je jedna reč profesore, a ne tri.
И још нешто. Нису даровити ученици они којима наш школски систем дарује петице. Петице добијају послушна, мирна деца, која редовно раде домаћи и уче и поштују професорске ауторитете по аутоматизму и из личне користи и немају свој став.
Даровито дете не уклапа се у тај модел, има своје мишљење и логику и српски школски систем препознаје га као бунтовника, неподобног који има просечан или чак исподпросечан просек у школи.
Чак и када би се више пара издвојилио за таленте, те паре биле би утрошене на просечну послушну децу која признају ауторитете , редовно уче и немају своју главу ни логику, већ репродукују нагрувано тешким радом.
Рад са талентованом децом је тежак, мој профо. Она питају, компликују, смарају и не узимају здраво за готово све што им се каже.Траже логичко објашњење за све и изводе своје закључке.
Одговор на Ваше питанје шта то нагони "одликаше" из основне да се боре за 2 у средњој школи је једноставан: то су деца којима су поклањане оцене у основној школи да би уписала жељену средњу школу.
Успех из основне школе бодован је са 70 бодова,а тест знања само са 30 максималних бодова за упис средње школе, што значи да је боље и сигурније имати добар просек и боље оцене него реално знање.
То Ви сигурно знате, нисте баш толико наивни.
100% je u pravu!!!
Oduvek je prosveta, zdravstvo i kultura na marginama,,, imam utisak da je cilj buducnosti u poslusnima i politicki podobnima. Svi nadprosecni su odavno otisli odavde, u uredjenim sistemima su organizovali zivot i porodicu.
И онда мене колега пита да ли сам био ефикасан. И ја њему петнаест минута елаборирам одговор на ту тему.. Како поправити стање? Па неко је у претходним коментрима прозвао да је суштина у парама. Е па драги коментаторе, јесте. У развијеном свету, где се води рачуна о просвети, један професор има 120 ученика на годину дана, Тај исти колега ради у само једној школи, у само једној смени и има само један план и програм да реализује. Тамо родитељи уче децу да морају да слушају наставнике, у супротном ће родитељи платити казну. То се зове уређено друштво. Да повучем паралелу, ја сам неколико година радио у 4 школе ( сеоске, градске ), у 9 смена ( свака школа има засебну сатницу ), имао 12 планова и програма и сваке године добијао по ~300 нових, углавном дивљих ( сад ћете рећи да није педагошки користити прикладан термин ) ђака. И то све за плату која је, дословно, за једну нулу мања него на западу. Драги коментаторе, од мене очекујеш да са твојим дететом на часу надокнадим све оно што си ти као родитељ пропустио, да га васпитам и образујем - направим човека од њега, а овамо ме пљујеш, кудиш и критикујеш на све могуће начине. Мућни мало главом и запитај се да ли смо ми близу уређеног друштва..
Данас ме је колега у зборници питао да ли сам био ефикасан. На то сам му одговорио да што се тиче времена, да 45 минута сам провео у учионици. Што се тиче мене као медија који треба да пренесе знање прописано планом и програмом, то већ не зависи од мене као медија, већ од деце као реципијената. И ту долазимо до сржи проблема. На часу имам децу која не испуштају мобилни телефон из руку, и ону која уредно пишу, прате и труде се на часу. Морамо бити свесни чињенице да су се у овом времену поклопили бројни фактори који утичу на наставни процес. Наиме, деци је тим техничким помагалима ( мобилни, таблет...) толико подигнут ниво надражаја да је мени као наставнику немогућа мисија да их на часу само причом довољно анимирам. Друга два фактора, којих су свесни сви просветни радници, је то да се са највишег врха свесно, плански и систематично уништава и васпитно и образовни процес школовања деце. Стиче се утисак да је циљ ових реформи да се школе сведу на ниво играоница у којем ће образовање бити вашарског типа - само да личи на спектакл ( Каху квизови који ће од догодине бити обавезни, мислите о томе...). А који ће бити ниво и обим усвојеног знања? И самим долазимо до апсурда. Да ли су паметна она деца која прате, пишу труде се, или су паметнија она која користе мобилне, можда и у сврху очигледности у настави? И четври фактор, између осталог радим у средњој стручној школи, сама деца жуде за што горим успехом. Шта је то што нагони одликаше из основне школе да се у средњој боре за 2?
Pamet je podjednako rasporedjena tako da darovita deca ne niču samo u Knez Mihaijlovoj i Zmaj Jovinoj ulici. Za nastavnike i ucitelje su super sa njima nista ne rade sto ta deca dokazu posle prosecnim rezultatima. Pošto se u školama najviše vremena posvećuje dvojkašima možete li da zamislite kako je detetu koje pobedjuje na republičkim takmičenjima iz matematike da sluša ove što ne znaju tablicu množenja.Ova dva odeljenja u Zmaj Jovinoj gimnaziji su dobro smisljena samo nema dovoljno dece u NS za dva odeljenja. Onda tu navale prosečna nečija deca i opet se nastava i rad uproseče. Sreća dok je moje dete to pohadjalo naparvili su jedno za talentovane i jedno za tu drugu decu. Isto tako izbor nastavnika za ta dva odeljenja nije bio najsrećniji. Čast pojedinim. I stvarno su ta talentovana deca posebna. Recimo uopše nije bilo zavisti medju njima. Za vreme studija čim se susretnu i peropznaju ili iz Petnice ili sa takmičenja obraduju se jedni drugima. Njima nije važno da li će imati 5.0 ili 10.0 već da urade najkomlikovaniji zadatak. Ta deca vole izazove. Sa njima nko ne radi . Nije ni roditeljima te dece lako. Oni koji prepoznaju talenat trude se da ga ohrabre, podignu očekivanja i sl.
Selekcija je osnov svake reforme. Bez selekcije nastavnika i učenika nema napretka. Ne mogu u istoj učionici raditi i daroviti i delikventi. Moraju se razdvojiti.
Pokrajinski ombudsman pojma nema - SVAKE godine darovita deca popune 2 odeljenja 7 razreda osnovne skole pri gimnaziji JJ.Zmaj i to u jakoj konkurenciji za svako pojedino mesto. Bude ih prijavljeno nekoliko puta vise od mesta u klupama .......
'80-tih kada sam ja krenula u OŠ učitelj je prepoznao kapacitete i rekao je mojoj mami da mogu da završavam dva razreda za godinu dana kako bih išla sa onima koji su 2god. bili stariji od mene. Mama je odbila. Pošto sam sve brzo završavala, bilo mi je dosadno,pa mi je onda isti taj učitelj 'dodelio' jedno dete sa smetnjama u razvoju da njemu objašnjavam. Naravno da me nisu zanimali svi predmeti, odrađivala sam ono što mora a udubljivala se u ono što me je zanimalo. U gimnaziji sam bila vrlo dobra a davila sam se u stručnoj literaturi iz oblasti koja me je zanimala. Čak su i nesretnih '90-tih postojale letnje škole iz raznih oblasti za darovitu decu koje sam pohađala. Posle fakultet, postdiplomske...Suma sumarum-jedino gde ja vidim svoju nadprosečnost u obrazovnom sistemu je to što sam učila samo ono što me je zanimalo, nisam gubila vreme na nešto meni nebitno i danas sam uspešna u svojoj struci. Doduše, učenje ne staje sa završetkom formalnog obrazovanja, a to kod nas mnogi još nisu shvatili.
od pocetka zivota u ovoj drzavi ko god je i malo pametniji ima problem ,drzava se boji pametnih ljudi,narocito vodja ,te stoga sve je uradjeno da se omalovazi pametniji,spusti na nivo glupandera....da vodja bude bezbedan,jer ovog vodju i malo obrazovanije dete moze da sjebe dok trepnes
U Srbiji nastavni kadar nema pedagoški kapacitet i ne ume da prepozna talentovanu decu jer su to načešće učenici koji ne pripadaju većini, pučini, jer su drugačiji i po senzibilitetu.
Država, obrazovni sistem, mora imati projekat za podsticaj ove dece a pre toga edukovati nastavno osoblje da prepozna njihovu izuzetnost i načine da ih stimuliše .
Posebno je važno da izvan tog projekta ne ostanu deca iz manjih mesta kako bi bili uključeni u pravu da se kao izuzetni dokažu.
Sve to je poznato i takav sistem imaju uređene zemlje Evrope.
Ne bih sebe nazvao baš darovitim učenikom, ali bio sam đak generacije i u osnovnoj školi i u gimnaziji. Imam i diplomu sa jednog od republičkih takmičenja.
Kroz čitavo školovanje, moja nagrada za to što sam čitave godine učio, radio i trudio se da dobijem što bolje ocene, bila je da sedim i slušam drugu decu koja su ređala kečeve od septembra do juna kako se upinju da poprave ocenu.
Tako naš sistem nagrađuje "darovitu" decu.
Nemojte tako, dobice mesto na bilbordu na mesec, dva. Ne treba im ocigledno dati neku stipendiju, ne neka ulaganja za naucne projekte i radove, ne priliku za napredak vec bilbord.
Naravno da je tako, toliko dece što darovite što sasvim fine i normalne je u zapećku jer je u vojvodjanskim manjim mestima situacija sledeca: U malom mestu se svi poznaju i protekcija je velika, pa tako vaspitačka, nastavnička i deca doktora i buržuja bolje prolaze, hvaljena su da su najbolja, idu na takmičenja sa ne tako sjajnim rezultatima a da ne govorim o unapred dogovorenim resenjima za kontrolne...jako je tuzno biti prosek ili siroma' a iznad proseka jer ces biti zaista tretiran kao covek samo ako ti se zalomi da je u skoli neki zaista vredan i posvecen radnik koji bi te motivisao ili makar samo postovao a o nekim specijalnim programima i da ne pricam-tu obicno bude mi smo svoje odradili neka roditelji rade dalje. Retki su profesori koji nesto smeju i zele, koji nisu tu jer su im mame nastavnice ili su duboko u nekoj stranci. Tuzno je ali tako je, to stanje je postalo javna tajna jos odavno. Tako je bilo u doba moje mame, nas, i sad i nase dece i makar se situacija navodno popravila, popravila se samo za one koji imaju neku vrstu veze.
Bravo za komentar.Još u moje vreme je bilo nameštenih uspeha , ocena i mesta na takmičenju. A talentovana deca su pre ili kasnije sposobnija u životu od bilo koga ali na jedan specifičan način, a to je moralan i pošten način.
TAMO gde sam zaposlem u privatnoj skoli (1 do 12 razred) gde je godisnja skolarina 12 000-25 000 evra:
- razredi su sa 18- 27 ucenika
- udzbenika u nizim razredima nema
- ucitelji/ce pripremaju nastavu /skripte individuelno po nastavnom planu drzave/republike.
taj trud ih razlikuje jedne od drugih.
- sa slabijim djacima se radi po na osob posle nastave.
- sa naprednima isto po na osob ili grupama
- za svo nastavno osoblje se organizuje nekoliko strucnih seminara u toku godine. prisustvo obavezno. nekada su to kratki skupovi od po 30-45 minuta, pre ili posle nastave.
- ucenicima se bave i posle skole kao i subotom i nedeljom u okviru raznih sekcija, takmicenja, poseta muzeima, zoo itd
hocu a kazem da je nastavno osoblj primorano da bude kreativno, to znaci da je i vise angazovano. i radi vise radinih sati nego u drzavnim skolama u srbiji.
plata? ucitelj/ica 1-4 razred 2800-4000€ netto.
to je nesto vise od onih kojij rade u drzavnim skolama, sa manjim fondom radnih sati.i daleko manje truda. to je lepa svota. ali! obezbedjenje sa prekovremenim i svim dodacima sa 220 sati (otprilike toliko rade i ucitelji kada se sve sabere) ima 2300€ netto. sto ukazuje da nije samo novac motivacija
u srbiji cujem od koleginice koja je uciteljica u bgd:
- cas se sastoji da se gradivo procita iz knjige., preprica i objasni.
- knjige se menjaju veoma cesto. sadrzaj ostaje samo se malo preurede kako bi se morali kupiti novi udzbenici da bi autor zaradio.
i mojima su dva puta predlagali da me prebace u viši razred. oba puta su odbili. i hvala im. danas imam mnogo bolje social skills i generalno se bolje snalazim u životu od ostalih koji misle da ih posao čeka samo zato što im je neko u osnovnoj školi rekao da su posebni, a kad se to ne desi eto, kriva stranka, kriv komšija Pera...
bez lažne skromnosti - ja sam bio jedan od te dece pre mnogo godina. i tada je bilo isto. a i decenijama pre toga. nikakav školski program koliko god loš bio ne može zaglupeti inteligentno dete. darovita deca su darovita uprkos sistemu. ali ono što je opasno je nasilje kojem su sva deca, a naročito darovita, danas izložena u školi, pa i u sred časa. škole prvo treba da povrate disciplinu, da nam deca ne budu zlostavljana, pa onda da mudruju o nekim naprednim programima. ili da škole pretvorimo u centre za borbenu obuku ako im je svrha da decu "pripreme za surovu realnost života" kao što tvrde mnogi bolidi koji pokušavaju da opravdaju nasilje u školama!
PS. sećate li se onog deteta koje su u OŠ Branko Radičević fizički zlostavljali, ponižavali i terali da pije urin? zaboravilo se!?! sutra će baš taj direktor baš te škole na nekom skupu da soli pamet svima o obrazovanju darovite dece!
Osnovni problem je nastavni kadar. Niti zele niti mogu da prepoznaju. Toliko su ne zainteresovani ( cast izuzecima kojih ima ali vrlo malo). Dolaze da odrade svoj posao. Danas se uposte ne bave decom. A ne verujem ni da bi bili motivisani novcem da to bolje rade. Uostalo njihove plate su u proseku Srbije. Neki ljudi sa istom skolskom spremom za duplo manje novca rade tri puta vise i losije poslove, pa ih posteno rade. Prosvetari samo o novcu. Vecina koliko radi i to im je puno. Ja u kuci imam jednog studenta i jednog srednjoskolca. Rzlicite osnovne skole i razlicite srednje, a sve u svemu svuda ista prica, samo da se otalja i idemo dalje za iste pare.
Kako uopšte prepoznati talentovanu decu? Mnogi roditelji čine medveđu uslugu deci da im nameštaju uspeh i prave ih pametnijim i vrednijim nego što jesu. Ne žale se ni pare ni uticaj tako da stvarno talentovani imaju znatno manje šanse da se dokažu.
Treba da se zamene nastavnici koji predaju po starom programu a takvih je mnogo i oni su pred penzijom i nepada im na pamet da se menjaju.E oni nam kvare decu i zaglupljuju kojekakvim idejama i nacinom razmisljanja.
@SteVan
Je l' možete da mi objasnite kako će povećanjem plate loš nastavnik magično postati dobar? Vi ste sigurno prosvetar. Vazda im je samo do plata, čast izuzecima.
I opet se sve svede na novac. Da profesori i nastavnici imaju bar 100.000 plate, da rade sa odeljenjima od 10-15 dece, da drze 15 sati nedeljno casove, a 5 da posvete nadarenima ne bi bilo ovih problema. Zato oni dobiju 40tak hiljada i 30+ dece u odeljenju i onda se mi cudimo zasto nam je los sistem obrazovanja. E, ali nema pare. Pare su kod onih koje gledamo na televiziji, a mi sto ih i zaradimo radeci za strance se namerno ujavljujemo na minimalac da ovi sa televizije ne bi imali jos vise.
Tako je bilo od uvek zato i postoje odlikasi koji jedva da zavrse fakultet mada ih vecina ni ne upise a talentovana deca koja nemogu da se prilagode sistemu vrednosti koji je danas na ceni (ko su ti mama i tata )prolaze uz prosecne ocene ali zato zavrsavaju fakultete bez problema i nalaze posao bez problema i veoma su uspesni u zivotu .
Nista novo. U moje vreme nisu dozvoljavali darovitim vrsnjacima da ranije zavrse skolovanje. Znam nekoliko primera, svi su otisli iz Srbije, nisu se ni trudili, neki drugi su prepoznali talent. Verujem da takvih ima nebrojeno. Vidite to je preovladjujuci mentalitet ovde - da gaze i potiskuju sve sto valja a opstaju hostapleri, idioti, kriminalci itd. Nema tu svetla na kraju tunela jer je pao totalni mrak, bog je ugasio svetlo... da nas ne gleda...
Ja mogu samo da iskljucim TV - nekad je i to dovoljno - jedan dan bez slepca koji vodi stado ludih ovaca...
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Daroviti učenici u vojvođanskim školama - izostavljeni, demotivisani, a najbolji
Autor: Gorica Nikolin - gorica@021.rs
Info
•18.01.2018.
•11:30 > 11:44
Komentari 34
veki
Одговор
Даровито дете не уклапа се у тај модел, има своје мишљење и логику и српски школски систем препознаје га као бунтовника, неподобног који има просечан или чак исподпросечан просек у школи.
Чак и када би се више пара издвојилио за таленте, те паре биле би утрошене на просечну послушну децу која признају ауторитете , редовно уче и немају своју главу ни логику, већ репродукују нагрувано тешким радом.
Рад са талентованом децом је тежак, мој профо. Она питају, компликују, смарају и не узимају здраво за готово све што им се каже.Траже логичко објашњење за све и изводе своје закључке.
Одговор
Успех из основне школе бодован је са 70 бодова,а тест знања само са 30 максималних бодова за упис средње школе, што значи да је боље и сигурније имати добар просек и боље оцене него реално знање.
То Ви сигурно знате, нисте баш толико наивни.
Crvenkapa
Oduvek je prosveta, zdravstvo i kultura na marginama,,, imam utisak da je cilj buducnosti u poslusnima i politicki podobnima. Svi nadprosecni su odavno otisli odavde, u uredjenim sistemima su organizovali zivot i porodicu.
Dara Bubaseka
/
negativna selekcija uzima danak
Inspektor Višekruna
Просветар
Просветар
Nebojša
profesor
maka
Sabe
Caca
pawlle
talentovani do uspeh
Država, obrazovni sistem, mora imati projekat za podsticaj ove dece a pre toga edukovati nastavno osoblje da prepozna njihovu izuzetnost i načine da ih stimuliše .
Posebno je važno da izvan tog projekta ne ostanu deca iz manjih mesta kako bi bili uključeni u pravu da se kao izuzetni dokažu.
Sve to je poznato i takav sistem imaju uređene zemlje Evrope.
Dejan
Kroz čitavo školovanje, moja nagrada za to što sam čitave godine učio, radio i trudio se da dobijem što bolje ocene, bila je da sedim i slušam drugu decu koja su ređala kečeve od septembra do juna kako se upinju da poprave ocenu.
Tako naš sistem nagrađuje "darovitu" decu.
Ber
Mila
Dragana
sa strane gledano
- razredi su sa 18- 27 ucenika
- udzbenika u nizim razredima nema
- ucitelji/ce pripremaju nastavu /skripte individuelno po nastavnom planu drzave/republike.
taj trud ih razlikuje jedne od drugih.
- sa slabijim djacima se radi po na osob posle nastave.
- sa naprednima isto po na osob ili grupama
- za svo nastavno osoblje se organizuje nekoliko strucnih seminara u toku godine. prisustvo obavezno. nekada su to kratki skupovi od po 30-45 minuta, pre ili posle nastave.
- ucenicima se bave i posle skole kao i subotom i nedeljom u okviru raznih sekcija, takmicenja, poseta muzeima, zoo itd
hocu a kazem da je nastavno osoblj primorano da bude kreativno, to znaci da je i vise angazovano. i radi vise radinih sati nego u drzavnim skolama u srbiji.
plata? ucitelj/ica 1-4 razred 2800-4000€ netto.
to je nesto vise od onih kojij rade u drzavnim skolama, sa manjim fondom radnih sati.i daleko manje truda. to je lepa svota. ali! obezbedjenje sa prekovremenim i svim dodacima sa 220 sati (otprilike toliko rade i ucitelji kada se sve sabere) ima 2300€ netto. sto ukazuje da nije samo novac motivacija
u srbiji cujem od koleginice koja je uciteljica u bgd:
- cas se sastoji da se gradivo procita iz knjige., preprica i objasni.
- knjige se menjaju veoma cesto. sadrzaj ostaje samo se malo preurede kako bi se morali kupiti novi udzbenici da bi autor zaradio.
/
vslv
ex chapman
PS. sećate li se onog deteta koje su u OŠ Branko Radičević fizički zlostavljali, ponižavali i terali da pije urin? zaboravilo se!?! sutra će baš taj direktor baš te škole na nekom skupu da soli pamet svima o obrazovanju darovite dece!
ko
roditelj
Inspektor Višekruna
naivcina
Nervirach
Marko
Je l' možete da mi objasnite kako će povećanjem plate loš nastavnik magično postati dobar? Vi ste sigurno prosvetar. Vazda im je samo do plata, čast izuzecima.
SteVan
/
sve se vidi po broju jeepova ispred skoli
namecu se aktivnosti malim dilberima ili malim baletankama a ona stvarno talentovana cesto nemaju od cega da plate aktivnosti koje ih interesuju
ako su i tokom tita uciteljice obracale paznju samo na odredjenu decu danas je po tom pitanju situacija jos gora
Rade
Kaligula
Ja mogu samo da iskljucim TV - nekad je i to dovoljno - jedan dan bez slepca koji vodi stado ludih ovaca...
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H