Pilot major Robert Kaloci iz Kovina poginuo je, a njegov kolega major Aleksandar Matić je u teškom stanju ali nije životno ugrožen, u padu aviona Vojske Srbije u ataru između Kovačice i Idvora.
Još me uhvati tuga za onim ljudima iz helihoptera a sad sam pretužna jer smo uludo izgubili još jednog čoveka. Bahato na sve strane. Rasipamo živote najboljih među nama. Ko je podneo ostavku???
Taj direktor gsp je pošteno radio za razliku od nekih većnika koji su samo kupovali stanove i džipove? Jel tako V.S?! E moj Miloše , jel se tako vodi grad?!
@Slavko - Pogledaj malo tekstove na ovim linkovima:
(1) https://hr.wikipedia.org/wiki/Soko_J-22_Orao
(2) http://www.paluba.info/smf/index.php?topic=7698.0
(3) https://www.defender.hr/kolumne/novi-zivot-starog-orla/
(1) Izvorno je J-22 bio projektiran za 1 motor vece snage, za kojega je JU planirala pregovarati sa V Britanijom i SAD glede dobivanja licence. Pošto je Rumunjska bila clanica VU, Zapadne sile nisu dozvolile davanje tako vrijedne licence, stoga je projekt novog lovca morao biti redizajniran kako bi se u njemu mogli koristiti motori R-R Viper za koje je tada JU vec posjedovala licencu te se ugradivao u zrakoplove Soko G-2 Galeb. Zbog male snage motora, napravljenog po licenci tada vec zastarjelog motora Viper Mk 622-41R, J-22 Orao nije dorastao ulozi za blisku podršku vec je bio korišten kao izvidacki avion. Ti motori su bili razvijeni u ranim 50-tim godinama i bili su tehnološko nazadni: velika potrošnja goriva te niski potisak od 17,79 kN. Dobivanjem licence za motore s naknadnim izgaranjem Viper Mk 633-41 u ranim 80-tim godinama, omogucava se stvaranje nove inacice J-22(NS) nazvana Orao 2 s boljim osobinama.
(3) 80-ih godina JU vlasti uložile su veliki novac u osvajanje novih tehnoloških rješenja za potrebe Orla (i na temelju identicnih rješenja školsko-borbenog aviona Galeb G-4) – kupljeni su novi strojevi i alati za desetke tvornica. Nositelji posla bili su “Soko” kao finalista s JU strane, “Utva”, “Orao” iz Rajlovca (sada Bijeljina) radio je po licenci motore
Komičan si, magarčino. A vas što je puno, šačica bolida koji mašu s tri prsta, a da zapravo pozovu u vojsku ostalo bi pola šačice. Teletabisi bi bili ozbiljnija vojna snaga od vas paćenika.
"Pitam samo,
šta se to desilo da su se katapultirali i onda jedan pogine a drugi teško povređen ????"
Moguce je da se krov kabine nije dovoljno odvojio pa da su ga "stigli" tj. se katapultirali u njega, ili da se uopšte nije odvojio. Postoji mogucnost i da su rakete za katapultiranje vremenom oslabile, pa da ih je prilikom katapultiranja "stigao" i udario rep aviona. Naravno, tu je i mogucnost sa su se katapultirali pod malim uglom te da nisu postigli dovoljnu visinu i brzinu propadanja potrebnu da bi vazduh ispunio padobrane.
@ Carls Tejlor,
Добро је то да сте схватили и признајете да нисте еволутивно достигли те нивое. То је само зато што нисте много одмакли од свог претка. Потрудите се, ви то можете.
Samo jos jedan u nizu razloga za gasenje Vojske Srbije. Ustavom treba zabraniti oruzane formacije, zivote gube cak i u miru...sramota je, ne ide nam igranje s oruzjem, nismo evolutivno dostigli taj nivo ali i mnoge druge jos uvek.
Iskreno saucesci prodici poginulog pilota i brz oporavak povredenog.
Ponosni smo mi gradani Bajcetine na naseg Tomu. Znao je on kakve mi avione imamo, te ko ce bit ministar i na vreme zabrani lletove preko nase Bajcetine.
Kada se desi ovakva tragedija uvek se pitamo zašto ?
Iskreno saučešće porodici i iskrene želje za brzo ozdravljenje preživelog pilota.
Zašto ? To verovatno nećemo saznati.
Uz iskreno saučešće porodici poginulog i želje za brz oporavak povređenog, moram da pitam..ili možda više priliči konstatacija, nisam siguran...da li će i oni biti proglašeni pijanima kao i pilot helikoptera, a oni zaista odgovorni zbog kojih nam je svaki segment države u mulju, blatu i beznađu biti i dalje čisti kao suza?
"Da bi se ovaj dogadjaj komentarisao, treba da se znaju 2 bitne stvari:
... Proizvodnje mlaznih motora kod nas nema od raspada SFRJ a nece je ni biti."
Da bi se ovaj događaj komentariaao, treba da se zna da u SFRJ nikada nisu proizvođeni mlazni motori, već su kupovani sa zapada. Konkretno, u Galeb su ugrađivani motori Rolls-Royce.
Kad polete avioni srpske avijacije to predstavlja strah i trepet za sve susedne zemlje i za Srbiju. Opšti strah i neizvesnost. U tom je naša vojna prednost.
Jos jedna tragedija , jos jedna obezglavljena porodica .Sve ce opet , nazalost biti zaboravljeno ,a o ostavkama odgovornih da ne raspravljamo.
@Majka
Pridruzujem Vam se u izjavi iskrenog saucesca porodici poginulog pilota.No, ostavkama se ne nadajte , jer ostavka je moralni cin .
Kada je pao helikopter trazene su ostavke , ali se pojavio ON i izjavio:" Ne dam Gasica i Loncara , i jos mnogo takvih exponiranja u vezi sa stanovima u Bugarskoj , plagiranim doktoratima novogodisnjim jelkama ...
Ne nadajmo se , na zalost , ni izvinjenju.
Na nasu veliku zalost sto se ovakve stvari desavaju ali kada se uzme u obzir ko je na vlasti i ko je na celu vojske onda se ne treba puno cuditi. Godinama se nije ulagalo u vojnu opremu jer se kralo i uvek se kupovao otpad iz bivseg istocnog bloka.
Najiskrenije saucesce porodici nastradalog pilota.
Da bi se ovaj dogadjaj komentarisao, treba da se znaju 2 bitne stvari:
(1) avioni su proizvedeni pre dosta godina (prema Vikipediji 1984-1991);
(2) i njihovi motori su takodje stari.
Radni resursi i zmaja aviona i motora su odavno istekli tako da im nikakvi remonti ne mogu bitnije pomoci. Proizvodnje mlaznih motora kod nas nema od raspada SFRJ a nece je ni biti.
Iskreno saucesce porodici poginulog pilota.
Mogu kod nas padati helikopteri i avioni, niko za to nece preuzeti odgovornost ili podneti ostavku.Ne bih ovde navodio za sta sve u normalnom svetu odgovorni podnose ostavke.Kod nas cak i da se to desi, opet ce ga zameniti poput Vulina i njemu slicnih, umesto da se biraju strucni ,obrazovani i odgovorni ljudi.
U zemlji gde vlada prostakluk,neodgovornost,nepostovanje zakona od strane onih koji donose te zakone,gde se progoni svako drugacije misljenje ,gde rad Skupstine opstruiraju oni koji imaju vecinu,gde bivsi Predsednik, sa kupljenom diplomom, ne napusta drzavnu vilu a njegova supruga kupuje zvanje likovnog umetnika,gde Predsednik hvali i velica opskurne tabloide i medije,gde se od vozova prave pokretni manastiri,gde krivicni postupci zastarevaju ako su u interesu vlast....tesko je ocekivati ista normalno.
Muka mi je od ovih Bolesnika sto uvek cekaju neku nesrecu da bi oni krenuli sa pljuvanjem Umobolni Bolesnici lecite se uzmite terapiju a manite se kompijutera,odma da vas povedu u setnju leptirici pticice da gledate !
Nekada su vesnici proleca bili bosanci na mesalicama, sada na zalost padovi aviona Vojske Srbije. Zao mi pilota, jer su zrtve "dobrog" stanja u vojsci.
Smeniti ministra koji nije sluzio vojsku, i sve koji su imali dodir sa obukama ovih jadnih pilota. Tako se radi kada na obuci izgubis coveka! Ali mi nismo ozbiljna drzava.
Tuzno je cuti za ovalvu nesrecu,srce mi puca od tige ali mi mavire bes zbo javasluka.Casa je prelivena,sistem ne funkcionise dobro,slede smene i ostavke.Sem ako im baba nije ostavio cin i fotelju u nasledje.
Daleko bilo da nas ova flota letećih olupina brani u bilo kojoj situaciji. Kako stvari stoje, ne bi mogli protiv paraglajdera da se bore a kamoli protiv neke ozbiljnije pretnje. Sad samo čekam da braća Ruje brže bolje priskoče sa nekom povoljnom "donacijom" svojih rashodovanih krševa da nam porave brojno stanje....
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
VIDEO: Major Robert Kaloci poginuo, a major Aleksandar Matić teško povređen u padu aviona kod Kovačice
Autor: Blic, Novosti
Info
•11.04.2018.
•10:44 > 13:37
Komentari 36
Maja
Sever Srbije
Markoni
Mirko
(1) https://hr.wikipedia.org/wiki/Soko_J-22_Orao
(2) http://www.paluba.info/smf/index.php?topic=7698.0
(3) https://www.defender.hr/kolumne/novi-zivot-starog-orla/
(1) Izvorno je J-22 bio projektiran za 1 motor vece snage, za kojega je JU planirala pregovarati sa V Britanijom i SAD glede dobivanja licence. Pošto je Rumunjska bila clanica VU, Zapadne sile nisu dozvolile davanje tako vrijedne licence, stoga je projekt novog lovca morao biti redizajniran kako bi se u njemu mogli koristiti motori R-R Viper za koje je tada JU vec posjedovala licencu te se ugradivao u zrakoplove Soko G-2 Galeb. Zbog male snage motora, napravljenog po licenci tada vec zastarjelog motora Viper Mk 622-41R, J-22 Orao nije dorastao ulozi za blisku podršku vec je bio korišten kao izvidacki avion. Ti motori su bili razvijeni u ranim 50-tim godinama i bili su tehnološko nazadni: velika potrošnja goriva te niski potisak od 17,79 kN. Dobivanjem licence za motore s naknadnim izgaranjem Viper Mk 633-41 u ranim 80-tim godinama, omogucava se stvaranje nove inacice J-22(NS) nazvana Orao 2 s boljim osobinama.
(3) 80-ih godina JU vlasti uložile su veliki novac u osvajanje novih tehnoloških rješenja za potrebe Orla (i na temelju identicnih rješenja školsko-borbenog aviona Galeb G-4) – kupljeni su novi strojevi i alati za desetke tvornica. Nositelji posla bili su “Soko” kao finalista s JU strane, “Utva”, “Orao” iz Rajlovca (sada Bijeljina) radio je po licenci motore
Mastodont
Komičan si, magarčino. A vas što je puno, šačica bolida koji mašu s tri prsta, a da zapravo pozovu u vojsku ostalo bi pola šačice. Teletabisi bi bili ozbiljnija vojna snaga od vas paćenika.
mogućnosti
šta se to desilo da su se katapultirali i onda jedan pogine a drugi teško povređen ????"
Moguce je da se krov kabine nije dovoljno odvojio pa da su ga "stigli" tj. se katapultirali u njega, ili da se uopšte nije odvojio. Postoji mogucnost i da su rakete za katapultiranje vremenom oslabile, pa da ih je prilikom katapultiranja "stigao" i udario rep aviona. Naravno, tu je i mogucnost sa su se katapultirali pod malim uglom te da nisu postigli dovoljnu visinu i brzinu propadanja potrebnu da bi vazduh ispunio padobrane.
Sever Srbije
Mastodont
teror u
Kvisko
Мунгос
Добро је то да сте схватили и признајете да нисте еволутивно достигли те нивое. То је само зато што нисте много одмакли од свог претка. Потрудите се, ви то можете.
Carls Tejlor
Bajcetina
Ponosni smo mi gradani Bajcetine na naseg Tomu. Znao je on kakve mi avione imamo, te ko ce bit ministar i na vreme zabrani lletove preko nase Bajcetine.
majka
Iskreno saučešće porodici i iskrene želje za brzo ozdravljenje preživelog pilota.
Zašto ? To verovatno nećemo saznati.
Mick
Ironija
Slavko
... Proizvodnje mlaznih motora kod nas nema od raspada SFRJ a nece je ni biti."
Da bi se ovaj događaj komentariaao, treba da se zna da u SFRJ nikada nisu proizvođeni mlazni motori, već su kupovani sa zapada. Konkretno, u Galeb su ugrađivani motori Rolls-Royce.
Futog
Miško
leteći zmaj
Čuj, OD OSAMOSTALJENJA SRBIJE; nije se Srbija osamostalila, nego je ostavljena!
ex Pezos
@Majka
Pridruzujem Vam se u izjavi iskrenog saucesca porodici poginulog pilota.No, ostavkama se ne nadajte , jer ostavka je moralni cin .
Kada je pao helikopter trazene su ostavke , ali se pojavio ON i izjavio:" Ne dam Gasica i Loncara , i jos mnogo takvih exponiranja u vezi sa stanovima u Bugarskoj , plagiranim doktoratima novogodisnjim jelkama ...
Ne nadajmo se , na zalost , ni izvinjenju.
Leteci Cirkus Srbija
Najiskrenije saucesce porodici nastradalog pilota.
Flying
Mirko
(1) avioni su proizvedeni pre dosta godina (prema Vikipediji 1984-1991);
(2) i njihovi motori su takodje stari.
Radni resursi i zmaja aviona i motora su odavno istekli tako da im nikakvi remonti ne mogu bitnije pomoci. Proizvodnje mlaznih motora kod nas nema od raspada SFRJ a nece je ni biti.
podbarac
Mogu kod nas padati helikopteri i avioni, niko za to nece preuzeti odgovornost ili podneti ostavku.Ne bih ovde navodio za sta sve u normalnom svetu odgovorni podnose ostavke.Kod nas cak i da se to desi, opet ce ga zameniti poput Vulina i njemu slicnih, umesto da se biraju strucni ,obrazovani i odgovorni ljudi.
U zemlji gde vlada prostakluk,neodgovornost,nepostovanje zakona od strane onih koji donose te zakone,gde se progoni svako drugacije misljenje ,gde rad Skupstine opstruiraju oni koji imaju vecinu,gde bivsi Predsednik, sa kupljenom diplomom, ne napusta drzavnu vilu a njegova supruga kupuje zvanje likovnog umetnika,gde Predsednik hvali i velica opskurne tabloide i medije,gde se od vozova prave pokretni manastiri,gde krivicni postupci zastarevaju ako su u interesu vlast....tesko je ocekivati ista normalno.
Vojvosadjan
Joka
Stičem utisak da su mašine MNOGO važnije od ljudskih života u ovoj nedođiji.
Užas.
faa
Majka
Prle
lalica
10
Arko
Грађани
Тачка!
Korto
Vlada
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H