Autor: Blic, Novosti

Info
01.08.2018.
09:18 > 11:09
Reagovanja na formiranje Saveta za srpski jezik čiji će posao biti da brine o poštovanju upotrebe ćiriličnog pisma ne jenjavaju, a stručnjaci smatraju da jake regulative i restriktivne mere nisu pravi način da se promoviše ovo pismo.
  • Pavle

    20.09.2021 17:38
    Koliko ja znam u srbiji se pise azbukom koju je izmislio vuk a cirilicom se pise u crkvenim knjigama i kod rusa i bugara
  • V

    05.08.2018 08:11
    @Бекана
    a šta je propisivanje milionskih kazni za pisanje latinice nego ukidanje 1 pisma koje je takođe karakteristika srpskog jezika i Srba?

    Niko ne ukida i namenski i planski ne ugrožava ćirilicu, ona je već privilegovana.

    Ovde se sistemski ukida latinica koja je pismo srpskog jezika, nalazi se u Pravopisu i uči na časovima srpskog jezika.

    Imate izvrnuto tumačenje realnosti. I prestanite našu situaciju porediti sa Kinezima, Rusima itd. Oni imaju 1 pismo, a Srbi imaju 2.
  • kazi ,,ladja,,

    04.08.2018 23:20
    Svaki korak sve dublje i dublje propadamo. Zasto imam osecaj da ce stadion koji je u najavi biti u svrhe kao sto je bilo u Cileu? Ah da, ovo je fasisticka drzava a sprema se korekcija drustva.
  • Novosađan

    03.08.2018 11:15
    Цоле

    Hahahaha, "Са неписмоним".. E, aj kad vec hoces nekog da ispravljas, makar se potrudi da i ti napises kako treba, nemoj se sramotiti ovako lose. Nije me nista sprecavalo ranije, a tek sad nece, sada imam ozbiljan razlog. Smejem ti se na cirilici, pazi sad, XAXAXAXAXAXA.
  • Бекана

    03.08.2018 10:05
    Народ
    Само народ који не цени себе, укида своје карактеристике. Србима смета ћирилица!? Шта мислите какве проблеме имају Јапанци и Кинези,па им не пада напамет да сами "укидају" себе. Ма треба да нас нема!
  • Vojvosadjan

    02.08.2018 21:33
    @Cole
    Uzgred ili kako bi mladi rekli btw.. Ne kaže se zadnji već poslednji, zadnji je točak na automobilu, funkcionalno "pismeni". Naleteo si na pogrešnog nepismeni. A sad šibaj!
  • Vojvosadjan

    02.08.2018 15:46
    @Cole
    Definitivno si potvrdio da si ober glupak sa zadatkom da ovde samo sriče tuđe mišljenje u nedostatku sopstvenog.
  • dule

    02.08.2018 14:49
    G
    01.08.2018 • 13:58
    @Kiril Bugarin - nekada su i moji dedovi pisali ćirilicom a kada su mađarijanski neonacisti s' početka četrdesetih krenuli da je zabranjuju u Vojvodini smučila im se latinica. Imaju li i oni, odnosno drugi pravo da latinicu "zaborave namerno" ili to pravo naravno zadržavate isključivo za sebe?



    Naravno da imaju slobodu da zaborave latinicu, tu slobodu im niko ne sme ukinuti. Ali da vam dam jedan savet (i vama i drugima): zaboraviti latinici je isto kao i zaboraviti ćirilicu - jednostavno glupavo. Nema nikakve koristi od toga što ste zaboravili nešto - pa korisno.
  • Penzos

    02.08.2018 13:57
    zakon
    Samo u ovoj truloj zemlji zakon (parlament) je jaci od ustava. Kao sto nam je prcednik skinuo penzije protivno ustavu a sve u "skladu sa zakonom koji je on doneo" tako i sada. U ustavu odavno pise da su sva drzavna, javna i ostala, da tako kazem preduzeca obavezna da komunikaciju sa drzavnim sluzbama obavljaju na cirilici i sta ce nam onda sve ovo. Zato sto treba skrenuti paznju kako se zemlja rasprodaje strancima, kako se gubi kosovo, kako se krade (mislim ovi na vlasti), i mnogo stosta drugog. Ziveo narod srbije a politicari nek se nose.
  • Цоле

    02.08.2018 11:44
    @Novosađan
    Шта те је до сада спречавало? Да си могао отишао би. Колики коментар без икаквог основа, обична празна пушка, танџара.
  • Цоле

    02.08.2018 11:39
    @Vojvosadjan
    Све си о себи објаснио у задњем пасусу и примеру твог пријатеља. Са неписмоним што информатички што функционално се не вреди расправљати о писму преко интернета. Туци у тај рачунар што год желиш, пиши, цртај, коментариши.....
  • Novosađan

    02.08.2018 10:14
    Nego, nema bre frke, odjavicu firmu iz Srbije i prijaviti je u nekoj drugoj drzavi koja zeli da mi omoguci da radim normalno i normalno komuniciram sa strancima klijentima. Pa cu njima da placam porez, a ne ovim gibanicarima koji ionako tu lovu spiskaju na svoja dupeta i kojesta. Ajde sad mrs. Ako Srbija nece da prilagodi zakone sopostvenoj ekonomiji, tj potrebi fizickih i pravnih lica, nego nekoj idiotskoj ideji da latinica nije srpska - nema sta da raspravljamo. Vozdra, cao, ne dam vam ni dinar slepci. Inat je srpski i na cirilici i na latinici debili.
  • Novosađan

    02.08.2018 10:08
    Mašnica

    Hahahaha, sta??? Pa Vuk Karadzic je PRVI koji je uveo latinicna slova! Ajde bolje cutite, samo jasno pokazujete da ste glupo sovinizirani i da ne znate ni istoriju naseg pisma.
  • Vojvosadjan

    02.08.2018 09:55
    @Cole
    Zbog čega si toliko pavglu? Porediš bezbednost saobraćaja sa izborom pisma? Ok razumeo sam, moja privatna firma nema ništa s tim, da sam državni činovnik, prdonja, lezilebović pa da sam u obavezi da u prepisci s istim takvima koristim ćirilicu mi je donekle i jasno. Nije mi jasno šta se postiže s tim forsiranjem?! Jel shvatate vi da za par decenija neće imati ko više da piše ćirilicom dok se vi bavite najtrivijalnijim stvarima?! Reci mi jedno. Kako objašnjavaš onda zbog čega nam se ukidaju kukice na tablicama ili pak nisu na ćirilici kad je to već državna politika? Sad će reći neko zbog usklađivanja sa Evropom, o čemu onda pričamo? A kad stranac ne razume tablu na busu onda ide ono standardno ko ga j... Kako objašnjavaš to da je moj prijatelj pre koji dan poslao poruku za parking sa ćiriličnim slovima i popasao kaznu jer sistem "ne čita" ćirilicu? Ko je ovde lud?!?!
  • Цоле

    02.08.2018 08:19
    Везивање појаса
    По свему написаном време је да се крене у писање казни. Овако су се бунили и за везивање појаса па сад сви уредно вежу. Крените у наплату казни и свака даља дискусија ће нестати као што је и за везивање појаса нестала било каква прича, сви се везују и возе и тачка.
  • Ивана

    02.08.2018 06:53
    janetserbia@gmail.com
    Коментари овде су најбољи доказ да ово треба уредити законом као што је предложено.
  • Komsha

    02.08.2018 00:14
    Cirilica?
    Ok. Je cirilica, ali ka koristim latinicu. Radim sa strancima, komuniciramo na engleskom jeziku, u skoli sam prvo ucio latinicu, mama i tata su me ucili da pisem latinicom par godina pre skole...
    Postujem cirilicu, ali je ne volim i ne zelim...
    Neka me kazne
  • kazi ,,ladja,,

    01.08.2018 22:14
    Fasisti, da li razmsljate koliko dugo maltretirate vojvodjane? Jednom ce biti dosta. Drugo, da li ramisljate koliko ima mesanih brakova u Vojvodini? Vi ocekujete da muz, zena, deca kazu da im je supruznik, jedan roditelj bolji od drugog (jedno pismo bolje od drugog)? Trece, pitajte kineza sta ae koje je pismo bolje. Cetvrto i najvaznije, nije bitno pismo nego sta je napisano i to da ga procita sto vise ljudi. Peto, pitajte izdavace stampare sta im je bitnije, da li da stampaju na latinici i prodaju svuda gde je ovo govorno podrucje ili cirilica pa da sisaju prste.
  • F

    01.08.2018 22:01
    @@Posmatrač
    Zaboravio si F. ili Ф, da me razumeju i ovi srpskiji srbi. A pod f) je najvaznije:
    f) nazadne snage su zamenile napredne, nekim cudnim, retrogradnim tokom i iza toga nema nista osim razaranja, to je taj kraj. Sasvim prigodno, jer F je u medjunarodnoj klasifikaciji bolesti sifra za sve psihijatrijske dijagnoze, a ova skupina ljudi koja sebe zove narod je obolela od one najgore izgleda.
  • Vojvosadjan

    01.08.2018 21:09
    @g
    Natpisi na busevima nikad nisu imali ćirilične table. Toliko o tome koliko poznaješ ovaj grad.
  • Maki maki

    01.08.2018 20:38
    ,, ,, ,,,
    U skoli se kadgod ucila cirilica a potom u trecem razredu i latinica. Posle jedan pismeni zadatak na cirilici a sledeci latinicom. I??? U cemu je problem? Zar nije bolje znati oba pisma i biti u prednosti nad onima koji se sluze samo jednim ili drugim? Pola stare Juge( Hrvatska, Slovenija,BiH )nisu znali pisati cirilicu i gde smo?
    Stop sovinizmu!
  • Vojvodinu

    01.08.2018 20:13
    Volim
    Pisem latinicom da ceo svet moze procitati. Cirilicu ne pisem od osnovne skole I nikad je necu ni pisati.
  • @Ljiljana

    01.08.2018 19:48
    hvala vam sto nas se gadite i mi se gadimo vas, rasistickih triglodita
  • Blinky Bill

    01.08.2018 19:19
    @V
    "To koliko pisama ima srpski jezik određuje Pravopis, a ne privremeni Ustav izglasan od strane nacionalista i koji nije prošao u Vojvodini."

    Samo da im ne dajemo ideje. I pravopis oni mogu zvanično da promene.
  • Fudbaler

    01.08.2018 18:41
    Ćirica
    Pismo moramo da čuvamo jer je to naše srpsko pismo jedinstveno na svetu. Mediji ponekad toliko iznose lažne informacije samo da bi urušili srpski indentitet.
  • V

    01.08.2018 18:02
    @Ljiljana
    vi i vaši istomišljenici ste u suštini srbomrsci i autošovinisti.

    Vi ne volite Srbe i srpski jezik takve kakvi su i želite suštinski da ih promenite, da od 2 pisma jedno ukinete iako su 2 pisma duboko ukorenjena.
    Srbe i srpski jezik ne karakteriše ćirilica, nego ćirilica + latinica, to je suština, to je karakter i to treba očuvati. Vi niste patriote, vi ste šovinisti, a oni koji štite napadnutu srpsku latinicu su (apsurdno ili ne) patriote.

    Srpski ima 2 pisma, latinica se uči u obaveznoj osnovnoj školi na časovima srpskog, a ne stranog jezika.

    To koliko pisama ima srpski jezik određuje Pravopis, a ne privremeni Ustav izglasan od strane nacionalista i koji nije prošao u Vojvodini.
  • Latin boy

    01.08.2018 17:44
    U inat pomahnitalim cirilicarima od danas totalno prelazim na latinicu .
  • gari

    01.08.2018 17:04
    @Ljiljana
    Nije stvar u tome da mi nešto mrzimo. Ja recimo pišem kako kad, nekad latinicu nekad ćirilicu. Generalno. Ali ono što se sada dešava nije da neko ugrožava ćirilicu, nego je latinica ugrožena, i smatram da to nije u redu.

    A ti menjaš tezu. Nikome mi ne govorimo da piše drugačije, nego hoćemo da se sačuva ono svojstveno našem narodu a to su dva pisma.

    Ne pišemo mi latinicom ni kao Hrvati, ni kao Mađari. Uzmi recimo slovo đ za primer. Ali i da pišemo kao Hrvati, mi jednostavno nemamo te neke komplekse zbog kojih bismo opravdali uklanjanje jednog od naša dva zvanična pisma.

    I ne inatimo se protiv svoga i svojega. Naša je i ćirilica i latinica.

    Ali da, kad je ovakva situacija, pisaću latinicu, i potpisivaću se latinicom.
  • Ljiljana

    01.08.2018 16:06
    суштина
    Колико мржње и мрзитеља на латиници овде прочитах.... човек да не верује колико су затровани мржњом и чврстим уверењима у испрацвност свога става и избора . Чист ИНАТ против свога и својега ...или не ...јасан став за оног другог и другачијег који нема намеру да случајно мисли и чини иоле слично као ове улизице.... Све сам усрани тзв европејац...и сбомрзац...гаде ми се...
  • Posmatrač

    01.08.2018 15:59
    Kao što je CD "smenio" LP, tako je i:
    a) USB došao umesto CD-a,
    b) kablovska TV umesto samo dva programa... (drama ponedeljkom uveče, a film samo četvrtkom),
    c) demokratija umesto diktature,
    d) latinica istiskuje ćirilicu,
    e) Internet nadvladao novine...
    Oni koji to ne mogu da prate, ometaju one koji mogu, nakaradnim ograničenjima, jer samo ta ograničenja nas čine "ravnopravnim".
  • Sedam

    01.08.2018 15:45
    Dokle god ja mogu da dobijem dokument na pismu koji želim, da korespondiram sa državnim organima na pismu koje želim i da se potpisujem na pismu koje želim, sve je u redu.

    A već sada prvo ne može, a drugo često i treće uglavnom ne može. I pre uvođenja ove grdobe od zakona.

    Inače, ja ovo vidim pre svega kao nametanje pravoslavnih normi i kao jasno distanciranje od zapadnog sveta. Zato ima i posebnu težinu. I još nešto: zabole druge za nas. Nikom to ne smeta i ne treba da smeta samo - nama. Nama, koji nećemo da živimo u pravoslavnoj džamahiriji.

    Konačno, po sadašnjem Ustavu te stvari Pokrajina Vojvodina samostalno reguliše na sopstvenoj teritoriji. Što je deo Ustava koji se ne brani i o čijem se kršenju Ustavni sud jednostavno ne izjašnjava. Jer cilj je nestanak Vojvodine.
  • Blinky Bill

    01.08.2018 15:31
    "Predloženi zakon definiše latinicu kao pomoćno pismo, te ako se nešto ispisuje na oba pisma, ćirilica mora da ima prednost."

    Jel ovo znači da ako nešto pišem samo latinicom, to je to OK? Onda neću pisati ni ć od ćirilice. :P
  • -

    01.08.2018 15:19
    Naravno da strucnjci smatraju i razmatraju da nije u redu. jer ovo obuhvata i profesionalna i strukovna udruženja, sto znaci da je jos nejasno koga to kosi, pa ce ovo sve izgleda ici na Stazbur.
  • @G

    01.08.2018 15:16
    postovani gospodine, prestanite bezocno da lazete kako su autobusi ranije isli na cirilici. Imate stare slike ovog unesrecenog grada pa se edukujte.
  • Bojan

    01.08.2018 14:54
    boki@aol.com
    Тачно.Као што је наметање хомосексуалне норме већинском српском народу. Та мањина има и премијера али та присила мањине никада неће донети очекиване резултате.
  • Nikola

    01.08.2018 14:54
    @@Nikola
    A šta Vas sprečava da koristite latinicu umesto engleskog alfabeta?

    Мене ништа не спречава да куцам на ћирилици. Samo sam hteo da pokažem da mi ne smeta nijedno pismo, što očigledno ovde mnogima smeta.

    А то повезивање ћирилице и великосрпства само показује Вашу ограниченост и затуцаност. Ne znam zašto je zabranjeno da neko koristi ćirilicu, a da se ne smatra zaostalim i neobrazovanim.
  • Futog

    01.08.2018 14:51
    Www
    Latinica je takodje Srpsko pismo !!! Ovo su samo jeftini poeni!
  • luda

    01.08.2018 14:26
    Kad se već mora
    Naterajte građane Srbije da čitaju knjige, bez obzira na PISMO I JEZIK na kojem su napisane
  • mislilac

    01.08.2018 14:24
    zanimljivost
    Čitajući komentare na prethodnu vest o upotrebi ćirilice kao i ovu vest o pojedinim reakcijama, zanimljivo je da najglasniji pobornici korišćenja ćirilice (neki od njih bi i da se vratimo u neka davna, neslobodna doba kada se fizička sila koristila da bi se nešto nametnulo, ne shvatajući pritom da sama potreba da se koristi takva sila je već dovoljan pokazatelj da je stvar koja želi da se nametne neželjena) ili ne koriste sami ćirilicu ili uporno koriste anglicizme i druge pozajmljenice umesto srpskih reči. Ne znam da li je to pokušaj da zvuče obrazovanije i ubedljivije ili nedovoljno poznavanje srpskog jezika (kako ironično!) ili nešto treće.
  • Ljiljana

    01.08.2018 14:15
    суштина
    Срамно је овако коментарисати питање употрбе ћириличног писма. Одавно је унет раздор и нескривено гађење на српска национална обележја, па тако и на ћирилично писмо. И свака одбрана и покушај да се брани оно што треба да буде неупитно је већ самим тим пропала ствар. Срамота... и сви ти тзв стручњаци који се ките белосветским уверењима више расе су у најмању руку одвратни и лицемерно дволични.... Да ћирилицу треба увести у школе, институције, службене употребе без изузетка ( осим за мањинске заједнице ) и са индигнацијом одбацити ту покварену флоскулу о двојности употеребе писма јер је то сигуран ( а види се да јесте ) пут у истеривање свог писма из употребе. И престати са снисходљивим правдањем...
  • G

    01.08.2018 14:04
    @koska je bačena! - jedini bezumnici koji horski podvriskuju i šire mržnju otrovanih, frustiranih, vojvođanskih nacionalista su upravo "latinizatori" koji se svaki put okupe i horski laju na svaku inicijativu očuvanja ćiriličkog pisma. Kada su početkom dvehiljaditih table na novosadskim autobusima promenjene sa ćirilice na latinicu, niko se nije čuo, nijedna jedina reč nije izgovorena usled čega se tačno ni ne zna kada je to urađeno. Tek kada su te iste table promenjene natrag sa latinice na ćirilicu pojavile su se horde neofašističkog zla da smišljaju nove pežorativne fraze, etiketiraju građane i sakrivaju se iza neke lažne "ravnopravnosti" koja im nikako nije smetala dok je "ravnopravnost" bila po njihovoj volji.
  • G

    01.08.2018 13:58
    @Kiril Bugarin - nekada su i moji dedovi pisali ćirilicom a kada su mađarijanski neonacisti s' početka četrdesetih krenuli da je zabranjuju u Vojvodini smučila im se latinica. Imaju li i oni, odnosno drugi pravo da latinicu "zaborave namerno" ili to pravo naravno zadržavate isključivo za sebe?
  • G

    01.08.2018 13:55
    @@Nikola - gledam i ne verujem. Koje izdajničke, kvislinške, antineofašističke, natprirodne sile tebe sprečavaju da svoju tastaturu držiš na latinici koja poseduje slova š, ć, đ, č, ž, i svoj velikofašistički, latinički komentar i otkucaš na toj latinici koju toliko ceniš? Ostavićemo potpuno po strani pravilo da se formular ispunjava istim pismom kojim je postavljen kao i nepoznavanje znakova interpunkcije.
  • pa sad...

    01.08.2018 13:47
    Zavisi, sta su ocekivani rezultati? Ne mislim na ono sto se kaze da jesu, te nece doneti. Sta je sustina, ono sto stoji ispod ovakvih sumanutih ideja, te rezultate ce ostvariti. Te rezultate vec godinama neometano ostvaruju.
  • LOL

    01.08.2018 13:45
    Za Gligorija
    Što se tiče opozicije u pravu si a što se tiče dešavanja u državi unazad x godina i vladajće stranke imam osećaj da ne živiš u Srbiji niti si ikad bio ili prosto živiš u nekom delirijumu. Šta misliš zašto narod SNS zove nazadnom strankom i zašto ih pljuju gde god stignu? Šta misliš zašto AV ima nadimak pinokio? Ništa nisu uradili od kad su se na silu domogli fotelja sem što pune svoje džepove. Ne kažem da oni predhodni to nisu radili ali ovi smoriše više sa foliranjem , laganjem i mazanjem naroda koji ih je provalio od prvog dana. Izeš vlast koja toliko ne radi ništa da mora da se snima i slavi otvaranje javnih vc-a, ograda, septičkih itd. , koliko je to jadno i bedno. Sve nam je u rasulu i sudstvo i zdravstvo i školstvo a nama bacaju glupave teme i placene sendvicare pod noge da se prepucavamo o ovako trivijalnim stvarima da se nebi bavili danas bitnijim stvarima.
  • @Nikola

    01.08.2018 13:45
    Gledam i ne verujem. Koje izdajnicke kvislinske antipatrijotske natprirodne sile tebe sprecavaju da svoju tastaturu drzis na cirilici, i svoj velikosrbski cirilicki komentar i otkucas na toj cirilici koju toliko cenis?
  • Tanko

    01.08.2018 13:43
    U pravu su. To je očigledno po tome što ni prisilno ukidanje ćirilice nije prošlo.
  • Vojvosadjan

    01.08.2018 13:37
    @Gligorije
    Sitna dušo, moralna olupino. Guzicu si uvalio zarad kratkog parazitiranja koje neće biti doveka. Da ti je obraz kao đon, i da srama nemaš to je svima jasno ali se bar stidi svojih naslednika kojima ostavljaš prah i pepeo svojim "delanjem". I da, pričaš o bičevima i mačevima. Ne zaboravi staru, ko se mača lati..
  • qway

    01.08.2018 13:27
    @Глигорије
    prekinite da manipulišite građanima dosta više vaših laži svi vidimo realnost a ona je upravo suprotno od onoga što ste Vi napisali
  • ex chapman

    01.08.2018 13:20
    Bečki sporazum
    pa i latinica je srpsko pismo, konji jedni nepismeni! tako ste se isto odrekli i Srba koji nisu bili pravoslavci, pa vam je posle đavo bio kriv kad su se pohrvatili, pomađarili, ponemčili. da ne govorim o onima koji su se "poturčili" a sa Turcima nikakve veze nemaju osim islamske vere: nit govore turski, nit im je kultura turska (već naprotiv tipično "balkanska" kao i kod pravoslavne i katoličke "braće")! samo vi tako odbacujte autentičnu srpsku tradiciju, samo zato što ste neobrazovani, pa će prekosutra od srpske kulture ostati jedino Ceca (kol'ko čujem već sad je počela da ulazi u udžbenike, usled nedostatka drugih "pravih" Srba)!
    PS. a što se "prisilnih mera" tiče - apsolutno podržava, jer za stoku i nije drugo nego batina
  • Глигорије

    01.08.2018 12:41
    Браво за државу
    Пример Сингапура, говори управо супротно од ових квазистручњака, који критикују (хејтеришу) сваку одлуку владе Републике Србије, добро узде, улар и бич и све функционише, као по лоју, а то после постане и традиција, тј. функционише само по себи, по већ (од власти) добро зацртаним правилима.

    Причали су да се инфлација неће обуздати, а ми сада имамо дефлацију, пензије се од јесени враћају на старо (читајте: повећавају), војска се наоружава модерним и респектабилним оружјем, гради се по целој држави, а ничу фабрике више него у целом нашем окружењу заједно, док онај Београд на води расте ли расте.
    Наша опозиција се заглавила у виртуелним деведесетим и никако да из тога исплива.
    Мисле да аутошовинизам и хејтерисање има прођу код већине народа, па ето нема, али немају они снаге да се реформишу за 21. век.
    Испада да сада имамо напредњаке (власт) и назадњаке (опозицију).
    То је жалосно за опозицију, јер не нуди ништа прогресивно овом народу, сем кукњаву и своју екстремну неспособност.
    Успут пола те опозиције је опљачкало грађане Републике Србије, отпуштало оних 400.000 запослених, и сл.
    Туга...
  • Петровград

    01.08.2018 12:40
    Зев, зев.
  • Peter

    01.08.2018 12:40
    Licno nisam za forsiranje i prisilne metode, ali ova izjava iz naslova bas i nije tacna sto mozemo da vidimo po prisilnim merama u saobracaju (sve ostrijim novcanim kaznjavanjem). Sad npr. jako malo ljudi se ne vezuje u kolima.
  • Nikola

    01.08.2018 12:38
    Malo čitanja i funkcionalne pismenosti ne bi bilo na odmet. Neće niko terati građane i privatna preduzeća da koristi ćirilicu, već samo organe vlasti, javne ustanove i javna preduzeća, koji i sad koriste ćirilicu. Dakle, ništa epohalno.

    Ne brinite, 021 ostaje na latinici. Mada mi je nejasno da u 21. veku mnogi sajtovi nemaju mogućnost izbora pisma pa neka bira šta ko voli. Toliko o ravnopravnosti pisama.
  • LOL

    01.08.2018 12:35
    Samo примитивни и нешколовани gutači jeftinih sendviča mogu da tvrde da je jedino српско pismo ћирилица.Треба да вас је срамота što razvrstavate ljude i njihov nacionalni identitet i integritet po pismu koje koriste. Kо сте ви и ко вам је дао право да браните србима и свим осталим држављанима који преферирају латиницу да је користе? Ја ћу писати писмом које ми у датом моменту одговара а уколико ми неко присилно намеће свој избор и мишљење бићу приморан да се из бунта определим за оно друго.
  • Kiril Bugarin

    01.08.2018 12:20
    Nekada sam pisao cirilicom a kada su srbijanski klero-fasisti s'kraja osamdesetih krenuli da je namecu u Vojvodini, smucila mi se. Zaboravio sam je namerno i tako ce ostati.
  • Pupi

    01.08.2018 12:07
    Zar ste toliko retardirani ili mislite da smo mi retardirani da mislimo da ce forsiranje cirilice pomoci srpskoj manjini u hrvatskoj? Dok vi bubnjate u cirilicu i virtuelne kosovske trube (secam se dobro da su vama isti pokrenuli rat) oni preko panje Tompsona i sl. More je**te se svi vi poremeceni idioti treba vas zanavek zatvoriti gde vam je mesto - u najmracnijem mestu ljudskih otvora. Zelim vam sve najgore.

    Uzgred pisem i postujem cirilicu ali bolide ne trpim posebno ako tako otvoreno vredjaju svaku inteligenciju.
  • Siniša

    01.08.2018 11:57
    hebala vas ćirilica, pre nje smo pisali glagoljicom i ko je odlučio da latinica nije srpska, teški idiotizam , nek piše ko kako hoće!!! sloboda govora!!! zatucanost, oće li vam ćirilica doneti veći standard .....
  • Zvanicno pismo i jez

    01.08.2018 11:51
    za neću u zatvor
    za ne znam u ludnicu
    za ne mogu u bolnicu
  • koska je bačena!

    01.08.2018 11:46
    Umesto da se ovim problemom bavi struka, njime se bave politikanti uz horsko podvriskivanje bezumnih botova i mržnjom otrovanjih frustriranih nacionalista. Umesto da ovo bude lingvističko pitanje ono je pretvoreno u dnevnopolitičko pitanje. To sve jasno govori koliko ćirilizatorima zapravo i nije stalo do ćirilice. Ona je samo sredstvo u rukama polupismenih.
  • Петровград

    01.08.2018 11:43
    Јел 'стручњаци' реагују и на форсирање латинице у Хрватској? Не, тамо је дозвољено и пожељно разбијање ћириличних табли. Срби су превише млаки и широкогруди, не знају шта ће од своје наивности. Некада братство јединство, данас лепота и богатство.
  • Povremeni posetilac

    01.08.2018 11:39
    Zamislite se malo
    Baš ste našli koga da pitate o ćirilici, Ranka Bugarskog. Taj je poznati anti proti svega što je srpsko i Srbija.
    A imali ste stotine profesora i stručnjaka na Filozofskom fakultetu u Beogradu, Nišu, Novom Sadu, Kragujevcu, i još more drugih inteketualaca. Zamislite se malo.
  • Stareboy

    01.08.2018 11:30
    Kraljevina Srbija
    Ovde nikakva prisila ne postoji, ovo je vecinska volja srpskog naroda i srpskih gradjana. Ovo je odavno trebalo uciniti ali nikad nije kasno. Drago mi je sto je doslo konacno na dnevni red.
  • Mašnica

    01.08.2018 11:29
    Ćirilica
    Sramno je da u zemlji Vuka Karadžića dominira latinica u nazivima objekata.
  • Kazi mi gde smo

    01.08.2018 11:26
    cenzore
    Nikakve razlike ne vidim izmedju ovih "stručnjaka" i " vukovarskih bojovnika". I jednima i drugima smeta ćirilica, samo su im možda metodi borbe i alati različiti. Jedni perom, drugi čekićom po tabli sa ćiriličnim natpisom...a zajedničko im je - netrpeljivost, mržnja prema ćirilici, Srbima, srpstvu. Al džaba, država konačno odlučila da štiti jedan od stubova svog nacionalnog identiteta, možete samo da plačete. Privatno, neka piše kako ko hoće ali u javnoj upotrebi, u medijima, državnoj upravi, natpisi na javnim ustanovama, ulice....ima da budu ćirične....ende !!!

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna