Autor: Politika

Info
01.11.2018.
09:46 > 09:46
Sud u Italiji nedavno je kaznio Samsung i Epl sa po pet miliona evra jer su planirano usporavali uređaje da bi korisnici kupovali nove modele. Povodom najnovije presude u Italiji, kojom su kažnjene kompanije praktično navodile potrošače da kupe novije modele, oglasili su se i zaštitnici potrošača na nivou EU.
  • Igi

    01.11.2018 20:35
    Nekad davno bilo je drugacije. Stara dobra firma Gorenje je proizvodila kvalitet. Evo moj frizider Gorenje radi odlicno brat bratu preko 30 godina i to bez vecih kvarova. Da kucnem u drvo.
  • Laloš

    01.11.2018 17:46
    Sve je ovo započeo Philips još početkom prošlog veka kada je napravio kartel proizvođača sijalica kojima je bilo zabranjena proizvodnja sijalica koje traju više od 2000 radnih sati. Ko želi može da pogleda dokumentarac o ovome na You Tubu "Light bulb conspiracy" .
  • Pavle

    01.11.2018 16:18
    Teško rešivo
    Rešenje bi bilo u kolektivnoj svesti i doslednom bojkotu, pod uslovom da uopšte bude postojao neko van kartela ko proizvodi bez destruktivne kvake.
  • glok

    01.11.2018 15:36
    Ajmo realno.
    Masa ljudi radi za epl. Hrani porodice, otplacuje kredite i ostalo. Kapitalizam ne poznaje fer plej. To vam je r e a l n o s t. Operativni sistem MORA da se apdejtuje da bi firma kao epl uzela pare a ti onda novi telefon i tako u beskraj. Nije fer. Zivot nije fer. Mnogo toga u zivotu stvarno ne moze da bude fer, ali...nicija nije sijala do zore. Zato se gleda dalje u buducnost telefonije i gde ce se ona preseliti. Potrebno je smisliti proizvod koji mora stalno da se prodaje. Onaj dan kad prodaja padne...milioni gube posao, porodice, na kraju i zivote jer su deo lanca. A tehnologija ne nudi nista epohalno novo vec dobrih 10 godina. Poceli da prave sendvic cipove da bi ustedeli na prostoru. Tuga koja se bas redovno kvari. Da ne pricam o memorijskim cipovima. Imate na jutjubu lika koji zivi super i zaposljava tri, cetiri radnika u servisu za eplovo smece koje sam epl NECE da popravlja jer se NE ISPLATI, ali ce drage volje da ti za 280 dolara ponude zamenu za to isto sto si kupio i tako u krug. Zato lik sto drzi servis naplati 100 dolara i odradi ti ajfon sa garancijom.
  • Iskusan

    01.11.2018 13:31
    @socko
    Ne bih se nimalo složio sa Vama. 40 godina iskustva je iza mene.
    Čuli ste za firmware hard diskova?
    Fabrički softver kojem nema pristupa niti javnost može i sme da zna za njegov sadržaj?
    E, pa u petljama koje se izvršavaju može se odrediti petlja koja će ili da obriše deo firmware-a i time HD učini neupotrebljivim, ili da simulira kvar pomeranjem i udaranjem glave, promenom obrtaja ili bilo šta. Svaka elektronika ima RTC.
    Vremenski okidač. Brojač startova, šta god želite.
    Hard diskovi se danas prave bolje nego ikada a kvare više nego ikada.
    Obični ljudi ne znaju za RTC i kalendar unutar svih verzija fabričkih firmware-a i BIOS-a,
    ali ima nas koji znamo.
    Čak se i na netu mogu naći objave o tome.
    NO, kapitalizam i brendovi su danas nedodirljivi. Čik dokaži to.
    Tako da zaista nema potrebe da ih branite, samo zato što možda radit eu nekom delu proizvodnje ili nemate dovoljno iskustva.
    Očajno je što čak i kvalitet samih delova unapred produkuju po "kastama" koje mogu d aih kupe.
    Pre ili kasnije će se sve to osvetiti čovečanstvu, baš kao i dinamit, atomska energija, plastika, nafta zbog koje se danas gine više nego ikad...

    -Dok su danas Nemci pojam kvaliteta i legenda koja traje....
  • Zivan

    01.11.2018 12:58
    Kompjuteri su tako osmuišljeni da je detekcija kvara tri, četiri puta skuplja od zamene oštećenog dela. Takvi pariteti cena svaku popravku čine preskupom, pa se i minamalno pokvareni kompjuteri odlažu na smeću i kupuje novi. Krajnje je vreme da se ovakva praksa, nastala kao posledice ciljnog programiranja uređeja, prekine.
  • socko

    01.11.2018 12:58
    terminologija
    Nisu u pitanju "programirani" kvarovi (ne, ne ugrađuju račuanare koji broje radne sate ili ciluse korišćenja) već "projektovano trajanje" - komponente koje se ugrađuju su dovoljno lošeg kvaliteta da će da izdrže garanciju i još malo. Bela tehnika će teško trajati duže od 10 godina, na primer - osim ako kupite nešto što nije junk jeftino.

    Realno, za pare za koje se uređaji sad prodaju ne treba očekivati ikakav kvalitet. Problem je što je u Srbiji jako teško pronaći uređaje koji nisu kinesko smeće.

    Dakle, nije urota i svetska zavera nego čista ekonomija - koliko para, toliko i muzike.

    A da je nemoralno i katastrofalno za ekologiju - jeste. Samo treba nazvati pravim imenom.
  • Majstor

    01.11.2018 11:39
    Svakom uređaju koji ima sat moguće je predodrediti simuliranje kvara.
    Odnosno, programirati ga da sam sebe pokvari.
    Čak i uređajima kod kojih zvanično nema sata, moguće je u softver ugraditi brojanje
    upotrebe i nakon određenog broja da se uništi ili "pokvari".
    To je počelo još u 80-tim, proizvođači su namerno ugrađivali elemente koji se jako greju pored elemenata koji su osetljivi na to. Kako bi upotrebu ograničili na 5 godina, a garanciju davali do 3.
    Nakon završenog projekta ide ekipa koja projektuje kvar i skida elemente do granice upotrebljivosti.

    Sve ostalo što bih napisao o tome od koga je potekla zlurada ideja - nije dozvoljeno.
    No, većina inteligentnih ljudi sama zaključi.

    p.s. Zloglasni socijalizam to nije radio.

    Zbog svega navedenog majstori se odlučuju za firme koje nisu poznate, koje se bore za uspeh i kojima ne ide u prilog da zeznu kupca.
  • Лука Лабан

    01.11.2018 11:12
    Некад "теорија завере" а данас истина! Онда се сетим и разлике у производима за исток и запад, вакцинама, одлагања отпада у Србију.....
  • cluffes

    01.11.2018 11:10
    Meni je laptop Toshiba odmah posle 5.5 godina usporio i poceo je mnogo losije da radi.
  • ACA

    01.11.2018 11:10
    Tako je već godinama sa svim uređajima,a Srbija je deponija svih svetskih proizvođača,tako da smo mi potrošači ovde totalno ne zaštićeni od "takvih kvarova"!!!
  • Verko

    01.11.2018 11:02
    Kao firmware inženjer mogu da potvrdim ovo.
  • pisemkomentar

    01.11.2018 10:54
    Pogledajte Pyramids of Waste (watch?v=vrMfq5tep5M) lepo je sve ovo opisano
  • Aleksandar

    01.11.2018 10:33
    Ista fora kao sa automobilima novijeg datuma, nakon isteka garancije, vozio ne vozio, oni počnu naprasno da javljaju kvarove na bord kompjuteru!
  • Baš tako

    01.11.2018 10:02
    Konačno se počelo javno govoriti i pisati o tome.
    Moje iskustvo sa belom tehnikom poznate firme na našim prostorima je upravo takvo: mesec ili dva po isteku petogodišnje garancije, jedno po jedno se počelo kvariti. Serviser koji je došao da popravi, rekao je baš isto to; skoro svuda gde ide i popravlja, ista priča - prođe garancija, nekad i za par dana - i kvarovi počnu. A delovi kineski, kao što se skoro sva bela tehnika i radi u Kini, bilo koja poznata marka da je u pitanju.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna