Samo jedan dan nakon što je Ministarstvo zdravlja predstavilo aplikaciju "Izabrani doktor", uz pomoć koje se zakazuju pregledi kod lekara u domu zdravlja, oglasio se Rodoljub Šabić, poverenik za informacije od javnog značaja i zaštitu podataka o ličnosti.
Iz debelog iskustva mogu mogu reći da su RFZO i ministarstvo učinili sve da zakazivanje pregleda bude što teže ili potpuno nemoguće. Kao i do sada pregledi se zakazuju uglavnom preko veze a ovakve nefunkcionalne aplikacije i slične gluposti služe samo za kradju podataka i ništa više. Nedostatak kvalifikovanih lekara, osoblja i medicinske opreme neće popraviti nikakva aplikacija niti promena sistema zakazivanja. I nije tačno da za to nema novca već se novac umesto za lečenje osiguranika gura u privatne džepove, trgovaca, gradjevinskih investitora, farmaceuta i svih ostalih koji im omogućavaju čerupanje fonda RFZO.
Prvo da neko nam garantuje iz države bezbednost podataka, a ne da je moj problem ako odu dalje podaci.
"Poverenik za informacije od javnog značaja i zaštitu podataka o ličnosti Rodoljub Šabić pokrenuo je postupak nadzora nad aplikacijom "Izabrani doktor", zbog sumnje na zloupotrebe.
Dilemu izaziva i činjenicа dа se u politici privаtnosti ove аplikаcije, u rubrici "Uslovi korišćenjа" nаvodi dа onа predstаvljа ugovor između korisnikа i preduzećа "IzаbrаniDoktor App d.o.o.", koje ne postoji u registru Agencije za privredne registre. "
http://rs.n1info.com/a392410/Vesti/Sabic-pokrenuo-nadzor-nad-aplikacijom-Izabrani-doktor.html
Ne radi, ja sam je instalirao i to je prošlo ok, ali kada sam ukucao moj lbo nisam mogao dalje, jer kaže da nije ispravan... 5 x sam išao broj po broj prekucavajući sa zdravstvene knjižice i nisam uspeo, a nije baš da nisam informatički obrazovan.
Aplikacija ove vrste je veoma korisna. Instalirao sam je i upotrebljiva je. Veoma lako pronadjete termin i zakazete pregled.
Ono sto je problem jeste sto vecina Domova zdravlja koristi Heliant aplikaciju koja termine zakazane preko ovog sistema ne prikazuje na istom mestu gde su termini zakazani preko Call centra tako da sestra za ovako zakazane pacijente mora da proverava da li su zakazani na sasvim drugom mestu u aplikaciji. Ovo nije ergonomski i otezava rad medicinskom osoblju i moze se desiti da zakazani termin daju nekom drugom jer u osnovnom meniju gde obicno rade ovih podataka nema.
Aplikacija je prevelika za tako jednostavan posao (fajl ima preko 20 MB) i trazi razne dozvole koje joj nisu potrebne. Pomislio sam da je u aplikaciju ugradjen i kod koji nas spijunira ali to bi vec bilo nezakonito :) ali ne i neocekivano jer postoji sumnja da je slican kod vec ugradjen u domace aplikacije.
Proces registracije je suvise jednostavan i veoma se lako mogu zloupotrebiti tudji podaci. Aplikacija ne prikazuju istoriju logovanja niti podatak da li je jos neko negde ulogovan sa istim LBO brojem.
Sada vecina gradjana ima el. licnu kartu i mogli su da naprave da se neka predregistracija pomocu sertifikara uradi u RFZO-u ili ako pacijent nema takvu licnu kartu u bilo kom Domu zdravlja ili filijali RFZO sto ne bi nista otezalo a obezbedilo bi privatnost i sacuvalo licne podatke gradjana.
Problem je sto zadatke izdaju nestrucni a isti takvi i odobravaju pa se dobije ovakva aplikacija.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Građani mahom razočarani novom zdravstvenom aplikacijom
Autor: Politika
Info
•01.06.2018.
•08:12 > 08:09
Komentari 7
Mr. X
crvenkapa
Johny O.
Građanin
"Poverenik za informacije od javnog značaja i zaštitu podataka o ličnosti Rodoljub Šabić pokrenuo je postupak nadzora nad aplikacijom "Izabrani doktor", zbog sumnje na zloupotrebe.
Dilemu izaziva i činjenicа dа se u politici privаtnosti ove аplikаcije, u rubrici "Uslovi korišćenjа" nаvodi dа onа predstаvljа ugovor između korisnikа i preduzećа "IzаbrаniDoktor App d.o.o.", koje ne postoji u registru Agencije za privredne registre. "
http://rs.n1info.com/a392410/Vesti/Sabic-pokrenuo-nadzor-nad-aplikacijom-Izabrani-doktor.html
wnj
Pera
Ono sto je problem jeste sto vecina Domova zdravlja koristi Heliant aplikaciju koja termine zakazane preko ovog sistema ne prikazuje na istom mestu gde su termini zakazani preko Call centra tako da sestra za ovako zakazane pacijente mora da proverava da li su zakazani na sasvim drugom mestu u aplikaciji. Ovo nije ergonomski i otezava rad medicinskom osoblju i moze se desiti da zakazani termin daju nekom drugom jer u osnovnom meniju gde obicno rade ovih podataka nema.
Aplikacija je prevelika za tako jednostavan posao (fajl ima preko 20 MB) i trazi razne dozvole koje joj nisu potrebne. Pomislio sam da je u aplikaciju ugradjen i kod koji nas spijunira ali to bi vec bilo nezakonito :) ali ne i neocekivano jer postoji sumnja da je slican kod vec ugradjen u domace aplikacije.
Proces registracije je suvise jednostavan i veoma se lako mogu zloupotrebiti tudji podaci. Aplikacija ne prikazuju istoriju logovanja niti podatak da li je jos neko negde ulogovan sa istim LBO brojem.
Sada vecina gradjana ima el. licnu kartu i mogli su da naprave da se neka predregistracija pomocu sertifikara uradi u RFZO-u ili ako pacijent nema takvu licnu kartu u bilo kom Domu zdravlja ili filijali RFZO sto ne bi nista otezalo a obezbedilo bi privatnost i sacuvalo licne podatke gradjana.
Problem je sto zadatke izdaju nestrucni a isti takvi i odobravaju pa se dobije ovakva aplikacija.
/
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H