Predsednica Nacionalnog saveta bunjevačke nacionalne zajednice Suzana Kujundžić Ostojić očekuje da svi prijatelji Bunjevaca podrže predlog upućen Skupštini AP Vojvodine da poništiti asimilatorski dekret iz 1945. godine, po kome su se svi Bunjevci morali izjašnjavati kao Hrvati.
Gospođi Kujundžić nije smetalo kada je dobijala stipendiju za svoje školovane od Fonda "Antun Gustav Matoš" koji je osnovao Demokratski savez Hrvata Vojvodine. Etnobiznis je čudo!
Domaći neofašisti se žestoko uznemire na svako pominjanje reči Bunjevci. Ni slučajno zato da novopečenoj "vojvođanskoj naciji" kažete da su Srbi, samo oni imaju pravo da drugima govore da li su Hrvati ili ne.
@Molder - u pravu ste, svako neobrazovan i mentalno poremećen bi došao do istog zaključka, svako takav vrlo dobro zna da je Milošević i ranije putovao kroz vreme i stvarao nacije stotinama godina pre nego što se rodio.
Takodje, Bunjevci gotovo da nisu nikakvih problema imali sa Srbima u Vojvodini, štaviše, medjusobno su se poštivali. Jedini problem je nastao posle 1918. sa Beogradom kada je krenuo u pritisak na Bunjevce da se distanciraju od Hrvata, što je trajalo do 1941. a opet počinje devedesetih. Ali što se mene tiče kad ima Eskima, Džedaja, što ne bi bilo i Bunjevaca.
Bunjevci nemaju veze sa Hrvatima!? Osim toga da su Bunjevci najzaslužniji za stvaranje moderne hrvatske nacije... :) "Otac" moderne hrvatske nacije je Bunjevac Ante Starčević, a nažalost i Ante Pavelić na primer. Od oko 2 miliona Bunjevaca koji danas najviše žive u Hrvatskoj, Heregovini, I u SAD, Latinskoj Americi, itd. samo jedna mala skupina (i to naravno u Srbiji) se izjašnjava da nema veze sa Hrvatima. Nekih 17.000 se tako izjasnilo, uglavnom iz straha i zbog latentne kroatofobije u medijima u Srbiji. A i to je samo jedna četvrtina od Bunjevaca u Vojvodini. Bunjevci žive gore od Senja i Novog Vinodolskog, u Lici, Gorskom Kotaru, Dalmaciji i Hercegovini (iako tamo ne znaju za rič Bunjevac) jer nisu bili pod Mlečanima pa nisu mogli dobiti naziv Bunja (Bugna) koji je italijanski naziv za kameni crep u kojima su tadašnji Bunjevci živili. Bunjevac je egzonim, drugi su nam ga dali. Naši pretci u Bačkoj su sebe zvali uglavnom Dalmatincima ili Ilirima. Bunjevac postaje rašireno tek u 19. viku kada Madjari rade na tome da odvoje bačke Bunjevce od ostalih Bunjevaca Hrvata koji su živili u Hrvatskoj. Zvuči poznato, ne?
Pola moje familije su Bunjevci. Sećam se prabakinih priča o bunjevačkim kolima na seoskim igrankama i svilenim papučama koje su devojke nosile. Od malena sam razumela da su oni Bunjevci i da je to isto što i Srbin, Hrvat itd. Međutim kako su se u SFRJ svi izjašnjavali kao Jugosloveni nije bilo potrebe posebno isticati „Bunjevci“. To se prosto kod nas u familiji podrzumevalo i znalo. Međutim početkom '90 kada su svi pomahnitalo se počeli izjašnjavati kao čistokrvni Srbi ili Hrvati, naše Bunjevce su smeštali automatski u Hrvate, verovatno zbog rimo-katoličke veroispovesti. Svi u mojoj familiji su bili šokirani. „Ako nismo više Jugosloveni (i Bunjevci) onda smo samo Bunjevci ono što zapravo i jesmo. Kakvi Hrvati, kakve veze mi imamo sa njima?“
Bunjevci, tj. svaki pojedinačni Bunjevac i Bunjevka su ono što lično osećaju i žele biti. Većinom Hrvati, ali ko ne želi, ne mora. Ovo nije tema o kojoj ovde treba dalje raspravljati niti se treba ticati bilo koga ko nije Bunjevac.
Znači za ustaške zločine nisu krivi Hrvati, već Bunjevci, pošto je Ante Pavelić Bunjevac, kao što su i mnoge druge ustaše bili. Takodje su Bunjevci i Ante Starčević i Marko Perković Thompson.
Italija je garantovala San Marinu državnost jer je San Marino pomogao Italijansko ujedinjenje, tako i Srbija treba garantovati Bunjevačku državu jer su Bunjevci glasali za ujedinjenje.
Subotica država Bunjevačka
Koliko li samo lupetanja ima! Mungos je makar naveo činjenice, ostali mlate praznu slamu. O istoriji Bunjevaca imate pregršt podataka. Jedan od njih je da potiču još od šestog ili sedmog veka. Krenite od toga ili se ne oglašavajte, javna scena je ionako puna info-đubreta. Narod je sve gluplji jer se drogira njime. Zato sam posle tri decenije rada napustio novinarstvo koje to više nije.
@...
U SFRJ je bilo naučno dokazano da Makedonci, Muslimani i Crnogorci nisu Srbi. Isto tako je bilo naučno dokazano da su Bunjevci i Šokci - Hrvati, iako dobar deo njih to nije želeo. Uostalom, dobar deo današnje istočne Slavonije još krajem 19 veka sebe nije smatrao Hrvatima, nego Šokcima. Problem sa Hrvatima je što odkako su se odcepili, više ne mogu tu "naučnu" istinu da dokazuju nigde dalje od Hrvatske. A da nekome zabranjuju da se deklariše kako želi mogu samo u svojoj državi.
Što se tiče projekta pravoslavih Hrvata, istorija nam kazuje da je bila delo fašiste Ante Pavelića. Ako želite da nastavite sa projektom, samo napred.
Пратим питање Буњеваца још од 1991. године када су се изразили на попису као Буњевци. Камара, било их је доста.
Пре тога сам често слушао ону њихову лепу песму коју је Звонко певао „хеј Буњевци, на северу Бачке…. а тамбура тако дивно свираааа…..“. К'о да ноте пар славуја дира.
Приметио сам да се Хрвати трпају без везе, мислио сам да је то последица назадног комунизма. Сада се мислим мало више да је то последица.
Буњеваца је тада било 21.662, па то није за занемаривање.
Основали су тада своју странку, „Буњевачка и Шокачка странка Војводине“. Регистрована 10.05.1991. год. Седиште Суботица.
У Суботици на савезним изборима 1992. ступили у коалицију са СК-ПЈ. На републичким изборима у коалицији са Савезном Странком Југословена. Антун Станковић: "Увек смо били Југословенски оријентисани". Станислав Житник. У коалицији са Савезном Странком Југословена. На Реп. изборима добили 2051 гласова.
1993. године излазе самостално на изборе. Мирослав Војнић Хајдук: "Ми смо мали, али аутохтони народ. Своје југословенско опредељење смо увек испољавали, а то чинимо и сада". Анте Станковић: "Нисмо укључени ни у један сепаратистички покрет".
Колеге коментатори, ово сам приказао аутентичне податке о Буњевцима, наравно из једног периода. Зато би било фер да ваши коментари буду сагласни са темом, а не да се питате, „Зашто сте ви Буњевци љути?“
Za ove "strucnjake" sto kazu da su Bunjevci u stvari Hrvati-nisu,niti ce ikada biti!Bunjevci su vlaskog porekla kao i vecina naroda koja su zivela na podrucju Kosova,Zete i Hercegovine.Posto su skole u ono vreme postojale samo u samostanima ili manastirima, tako su i deca pokrstavana u odnosu na skolu u koju su isla.Na kraju ostaje cinjenica da su Bunjevci jedan od naroda koji je najvise asimilovan...
Nacionalnost Bunjevci je deo Miloševićevog projekta u smislu razbijanja hrvatske zajednice u Srbiji ili ja vama dam nacionalnost a vi budete moji sigurni glasači...Oustalom taj projekt još je uvek prisutan
Bunjevci su zbog povijesnih okolnosti, prvenstveno zadrzali to ime u proslosti, dakle Bunjevci a ne Hrvati. Ali nitko ne moze utemeljeno tvrditi da oni nisu Hrvati i dio hrvatskog nacionalnog korpusa. Oni su naime stotinama godina zivjeli van hrvatskog nacionalnog kospusa i pod znacajnim utjecajem madjarizacije, a kako znamo da u to doba nacionalni predznak nije bio u prvom planu, tako da nije cudno da jedan dio istih sebe vidi prije svega kao Bunjevce. I to ne bi bilo sporno, da u zadnjih 25 godina srpska politika ne cini sve da Bunjevce odnarodi i da ih maksimalno udalje od bilo kakve poveznice sa Hrvatima. Sjetimo se prije nekoliko godina Tomislava Nikolica i ono sramotno ' darivanje ' djece u Subotici slikovnicama i knjigama na cirilici s elementima nacionalne kulture i pisma. A isti nikada nisu pisali cirilicom, osim u skoli sta je obavezno u drzavi Srbiji. Mirovic je jedva docekao da im kaze kako oni od danas nisu vise Hrvati, vec Srbi katolici. U prenesenom znacenju, naravno, ali svi znamo da je ovo korak ka tome. Nista, i Srbi u Hrvatskoj ce dozivjeti sudbinu Bunjevaca u Vojvodini. Malo po malo ce postati Hrvati pravoslavne vjere. Onda se nemojte cuditi tome.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Bunjevci traže poništavanje dokumenta po kojem moraju da se izjašnjavaju kao Hrvati
Autor: Tanjug, 021
Info
•03.02.2018.
•15:56
Komentari 21
zuza
G
@Molder - u pravu ste, svako neobrazovan i mentalno poremećen bi došao do istog zaključka, svako takav vrlo dobro zna da je Milošević i ranije putovao kroz vreme i stvarao nacije stotinama godina pre nego što se rodio.
Luka
Luka
sale sa salajke
biljana
V
jerko
Luka
BunjevcoFIL
Subotica država Bunjevačka
Voltron
Pogotovo za onog sto kopa po kontejneru .
Neša
limanac
U SFRJ je bilo naučno dokazano da Makedonci, Muslimani i Crnogorci nisu Srbi. Isto tako je bilo naučno dokazano da su Bunjevci i Šokci - Hrvati, iako dobar deo njih to nije želeo. Uostalom, dobar deo današnje istočne Slavonije još krajem 19 veka sebe nije smatrao Hrvatima, nego Šokcima. Problem sa Hrvatima je što odkako su se odcepili, više ne mogu tu "naučnu" istinu da dokazuju nigde dalje od Hrvatske. A da nekome zabranjuju da se deklariše kako želi mogu samo u svojoj državi.
Što se tiče projekta pravoslavih Hrvata, istorija nam kazuje da je bila delo fašiste Ante Pavelića. Ako želite da nastavite sa projektom, samo napred.
Мунгос
Пре тога сам често слушао ону њихову лепу песму коју је Звонко певао „хеј Буњевци, на северу Бачке…. а тамбура тако дивно свираааа…..“. К'о да ноте пар славуја дира.
Приметио сам да се Хрвати трпају без везе, мислио сам да је то последица назадног комунизма. Сада се мислим мало више да је то последица.
Буњеваца је тада било 21.662, па то није за занемаривање.
Основали су тада своју странку, „Буњевачка и Шокачка странка Војводине“. Регистрована 10.05.1991. год. Седиште Суботица.
У Суботици на савезним изборима 1992. ступили у коалицију са СК-ПЈ. На републичким изборима у коалицији са Савезном Странком Југословена. Антун Станковић: "Увек смо били Југословенски оријентисани". Станислав Житник. У коалицији са Савезном Странком Југословена. На Реп. изборима добили 2051 гласова.
1993. године излазе самостално на изборе. Мирослав Војнић Хајдук: "Ми смо мали, али аутохтони народ. Своје југословенско опредељење смо увек испољавали, а то чинимо и сада". Анте Станковић: "Нисмо укључени ни у један сепаратистички покрет".
Колеге коментатори, ово сам приказао аутентичне податке о Буњевцима, наравно из једног периода. Зато би било фер да ваши коментари буду сагласни са темом, а не да се питате, „Зашто сте ви Буњевци љути?“
RVosha
Kosta SO
Mix
milos
stavros
Molder
...
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H