Kamiondžije su ovih dana protestovale, tražeći niže cene goriva, slični su zahtevi i nekih drugih potkategorija vozača, ali je veliko pitanje ima li osnova za pojeftinjenje.
Možda je Živan Lazić neko ko ume poetski da se izražava koristeći izraze kao što je drumska krstarica za komad lima, ali ovaj tekst je daleko od objektivnog novinarstva... Ispada da je podignuta frka ni oko čega... Očigledno je da je ovo još jedna osoba koja smatra kako nam je zapravo baš dobro, posebno kad se poredimo sa državama u regionu, jer je samo u Grčkoj i Albaniji skuplje gorivo nego kod nas, pa što se bunimo...
Posebno je fascinantan poslednji pasus "Očito, zahteve za pojeftinjenjem goriva je teško shvatiti drugačije nego kao pokušaj interesnih grupacija da izbore po sebe povoljnije rešenje, a na štetu svih stanovnika ove države. Pritisci ove vrste ponekad uspevaju, ovoga puta nisu naišli na povoljne tlo."
kako bi na štetu svima išlo ako bi gorivo pojeftinilo?? a osim toga, putevi su uvek bili loši, ali nikad ovoliko loši, ali ajde da okrivimo polovne automobile za to... KATASTROFA!!
Razlika izmedju euro6 i euro1 je samo u katalizatorima i raznim filterima koji preciscavaju izduvne gasove, a oni posle 100.000km ionako propadnu i treba ih menjati. To niko ne uradi, pa iako vozi 3 godine star auto, taj auto isto zagadjuje kao i svaki stariji.
Upravo sam došao iz Turske. Zemlja sa kojom možemo relevantno da se uporedimo, ne toliko kao deo regiona, nego po poziciji: autokrata i njegova mafija na vlasti, obe zemlje na obodu EU, obe nikada neće biti primljena u EU, obe sa bremenom etničkog čišćenja iz neraščišćene istorije, obe sa praksom iz sintagme "zakoni su za protivnici". Uglavnom, ekonomski parametri za poređenje su: plate slične kao ovde, zaposlenost drastično veća nego ovde (jednocifrena nezaposlenost), prosečne cene 20% niže, cene goriva 40% niže nego u Srbiji. Naša konkurentnost u odnosu na njihovu, u tim uslovima... nikakva. Može da se nadoknadi jedino smanjenjem plata zaposlenih. Ili značajnim redukovanjem inputa (pa i cene goriva).
Cenim tekstove dotičnog ali ova analiza je loša.
Nema ovde osnova za snižavanje cene goriva?!
Samo ima "podsticaja" za kupovinu polovnjaka od 20+ godina a iste ćemo voziti prvoklasnim putevima po VIP cenama.
A podsticaji za hibridna vozila? Eh ....
Pažljivo čitajte, gospodin Lazić nije ni spominjao Austriju pa su vaša poređenja irelevantna. Što se tiče cene dizela, autor piše da je jedino u Grčkoj i Albaniji skuplji, a da smo samo kada je reč o benzionu na nivou regiona. Baš dobar tekst u kome se lepo argumentuje da nam se po bagatelnim cenama uvaljuje starudija bogatih, a naši ljudi, željni bilo kakvog automobila, ganjaju krntije godinama, nemilice zagađujući ovdašnju okolinu i " oru" naše drumove.
Postovani gospodine Lazicu, moram Vam reci da baratate netacnim infirmacijama. Cena dizela u Austriji se jrece izmedju 1.24 i 1.28 evra, zavisno od dana tj cene na svetskon trzistu. Isti he lane kostao 1 evro okruglo. I to dizel koji moze da parira najboljem dizelu kod nas, onom skupljem, a ne obicnom jesftinom. Cena benzina je oko 5 centi po litri skuplja. Ne znam odakle vam infirmacija da smo u rangu regiona, kad isti taj dizel u bugarskoj kosta 2-2.2 leva, a to je 120-130 dinara. Ako zelite dostavicu Vam i slike cena sa benzinske pumpe. Ono sto, bar meni , bode oci je sledece- uzasno dtanje na putevima, tj celokupnon saobracajnoj infrastrukturi, i odnos lica zaposlenih u drzavnim strukturama( policije, carine, naplate putarine,itd) koju jako puno placamo kad se navedu sve dazbine i saberu zajedno, za jako malo rezultata. Nije nezadovoljstvo gradjana proizislo samo iz vene goriva, nego svega ostalog nagomilanog, a gorivo je samo pokazna tacka koju najlakse pokazati. Sto se tice zagadjenja, moze se resiti zeleznicom ili recnim transportom. Ima mnogo resenja, ali Vas komentar ne smatram za shodan.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Najezda polovnjaka u Srbiju, cena goriva kao izazov
Živan Lazić
zivanlaz@gmail.com
Info
•05.10.2018.
•16:05 > 17:13
Komentari 16
Pera
???
Posebno je fascinantan poslednji pasus "Očito, zahteve za pojeftinjenjem goriva je teško shvatiti drugačije nego kao pokušaj interesnih grupacija da izbore po sebe povoljnije rešenje, a na štetu svih stanovnika ove države. Pritisci ove vrste ponekad uspevaju, ovoga puta nisu naišli na povoljne tlo."
kako bi na štetu svima išlo ako bi gorivo pojeftinilo?? a osim toga, putevi su uvek bili loši, ali nikad ovoliko loši, ali ajde da okrivimo polovne automobile za to... KATASTROFA!!
:/
Sedam
hahha
Miljan
Nema ovde osnova za snižavanje cene goriva?!
Samo ima "podsticaja" za kupovinu polovnjaka od 20+ godina a iste ćemo voziti prvoklasnim putevima po VIP cenama.
A podsticaji za hibridna vozila? Eh ....
/
molim vas, prodjite oglasima pa vidite koliko u srbiji kosta ta starudija bogatih
cim sa 2002 predju u 2003 godinu cena im skoci za 1.000e
Salamander
Lajavi
Ema
/
a ovo ionako nema veze sa cenom goriva
Vozač prebogati
vd
Aleksandar
Austrijanac
Anonimus
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H