Udruženje bankarskih klijenata Efektiva navelo je da je u samo tri dana 400 građana zatražilo punomoćje advokata tog udruženja kako bi od sledeće nedelje podneli tužbe protiv banaka.
@mdm
Scenario jednostranog raskida ugovora banka u praksi NE SPROVODI NIKADA.
Dokle god postoji i najmanja nada da mogu izvuci novac, itekako ce da trpe kasnjenja, jer je svaka uplata debelo garnirana ovdasnjim brutalnim kamatnim stopama.
Takodje, mnoge banke su dale povoljnije uslove kreditiranja u zadnjih par godina, pa je dosta ljudi promenilo banku i kredite refinansiralo, i zbog manje kamatne stope ustedelo debelih para.
Refinansiranje nikako ne ne znaci i nuzno losije uslove. Naprotiv!
@dejan
Kao sto je neko vec skrenuo paznju, nisi u pravu, jer ni jedan ugovor ne moze biti iznad zakona. Ma koliko zakon bio los, a ugovor bio "dobar".
Rokvicu, drzava ima preca posla od bankarskih ugovora. Trenutno se bavi iskljucivo pitanjima Bosanaca i njihovih istorijskih sukoba sa, do juce voljenim, komsijama.
Krenulo je! To ima tendenciju da preraste u masovni pokret i protest protiv banaka. Da ima pameti, da se malo razgrne pohlepa bankarskog sektora, malo da progledaju i vide realnost, uštedeli bi sebi silne troškove postupka i advokata. Bolje bi im bilo da lepo pročešljaju i prelistaju sve kredite do sada, da lepo vrate ljudima pokradeno(na tuđoj muci i nuždi), sve po stavkama i datumima, sa kamatama na nivou na kom su i nama naplaćivali svoj novac. E, to bi onda bilo jedino ispravno.
Meni samo nije jasno dejane kako se treci osnovni sud u Beogradu a posle i apelacioni nije obratio vama licno da im skrenete paznju da oni nemaju pojma o zakonu. Toliki sudovi i sudije trose nase novce a prava pamet i znanje sedi u kuci dokono i kucka po tastaturi.
Nemate pojma o ovoj temi i svaki iduci put odvojite makar pola sata da se dodatno informisete o onome sto komentarisete.
Zašto naša tzv. država nije ranije reagovala ako je to tako? Ne naplaćuju banke obradu kredita od juče a nije ni tajna? Niko iz NBS-a nije znao sve ove godine? Da li sada svi korisnici kredita treba da tuže državu što nije reagovala a imala je saznanja (saučesništvo)? Ne znam. Nisam pametan... Daleko bilo da branim banke ali stvarno ne razumem. Banke bi to lako rešile da je stiglo uputstvo (ili kako god se to zvalo) iz NBS-a. Kao što je neko već napisao, ukinuli bi naknadu a povećali kamatu što za korisnika dođe na isto... Ovako se veštački pravi lov na veštice tj banke koje posluju u okvirima koje im država propiše. Verovatno još jedna epizoda bacanja prašine u oči narodu.
@Scenario
Priča ide ovako otprilike. Zaključio si sa bankom ugovor o kreditu (nisi "dobio", niti "uzeo" već je dvojni obavezujući ugovor) npr. za stambeni kredit u iznosu 50.000 € (u RSD protivvrednosti) i banka ti je naplatila naknadu za odobravanje (koju ne bi smela, jel?) u visini 0,5% odnosno u apsolutnom iznosu 250 €. Tužiš banku za taj iznos i recimo sud dosudi da ti banka vrati taj iznos i namiri troškove sudskog postupka...
Kako ti rece, price radi:
Moguce ja da ce neka od banaka tako postupiti.
Kad ja i banka jednom udjemo u neki kreditni odnos, problem je za mene i za banku ako nije sve u redu u postovanju obaveze placanja rata.
To mene nikako ne sprecava da tuzim banku za spornu proviziju. Mozda dobijem banku na sudu, mozda ne. Kako sada stvari stoje, dobicu je i to nameravam da uradim.
E sad ako ti mislis da ce se u slucaju moje docnje u vracanju kredita (u nekim razumnim rokovima) nesto promeniti, e pa nece. Nastupas sa pozicije "sad cu ti ja m..jku, zato sto si ti meni".
Ne ide tako. Pitaj, procitaj, informisi se, kako to ide vezano za rizicne, nenaplative plasmane, rezervisana sredstva banaka i kako god da se to vec zove. Nece biti, moj je duzi od tvog. A o promociji banke na osnovu tog sto si izneo... Bolje da je odmah zatvore. To ce kao i uvek biti stvar dogovora pre bilo koje "siledzijske" opcije od strane banke.
@ Dejan
02.02.2018 • 12:21
Ugovor o kreditu potpisali
Svi koji su podigli kredit sa troškom obrade zahteva znali su za taj trošak i pristali na njega, nije ništa skriveno, a da je država jasno rekla da je zabranjeno naplaćivati naknadu onda bi bila veća kamata, što dođe za klijenta isto ili slično, a svi koji tuže banku nisu korektni i fer, očigledno se prave ludi, ovo isu krediti u francima kod kojih se slažem da svi rizici nisu klijentima predočeni, ovde je sve čisto da ne može biti čistije.
U celoj tvojoj prici ima samo jedna falinka, a to je sledece: ni jedan ugovor, ma kako glasio i u ciju korist isao, ne moze da prevazilazi zakonske okvire. Prema tome, ako sam ja bio primoran zbog nekog, recimo precutnog dogovora medju bankama da ce svima naplacivati, npr. sporni PROCENAT za obradu kredita, pa sam ga ja tako i platio, to ne znaci da ne mogu da tuzim banku, jer su postupili mimo zakona o obligacionim odnosima, vezano za banke, koji definise KAMATU, kao jedini izvor zarade banke.
Da se ne udubljujemo dalje, to je ono sto sudovi KONACNO potvrdjuju ovih dana. Ti i udruzenje banaka mozete samo da skicite.
Kako je u okruzenju, gde postoje takve naknade, ne znam, ali ZNAM koliko su im manje kamate na sve vrste zajmova, nego kod nas.
Savrseno me ne zanima izgovor banaka o finansijskoj stabilnosti zemlje, rizicima isl. Ovde operisu odavno zakonom ozvaniceni ZLOTOVRI koji naplacuju svaki dug prilicno krvavo po gradjanstvo.
Ako se poredimo, hajde da se poredimo po svim arsinima
Svi koji su podigli kredit sa troškom obrade zahteva znali su za taj trošak i pristali na njega, nije ništa skriveno, a da je država jasno rekla da je zabranjeno naplaćivati naknadu onda bi bila veća kamata, što dođe za klijenta isto ili slično, a svi koji tuže banku nisu korektni i fer, očigledno se prave ludi, ovo isu krediti u francima kod kojih se slažem da svi rizici nisu klijentima predočeni, ovde je sve čisto da ne može biti čistije
Priča ide ovako otprilike. Zaključio si sa bankom ugovor o kreditu (nisi "dobio", niti "uzeo" već je dvojni obavezujući ugovor) npr. za stambeni kredit u iznosu 50.000 € (u RSD protivvrednosti) i banka ti je naplatila naknadu za odobravanje (koju ne bi smela, jel?) u visini 0,5% odnosno u apsolutnom iznosu 250 €. Tužiš banku za taj iznos i recimo sud dosudi da ti banka vrati taj iznos i namiri troškove sudskog postupka. Banku to košta 500 €. Prvi put kad zakasniš sa plaćanjem (što je u Srbiji velika verovatnoća da se desi) banka ti pošalje pismo opomene i ako ne uplatiš u roku od 15 dana, raskidaju ugovor (član 127 i 128 ZOO) ili otkazuju kredit (član 1067 ZOO) i zahtevaju da vratiš kredit. Ideš u drugu banku, i pod nepovoljnijim uslovima refinansiraš stambeni kredit i platiš ponovo troškove procene nepokretnosti, overe javnobeležničkog zapisa založne izjave, upisa nove i ispisa prethodne hipoteke itd. I onda kad se sabereš-oduzmeš - pukao si kao lajsna. Nisu banke krvopije, već su ljudi lakoverni, nepismeni i ne poznaju materiju obligacionih odnosa, a povrh svega, pohlepni. Kad se "uzima" novac, onda ništa nije problem, ni kamata ni nepostojeće naknade, ništa - samo da "lova" legne, a kad treba da se vrati - banke su krvopije odjednom.
@ pera
02.02.2018 • 09:51
zicer za advokate, sigurno se dobija, procenat se uzima :)
I u cemu je problem? Ako si zaposlen, ili radis nesto, da li ocekujes novac za to sto si uradio? Imas problem sto se ne bavis adekvatnom strukom da dobijes procenat od obavljenog posla? Da li si razmisljao o tome da se procenat dobija na osnovu USPESNO zavrsenog posla? A troskove i onako placa onaj ko je izgubio spor.
Ajde sad malo sedi, saberi i oduzmi, pa kazi sta bi ti uradio?
Ne vidim da je nesto lose u tome sto je to "zicer" za advokate. Valjda je poenta u tome, da se krvopijama od banaka, pokaze da nisu nedodirljive i da mogu da zelenase kako oce. Jos lepse je sto ce advokati svoje troskove naplatiti od njih, a morace da obestete i klijente.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Za tri dana više od 400 građana odlučilo da tuži banke
Autor: Kurir, 021
Info
•02.02.2018.
•09:35
Komentari 13
Milan
White Power
Scenario jednostranog raskida ugovora banka u praksi NE SPROVODI NIKADA.
Dokle god postoji i najmanja nada da mogu izvuci novac, itekako ce da trpe kasnjenja, jer je svaka uplata debelo garnirana ovdasnjim brutalnim kamatnim stopama.
Takodje, mnoge banke su dale povoljnije uslove kreditiranja u zadnjih par godina, pa je dosta ljudi promenilo banku i kredite refinansiralo, i zbog manje kamatne stope ustedelo debelih para.
Refinansiranje nikako ne ne znaci i nuzno losije uslove. Naprotiv!
@dejan
Kao sto je neko vec skrenuo paznju, nisi u pravu, jer ni jedan ugovor ne moze biti iznad zakona. Ma koliko zakon bio los, a ugovor bio "dobar".
@Radivoje Rokvić
Krenulo je!
Kkrhko je znanje
Nemate pojma o ovoj temi i svaki iduci put odvojite makar pola sata da se dodatno informisete o onome sto komentarisete.
Radivoje Rokvić
M.
Priča ide ovako otprilike. Zaključio si sa bankom ugovor o kreditu (nisi "dobio", niti "uzeo" već je dvojni obavezujući ugovor) npr. za stambeni kredit u iznosu 50.000 € (u RSD protivvrednosti) i banka ti je naplatila naknadu za odobravanje (koju ne bi smela, jel?) u visini 0,5% odnosno u apsolutnom iznosu 250 €. Tužiš banku za taj iznos i recimo sud dosudi da ti banka vrati taj iznos i namiri troškove sudskog postupka...
Kako ti rece, price radi:
Moguce ja da ce neka od banaka tako postupiti.
Kad ja i banka jednom udjemo u neki kreditni odnos, problem je za mene i za banku ako nije sve u redu u postovanju obaveze placanja rata.
To mene nikako ne sprecava da tuzim banku za spornu proviziju. Mozda dobijem banku na sudu, mozda ne. Kako sada stvari stoje, dobicu je i to nameravam da uradim.
E sad ako ti mislis da ce se u slucaju moje docnje u vracanju kredita (u nekim razumnim rokovima) nesto promeniti, e pa nece. Nastupas sa pozicije "sad cu ti ja m..jku, zato sto si ti meni".
Ne ide tako. Pitaj, procitaj, informisi se, kako to ide vezano za rizicne, nenaplative plasmane, rezervisana sredstva banaka i kako god da se to vec zove. Nece biti, moj je duzi od tvog. A o promociji banke na osnovu tog sto si izneo... Bolje da je odmah zatvore. To ce kao i uvek biti stvar dogovora pre bilo koje "siledzijske" opcije od strane banke.
M.
02.02.2018 • 12:21
Ugovor o kreditu potpisali
Svi koji su podigli kredit sa troškom obrade zahteva znali su za taj trošak i pristali na njega, nije ništa skriveno, a da je država jasno rekla da je zabranjeno naplaćivati naknadu onda bi bila veća kamata, što dođe za klijenta isto ili slično, a svi koji tuže banku nisu korektni i fer, očigledno se prave ludi, ovo isu krediti u francima kod kojih se slažem da svi rizici nisu klijentima predočeni, ovde je sve čisto da ne može biti čistije.
U celoj tvojoj prici ima samo jedna falinka, a to je sledece: ni jedan ugovor, ma kako glasio i u ciju korist isao, ne moze da prevazilazi zakonske okvire. Prema tome, ako sam ja bio primoran zbog nekog, recimo precutnog dogovora medju bankama da ce svima naplacivati, npr. sporni PROCENAT za obradu kredita, pa sam ga ja tako i platio, to ne znaci da ne mogu da tuzim banku, jer su postupili mimo zakona o obligacionim odnosima, vezano za banke, koji definise KAMATU, kao jedini izvor zarade banke.
Da se ne udubljujemo dalje, to je ono sto sudovi KONACNO potvrdjuju ovih dana. Ti i udruzenje banaka mozete samo da skicite.
Kako je u okruzenju, gde postoje takve naknade, ne znam, ali ZNAM koliko su im manje kamate na sve vrste zajmova, nego kod nas.
Savrseno me ne zanima izgovor banaka o finansijskoj stabilnosti zemlje, rizicima isl. Ovde operisu odavno zakonom ozvaniceni ZLOTOVRI koji naplacuju svaki dug prilicno krvavo po gradjanstvo.
Ako se poredimo, hajde da se poredimo po svim arsinima
Dejan
MDU
M.
02.02.2018 • 09:51
zicer za advokate, sigurno se dobija, procenat se uzima :)
I u cemu je problem? Ako si zaposlen, ili radis nesto, da li ocekujes novac za to sto si uradio? Imas problem sto se ne bavis adekvatnom strukom da dobijes procenat od obavljenog posla? Da li si razmisljao o tome da se procenat dobija na osnovu USPESNO zavrsenog posla? A troskove i onako placa onaj ko je izgubio spor.
Ajde sad malo sedi, saberi i oduzmi, pa kazi sta bi ti uradio?
bigar
pera
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H