Autor: N1

Info
25.02.2018.
17:19
Oslobađajuća presuda Sašku Bogeskom, koji je usmrtio provalnika koji mu je upao ustan, ponovo je otvorila pitanje - pod kojim uslovima u Srbiji imate pravo da se branite kada vas neko napadne?
  • igor

    21.03.2022 00:16
    braniti se ili ne
    mene licno mnogo puta napadaju da biju ,bivsi sam pripadnik cete spec namene ,ratni veteran ,jednom sam jednog nazalost morao poslati 6 meseci u sok sobu .posle toga sam osudjen ,10 meseci odlezo.vec 15 god sam slobodan,jedan hteo da me zgazii kolima i naleteo pesnicama na mene iskuliro sam i izbegavo udarce ,drugi isto slicno ,njih 10 sam u proteklih 15 god iskulirao ,a znam sebe mogu da ih satrem jesam li postao picka to se pitam i sta da radim ,opasan sam ko zmija a necu to da koristim,molim ovu drzavu da daju neke povlastice nama bivsim ratnicima da policija odma reaguje kad pozovemo ,jer smo bez toga ,decenijama pijem lekove za smirenje i imam pstp .
  • MM

    26.02.2018 13:52
    Jedan naš poznati advokat, kad su ga pitali šta savetuje klijentima u vezi nužne odbrane, rekao je: Iz zatvora mogu da te izvučem, ali sa groblja ne.
  • Dule

    26.02.2018 07:37
    Da li samo ja primećujem problem u naslovu "pod kojim uslovima u Srbiji imate pravo da se branite kada vas neko napadne"

    Ljudi, imate ne pravo, nego obavezu da se branite uvek, svuda, sa svakom merom po cenu svake posledice. Država koja vam ograničava to pravo je teroristička država i moramo se izboriti da se ta regulativa promeni.

    Kad te neko oružjem napadne, ili ti u stan upadne od tebe niko ne sme da očekuje da razmišljaš o pravnoj regulativi, već isključivo o zaštiti sebe, svojih bližnjih i imovine. I to je to. Ne da onaj koji se branio mora da dokazuje da se opravdano branio. Već da tužilac mora da dokaže kako napadač zapravo nije napao, da je bio bezopasan i da je onaj ko se branio to sve nužno znao, da bi optužnica mogla uopšte da se podigne...
  • jaca

    25.02.2018 23:52
    Nema onog ko ce mi zabraniti da se branim,dok sudiju cuvaju uniformisani koje placa narod koji jedva krpi kraj sa krajem,mene niko ne cuva.ni na poslu ni kod kuce.
  • Zenica blues

    25.02.2018 23:26
    Ako i ne bude oslobadjajuca presuda i ako se ne uspe neko podmazati da se ona postigne neka provaljuju slobodno jer, kako rece Nele - iz KP doma vraticu se ja, ali Hakija nikad nece sa Bara, sa Bara se niko ne vraca.
  • Novosadjanin

    25.02.2018 23:21
    I policija, tj. barem onaj normalni sindikat koji se protestima bori i protiv ovih na vlasti, je na strani naroda ovde. Zasto se o ovome ne prica vise?
    http://www.021.rs/story/Info/Srbija/167923/Predlog-sindikata-policije-Ako-gradjanin-ubije-provalnika-da-ne-odgovara.html
  • Petar

    25.02.2018 21:09
    Proces
    Koja je odgovornost tužioca u ovom slučaju? Maltretirali su jadnog čoveka u beskrajnom procesu koji plaćaju građani a pravi kriminal zastareva.
  • Lola

    25.02.2018 20:29
    Nemam ideju kako da se branim!
    Ili samo da ga pustim,sedim,lezim i cekam da uradi sta hoce?
  • Amerika

    25.02.2018 20:25
    http://criminal.findlaw.com/criminal-charges/may-i-shoot-an-intruder.html
  • gari

    25.02.2018 20:18
    legnes ledjima na pod i pucas u grudi jer je tu najsiri, i upalis mu svecu . rodbini posaljes bombonjeru ako nadjes na akciji
  • Veronika

    25.02.2018 19:53
    Šašavi svi do jednog
    Samo kad za ubistva pešaka,džipovima sa zatamnjenim staklima, na pešačkim prelazima, deca naših "biznismena" ne odgovaraju, Naravno, To nije ubistvo. Ljudi im se jednostavno, bacaju velikom brzinom pod točkove.
    Gadi mi se više i novine da čitam. Država bi nas trebala štititi i obezbediti nam miran život. S obzirom da to nije slučaj, sad će nam još zabraniti i da se sami branimo!. kako da znate kakvo oružje ima lopov, ako vas probudu usred noići? Ovo su nebuloze da ako neko ide na vas nožem, treba i vi na njega nožem? Neko se sprda sa nama i zakonom.
    Ili možda sudije i ceo sistem, žele da razuvere i podstaknu buduće lopove kako bi mogli nesmetano i nekažnjeno. da nam obijaju kuće i vikendice?
    Ima tu neke logike.
  • Nagon za samodrzanje

    25.02.2018 19:43
    Sve i da je sama gdja Zora

    Neka se predatori drze dalje ne moze niko da bude lud u napadu koliko moze psihofiziocki napadnut covek u odbrani refleksno se boreći za preživljavanje .Dom u koji napadač udje jednom nije vise sigurno utičište za domaćina pa bi napadač treba da ga obešteti kako bi moga da nabavi drugi u kom bi bio psihički miran bez straha da će se isto ponoviti.Neka se napadač sam čuva niko ne garantuje da domaćin nije lud . Sme li domaćin da ima kratke živce?Domaćin ne sedi u kući sa namerom da ubije nekog : ne sme odgovara za ništa kao ni pas na lancu kom kokoška udje i kućicu.
    Zasto zajkonodavci i aminovači zakona očekuju od jedne strane da bude idealna skoro sam B, dok drugoj stalno trazi olakšavajuće okolnosti?
    Valjda zato što i sudije i advokati pa i država OD PRESTUPNIKA ŽIVE pa treba da im stvore sve uslove za prestupe. Da nije ovih ne bi bilo ni onih.
  • Johny O.

    25.02.2018 19:14
    zakon
    Treba da je kao u USA da ti niko ne može bez tvoje dozvole da uđe u posed,a ako uđe na silu onda da imaš sva prava da se braniš!!
  • suluda zemlja

    25.02.2018 18:47
    "...Ipak, zakon gleda kroz prste onima koji se u nuždi brane. "

    Ova receneica najbolje oslikava sav besmisao nasih zakona. Ne moze zakon da "gleda kroz prste". Onda znaci da nesto sa tim zakonom nije u redu i da mora da se menja.
  • Bro

    25.02.2018 18:44
    Znaci upadne bi kriminalac u kucu i krene na mene cekicem, a ja se dohvatim pistolja ali se zamislim pa kazem provalniku: "Izvini gari, idem samo do spajza po cekic...jel si za kafu mozda, imam i domaceg kulena u frizideru..."
  • BS

    25.02.2018 18:40
    @drmr U vecini zemalja Evrope su isti zakoni sto se tice samoodbrane. Imas slucajeve po celoj Evropi gde su ljudi lezali u zatvoru zbog ubistva jer su ubili provalnike, onda imas slucaj u Danskoj gde je devojka osudjena za napad na muskarca jer ju je neki crnac pokusao silovati a ona ga isprskala suzavcem. Isto kao i u Srbiji tako i u Evropi mozes da kosristis smrtonosnu silu jedino ako si procenio da ti je zivot ugrozen (al to ce sudija da posle proceni). Ni u Americi ne vaze isti zakoni u svim drzavama, pa tako 17 od 50 americkih drzava ima iste zakone kao Srbija, nije ni kod njih u svakoj drzavi na snazi Stand Your Ground zakon.
  • izdrzaobezfunkcije

    25.02.2018 18:33
    Drzava je na strani kriminalaca.
  • Ogorčen

    25.02.2018 18:26
    Pazi da nije
    Ako me napadnu, ne interesuju me ničija prava niti EU filozofije.
    Braniću se kako god stignem, svim sredstvima i snagom, najoštrije.
    A posle ćemo da filozofiramo.
    Ovde u ovoj zemlji vozač ne odgovara kad zvizne pešaka, a ne da odgovara neko ko se brani.
    Sve to evri i korupcija srede.
  • s vam se u sendvic

    25.02.2018 17:53
    Filozofija. Taj sto je resio da vam upadne u stan i opljacka ili ukrade ili siluje,sad ti njega treba da procenis da li ce nesto od toga da uradi pa tek onda "mozda smes da se branis". Najjace mi je ovo, on tebe cekicem a ti ne smes metkom ni slucajno, a sta ako ima sekiru i zalece se na mene a ja slucajno imam pistolj (registrovan placen porez ko za avion). Pa jel treba da i ja uzmem sekiru ili cekic pa da se sekiramo ko dva indijanca. Jak vam je zakon, kao i sendvic.
  • drmr

    25.02.2018 17:37
    imamo izbor
    dakle najbolja strategija je da se ubijete kada vas neko napadne, za svaki slučaj. A da ne biste čekali u neizvesnosti i poniženju nekog slučajnog napadača, najbolje je da se ubijete odmah. Ili da odete što dalje iz ove rupčage bezakonja, korupcije i kriminala. Naravno imate još jedan izbor, da se učlanite u partiju i onda možete sa fantomkom na glavi da rušite i ubijate i niko vam ništa neće moći.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna