Dok se Srbija svakim danom sve više muči šta će sa starim uvoznim polovnjacima, razvijeni deo sveta se priprema za vreme kada će više od polovine vozila biti na električni pogon, dok će oko 40 odsto ukupno pređene kilometraže biti udeo samovozećih automobila.
Sigurno nisam dovoljno pratio tekstove sa argumentima u prilog te tzv. zaštite zdravlja od zagađenja izazvanih izduvnim gasovima automobila koji rade na fosilna goriva pa nigde nisam našao:
- koliko je REALNO smanjenje emisije svih tih štetnih materija ako bi automobili radili na struju ili kao hibridi obzirom da se ta struja uglavnom proizvodi u TERMOELEKTRANAMA, takođe od fosilnih goriva (koje time takođe emituju znatna zagađenja; jer hidroelektrane čine mnogo manje izvore, nuklearke se gase, a energija dobijana od vetra je zapravo simbolična u celoj toj priči)?!
- da li bi naš elektroenergetski sistem mogao da podrži toliku potrebu/potrošnju struje obzirom da ume da padne i leti od prevelike upotrebe klima uređaja (pri čemu nam inače industrija radi smanjenim kapacitetom, koliko već radi)?!
- da li masa tih vozila (koja je uglavnom veća od tzv. tradicionalnih modela, a sve na uštrp udobnosti, što je takođe značajno) utiče na ukupnu potrošnju "energenta=struje"?!
- kako se vrednuje/ocenjuje gubitak vremena kod "zauzetosti" vozila punjenjem (npr. cela noć) u odnosu na tradicionalna vozila koja voziš čim platiš gorivo!? ... Imao bih ja tu još pitanja, šta ćete kada sam glupson!
P.S. Ako se dobro sećam EU je "uvela" letnje/zimsko pomeranje časovnika radi UŠTEDE ENERGIJE pa sada glasaju da se to ukine. Pa šta je sa tom uštedom!? Da li je to i sa autoindustrijom opet neka, malo poduža i skuplja EU odn. svetksa "sezonska" inicijativa!?
Lako je praviti planove sa 3.000€ platom. Toliko ti, toliko zena, 6 soma u kuci svaki mesec, pa lako cemo da biramo ekoloski svesno, pa i da je malo skuplje. A sta ce Srbin sa 300€ platom. Da kupi krsa ? kakav bre krs ? Pa taj auto je u odnosu na nasu platu kao kad bi Svaba kupio auto od 60.000€. Debeli luksuz. Drvlja i kamenje na njih, ali nisu nama uvoznici polovnih automobila krivi, niti ne znam ko. Ima u Srbiji u salonima da se kupi koji god hoces nov auto, i Porsche, i BMW, i Mercedes, a bogami i Bentley i Range Rover. Pa sto se ne kupuju ? Verovatno zato sto slabo ko ima da iscoluje 150.000€ za njega. Tako da zagadjivali ili ne, ljudi se pruzaju koliki im je pokrivac. Smesno je uopste sto novinar i pokusava sa svojom platom od 300€ da pravi paralelu izmedju Nemake i Norveske, i Srbije i Bosne. Tako da kada budemo imali Nemacku platu, imacemo sigurno i Nemacki evro 6 hibridni auto u svakoj kuci. A do tada, te fore "srbija groblje automobila", bolje preinacite "srbija groblje normalnih plata", i bez vredjanja molim.
U clanku je opisana realnost u Srbiji ( nekoj teritoriji, nikako drzavi, jer to odavno nismo). Ipak, novinar Koji je napisao clanak nije hteo da citaoce skroz ubije u pojam I da kaze da nismo daleko od najnerazvijenih drzava Afrike I Azije! A I ovu infrastrukturu sto imamo, to je uglavnom sagradjeno u staroj SFRJ! Mi smo jad, beda I cemer!
Mali polovni električni automobili u Nemačkoj kreću od 7.000 eur, a novi od 20.000. Nov električni Rav4 je 30.000, država malo da pomogne i svima dobro.
Jeste li vi svesni da kad bi u Novom Sadu 100 00 automobila se prikljuculo na punjenje da bi propao sistem jer nemoze elektro mreza to da izdrzi o cemu vi pricate uopste
Zivim izmedju EU i Srbije, negde na pola puta, ni sam ne znam gde sam. Blizu sam 40-ete, u Srbiji radio kao konj i nista, zivotario, ovde sam par godina unazad, skrasio se i dobio mogucnost da zivim.
Htedoh reci kupio dam nov auto naravno na kredit, koji u mojoj zemlji nikada ne bih dobio, hibrid pola benzin poa struja :-) cena mu je 35 hiljada, platio sam 25 jer mi drzava subvencionise 10 hiljada da ne zagadjujem.
Kod nas u dalekoj Srbiji se subvencionise samo politicka pripadnost i nista drugo.
Pozdravljam Vas
Pogledajte, na primer, na koliko stanovnika ide (proda se) jedan novi auto, godišnje u nekim samo delom boljlim državama. Pa to uporedite sa našim tržištem od 20 000+ prodatih automobila, u koje ulaze i 700 Škoda za policiju, mali gradski automobili za strane frime (oni sa nalepnicama Coca Cola, Uniqua, Tuborg itd) i verovatno mali dostavni automobili, koji su pola kombi pola automobil.
Tako je. Volim automobile i molio bih još tekstova o stanju tržišta u Srbiji, kao i kvalitetu usluga i o cenama.
Loša prodaja i vozni park u stanju raspadanja su posledica nedostatka novca za nešto bolje. Posledica su loših plata i stanja u društvu i privredi, a sve to je cena otimanja od strane grupa koje su ovde postavljene podrškom istoka i zapada. One se bore za svoje gazde, a kao nagradu imaju odrešene ruke da kradu i otimaju. Mogli bi da uzimaju manje, ali sa obzirom na njihovo vaspitanje, oni ne znaju da urade drugačije. Iz gomile primera je jasno da za raspadanje sistema nije kriv zli zapad, nego lokalni biznismeni. Otpad, zaposlene ljubavnice, drskost, neprofesionalnost i ostalo. Ceca krade novac... zaštićena. Sin od vlasnika Pinka uduzme život svojim BMW X6 džipom... ništa.
Oni su "ovdašnji", pa im je to maksimalan domet.
Takođe, izjava jednog od ruskih gazda, Lavrova, je ukazala da su spremni da naprave nered u Srbiji ukoliko mi ne budemo držali ruke na distanci od EU. To je dodatni faktor koji davi ljude u ovoj nesrećnoj državi.
Realno, mnogi od tih polovnih automobila su "hodajući leševi", zombiji, sklopljeni od više automobila i našminkani da rade kako treba.
prema svecu i tropar. Nasa realnost je sasvim hiljadito nesto od one koju imamo u medijima.Iako se konektujemo preko intereneta na razvijen svet mi smo jos duboko ispod nogu. I sve dublje.
Ma nema veze nama je dobar i otrovni čadjavi krš. Važna je mala potrošnja i visok obrtni momenat da se vlasnici mogu zaletati na semaforima. Ovaj narod nikada nije imao svest, dostojanstvo i samopoštovanje a kako stvari stoje neće nikada ni imati. Zato je prošao tačno kako je i zaslužio.
Prvo se stvara okruženje u kome svaki pojedinac može da dobije deo "kolaca" koji mu pripada, na osnovu svojih kvaliteta, u koje naravno ne spada pripadnost partiji.Nakon toga taj pojedinac oblikuje svoj mikrosvet- u koji spada: stambeno zbrinjavanje, automobil, eventualno zadovoljavanje kulturnih potreba itd.Onaj, koji je gladan i obespravljen, teško da može da razume "brigu" EU i naše oligarhije što mu auto dimi više nego što bi oni hteli.
Svi mi smo svesni da auto industrija ide unapred i da se forsira prelazak na hibride na el.pogon i smanjenje upotrebe dizelaša i benzinskih motora. Svi mi znamo i da noviji automobili imaju različite filtere i smanjuju zagađenje. Međutim, svi mi znamo i šta rade naši auto dileri, a posebno servisi koji te deru. Kupiš novi automobil, ali ti garancija vredi samo ako si u ovlašćenom servisu održavao, a tamo ti kroz servis uzmu još dosta para. Međutim, isto tako, polovnjaci koji se uvoze su takođe dobri i imaju filtere. Nije to više ono vreme kad se uvozio opel kadet i golf 3, već se sada uvoze sasvim pristojni polovni automobili. Onaj ko kupuje polovni automobil iz uvoza, to je za njega lično neki napredak u odnosu na ono što je već vozio, tako da mi u stvari time poboljšavamo stanje kod nas. Ovu priču potenciraju uvoznici novih automobila. Gospodo, vozim fiat bravo 1.9 od 150ks i dobro ga održavam Svaki put pri tehn.pregledu očitavaju emisiju izduvnih gasova i čude se kako je dobra. Vozim i ford mondeo koi je isto odličan. Samo ću reći da bih za to što sam kupio ova kola, ovde mogao da uzmem neki smešan mali autić, daleko manje komforan i ništa posebno više ekološki od ovih. Dakle, narod da ima para kupovao bi i bolja kola. Bolje je da imamo para da kupujemo kvalitetne polovnjake, koji se mogu naći daleko povoljnije iz uvoza.
Sve ovo u članku važi pod uslovom da će u narednim mesecima / godinama u vsetu biti mir, u kome će se srećni ljudi demokratski držati za ruke i razmišljati kako da povećaju svoja ljudksa prava.
Nastavak rečenice / misli mi ne bi bio odobren za objavljivanje.
Tako da primenjujem autocenzuru.
Na brdovitom Balkanu ništa novo.
Kod nas nema podsticaja ni za šta.
Još dugo ćemo mi biti rupa evrope, ostaviće nam ovu vlast dok se ne otarase svih krševa koji se vozaju u evropi jer kod njih više ne prolaze. Uz to će uvesti zabranu kretanja ovakvim vozilima kada im iz inostranstva (drugog sveta-Balkana) dođu, odnosno pokušaju da dođu...
Odlično zapaženja koliko smo, velikim delom zbog ratnog raspada bivše države, siromašni i prinuđeni da " krparimo". A takvo životarenje ima ozbiljne i dugoročne posledice.
Jbg, standard. Dok bih za novu daciju i mogao da izdvojim kredit, za teslu bih mogao malo teze.
Dok nam plate ne budu, u proseku, bar 1000 evra, tesko cemo mi na zelene grane.
A cak i kada nam budu u proseku 1000 evra plate, inflacija ce se pobrinuti za to da 1000 evra bude kao danasnjih 500.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Dva sveta
Živan Lazić
zivanlaz@gmail.com
Info
•06.03.2018.
•08:30 > 08:30
Komentari 24
glupson
- koliko je REALNO smanjenje emisije svih tih štetnih materija ako bi automobili radili na struju ili kao hibridi obzirom da se ta struja uglavnom proizvodi u TERMOELEKTRANAMA, takođe od fosilnih goriva (koje time takođe emituju znatna zagađenja; jer hidroelektrane čine mnogo manje izvore, nuklearke se gase, a energija dobijana od vetra je zapravo simbolična u celoj toj priči)?!
- da li bi naš elektroenergetski sistem mogao da podrži toliku potrebu/potrošnju struje obzirom da ume da padne i leti od prevelike upotrebe klima uređaja (pri čemu nam inače industrija radi smanjenim kapacitetom, koliko već radi)?!
- da li masa tih vozila (koja je uglavnom veća od tzv. tradicionalnih modela, a sve na uštrp udobnosti, što je takođe značajno) utiče na ukupnu potrošnju "energenta=struje"?!
- kako se vrednuje/ocenjuje gubitak vremena kod "zauzetosti" vozila punjenjem (npr. cela noć) u odnosu na tradicionalna vozila koja voziš čim platiš gorivo!? ... Imao bih ja tu još pitanja, šta ćete kada sam glupson!
P.S. Ako se dobro sećam EU je "uvela" letnje/zimsko pomeranje časovnika radi UŠTEDE ENERGIJE pa sada glasaju da se to ukine. Pa šta je sa tom uštedom!? Da li je to i sa autoindustrijom opet neka, malo poduža i skuplja EU odn. svetksa "sezonska" inicijativa!?
Zdravko
Naprdan
Tako je
Darinko
100% Таксиста
wnj
Vera
Tihi
Lazar
Htedoh reci kupio dam nov auto naravno na kredit, koji u mojoj zemlji nikada ne bih dobio, hibrid pola benzin poa struja :-) cena mu je 35 hiljada, platio sam 25 jer mi drzava subvencionise 10 hiljada da ne zagadjujem.
Kod nas u dalekoj Srbiji se subvencionise samo politicka pripadnost i nista drugo.
Pozdravljam Vas
Комша
Bedak
Tuga, jad i čemer
Loša prodaja i vozni park u stanju raspadanja su posledica nedostatka novca za nešto bolje. Posledica su loših plata i stanja u društvu i privredi, a sve to je cena otimanja od strane grupa koje su ovde postavljene podrškom istoka i zapada. One se bore za svoje gazde, a kao nagradu imaju odrešene ruke da kradu i otimaju. Mogli bi da uzimaju manje, ali sa obzirom na njihovo vaspitanje, oni ne znaju da urade drugačije. Iz gomile primera je jasno da za raspadanje sistema nije kriv zli zapad, nego lokalni biznismeni. Otpad, zaposlene ljubavnice, drskost, neprofesionalnost i ostalo. Ceca krade novac... zaštićena. Sin od vlasnika Pinka uduzme život svojim BMW X6 džipom... ništa.
Oni su "ovdašnji", pa im je to maksimalan domet.
Takođe, izjava jednog od ruskih gazda, Lavrova, je ukazala da su spremni da naprave nered u Srbiji ukoliko mi ne budemo držali ruke na distanci od EU. To je dodatni faktor koji davi ljude u ovoj nesrećnoj državi.
Realno, mnogi od tih polovnih automobila su "hodajući leševi", zombiji, sklopljeni od više automobila i našminkani da rade kako treba.
Sve u svemu... tužno.
Dizlo je zlo
ni za di si nisi
Teča
polusvet
Mile
Mi čekamo leteće automobile, a do tada u ceste nećemo ulagati!
Goran
Žile
Vizijonar banderaš
Nastavak rečenice / misli mi ne bi bio odobren za objavljivanje.
Tako da primenjujem autocenzuru.
Brdoviti Balkan
Kod nas nema podsticaja ni za šta.
Još dugo ćemo mi biti rupa evrope, ostaviće nam ovu vlast dok se ne otarase svih krševa koji se vozaju u evropi jer kod njih više ne prolaze. Uz to će uvesti zabranu kretanja ovakvim vozilima kada im iz inostranstva (drugog sveta-Balkana) dođu, odnosno pokušaju da dođu...
Anonimus
:/
Dok nam plate ne budu, u proseku, bar 1000 evra, tesko cemo mi na zelene grane.
A cak i kada nam budu u proseku 1000 evra plate, inflacija ce se pobrinuti za to da 1000 evra bude kao danasnjih 500.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H