"Banke imaju pravo da zaračunavaju troškove obrade kredita, ali moraju da građane upoznaju sa svim elementima ugovora i rizicima", rekla je guvernerka Narodne banke Srbije Jorgovanka Tabaković.
Primenimo Eu standard i onda kada je u interesu gradjana Srbije, ne samo kao izgovor za povećanje cena komunalija.
Primenimo EU standarde i kod bankarskih kredita.
Kad u banku dođe neko ko sve pita za njega kažu da je "smor". E pa vi što ne pitate sve jer se niste prethodno informisali i vi što ne čitate šta ćete potpisati, vi ko "grlom u jagode" potisujte, plaćajte pa se naknadno pitajte šta koliko košta.
Nikad ne zovite korisnički centar za bilo kakvu infirmaciju. Tamo se javljaju "slučajni prolaznici" koji ništa ne znaju. Idite u banku, tražite informacije od direktora ili pitajte stručnjake jer službenici uopšte nisu obučeni za posao koji rade.
"NBS se, po rečima Tabaković, zalaže za ujednačavanje troškova obrade kredita kako bi bili "srazmerni uloženom trudu" !!!!
Znači službenici slučajno sede u banci, lakiraju nokte, grickaju nešto, svratili onako da malo posede..a kad u banku kroči klijent za kredit onda se radnik "potrudi" pa će banka klijentu naplatiti iznenadni neočekivani rad službenika tj. obradu kredita.
A kamatu koju plaćamo banci ..to nema veze sa radom zaposlenih. Plaćamo kamatu + dodatni uloženi trud.
Kako se meri "srazmerno uloženi trud" za obradu kredita?
Gledam danas prijateljev ugovor za stambeni kredit, uzeli su mu skoro 800 evra, a da nigde ne pise za sta su te pare otisle... Da li je to papir, ketridz za stampanje....? Plus na sve to troskovi slanja opomena, dopisa i sl. kao da mu šalju na zlatotisku.... Naravno, otisao je kod advokata....
Odlično zapažanje. Ljudi u bankama ne znaju da pomognu. U nekim banakama su neprijatni, da ne kažem drski slepci, mada ima dosta finih ljudi. Ali ne umeju da pomognu. Imao sam neki specifičan posao sa inostranstvom. Ništa komplikovano, ali iznad onog svakodnevnog standardnog posla. Bio sam u jedno 7 banaka, i to u više filijala. Recimo u 12 filijala ukupno. I zvao telefonom korisnički centar. Dobio sam jedno 15 različitih odgovora, kao da pravilnik i zakonska pravila ne postoje. Mislim da sam razgovarao sa jedno 40 ljudi u svim tim bankama. I nisam dobio jasan odgovor!
A sigurno da postoje neka pravila. Na kraju sam išao "na slepo", pa rešavao problem usput. Pa gde zapne traži rešenje i moli da ti pomognu. Trebalo mi je mnogo vremena da rešim svoj problem, koji na kraju nije delovao ništa posebno, ali eto nisu umeli da mi kažu. Korak po korak. Agonija.
Banke su nužno zlo i po pravilu imaju neobučene radnike. U jednoj istoj banci ćete dobiti na dva šaltera različite informacije jer pojma nemaju!!!! Ne daj Bože da pitate nešto komplikovano..odmah zovu šefa koji isto tako daje nepotpunu informaciju i najčešće netačnu. Nisu krivi službenici nego menadžeri i direktori koji nisu obučili ljude koji su u kontaktu sa klijentima. Time samo šalju poruku da nisu pouzdani.
Zašto banke od građana/ klijenata naplaćuju "obradu kredita" i "praćenje kredita" i sl.? Pa službenici i direktori primaju od poslodavca platu a menadžeri i debele bonuse za sve te poslove!!!!!! Klijenti nisu dužni da posebno, "privatno" plaćaju rad zaposlenih u banci, onih koji obrađuju zahtev za kredit, odobravaju i puštaju kredit jer svi ti ljudi su već plaćeni za te poslove.
Banka u ugovoru definiše koje sve troškove naplaćuje stavkom EFEKTIVNA KAMATNA STOPA. Po zakonu ne može dva ili više puta da naplaćuje isti trošak. Druga i duga priča je što banke reklamiraju kredite sa NKS (nominalnom kamatnom stopom) pa se klijenti zatrče na jeftiniju cifru. Pre zahteva pitajte sve ali baš sve i tražite da vam to napišu u ponudi za kredit. U ugovoru moraju da pišu sve stavke koje klijent plaća.
Trazili su mi novac da platim osiguranje kod Nkoska,a to nije n i u ugovoru navedeno,a nije mi ni ponudjen kredit bez osiguranja kod Nkoska...e pa sad cemo da vidimo.odo i ja na sud.
Smesni ste. A sud koji svi znamo koliko je nezavisan je sad odjednom presudio kako treba? Ili je u toku navlakusa da sto vise ljudi udje u skupi proces, koji ce se na kraju zavrsiti protiv njih, i sve ce morati da plate.
NBS treba da štiti gradjane od plasiranja loših kredita banaka jer ja kao gradjanin ne znam koji je kredit loš, a koji nije, ali zato NBS bi to morala da zna. Ova svinjarija sa kamatama je posebna priča, sud procenjuje jedno, a dr Jorgovanka nesto sasvim drugo.
Tacno je da banke mogu da naplacuju troskove obrade kredita, ali Zakon kaze da te troskove moraju da uracunaju u kamatu a ne da lazu da je kamata niska a da od troskova i taksi naplate mnogo vise.
Jadno je kada izgleda da institucija koja treba da uredi posten odnos izmedju banaka i klijenata to ne radi.
sud je rakao svoje, ende, nesto se nemogu setiti da je bucka expert za pravo, ovo je iste tezine kao da je rekla da ce denver u plejof, otprilike isti nivo poznavanja stvari
Naravno da je na njihovoj strani, od čega bi inače dobijala 5000E svakog meseca.
A njeni "stavovi" su poznti od ranije kad je JAVNO pozivala banke da smanje kamate na štednju??? I smanjiše kamate, i opet ostvaruju rekordne profite u Smrdiji!
Imaju banke pravo da naplate, ali nemaju pravo na PROCENAT nego na fiksni iznos,
Drugo, nemaju pravo na PRAĆENJE kredita jer je to IZMIŠLJENI namet.
Sada probaju da spreče masovne tužbe ali neće moći to da se zaustavi. U suprotnom nastaće haos upravosudnom sistemu gde će po istoj pravnoj stvari sudovi da donose potpuno rzličite odluke, što bi dovelo do toga da nije bitan ZAKON, nego ko sudi i po čijem nalogu sudi. Sudovi su pokazali da mogu da presude ispravno protiv LIHVARSKIH banaka.
Zakonom je čak zabranjeno da se objavi kada se neka banka kazni, zbog čega je kažnjena čime se potrošači tj građani dovode u zabludu, a zakon iz vremena DS nije promenjen jer bankama tako odgovara.
'divoto', da, banke imaju pravo da naplate troskove obrade kredita.
ali samo jednom i to odmah na pocetku kada se kredit odobri.
ali nemaju prava da ga naplacuju svaki mesec iznova & iznova.
niti imaju prava da uzimaju kamatu i na tu sumu. ta suma ne sme da ulazi u sumu duga koji klijent otplacuje.
#klijentnijerob
Суд донео пресуду рекао НЕ.
Е онда на сцену ступа неко из масе и каже ДА.
Ко је старији СУД или неко.
Због ове изјаве треба да буде моментално сменјена
Kako odluka apelacionog suda i gospođe sa slike mogu da budu u suprotnosti? Kakva je to poruka ljudima o čijem interesu i jedni i drugi (za dobre pare) brinu. Kao.
Jorgobanka je iz mesta pljucnula po sudu i presudama. Šta znaju sudije o zakonu tu je guvernerka da sve uredi kako treba. Divlja zemlja uperena protiv svog naroda, šta reći...
E kad nam poštanska službenica kaže da banke imaju pravo da naplaćuju "trošak obrade kredita", onda nemamo mi građani šta dalje da mislimo, zar ne!? Njoj i odluka Apelacije ništa ne znači, jer ona najbolje zna sve, za platu od 6000 Eura. Očigledno da je korumpirana, kao uostalom svi u vrhu SNS i vlasti na svim nivoima!
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Tabaković: Banke imaju pravo da naplaćuju troškove obrade kredita
Autor: Beta
Info
•14.02.2018.
•15:30 > 15:46
Komentari 37
Tako je
Primenimo Eu standard i onda kada je u interesu gradjana Srbije, ne samo kao izgovor za povećanje cena komunalija.
Primenimo EU standarde i kod bankarskih kredita.
EU standard
Smor
Opšte neznanje
...
Znači službenici slučajno sede u banci, lakiraju nokte, grickaju nešto, svratili onako da malo posede..a kad u banku kroči klijent za kredit onda se radnik "potrudi" pa će banka klijentu naplatiti iznenadni neočekivani rad službenika tj. obradu kredita.
A kamatu koju plaćamo banci ..to nema veze sa radom zaposlenih. Plaćamo kamatu + dodatni uloženi trud.
Kako se meri "srazmerno uloženi trud" za obradu kredita?
skup papir
milicica
Treba banka da uloži
Odlično zapažanje. Ljudi u bankama ne znaju da pomognu. U nekim banakama su neprijatni, da ne kažem drski slepci, mada ima dosta finih ljudi. Ali ne umeju da pomognu. Imao sam neki specifičan posao sa inostranstvom. Ništa komplikovano, ali iznad onog svakodnevnog standardnog posla. Bio sam u jedno 7 banaka, i to u više filijala. Recimo u 12 filijala ukupno. I zvao telefonom korisnički centar. Dobio sam jedno 15 različitih odgovora, kao da pravilnik i zakonska pravila ne postoje. Mislim da sam razgovarao sa jedno 40 ljudi u svim tim bankama. I nisam dobio jasan odgovor!
A sigurno da postoje neka pravila. Na kraju sam išao "na slepo", pa rešavao problem usput. Pa gde zapne traži rešenje i moli da ti pomognu. Trebalo mi je mnogo vremena da rešim svoj problem, koji na kraju nije delovao ništa posebno, ali eto nisu umeli da mi kažu. Korak po korak. Agonija.
Xidrdndj
evil
Klijent
Meee
ns
Brus Vilis
ludilo
Naprednjaci, obožavaju vas opljačkani građani...
EKS
Dr
pera
RVosha
https://www.blic.rs/vesti/ekonomija/gubitas-nbs-u-minusu-443-milijarde/3yd4vwr
klijent
Pera
Jadno je kada izgleda da institucija koja treba da uredi posten odnos izmedju banaka i klijenata to ne radi.
deda
Tata Ikun
Franšiza zelenaši
VicePR
A njeni "stavovi" su poznti od ranije kad je JAVNO pozivala banke da smanje kamate na štednju??? I smanjiše kamate, i opet ostvaruju rekordne profite u Smrdiji!
Vladan
Nervirach
Nebojša
Drugo, nemaju pravo na PRAĆENJE kredita jer je to IZMIŠLJENI namet.
Sada probaju da spreče masovne tužbe ali neće moći to da se zaustavi. U suprotnom nastaće haos upravosudnom sistemu gde će po istoj pravnoj stvari sudovi da donose potpuno rzličite odluke, što bi dovelo do toga da nije bitan ZAKON, nego ko sudi i po čijem nalogu sudi. Sudovi su pokazali da mogu da presude ispravno protiv LIHVARSKIH banaka.
Zakonom je čak zabranjeno da se objavi kada se neka banka kazni, zbog čega je kažnjena čime se potrošači tj građani dovode u zabludu, a zakon iz vremena DS nije promenjen jer bankama tako odgovara.
Joca
@Jorgobanka
ali samo jednom i to odmah na pocetku kada se kredit odobri.
ali nemaju prava da ga naplacuju svaki mesec iznova & iznova.
niti imaju prava da uzimaju kamatu i na tu sumu. ta suma ne sme da ulazi u sumu duga koji klijent otplacuje.
#klijentnijerob
Joki
Перица
Е онда на сцену ступа неко из масе и каже ДА.
Ко је старији СУД или неко.
Због ове изјаве треба да буде моментално сменјена
Radivoje Rokvić
Banana Republic
AleksandarVojvođanin
kakogod
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H