Hvala na odgovoru. Slazem se sa Vama da u situaciji koju ste opisali vozila koja voze pravo u spoljasnjoj traci sprecavaju skretanje desno iz Vojvode Stepe. Ali primetite da je glavni uzrok zastoja upravo guzva koju sam spomenuo u prethodnom komentaru, a ne koriscenje spoljasnje trake. Da obrazlozim: ako bi automobili koji dolaze iz pravca Rumenke vozili pravo u Bulevar Evrope iskljucivo levom trakom, vi biste mogli da skrenete desno iz Vojvode Stepe u Bulevar Evrope bez ikakvog zastoja, ali bi vam prolazak pravo u Kornelija Stakovica bio onemogucen dokle god se guzva ne rascisti. Ako bi se spoljasnja traka koristila za voznju pravo, ta guzva bi se rascistila brze. Dakle, oni sto skrecu desno iz Vojvode Stepe bi cekali malo duze, ali bi oni sto nastavljaju pravo cekali malo krace. Poenta je da se ubrza ukupan protok saobracaja.
Dekins
25.08.2018 • 20:54
@komsa
"Видим да има побољшања у граду, али и даље има оних који не капирају да овај у десној траци има предност у односу на овог у левој, да кад хоћеш на трећи излаз или полукружно тј четврти излаз да идеш у унутрашњу траку"
Vidim da ti imas dilemu, i ne znas.spoljna (desna)samo na prvu bi trebao (morao)da izadje a ovaj u levoj (unutrasnjoj)ima prednost u odnosu na (spoljnu) desnu i taj u spoljnjoj bi trebao biti kaznjen i da propusti da se ovaj iz leve iskljuci na drugom,trecem,cetvrtom izlazu.
----
Надам се да ниси возач. НИКАД овај лево у кружном нема предност у односу на овог у десној траци. УВЕК мора да пропусти овог у десној који задржава правац па тек онда да се искључи из кружног. И није тачно да се десна трака користи само за први излаз, већ за први и други. За остале је ту унутрашња. То је иначе неписано правило јер ни инструктори вожње (питао другара) немају нигде написано да је то правило по закону већ само добро тумачење вожње у кружном.
Mislim da niste u pravu da bi spoljni izlaz samo desno usporio protok na Subotickom bulevaru/Kornelija Stankovica.
Tamo sam svaki dan i najvecu zbrku i zagusenje prave bas oni koji iz Rumenke idu pravo i koriste spoljnu traku tako da blokiraju oba ulaza prema Pilotu.
Jeste, kolona u levom ulazu za pravo i levo bi bila malo veca, ali bi protok bio normalan bez mnogo cimanja i zastajkivanja posto ne bi smetali oni koji spoljnim prestenom idu pravo.
Resenje bi bilo poseban izlaz za desno na sva cetiri izlaza a ne samo iz pravca Dunava, to stoji.
Ako se desna traka koristi samo za voznju do prvog izlaza, onda nema opasnosti od kolizije. Tu ste potpuno u pravu, nema sumnje.
Ali na nekim kruznim tokovima je saobracajna guzva prevelika da bi se taj princip mogao usvojiti kao pravilo. Setite se kruznog toka na raskrsnici Bulevara Evrope i Vojvode Stepe/Kornelija Stankovica. Zamislite situaciju u kojoj bi u spicu saobracajne guzve sva vozila koja idu "pravo" koristila samo unutrasnju traku. Pa to bi napravilo totalni haos!
Osim toga, na tom kruznom toku je skretanje desno iz Bulevara Evrope u Kornelija Stankovica fizicki odvojeno razdelnim ostrvom. Po vasem predlogu, to bi spoljasnju traku na tom delu ucinilo suvisnom. (Slicna situacija je na kruznom toku na raskrsnici Bulevara Evrope sa Bulevarom cara Lazara i Patrijarha Pavla.)
Cak i sa ovom "manom", sansa za koliziju na kruznom toku je drasticno smanjena u odnosu na obicnu raskrsnicu, a frontalni i bocni sudari pod ostrim uglom su eliminisani. Samo treba pratiti signalizaciju i ne treba izmisljati nova pravila tamo gde ona eksplicitno ne vaze.
Medjutim, vasa ideja nije beskorisna. Stavise, na njoj se zasniva princip rada tzv. turbo kruznog toka, kakav ce biti izgradjen na raskrsnici Cara Lazara sa Fruskogorskom.
Nedavno sam bio u Poljskoj i tamo je lepo obelezena skroz desna traka za skretanje u desno. Trebalo bi obeleziti i ovde kruzne tokove jer je ocigledno da se nasi vozaci ne snalaze u njima. i Pesacki prelazi moraju biti dalje od ulaska u kruzni tok.
Katastrofa kakva drzava takvi tupaci i mu!?
Pa ovaj ovde kaze ne sme se izaci iz unutasnjeg toka a pri tome ne kaze da parkticno svi kruzni tokovi u NS imaju dve izlazne trake kao i 2 ulazne?!
A naravno da se smigavac daje, ali konju nasem ne mozes objansiti da sponjom trakom NE SME da kruzi, takoreci ako zeli da ide 240-360 stepeni mora se prestrojit u unutrasnju traku! ili barem dati levi smigavac da onaj unutra zna da konj koji kruzi nije usao pravilno i da svima sece put jer spoljna traka je za izlazak a ne kruzenje!
I da kretanje u NS istima je veoma jednostvano ako idete pravo udjite u koju traju zelite ako idete 240-360 stepeni ne secite ljudima put jer ste ograniceni! vec udjite u unutrasnju traku!
dok god se forsirala logika da je spoljni prsten tj. desna prilazna traka za prvi ili DRUGI izlaz a ne samo za prvi, dolazice do kolizije. ako se desna traka koristi samo onda kad se izlazi odmah na sledecem izlazu, nema sanse fizicke da dodje do sudara. cim ti iz spoljasnje trake ides na drugi izlaz i seces nekog ko zeli da iz unutrasnje izadnje na prvom, nastaje kolizija. lepo rece prvi komentator a ja se slazem sa njim
"... To važi i za napuštanje kružnog toka, odnosno nije dozvoljeno izlaziti iz kružnog toka direktno iz unutrašnjeg prstena." Onaj ko stoji iza ove recenice nema blage veze o pravilima saobracaja u kruznom toku. Nadam se da ovo nisu reci gospodina Okanovica. Sa druge strane, i to ne bi trebao biti veliko iznenadjenje, pa i nas ZIG je delio takva uputstva za kruzni tok da ko ih postuje ima veliku sansu da izazove udes. Ocigledno je ta uputstva crtao neko nepismen, jer da je pismen, pa i ako se ne razume u tematiku, barem bi procitao kako je to u ostatku sveta reseno, a reseno je tako da ako se pravila postuju,nema sanse da dodje do kontakta, ni zastoja u samom kruznom toku.
"Видим да има побољшања у граду, али и даље има оних који не капирају да овај у десној траци има предност у односу на овог у левој, да кад хоћеш на трећи излаз или полукружно тј четврти излаз да идеш у унутрашњу траку"
Vidim da ti imas dilemu, i ne znas.spoljna (desna)samo na prvu bi trebao (morao)da izadje a ovaj u levoj (unutrasnjoj)ima prednost u odnosu na (spoljnu) desnu i taj u spoljnjoj bi trebao biti kaznjen i da propusti da se ovaj iz leve iskljuci na drugom,trecem,cetvrtom izlazu.
Ima i jedna "srećna" okolnost u nepoštovanju logike kružnog toka: nevešti i bojažljivi voze uglavnom umereno sporo spoljašnjom trakom koja je ionako veće dužine, pa je u tim okolnostima ovima iz unutrašnje trake veoma lako da izađu iz kružnog toka... neznatnim povećanjem brzine... čak i uz umerenu veštinu.
Student je u pravu, osim sto iz unutrasnje trake moze i da se ide pravo (uz levo i polukruzno koje je nabrojao). Iz spoljne samo desno i pravo, ali bilo bi najbolje kad bi bilo samo desno. Najveci problem je sto u NS mnogo ljudi koristi samo spoljnu traku i kruzi koliko hoce. Time se stvara zagusenje posto svi cekaju da udju u tu traku a i pravi se problem onima koji su u unutrasnjoj traci posto ne mogu nikako da izadju iz kruznog toka. Dakle, dok ljudi ne nauce koristiti mozda ne bi trebalo ni praviti kruzne tokove u NS a cini se da ce ih biti sve vise. Kad ima 3 i vise traka, i milion izlaza onda pojma nemam koja su pravila, kao Slavija u BG.
@100% Таксиста
Jedva čekam dan kada će vas izbaciti iz "igre" servis tipa Ubera, CAR:GO ili sl pa više nećete biti prevrtljivi i bahati dinosaurusi na putu koji ni propise ne poznaju.
A ustvari ne. Tok se ubrzava i klizi nesmetano iskljucivo kad se desna koristi samo za prvo skretanje desno. Iskljucivo tad je sve jasno i sve ide kao podmazano, kao sto su vec mnogi konstatovali. Trebalo bi to stvarno regulisati saobracajnim znakovima upozorenje na ulazu, dok narod ne nauci. Prepreka na putu sto je neko napisao bi takodje naucila neznalice. Druga stvar, ako je kruzni tok raskrsnica kao i svaka druga, onda u raskrsnici nema prestrojavanja, i onaj zdesna sto se ubacio u desnu traku kojom ide pravo kako ne treba, nebezbedno sece put nekom ko je vec u raskrsnici, to je prekrsaj. Trece - mnogi ljudi znaju da desnom smeju samo na prvom da se iskljuce, ali su nesigurni i losi vozaci koji generalno uvek uzimaju desnu traku racunajuci da je ta spora i za neznalice, u stanju su ceo krug da obidju desnom zbog svoje nesigurnosti i to bi trebalo da je kaznjivo. Njima preporucujem dodatne casove voznje ili prelazak na gsp.
Upravo obrnuto. Od kad ste vi polagali i slušali ispit, pravila su MENJANA, a vi ste, naročito kao "profesionalni" (?) vozač bili dužni da to ispratite.
Kako misliš da ga smeniš, kada je "Agencija za bezbednost saobraćaja" njegova privatna firma, samo što naziv iste asocira na neku državnu ustanovu (slučajno!)....
Kad god se spomene kružni tok u razgovoru pa potom u raspravi (i među ovim komentarima) onda se jasno pokaže zašto imamo na vlasti uvek ovakve kakve imamo jer je 99% ljudi jednostavno nesposobno da shvati i osnovne stvari a pogotovo da kružni tok NIJE POSEBNO definisan Zakonom o bezbednosti u sabraćaju te počnu da IZMIŠLJAJU SVOJA "pravila kružnog toka" odnosno ponašanja u istom, a potrebno je samo primeniti opšta pravila ponašanja u saobraćaju.
@100% Таксиста
Gdin Okanović jeste u pravu, a tebe bih molio da proučiš ZoBS ili da odmah prestaneš da voziš automobil jer ugrožavaš i mene a i sve ostale učesnike u saobraćaju svojim neznanjem.
Пола возача не би прошло данашње тестове који су на рачунару и директ су побезани на сервер МУП-а. Нема више преко везе тек тако лако као некада. По граду често срећем возаче који возе у једносмерној контра, који раде полукружно баш код знака где је то забрањено, а за паркирање са сва четири у десној траци може есеј да се пише. Нико да их казни. Хаџи Рувимова је константно неупотребљива у две десне траке. Кружни је тек посебна прича. Видим да има побољшања у граду, али и даље има оних који не капирају да овај у десној траци има предност у односу на овог у левој, да кад хоћеш на трећи излаз или полукружно тј четврти излаз да идеш у унутрашњу траку. Доста њих се боји те унутрашње као ђаво крста па се често створи колона у десној спољној траци на самом улазу у кружни, а у левој нема никога...
Ljudi desna traka se koristi kada izlazite na prvi, ali i na drugi izlaz. Kada bi se koristila samo za prvi, onda teoretski ne bi moglo doći do nezgode, ali koristi se za prva dva da bi prohodnost kružnog toka bila veća. Drugo iz leve je poželjno u samom kružnom toku prestrojavanje u desnu, kako bi se lakše izašlo (tako kaže zakon, mada mrtav ugao kaže da ovo nije baš izvodljivo), tako da iz leve izlazite samo ako u desnoj pored vas nema nikoga ko vas može udariti. Ukoliko takav postoji, napravite krug i izađete kada je sigurno. Najveći problem kružnih tokova su vozači koji ulaze isključivo u desnu traku iako izlaze na trećem ili čak na četvrtom izlazu, zato što im je tako lakše. To bi se moglo rešiti kamerama.
Desna traka izlaz jedan i dva, leva traka izlaz tri i četiri.
Jednostavno treba dopuna zakona da kod kružnog toka sa dve trake, uključivanje sa desne važi samo za prvi izlaz desno, a svi ostali u levu tj unutrašnji krug. Onda ne dolazi do fizičkog kontakta ovih iz desne pošto i oni uvek izlaze u prvu desno. Onda bi nesmetano tekao saobraćaj.
E sad ne znam kako to kad su tri i više traka. Za takve nek stave posebne table. Ali svakako bi ovo mnogo pomoglo u Novom Sadu gde nema kružnog toka sa tri i više traka.
Ovako kako je sada dosta je rizično. Ima puno mrtvih uglova a ni brzine nisu male. Ni na običnoj raskrsnici ne idemo 30-40 zar ne? A ovde kao da svi uhvate zalet pa još i pešački. Treba bar tabla sa ograničenjem brzine na 20km/h.
na kruznom toku nema pravila desne strane jer ono vazi za raskrsnice. kruzni tok sa dve trake je isto sto i put (bulevar) sa dve trake samo savijen. jedino pravilo kretanja u kruznom toku je ono koje se odnosi na promenu traka: moguce je promeniti traku samo ako za to postoje uslovi - dakle obe su ravnopravne. nazalost, ispada da onaj ko je u unutrasnjoj traci po potrebi mora i stati da bi pustio one iz spoljasnje trake. takodje zbog slucaja sudara i nemogucnosti dokazivanja sta se desilo, ispada da je najbolje voziti samo spoljasnjom trakom - te se zato i ona zloupotrebljava. najbolje je kao u segedinu - oznaciti obavezne pravce i razdvojiti trake. sto se tice kretanja maksimalnom brzinom u levoj traci autoputa i tu mnogi grese kada stave ciglu na 130km.h . Efektivna brzina u tom slucaju je manja za bar 5km/h ;)
G. Okanovic je jedno jutro gostujuci kod Marica na Happy TV rekao da onaj ko je u kruznombtoku nema uvek prednost. Hteo sam polupati TV aparat gadajuci ga pepeljarom. I takav tumaci zakon o bezbednosti saobracaja. A tek da onaj iz unutarnje trake ndma prednost za izlaz iz kruznog toka. Mora propustiti onoga koji u vanjskoj traki pretice vozilo sa desne strane, ukljucuje se u kruzni tok a ima vozilo sa leve i sprecava mu prebacivanje u vanjsku traku za iskljucenje. Kada sam, "78. godine slusao predavanje za polaganje vozackog ispita, instruktor je rekao, svuda u saobracaju na raskrsnicama desni ima prednost, osim u kruznom toku. Tamo prednost ima levi i samo vozilo koje dolazi sa leve strane. Toliko o g. Okanovicu koji je polagao vozacki u periodu kad se nije slusalo predavanje o saobracaju, a ako je isao u saobracajnu skolu, onda je ucio iz knjiga koje su pisane u vreme Mose Pijade i Vladimira Nazora.
Najjednostavnije je ono što Boki i NSađanin kažu, tj. da je desna ulazna traka samo za desno, leva za sve ostale izlaze...
Tehničko pitanje: zašto se "ostrva" koje razdvajaju ulazne i izlazne trake ne "upuste" u kružni tok i tako zatvore spoljni prsten ? Tako bi svi oni koji su u desnoj ulaznoj traci bili prinuđeni da skrenu desno, jer neće moći fizički da produže pravo.
Naravno da je problem sto ljudi ne znaju pravila voznje u kruznom toku, ali nisu sami krivi za to. U Novom Sadu nije bilo kruznih tokova, pojavili su se pre par godina. Kako ce oni koji su pre 20 - 30 godina polagali, da se sete pravila voznje, ako nisu nikada videli kruzni tok? U Spaniji, bar u ovom delu kojim cesto prolazim, ima neverovatan broj kruznih tokova, i 300 metara pre ulaska postoji tabla/uputstvo kako se ponasati. Bukvalno je nacrtano ko gde ulazi u kruzni tok i gde treba da izadje. Jos ni jednom nisam imao nepredvidjenu situaciju u njihovim kruznim tokovima, ali zato kada dodjem u Novi Sad samo gledam hocu li udariti ove iz desne trake, jer voze ceo krug u sirem delu.
Kao što sam rekao, a pokazuje se i iz komentara, ima nekoliko viđenja toga šta je JEDINO ispravno, SASVIM LOGIČNO a svi ostali su budale, neobrazovani zadrti balkanci, ali JA znam, pročitao sam na Internetu slovenački zakon (šta kog đavola to ima veze sa bilo čim!?)/pamflet informatike/tutorial sajta za prodaju polovnih automobila/animaciju iz indije (e, zna i ovaj drugi komentator što je bio na istom sajtu gde i ja).
Bože me sakloni, kako svi ne izginemo pored vas.
To je kao oni biciklisti kad osnuju udruženje, pa se zalažu za stvari koje su protivzakonite, ali oni su našli istraživanje na Internetu i to sigurno tako treba.
Istinski meni je lepo rekao jedan taksista, sve dozvole u srbistanu koje izdate pre 2005 treba kompletno iscepati i neka uce novo ! A ovo je i samo jos jedan podatak zasto nismo za EU, na izlasku iz kruznog toka trubeci odmah svicnemo neko smece ili opusak dok je auto pod centrifugom !!! Kruzni tokovi lose uradjeni i jos losi vozaci, to kad se spoji onda imamo ovaj naslov i situaciju
U čemu je problem? Kružni tok je i kao svaka druga saobraćajnica sa jednom, dve ili tri trake. Tako se i posmatra. Postoji samo preporuka oko isključenja (spoljna traka - prvi izlaz ....) ali pošto je teško dokazivo gde si ušao u kružni tok to ostaje samo preporuka. Zato ostaju na snazi sva pravila o prestrojavanju kao i na "redovnom" putu.
Ja sad svi vi koji mislite da znate da se vozite kroz kruzni tok i da je desna traka samo za iskljucivanje, da iz leve trake ne moze da se iskljuci i izadje iz kruznog toka zasto su onda pravljene dve trake za izlaz se kruznog toka.? Da je to tako zar nebi bilo jeftinije i lakse napraviti kruzne tokove sa tri trake dve za ukljucenje i jednu za iskljucnje. Po vama ona leva traka za iskljucenje se nikad ne koristi .
Vladimir 24.08.2018 • 10:42
@ivans
Zvuči nelogično, ali pravilo je (a lako se proveri) da ako izlazite iz unutrašnje trake (bliže ostrvu), morate proupustiti one koji su u desnoj, odnosno, one koji su u međuvremenu ušli u kružni tok. Dakle, ako skrećete levo ili pravite polukružno, dužni ste da pri izlasku iz kružnog toka propustite one koji su u traci pored vas, čak i ako su tek ušli u kružni tok na prvom ili drugom izlazu.
Nema ko da se propusta ako bi svi vozili kako treba, zato sto bi ovi iz spoljasnje trake vec napustili kruzni tok. Ali ako svi voze samo spoljasnjom zato sto im je lakse i nisu sigurni, onda ovi u unutrasnjoj mogu komotno da otvore kiosk i da prodaju virsle jer nikada nece izaci, a da ne seku nekoga iz spoljasnje.
Vidim da od svih komentatora jedino Boki i NSadjanin znaju tačno pravilo kretanja u kružnom toku.
Svi ostali, uključujući i čuvenog Okanovića nemaju pojma. Ono što je činjenica, je da ovo pravilo, inače vrlo jednostavno i jedino logično važi u svim evropskim zemljama (i svugde će vam naplatiti kaznu ako imate drugačiju ideju kretanja u kružnom toku) osim u Srbiji. Kod nas po zakonu važi pravilo desne strane koje je u kružnom toku neprimenljivo, zato je i toliko konfuzije u našim kružnim tokovima. A tako nam je i u svim ostalim segmentima društva i države, pa ovo i ne čudi.
Aman!
Iz desne trake sme da se skrene samo desno ili da se nastavi pravo.
Iz leve trake sme da se nastavi pravo, skrene levo ili napravi polukruzno.
To je to.
Poyy
Zato se u Ns svi nabiju u desnu traku iako ne izlaze na prvi ili drugi izlaz, a nekada okrenu ceo krug. Tako da ovi iz unutrasnje trake nema sanse sa izadju. Kruzni tok na Detelinari - kada se ide Bulevarom Evropev iz pravca Rumenke, desna traka, kolona bude po 100m, a leva prazna. Vecina ide dalje pravo Bulevarom ili u Kornelija Stankovica, onaj ko mora izaci na prvi izlaz za Naselje, ceka sa ostalima u desnoj traci, a u levoj nikoga.
Apsolutno ste u pravu. U Sloveniji je prekrsaj ako iz spoljne trake idete pravo.
Ali, srbi su nebeski narod i najpametniji u svemiru i moraju da zase#u sve sto covecanstvo pametno smisli.
Dan danas ne mogu da opasuljim ove moje brdjane da je spoljna traka ISKLJUCIVO SAMO ZA DESNO i da je to jedini nacin da NIKADA ne dodje do konflikta.
Dzabe. Oni se drze nakaradno protumacenog zakona i skroz zapostavljaju cinjenicu da su vam sva druga vozila u mrtvom uglu i da nikakvi migavci tu ne pomazu.
Gospodine Okanovicu, vas odgovor je nelogican.
Jasno je da vozaci u Srbiji ne znaju da koriste kruzni tok, a Vase objasnjenje je preblizu njihovom neznanju.
Koristenje kruznog toka je jednostavno i ubrzava saobracaj kada vozaci postuju propise.
Sedite malo pa "izguglajte", procitajte na nekom sajtu skola za obuku vozaca, nije tesko naci..
Za pocetak, nasi vozaci bi trebalo da nauce da se od pomeranja rucice zmigavca nece dobiti upala zglobova prsta a i penis (prema najnovijim potvrdama naucnika) ostaje na mestu gde je i bio (nece otpasti). Onda mozemo da predjemo na sledeci "level" - kruzne tokove.
Dajete pogrešne instrukcije i samo stvarate dodatne nejasnoće za ovu zaista problematičnu situaciju "vožnje u kružnom toku" koja zahteva pojašnjenje i masovno upoznavanje vozača a veoma je jednostavna. Ako ulazite u kružni tok i postoji samo jedna traka za ulaz i jedna traka u kružnom toku svakako da nema dileme niti drugačije može a ako ulazite u kružni tok i postoje dve trake onda se desna traka ISKLJUČIVO koristi ukoliko izlazite na prvom izlazu a leva se koristi u sluaju da izlazite na bilo kom drugom izlazu. To je veoma jednostavno i ukoliko bi se poštovalo ne bi nikad ni dolazilo do problema.
Desna traka: izlaz 1 i izlaz 2 (desno i pravo)
Leva traka: izlaz 2 , izlaz 3 i izlaz 4 (pravo - nema konflikta sa levom trakom jer je to nijhov krajnji izlaz, levo i da se vratite istim pravcem a suprotnim smerom)
Ukljuciti pokazivac pravca da nagovestite gde izlazite vozacima u kruznom i onima koji cekaju ulaz da vas ne bi blokirali misleci da izlazite na kasniji izlaz od njihovog.
"To važi i za napuštanje kružnog toka, odnosno nije dozvoljeno izlaziti iz kružnog toka direktno iz unutrašnjeg prstena."
Siguran sam 100% da može iz unutrašnjeg prstena da se napusti kružni tok i to u levu traku izlaza.
Mnogo veći problem je KO IMA PRAVO PRVENSTVA tom prilikom.
Na internetu mogu da se pročitaju oba suportstavljena pravila.
Po jednom, pravo prvenstva ima onaj u spoljnom prstenu, po drugom onaj u unutrašnjem.
Rezultat toga je da 90% vozača koristi spoljni prsten pošto nisu sigurni.
Zvuči nelogično, ali pravilo je (a lako se proveri) da ako izlazite iz unutrašnje trake (bliže ostrvu), morate proupustiti one koji su u desnoj, odnosno, one koji su u međuvremenu ušli u kružni tok. Dakle, ako skrećete levo ili pravite polukružno, dužni ste da pri izlasku iz kružnog toka propustite one koji su u traci pored vas, čak i ako su tek ušli u kružni tok na prvom ili drugom izlazu.
Mogli ste komotno i da skratite malo naslov na: "Alarmantan broj vozaca koji se ne snalaze".
A sto se "brze" trake na auto putu tice, pa evo ja cesto kad se recimo vracam iz SU za NS vozim samo levom i po nekoliko km kad nema niko iza mene. Ne zato sto ne znam cemu ona sluzi, nego zato sto izbegavam rupe u desnoj traci, e alo RUPE!! na autoputu... i jos platim putarinu za to.
Problem kulture saobracaja i postovanja saob. propisa ogleda se u nestrucnosti, neznanju i nekompetenciji "ucitelja" pocev od gosin Okanovica pa do istruktora po auto skolama, gde prakticno iz tih skola izlaze vozaci neobuceni za voznju i postovanje propisa. Vezano za kruzne tokove tu je i problem nestrucno i neodgovarajuceg projektovanja pesackih prelaza u samom kruznom toku, gde nesrecni pesak prelazi na rizik prepusten na milost i nemilost nas vozaca a ukoliko ste savestan vozac pa obracate paznju na pesake, zaustavite se da bi ih propustili, kao sto to licno cinim, automatski nastaje kolaps u samom kruznom toku, sto je sa aspekta saobracajne struke nedopustivo.
Gledam kome da se obratim za prolem voznje u krunom toku. Naime, invalidno sam lice, i u mom vozilu su rucne komande, kocnica i gas su mi na rucnoj komandi, na volanu mi je kugla. Obe ruke su mi uvek angazovane. Tokom voznje u kruznom toku volan je dosta okrenut, te mi je kugla porilicno daleko od migavaca, a neophodno je da dam migavac. Da bi to bilo moguce da uradim, ja moram pustiti kuglu volana, sto je krajnje nebezbedno jer ce vozilo da ..., ili skroz pustiti gas da bi mi volan bio u desnoj ruci, a migavac pritisnut. Dakle, ne postoji mogucnost da ja dam migavac pri izlasku iz kruznog toka. Na kolima imam nalepnicu kao osoba sa invaliditetom ali to nista ne znaci. Sta da radim, kome da se obratim?
Novosadjani koji su polagali pre deceniju i vise sa kruznim tokom su se susretali samo u teoretskom delu obuke.Nesto nalik kruznom toku (nemoze se uporediti sa pravim) postojalo izmedju spensa i liman2,mslm to skretanje je i dan danas tamo.Dva pravila su bitna prilikom ulaska na kruznu petlju: vozilo koje je uslo pre vas ima prednost te pravilo propustanja vozila sa desne strane.Naravno da uvek ima bahatih vozaca, a to sto gdin.Damir prica za unutrasnju traku,jeste neko pravilo kada je saobracajni kolaps/guzva..
Realizacija kružnih tokova u Srbiji je u najmanju ruku upitna.
Krugovi su premali da bi se koristili "ispravno".
U NS je većina takva da mogu da se iseku, tj može da se protera a da se ne uspori, što dobar deo vozača i radi.
U NS takođe ni jedan nema 3. prsten pa da moraš iz njega da prvo pređeš u srednji pa tek onda na izlaz.
Ako kružni tok ima dve trake na ulazu i dve trake na izlazu, onda se ne mora menjati traka!
Ovo nema veze sa logikom. Ako nije dozvoljeno iskljucivanje iz unutrasnjeg kruga onda ta traka apsolutno nema funkciju jer su kruzni tokovi (barem u Novom Sadu) toliko mali da nema prostora za prestrojavanje. Totalna glupost. Znaci ja koji vozim auto duzine 5 metara (koliko otprilike ima od izlaza do izlaza u kruznom) i krecem se srednjom trakom moram da zabodem kocnicu i blokiram kruzni tok dok se spoljna traka ne isprazni jer se pridrzavam pravila desne ruke i posle nekoliko minuta mogu bezbedno da se prestrojim i izadjem iz kruznog. Nemojte molim vas...
Sta reci kad taksisti, koji su profi vozaci, spadaju u grupu najgorih vozaca kojima je potrebna obuka. Ako ih ceka musterija, pravila ne postoje. Pune linije, pesacki prelazi, ostrva,kruzni tokovi, prvenstvo prolaza. isl. ne postoji kad taksisti zure da pokupe musteriju.
Kružni tok je odlična stvar koja ubrzava saobraćaj i eliminiše čekanje na semaforu. Sve je to džabe kada su u Novom Sadu ispred kružnog toka kilometarski redovi. Naš narod je jednostavno glup da bilo šta shvati, lenj da uči i bezobrazan ako mu neko ukazuje na neznanje i sujetu.
Kakav država takav i saobraćaj.
postoji clanak na 021 suprotan ovome:
iscrtane saobraćajne trake ne smeju se "seći" i mora se koristiti migavac. To važi i za napuštanje kružnog toka, odnosno nije dozvoljeno izlaziti iz kružnog toka direktno iz unutrašnjeg prstena
Da li zna neko ozbiljan da objasni kružni tok sa dve trake. Ovo što sam do sada čitao nema veze sa mozgom. Na jednom računu Informatike su objasnili sa Saobraćajnog fakulteta kako to radi pa su posle sami sebe demantovali. Nije problem što ne znaju vozači, kad bi imao ko da im objasni - znali bi.
"To važi i za napuštanje kružnog toka, odnosno nije dozvoljeno izlaziti iz kružnog toka direktno iz unutrašnjeg prstena."
Koliko sam upoznat sa pravilima, ovo je dozvoljeno, o čemu se ovde radi? Iz unutrašnjeg prstena se izlazi tako što se izlaiz u levu traku (pod uslovom da je bulevar u pitanju i da ima levu i desnu traku). Naravno sve zavisi kako se prestrojite pre ulaska u kružni tok. Ako se prestrojite u levu traku trebalo bi da u kružnom toku izađete na 3. izlazu (skrećete levo) i na 4. izlazu (radite polukružno), a ako se prestrojite u desnu traku, onda izlazite na 1. izlazu (skrećete desno), ili na 2. izlazu (idete pravo).
Svako dobro.
Znaci ne sme da se menja traka u kruznom toku i ne sme direktno da se izadje iz unutrasnjeg prstena. Tom logikom ako udjemo u unutrasnji prsten, necemo moci nikad da izadjemo iz kruznog toka.
Od kako je uvedeno merenje srednje brzine na autoputevima, sasvim je normalna pojava da imate vozače koji voze u krajnjoj levoj traci i ne sklanjaju se ni za živu glavu.
Kružni tokovi su posebna priča. Na kružnom toku Kornelija Stankovića i Bulevara Evrope možete da vidite svakojake stilove vožnje i sečenja.
Po meni nije ni taj kružni tok toliki bauk, već je veći problem naša vozačka kultura. Ko je ušao u unutrašnji prsten, prebacivanje na spoljašnji da bi se isključio je nemoguća misija. Daš žmigavac da se isključiš ili prestrojiš, vozač iza sedne na gas, da slučajno ti ne bi bio ispred.
Ovo je isto vrlo izraženo kada se ljudi uključuju u saobraćaj - pošto poto mora da bude prvi i ispred dolazećih automobila. I to se dešava svuda - kako u gradu, tako na autoputu kada se "zalete" sa 60km/h direkt u srednju traku.
O nervozi i "znaš ko sam ja" stavu ne vredi pričati.
"To važi i za napuštanje kružnog toka, odnosno nije dozvoljeno izlaziti iz kružnog toka direktno iz unutrašnjeg prstena."
Ako bi ovo bilo tačno onda se postavlja pitanje čemu služe 2 trake za izlaz sa kružnog toka, recimo kružni tok Bul. Evrope, Somborski bulevar i Ćirila i Metodija (kad se izlazi sa kružnog toka na bulevarima postoje 2 trake).
Pa objasnite ljudima kako se vozi, a ne da vecito dolazi do psovki kada ovaj iz unutrasnje trake hoce da izadje a ovaj iz spoljasnje ne, to jest objasnite koja pravila vaze po nasem zakonu, posto ocigledno nije kao u Evropi, gde prednost ima onaj iz unutrasnje trake, zato sto se spoljasnja koristi samo ako se iskljucujete na prvom ili drugom izlazu. Ovi u auto skolama tek pojma nemaju, kaze mi skoro jedan instruktor "nemoj nikad da vozis unutrasnjom, samo se ti drzi spoljasnje", na sta mu ja kazem da kada bi svi tako radili doslo bi do nevidjenih guzvi.
Ako me sećanje dobro služi onomad davno kada je prvi put u NS-u postavljen kružni JKP informatika je podelila uz račun neki flajer za snalaženje u kružnom toku.
Ništa tu ne bi bilo strašna da, ako me sećanje dobro služi, tamo nije bilo nacrtano i napisano da prednost prilikom iosklučenja ima onaj u unutrašnjem prstenu kružnog toka, odnosno da kada se signalizira žmigavcem da se želi isključiti po tom flajeru je onaj iz spoljnjeg morao da vas propusti...
Da li se još neko seća ovog flajera?
Je l' tako bilo ili grešim?
Problem sa kružnim tokom je što nije eksplicitno definisan zakonom. Bukvalno se kružni tok ne spominje. Vozi se na osnovu "logike", pamfleta, interneta, tuđih zakona.. To ne znači da kružni tokovi nisu pravno regulisani, ali to je osnovni izvor zabuna i zabluda.
aj' se dogovorite:
'Kružni tok je najslabija tačka srpskih vozača i imaju problem sa svim segmentima: kretanjem unutar toka, njegovim napuštanjem, a postoji dilema i ko ima prednost pri ulasku"
Веома је једноставно у кружном току. У 99% случајева ка кружном току воде две траке. У кружни ток улазите ДЕСНОМ траком само ако скрећете десно, схватите то као траку за условно десно. ЗА СВЕ ОСТАЛЕ ИЗЛАЗЕ користите ЛЕВУ траку за улаз у кружни ток. Када би се сви овог придржавали НЕ ПОСТОЈИ начин да се возила сретну физички у кружном току јер једноставно не постоји начин да им се путање сусретну. То је једини исправан начин и тако би требало обучавати све возаче и ако је могуће тако приказати и на сигнализацији.
Ако је кружни ток са једном траком онда је то просто и ту већ нема проблема.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Alarmantan broj vozača koji se ne snalaze u kružnom toku
Autor: Blic
Info
•24.08.2018.
•08:55 > 08:55
Komentari 77
Prsten
комша
25.08.2018 • 20:54
@komsa
"Видим да има побољшања у граду, али и даље има оних који не капирају да овај у десној траци има предност у односу на овог у левој, да кад хоћеш на трећи излаз или полукружно тј четврти излаз да идеш у унутрашњу траку"
Vidim da ti imas dilemu, i ne znas.spoljna (desna)samo na prvu bi trebao (morao)da izadje a ovaj u levoj (unutrasnjoj)ima prednost u odnosu na (spoljnu) desnu i taj u spoljnjoj bi trebao biti kaznjen i da propusti da se ovaj iz leve iskljuci na drugom,trecem,cetvrtom izlazu.
----
Надам се да ниси возач. НИКАД овај лево у кружном нема предност у односу на овог у десној траци. УВЕК мора да пропусти овог у десној који задржава правац па тек онда да се искључи из кружног. И није тачно да се десна трака користи само за први излаз, већ за први и други. За остале је ту унутрашња. То је иначе неписано правило јер ни инструктори вожње (питао другара) немају нигде написано да је то правило по закону већ само добро тумачење вожње у кружном.
zoran
Vrtuljak
Tamo sam svaki dan i najvecu zbrku i zagusenje prave bas oni koji iz Rumenke idu pravo i koriste spoljnu traku tako da blokiraju oba ulaza prema Pilotu.
Jeste, kolona u levom ulazu za pravo i levo bi bila malo veca, ali bi protok bio normalan bez mnogo cimanja i zastajkivanja posto ne bi smetali oni koji spoljnim prestenom idu pravo.
Resenje bi bilo poseban izlaz za desno na sva cetiri izlaza a ne samo iz pravca Dunava, to stoji.
/
aman
Prsten
Ali na nekim kruznim tokovima je saobracajna guzva prevelika da bi se taj princip mogao usvojiti kao pravilo. Setite se kruznog toka na raskrsnici Bulevara Evrope i Vojvode Stepe/Kornelija Stankovica. Zamislite situaciju u kojoj bi u spicu saobracajne guzve sva vozila koja idu "pravo" koristila samo unutrasnju traku. Pa to bi napravilo totalni haos!
Osim toga, na tom kruznom toku je skretanje desno iz Bulevara Evrope u Kornelija Stankovica fizicki odvojeno razdelnim ostrvom. Po vasem predlogu, to bi spoljasnju traku na tom delu ucinilo suvisnom. (Slicna situacija je na kruznom toku na raskrsnici Bulevara Evrope sa Bulevarom cara Lazara i Patrijarha Pavla.)
Cak i sa ovom "manom", sansa za koliziju na kruznom toku je drasticno smanjena u odnosu na obicnu raskrsnicu, a frontalni i bocni sudari pod ostrim uglom su eliminisani. Samo treba pratiti signalizaciju i ne treba izmisljati nova pravila tamo gde ona eksplicitno ne vaze.
Medjutim, vasa ideja nije beskorisna. Stavise, na njoj se zasniva princip rada tzv. turbo kruznog toka, kakav ce biti izgradjen na raskrsnici Cara Lazara sa Fruskogorskom.
ja
Nikola
Rusofil_IQ0
Pa ovaj ovde kaze ne sme se izaci iz unutasnjeg toka a pri tome ne kaze da parkticno svi kruzni tokovi u NS imaju dve izlazne trake kao i 2 ulazne?!
A naravno da se smigavac daje, ali konju nasem ne mozes objansiti da sponjom trakom NE SME da kruzi, takoreci ako zeli da ide 240-360 stepeni mora se prestrojit u unutrasnju traku! ili barem dati levi smigavac da onaj unutra zna da konj koji kruzi nije usao pravilno i da svima sece put jer spoljna traka je za izlazak a ne kruzenje!
I da kretanje u NS istima je veoma jednostvano ako idete pravo udjite u koju traju zelite ako idete 240-360 stepeni ne secite ljudima put jer ste ograniceni! vec udjite u unutrasnju traku!
mrk
SrBa
Teodora Sr. Kamenica
Cv
Stefan
Dekins
Vidim da ti imas dilemu, i ne znas.spoljna (desna)samo na prvu bi trebao (morao)da izadje a ovaj u levoj (unutrasnjoj)ima prednost u odnosu na (spoljnu) desnu i taj u spoljnjoj bi trebao biti kaznjen i da propusti da se ovaj iz leve iskljuci na drugom,trecem,cetvrtom izlazu.
Dejan
Posmatrač
Poenta: veština oslobađa od straha.
Pera
PetarPP
Jedva čekam dan kada će vas izbaciti iz "igre" servis tipa Ubera, CAR:GO ili sl pa više nećete biti prevrtljivi i bahati dinosaurusi na putu koji ni propise ne poznaju.
100% Таксиста
@Student
@100% Таксиста
Vladimir
PetarPP
@100% Таксиста
Gdin Okanović jeste u pravu, a tebe bih molio da proučiš ZoBS ili da odmah prestaneš da voziš automobil jer ugrožavaš i mene a i sve ostale učesnike u saobraćaju svojim neznanjem.
Комша
Student
Desna traka izlaz jedan i dva, leva traka izlaz tri i četiri.
Opancerosi
Mile
E sad ne znam kako to kad su tri i više traka. Za takve nek stave posebne table. Ali svakako bi ovo mnogo pomoglo u Novom Sadu gde nema kružnog toka sa tri i više traka.
Ovako kako je sada dosta je rizično. Ima puno mrtvih uglova a ni brzine nisu male. Ni na običnoj raskrsnici ne idemo 30-40 zar ne? A ovde kao da svi uhvate zalet pa još i pešački. Treba bar tabla sa ograničenjem brzine na 20km/h.
zivkovic
:/
Ono glasi: "ko se cuva i bog ga cuva."
100% Таксиста
VlaNS
Tehničko pitanje: zašto se "ostrva" koje razdvajaju ulazne i izlazne trake ne "upuste" u kružni tok i tako zatvore spoljni prsten ? Tako bi svi oni koji su u desnoj ulaznoj traci bili prinuđeni da skrenu desno, jer neće moći fizički da produže pravo.
Marko
Pešak
Bože me sakloni, kako svi ne izginemo pored vas.
To je kao oni biciklisti kad osnuju udruženje, pa se zalažu za stvari koje su protivzakonite, ali oni su našli istraživanje na Internetu i to sigurno tako treba.
Dejan
Novosadjanin
Andrija Šrek
A zapravo uopšte nije toliki problem što ne znaju, nego BAHATOST - baš ih briga !!
KT
:)
Alex Mahone
Ne samo da zvuci
@ivans
Zvuči nelogično, ali pravilo je (a lako se proveri) da ako izlazite iz unutrašnje trake (bliže ostrvu), morate proupustiti one koji su u desnoj, odnosno, one koji su u međuvremenu ušli u kružni tok. Dakle, ako skrećete levo ili pravite polukružno, dužni ste da pri izlasku iz kružnog toka propustite one koji su u traci pored vas, čak i ako su tek ušli u kružni tok na prvom ili drugom izlazu.
Nema ko da se propusta ako bi svi vozili kako treba, zato sto bi ovi iz spoljasnje trake vec napustili kruzni tok. Ali ako svi voze samo spoljasnjom zato sto im je lakse i nisu sigurni, onda ovi u unutrasnjoj mogu komotno da otvore kiosk i da prodaju virsle jer nikada nece izaci, a da ne seku nekoga iz spoljasnje.
Biseri
Svi ostali, uključujući i čuvenog Okanovića nemaju pojma. Ono što je činjenica, je da ovo pravilo, inače vrlo jednostavno i jedino logično važi u svim evropskim zemljama (i svugde će vam naplatiti kaznu ako imate drugačiju ideju kretanja u kružnom toku) osim u Srbiji. Kod nas po zakonu važi pravilo desne strane koje je u kružnom toku neprimenljivo, zato je i toliko konfuzije u našim kružnim tokovima. A tako nam je i u svim ostalim segmentima društva i države, pa ovo i ne čudi.
IvanNS
Pogledaj ovde:
https://www.polovniautomobili.com/auto-vesti/saveti/6569/kruzni-tok-pravila-voznje
Ima jedna slika i sve je jednostavno nacrtano.
Desna traka desno i pravo,
Leva traka levo i nazad (polukružno)
:/
Iz desne trake sme da se skrene samo desno ili da se nastavi pravo.
Iz leve trake sme da se nastavi pravo, skrene levo ili napravi polukruzno.
To je to.
Poyy
Alex
Vrtuljak
Ali, srbi su nebeski narod i najpametniji u svemiru i moraju da zase#u sve sto covecanstvo pametno smisli.
Dan danas ne mogu da opasuljim ove moje brdjane da je spoljna traka ISKLJUCIVO SAMO ZA DESNO i da je to jedini nacin da NIKADA ne dodje do konflikta.
Dzabe. Oni se drze nakaradno protumacenog zakona i skroz zapostavljaju cinjenicu da su vam sva druga vozila u mrtvom uglu i da nikakvi migavci tu ne pomazu.
Komsha
Jasno je da vozaci u Srbiji ne znaju da koriste kruzni tok, a Vase objasnjenje je preblizu njihovom neznanju.
Koristenje kruznog toka je jednostavno i ubrzava saobracaj kada vozaci postuju propise.
Sedite malo pa "izguglajte", procitajte na nekom sajtu skola za obuku vozaca, nije tesko naci..
Talac
Boki
Konfuzni
Leva traka: izlaz 2 , izlaz 3 i izlaz 4 (pravo - nema konflikta sa levom trakom jer je to nijhov krajnji izlaz, levo i da se vratite istim pravcem a suprotnim smerom)
Ukljuciti pokazivac pravca da nagovestite gde izlazite vozacima u kruznom i onima koji cekaju ulaz da vas ne bi blokirali misleci da izlazite na kasniji izlaz od njihovog.
Prijatan vikend zelim.
NSadjanin
Desna traka je ISKLJUCIVO za prvi izlaz
Leva traka za sve izlaze osim prvog
Na ovaj nacin je APSOLUTNO izbegnuta svaka mogucnost za kontaktom sa vozilom iz druge trake.
Limanac
Siguran sam 100% da može iz unutrašnjeg prstena da se napusti kružni tok i to u levu traku izlaza.
Mnogo veći problem je KO IMA PRAVO PRVENSTVA tom prilikom.
Na internetu mogu da se pročitaju oba suportstavljena pravila.
Po jednom, pravo prvenstva ima onaj u spoljnom prstenu, po drugom onaj u unutrašnjem.
Rezultat toga je da 90% vozača koristi spoljni prsten pošto nisu sigurni.
NS
Vladimir
zekonja
A sto se "brze" trake na auto putu tice, pa evo ja cesto kad se recimo vracam iz SU za NS vozim samo levom i po nekoliko km kad nema niko iza mene. Ne zato sto ne znam cemu ona sluzi, nego zato sto izbegavam rupe u desnoj traci, e alo RUPE!! na autoputu... i jos platim putarinu za to.
Vozac
Posmatrač
Zar ovo nije sasvim jasno, kratko i lako za pamćenje.
Još više
PedagozNS
Sir Nose
Marjan
Krugovi su premali da bi se koristili "ispravno".
U NS je većina takva da mogu da se iseku, tj može da se protera a da se ne uspori, što dobar deo vozača i radi.
U NS takođe ni jedan nema 3. prsten pa da moraš iz njega da prvo pređeš u srednji pa tek onda na izlaz.
Ako kružni tok ima dve trake na ulazu i dve trake na izlazu, onda se ne mora menjati traka!
janchix
steva
D.Jovanović
Kakav država takav i saobraćaj.
/
iso kao sto area kod na nekim racunima pokazuje broj ruske oblasti a na nekim ipak pokazuje novi sad
proverite ako ne verujete
/
iscrtane saobraćajne trake ne smeju se "seći" i mora se koristiti migavac. To važi i za napuštanje kružnog toka, odnosno nije dozvoljeno izlaziti iz kružnog toka direktno iz unutrašnjeg prstena
Dragan
IvanNS
Koliko sam upoznat sa pravilima, ovo je dozvoljeno, o čemu se ovde radi? Iz unutrašnjeg prstena se izlazi tako što se izlaiz u levu traku (pod uslovom da je bulevar u pitanju i da ima levu i desnu traku). Naravno sve zavisi kako se prestrojite pre ulaska u kružni tok. Ako se prestrojite u levu traku trebalo bi da u kružnom toku izađete na 3. izlazu (skrećete levo) i na 4. izlazu (radite polukružno), a ako se prestrojite u desnu traku, onda izlazite na 1. izlazu (skrećete desno), ili na 2. izlazu (idete pravo).
Svako dobro.
Mila
Nomad
Kružni tokovi su posebna priča. Na kružnom toku Kornelija Stankovića i Bulevara Evrope možete da vidite svakojake stilove vožnje i sečenja.
Po meni nije ni taj kružni tok toliki bauk, već je veći problem naša vozačka kultura. Ko je ušao u unutrašnji prsten, prebacivanje na spoljašnji da bi se isključio je nemoguća misija. Daš žmigavac da se isključiš ili prestrojiš, vozač iza sedne na gas, da slučajno ti ne bi bio ispred.
Ovo je isto vrlo izraženo kada se ljudi uključuju u saobraćaj - pošto poto mora da bude prvi i ispred dolazećih automobila. I to se dešava svuda - kako u gradu, tako na autoputu kada se "zalete" sa 60km/h direkt u srednju traku.
O nervozi i "znaš ko sam ja" stavu ne vredi pričati.
dule
Ako bi ovo bilo tačno onda se postavlja pitanje čemu služe 2 trake za izlaz sa kružnog toka, recimo kružni tok Bul. Evrope, Somborski bulevar i Ćirila i Metodija (kad se izlazi sa kružnog toka na bulevarima postoje 2 trake).
lemi
Sećanje
Ništa tu ne bi bilo strašna da, ako me sećanje dobro služi, tamo nije bilo nacrtano i napisano da prednost prilikom iosklučenja ima onaj u unutrašnjem prstenu kružnog toka, odnosno da kada se signalizira žmigavcem da se želi isključiti po tom flajeru je onaj iz spoljnjeg morao da vas propusti...
Da li se još neko seća ovog flajera?
Je l' tako bilo ili grešim?
Pešak
proka
/
'Kružni tok je najslabija tačka srpskih vozača i imaju problem sa svim segmentima: kretanjem unutar toka, njegovim napuštanjem, a postoji dilema i ko ima prednost pri ulasku"
НМТ
Ако је кружни ток са једном траком онда је то просто и ту већ нема проблема.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H