Učiteljica u OŠ "Branko Radičević" u Ravnom Selu, u opštini Vrbas, snimala je autističnu devojčicu, učenicu četvrtog razreda, kako bi dokazala da dete nije za inkluzivnu nastavu i da je treba isključiti iz škole, pišu "Novosti".
Nije humano, greh je, raspravljate o bolesnoj devojcici, a nemate autisticnog unuka od 7 godina. Greh su vase reci i promasena tema totalno. Svskom od vas sa "pametnim komentarom" i promasenom temom bih dala mog autisticnog unuka da vidite koloko je to dete posrbno, nezno, pametno samo za one obladti koje voli, gaji kuce, mace, spava s njima pliva u Igalu mesecima. Ide i
U 1.razred sa "normalmih"22 ucenika .SVE VREME NASTAVE IMA LICNOG ASISTENTA. SKOLA JE INKLUZIJU SPROVELA SAMA PO SVPJO PTOCENI .(NIJE SRBIJA NEGO MNE).
Gospodo nema ništa od vaše rasprave, svadja nije rešenje. Ovo je ogroman problem kojim treba da se pozabave i vlada i ministar prosvete i ministar soc. politike. Generalno inkluzija nije za naše škole koje nemaju leba da jedu. Za svako autistično dete potreban je personalni asistent defektolog sa diplomom defektološkog fakulteta. I mislim da je rešenje u otvaranju specijalnih obrazovnih ustanova sa adekvatnim obrazovanim radnicima koji bi se smišljeno i ciljano usmeravali na rad sa autističnom decom i njihovim daljim obrazovanjem i socijalizacijom i na kraju zapošljavanjem u nekom društvenom sektoru.
...neko video taj snimak? Decu u velikom broju škola kamere snimaju svakodnevno. Snimci se koriste za internu upotrebu i zbog bezbednosti. Svi dušebrižnici su bacili kamen na učiteljicu, a ne znaju ni o čemu se radi. Kada su nedavno roditelji neke škole odbili da pošalju decu u školu gde ide jedno agresivno autistično dete niko nije osudio te roditelje. U školama ima mnogo dece sa posebnim potrebama koja nisu za redovne škole. To se radi po želji njihovih roditelja, a ne po proceni stručnjaka, a škole se u toj priči snalaze kako znaju i umeju. Ljudi nisu obučeni, para za kvalifikovane asistente nema, sredstva su ograničena... Država je donela odluku i okrenula leđa. Čuo sama jednu učiteljicu koja je rekla da ju je autistični dečak skoro svakodnevno udarao ili šutirao... Pretpostavljam i ostalu decu u razredu. Volim ove komentatore što porede situaciju u razvijenim zemljama sa našom.
Predajem i jednom autisičnom detetu. Teško jeste, ali nije mi nikada palo na pamet da ga na bilo koji način prisiljavam na nešto. Sa takvom decom treba samo puno strpljenja, i nema problema. Treba se dobro pripremiti za njih i smisliti im dosta zadataka koji bi mogli da rade, koji su im prilagođeni. Posle nekog vremena dete se upozna, naviknemo se jedno na drugo, i nema problema. Ono što je najvažnije je da što pre shvatite da od njih ne treba očekivati isto kao od ostale dece, što je česta greška... Zbog toga se i plan rada sa njima naziva IOP, tj. Individualni obrazovni plan. Nevolja je to što su nastvnici u običnim školama neobučeni za rad sa takvom decom, a specijalne škole zvrje prazne. Istina je da i dobili bolje rezultate ako bi roditelji shvatili da bi njihovoj deci bilo bolje da odu u Dr.Milan Petrović, koja im pruža najbolje uslove, ali šta je tu je... Sada je tako, oni idu u redovne škole. Nije do nas, trebamo se sa tim pomiriti i raditi najbolje što znamo i možemo.
@Programer
Oladi malo osim ako nisi iz neke paralelne zemljegde je srbistan lider regiona, a ovako licis na jednog glupog i primitivnog sendicerka sa 3 grama mozga!
Znači dete #1. Pošto sam ja uveo u priču i dete #2 nije mi bilo jasno ko ima personalnog asistenta. Personalni asistent nije isto što i pedagoški asistent. Kao što sam napisao 3 ili 4 puta, čini se da ovde kadar koji drži nastavu nije obučen i ne dobija propisanu podršku specijalne škole. Snimanje deteta nije pedagoški metod, imalo ono smetnje ili ne. Neovlašćeno snimanje nije samo problem krivičnopravne prirode, već ovde ukazuje i na nekompetentnost. Dakle, problem je u nastavi, a ne u asistenciji. To što neki personalni faktički rade i kao pedagoški asistenti, ne proističe iz Zakona o socijalnoj zaštiti i stoga ne mogu da tvrdim da je i ovde takav slučaj jer se pominje samo ovaj prvi. Pedagoški asistent ima drugačiju ulogu što Vam kaže i sama činjenica da je on deo sistema obrazovanja,a personalni deo sistema socijalne zaštite. Nije mi jasno zašto pričati o ovim i onim asistentima, kad asistent nije izazvao problem, niti je dokazao da je problem predupređen poštovanjem procedure upisa i podrškom specijalne škole ili angažovanjem njenog kadra. U tom smislu, nije u redu ustremiti se na učiteljicu, a ne zapitati se koji je udeo odgovornosti direktora što ova zaposlena MOŽDA bez adekvatne podrške radi sa detetom sa smetnjama u razvoju. Sve je hipoteza. Što se tiče pedagoga u školi, posetite sajt škole i naći ćete spisak zaposlenih na kome je i ona. Pošto se ja trudim da odgovorim argumentima, a odgovore ne dobijam već zajedljive opaske, pozdraviću Vas naravno s poštovanjem.
U tekstu se spominje personalni asistent, sa kojim je majka bila u kontaktu.
Autizam se teško krije, pogotovo u maloj sredini.
Nego ti izgleda mnogo bolje poznaješ Ravno Selo od moje malenkosti. Te male škole obično su imale ili pedagoga ili psihologa (znam da se PP služba pojačala odnedavno, ne znam sve detalje) Otkud znaš da imaju pedagoga?
Da je tako javno snimla dete i davala komentare ,na zapadu bi izleteka sa te službe istog dana.
Očigledno joj nije bilo stalo da smiri to dete kao profesionalni radnik, osoba koja treba i zna da razume tu malu uznemirenu dusu..
А оно што је мени битно је да знам да читам написано и не схватам чињенице лично јер је то знак интелигенције.
Нисам закључивао на основу једном ученика, него извео закључак СА РОДИТЕЉИМА који су живели и у АУС и у СРБ, на основу генерације, док сам радио у школи. Сигурно не бих писао на основу једног случаја прочитаног у новинама.
Нисам писао да су необразовани, него да има мана и предности. Управо поређење фиће и мерцедеса говори о личном доживљају образовања. Учење, на жалост подразумева излажење из зоне комфора. Познато је да у развијеним економијама ( док граде путеве, а увозе инжењере и радну снагу) код деце вада незаинтересованост за високо образовање (у СРБ не), постоје студије о мањем iq деци рођеној у овом миленијуму и назадивањз у фундаменталним дисциплинама. То су познати проблеми образовања.
Путовао сам, презентовао, усавршавао се у многим државама са компанијом (не у АУС-тамо ћу отићи да видим плаже). Не бих лично живео због деце јер си помало ван света.
Наравно, никад се не бух потписао именом и рекао одакле сам.
Мене би исто било срам да се користим језичким доскочицама, а не знам граматику и правопис. Немој да те туче блам јер си неписмена. Вероватно си прешла на енглески, као дивелоперица :).
Ког мог рођака? Како знате где сам ја завршио школу? Какав фића, мерцедес и други гастарбајтерски реквизити имају са образовањем?
Веровали или не има пилота и у Србији, а и лекара и неколико фирми које воде Срби успешно у Србији (падају ми на памет програмерске). Али веровали или не, на пример једна смо од најуспешнијих држава на математичким олимпијадама. Имамо и најбољег такмичара икада. И још што шта.
Имао бих још што шта да кажем, нпр о Писа тестовима, где је Аустралуја добра, али неком ко зна нешто о образовању.
A dete ima personalnog asistenta, tek onako, pomodarstva radi? Personalni asistent znači da su problemi primećeni ranije, verovatno i pre upisa, i niko od prosvetara sigurno ne bi postavljao dijagnozu. Osim toga autizam se, bar koliko ja znam, obično pojavljuje daleko pre školskog uzrasta.
Mene sve navodi da je upis pravilno odrađen. Sve nakon toga je verovatno katastrofa.
Ocenjivati skolski sistem na osnovu jednog djaka, tj.vaseg rodjaka je veoma neozbiljno.
Dodjite ovde, provedite neko vreme u ovoj zemlji pa onda sudite.
Moj je sin isao I tu u skolu a I ovde. Pa dajte molim Vas, kao da predite ficu I mercedes.
Kad su u Australiji tako neobrazovani, ko im vozi avione, rukovodi ogromnim firmama, leci ljude...? Trebalo bi snimiti kako se tj.kojom brzinom asfaltiraju ulice.
Ma...ne vredi raspravljati. Zavrsila sam fakultet I tu a I ovde I vrlo dobro znam o cemu pricam.
Škola odlučuje o upisu. Kako se vrši upis piše u Zakonu o osnovama sistema obrazovanja i vaspitanja koji sam već citirao pa pogrešno naslovio kao Zakon o sprečavanju zlostavljanja na radu. Nama copy paste pravnicima je to česta greška kad paralelno čitamo razne izvore. O upisu u školu odlučuje škola što se vidi iz člana 55. Zakona o osnovnom obrazovanju i vaspitanju, ne znam zašto Vam je sporna onda odgovornost direktora kao zastupnika i organa, kao i pedagoga koji proverava spremnost. Mislim da će Vam jedan primer iz predškolske prakse pomoći da me razumete. Dete sa smetnjama u razvoju je upisano u predškolsku ustanovu po osnovu zdravstvenog uverenja u kome se ne navodi ova okolnost i bez mišljenja IRK. Osoblje ustanove koje radi sa decom nije bilo upućeno da dete ima smetnje u razvoju. Kada su se simptomi pojavili, nisu znali kako da reaguju jer nije sprovedena procedura. U ovom slučaju je pozvan na odgovornost onaj ko je odobrio upis, a Vi pretpostavite ko je to bio. Preslikajte to na slučaj osnovne škole u kojoj učiteljica nije dobila podršku "specijalne" škole, nije obučena da reaguje, a upis je obavljen bez procedure. Naravno, ovo je hipoteza. Ima ih bar tri koje bi mogle objasniti ovaj slučaj. Zašto licitirati? Kao što sam napisao, nadležni organi neka reše stvar. Mislim da zaista treba da se ukloni ova tema jer je neprimereno da pišemo o detetu čiji se identitet na osnovu objavljenog može pretpostaviti, makar u sredini u kojoj živi.
Uz sve nabrojano i dalje mi nije jasno zašto mislite da direktor i pedagog mogu da odgovaraju, ako su upisali dete koje nije za redovnu školu, sa obzirom da ne odlučuju o upisu?
Ja prvi kritikujem prosvetare, ali ne mogu valjda odgovarati za nešto za šta su im oduzete nadležnosti.
Za razliku od snimanja, koje se mora sankcionisati, nikad se ne zna gde će snimak završiti.
@Programer Znam da ćeš teško poverovati, ali slažem se sa tobom 90%, čak sam te i lajkovao.
По мени вест је пренесена врло штуро и врло је могуће да је политички обојена. Где је био лични асистент у том тренутку, зашто је мајка каснила (како се то може десити ако дете бурно рагује ако га мајка на време не преузме), итд. Како то да се није нашао неко да причува дете ко осећа то као обавезу и одговорност (учитељица и учитељ имају часове и не знам да иједан одмор не траје 20 мин , они су можда морали на час, а шта са дететом)?
Мислим да је читава инклузија схваћена олако, а врло је сложено питање. Не знам зашто је нови систем бољи од претходног где су са децом радили дефектолози којима је то често и животно опредељење.
Што се тиче коментара из Аустралије: Имао сам ђака који је по узрасту био за упис у седми разред. Његово знање било је на нивоу петог разреда у Србији, што се тиче мог предмета. Индивидуално сам радио са њим да би могао да прати градиво седмог разреда. Родитељи и дете су били задовољни. Констатовали смо да је у Аустралији прекометрно олакшано градиво, деца се не сналазе са основним стварима.
Такође лично мислим да је Србија и њен образовни систем далеко испред Аустралије ако се погледају достигнућа ђака у науци, технологији, такмичењима и многим другим параметрима.
Sada će ispasti da su prosvetni radnici i kriminalci, koji uživaju da zlostavljaju decu. Priča je ispričana šturo, kao sa namerom da se optuži učiteljica i njen kolega, usput bivši direktori. Gde su izjave osoba optuženih za maltretiranje?
I ja zivim u Australiji. Sve sto Vam je ispricala Vasa rodjaka, istina je. U skolama se radi drugacije nego kod nas. Trebalo bi mi "tri" dana da ispisem u cemu se ocituju te razlike.
A tek u zdravstvu?
Zao mi je moje zemlje sto joj je unisteno I zdravstvo i skolstvo.
Veliki pozdrav iz Sidneja.
Snimajuci tudje dete sa ili bez smetnji u razvoju bez saglasnosti roditelja uciteljica I njen kolega su bas dokazali da nisu za strucni za rad sa decom,bilo kakvom.
Ukoliko se ovde radi o slučaju inkluzivnog obrazovanja, pitam se zašto je učiteljica snimala učenicu koja je doživela šok. Ko je čitao Zakon o osnovnom obrazovanju, a vidim da inspektorat jeste, zna da se inkluzivno obrazovanje sprovodi uz podršku "specijalne škole" ili čak zapošljavanjem njenog kadra u školi redovnog obrazovanja. Što ovde očito nije slučaj, imajući u vidu primenjeni "pedagoški" metod.
O "bajatosti" prethodno citiranog zakona ću reći samo: "Sl. glasnik RS", br. 88/2017 i 27/2018 - dr. zakoni.
Evo još malo copy-paste prava, naravno uz navođenje naziva zakona i odredbe, da ne bi izgledalo laički.
Član 10. stav 2. Zakona o osnovnom obrazovanju i vaspitanju: "Učenik sa smetnjama u razvoju i invaliditetom stiče osnovno obrazovanje i vaspitanje po pravilu u školi zajedno sa ostalim učenicima, a kada je to u najboljem interesu učenika u školi za učenike sa smetnjama u razvoju i invaliditetom, u skladu sa Zakonom."
Najbolji interes deteta uvek ima prednost, u skladu sa Porodičnim zakonom, čl. 6. Ne cenim to gde će dete ići u školu, to ne mogu i ne želim. Moje pitanje je da li je procedura pri upisu bila pravilna. Vidim da nadležni inspektor već ima puno saznanje o činjenicama slučaja (mišljenje IRK, saglasnost roditelja) i donosi sud. Neću se više baviti ovom temom jer mislim da tekst treba da bude uklonjen zbog zaštite naročito osetljivih podataka i podataka o ličnosti.
Inkluzija je potpuni promasaj. Nijedan nastavnik ni profesor nije strucno osposobljen za to. Jedan profesor matematike sa zavrsenim PMF nema u svojoj biografiji i diplomu psihologa ili defektologa. Ovo je dvostruko lose, ni deca sa posebnim potrebama ne dobijaju adekvatno obrazovanje, a takodje ni ostaloj deci se ne moze posvetiti dovoljno paznje, bez da se potpuno zanemare ovi prvi. Ovo pogotovo vazi za srednje skole...
Nisam inspektor, a Inspektor Višekruna je lik iz "Državnog Posla". Inače ovo što si naveo se nekad primenjivalo pre inkluzije. Evo mogu i ja da pustim malo copy/paste regulative (doduše manje "bajate" od tvoje).
"U školu za obrazovanje učenika sa smetnjama u razvoju („specijalnu školu“) i u razvojnu grupu u predškolskoj ustanovi deca mogu da se upišu samo na osnovu mišljenja IRK za procenu potreba za pružanjem dodatne obrazovne, zdravstvene ili socijalne podrške učeniku – uz saglasnost roditelja i ukoliko su priroda i ozbiljnost teškoća u razvoju deteta takve da se obrazovanjem u redovnoj grupi, školi ili odeljenju ne mogu postići zadovoljavajući rezultati i pored pomoćnih sredstava i dodatnih usluga."
Obrati pažnju na "uz saglasnost roditelja" pa ćeš videti na šta sam mislio.
Imaš sve što ti treba na sajtu ministarstva. Moraš pogledati i podzakonske akte, ne samo zakon.
Samo za druga inspektora odlomak iz ZAKONA O SPREČAVANJU ZLOSTAVLJANJA NA RADU.
Upis učenika u osnovnu školu
Član 18
(...)
(...)
(...)
Dete koje ima od šest do šest i po godina upisuje se u prvi razred nakon provere spremnosti za polazak u školu.
Škola je dužna da organizuje proveru spremnosti iz stava 4. ovog člana.
(...)
Prethodnu proveru znanja obavlja tim sastavljen od nastavnika razredne nastave, pedagoga i psihologa škole uvažavajući standarde postignuća i ceneći najbolji interes deteta.
(...)
Eto, kad drugovi inspektori ne čitaju zakone, možemo da im ih kopiramo tamo gde ih drži pažnja.
Ko radi u školi zna da većina te dece nije na pravom mestu. Inkluzija je definitvno dobra zamisao, ali za Finsku, Norvešku... u Srbiji možda za 50 godina. I na sve to roditelji koji ne priznaju ono što je svima vidljivo na prvi pogled.
"Imam i ja ćerku sa autizmom
Imam i ja ćerku sa autizmom i pohadja najbližu redovnu školu. Nema ni pratioca, a pedagoškog asistenta ima na papiru jer su pokrali pare iz EU fondova za inkluzivno obrazovanje dok deci nisu u praksi obezbedili ništa. "
Ovo je sustina cele price!!! Pare za inkluziju su pokradene! To je ono sto ostali gradjani ne znaju. Deca sa posebnim potrebama u redovnoj skoli treba da imaju personalne asistente, ljude skolovane na Defektoloskom fakultetu, ljude koji bi primali platu za to. Para nema!!! Sta je resenje? Nadjite studente, bilo koga bez posla ko hoce za 12000 mesecno da sedi pored deteta. Nadjite pratioca. Zar je to resenje? Na taj nacin pomazu deci da se obrazuju?
Nas sistem obrazovamja je toliko unisten, da je suvisno vise o bilo cemu raspravljati. Zao mi je samo dece, oni su na zalost najvise osteceni.
Sva Srbija je postala autistična. To što bi vi svi želeli to samo u socijalizmu ima za džabe. U "demokratiji" i "kapitalizmu" sve mora da se plati. Da li narod direktno ili država (opet narod kroz porez) ali mora da se plati. U ovakvim sistemima koliko para toliko muzike. Nisu krivi pekar, lekar, apotekar .. već narod koji stvara državu. Opšti je javašluk u državi( državu čine narod i njegovi predstavnici) a vi bi blagostanje. Koliko sam ja kriv? To je pitanje.
Deca sa posebnim potrebama, treba da prođu program inkluzije kao i deca koji ih primaju i njihovi roditelji. To j može rezultirati da se dete uklopi u grupu a može i da ne uspe.
Ono što je sigurno, to se radi uz pomoć, škole.psihočoga. učiteljica, roditelja i treba raditi na tome.
Učiteljica iz teksta je obična glupača.
Ko nije proveo jedan radni dan u vrtickoj grupi ili u skolskom odeljenju u kom ima 25 tipicne i 2-3 netipicne dece, citaj sa smetnjama u razvoju, taj ne zna sta je to. Sistem ne funkcionise. Drzava je za saku dolara sprovela Unicefov eksperiment-inkluziju. Lepo je to smislila zenevska kancelarija dok u istoj toj Zenevi nema ovakve inkluzije. Deca sa smetnjama su u specijalnim skolama i idu na inkluziju-ukljucivanje u redovne skole 1,2 puta nedeljno po 1,2,3 sata, kako proceni komisija, i to u pratnji defektologa. Ovako kako je kod nas u najvecem broju slucajeva ispastaju svi i deca i zaposleni.
Svakako da nacin nije iskljucivanje dece koja su upisana u skolu. Problem je u ograničenom kapacitetu skole, ne u deci. Odakle Vam ideja da sva deca idu u specijalnu skolu, pa nemaju ljudi sredstva da se presele u vece gradove, s obzirom na cenu kvadrata i kirije. Inkluzija je jedino resenje u buducnosti, jer i sve je više dece sa smetnjama. Ili se možda neki zalazu za zatvorene institucije kao pre 200 godina.
Da dodam, bez obzira na to što smatram da kod nas inkluzija nije dobro sprovedena, slažem se sa onim što piše Uzas. Zamislite da se nađete u nekoj stresnoj situaciji, i da ljudi počnu u vas da upiru telefonom, i da Vas snimaju. A onda još zamislite i da ste dete. I zamislite da ste dete koje ide u školu u kojoj ti neka učiteljica tako jasno daje do znanja da te ne želi tu. O inkluziji možemo pričati šta želimo, ali ovo je razočaravajuće od pedagoga.
Jedino u ovom tekstu fale ipak informacije da li i kakve posebne potrebe ima ovo dete, i koji je uzrast tačno u pitanju.
"Ako su preoptereceni, onda se skola zalaže za više resursa za inkluziju, a ne za isključivanje dece iz procesa nastave. Kome je to teško, neka ne rukovodi tom ustanovom."
Jako ste pametni. Koliko je realno da se kod nas neka škola izbori za više sredstava za inkluziju, danas kad država vlast propagira kako u prosveti ima viška zaposlenih.
Ono što je činjenica je da inkluzija kod nas ne funkcioniše, i kao takva ne bi smela da se nastavi jer ona ide na štetu kako ostalim đacima, tako i samoj deci zbog koje se ona sprovodi. Da li da se vrati sve lepo na staro, ili da se uloži više novca u obrazovanje pa inkluzija bude sprovedena kako treba, svejedno, oba su bolja od ovog danas.
A za pametnjakoviće koji govore kako to preko bolje funkcioniše, razlozi su brojni, ali nisu krivi pojedinačno nastavnici, nego krivi smo mi. Pa čak i ako su nastavnici lošiji, krivi smo mi, jer naša država daje slabe plate prosvetarima, i kako onda očekivati da će najbolji sutra nama učiti decu. Nikako. Na fakultet dođu slabiji đaci, fakultet spusti kritetirujum, oni završe faks, i sutra rade.
Povećajte plate tako da ne moraju nastavnici da drže privatne časove, i da mogu da se posvete svom poslu bez da brinu kako će izgurati još jedan mesec, i zaposlite dodatno koliko još treba ljudi ako hoćete inkluziju. Onda sankcionišite one koji ne rade dobro svoj posao, a za veće plate će bolji đaci odlučivati da se obrazuju za rad u prosveti.
Draga mama, ne biste smeli to da odobravate.Jer žena traži dokaz kako bi zloupotrebila detetovu reakciju da time diskredituje inkluziju. Podmuklo i diletantski za jednog pedagoga. Sta mislite čega bi sve bilo kad bi tako snimali i neke reakcije "normalne" dece, mogli bi da se iznenadimo kakva umeju da budu i neurotipicna deca.
Imam i ja ćerku sa autizmom i pohadja najbližu redovnu školu. Nema ni pratioca, a pedagoškog asistenta ima na papiru jer su pokrali pare iz EU fondova za inkluzivno obrazovanje dok deci nisu u praksi obezbedili ništa. Ćerka je prihvaćena u školi i ja bih volela da dodje televizija u školu da snime malo nekad i kako inkluzija treba da funkcioniše. Ide i na hor i na sportić, ima logopeda i reedukatora u produženom boravku. A Ministarstvo prosvete i UNICEF u Srbiji treba da je sramota jer se ne bave pravima dece, već parama na pravima dece. Ja se nudim24 časa dnevno svaki dan da rešavam ovaj problem. Ali oni neće jer bi tad pare umesto u nečije lične džepove odlazile mladom i obrazovanom kadru za plate kao što su pedagoški asistenti! A lični pratilac je usluga iz resora socijalne zaštite koja nema zakonske veze ni sa školom ni sa obrazovanjem. Pa ovako zbog lopovluka onih na vrhu stradaju najviše deca,a onda roditelji i nastavni kadar , dok oko 3000 pedagoških asistenata nema platu i posao. Sramota!
U pitanju su poluobrazovani kadrovi koji pruzaju sve moguće otpore inkluziji kako bi je predstavili kao teret za svu decu. A njihov posao je da se bore za bolje kapacitete skole i pedagoške asistente u njima. Škola je za svu decu, i zadatak skole je da omogući adekvatne programe za sve. To je zadatak te ustanove i to prosvetni radnici trebaju to da shvate. Ako su preoptereceni, onda se skola zalaže za više resursa za inkluziju, a ne za isključivanje dece iz procesa nastave. Kome je to teško, neka ne rukovodi tom ustanovom.Roditelji su upisali dete u tu skolu i njena je obaveza da ume da organizuje nastavu, čemu sluzi pedagoski tim. A ne da namerno minira čitav proces kako bi stvorila razdor medju decom i roditeljima.Specijalna skola treba da postoji samo kao resursni centar, shvatite to.
Nan
04.11.2018 • 09:40
Moja rođaka je učiteljica u Australiji, 24 đaka u odelenju, različitih nivoa sposobnosti, od toga dvoje autistično. Redovna škola je u pitanju. Pitala sam je kako ona uspeva, pošto kod nas to ne ide. Da napomenem, ovde je završila knjizevnost, tamo naravno sve ponovo.
Njen komentar, naši profesori i učitelji su strašno razmaženi i nedovoljno obrazovani za pedagoški rad sa decom, čak i natprosečnom, da ne bude zabune i ovde je predavala u školi.
Elem, posle njenog opisa radnog dana sa svom tom decom, pravljenja različitih programa za različite mogućnosti dece, zaključila sam da smo mi na nivou dece sa posebnim potrebama nad kojima EU treba da izvrši inkluziji da bi uopšte postali njihov deo. Samo ne znam gde će naći toliko personalnih asistenata....
Mislim da bi svima bilo jako korisno ako bi mogli da opišete to što vam je rođaka ispričala. Komentar ili dva, čisto da steknemo utisak u čemu se razlikujemo. Ovako samo znamo da se razlikujemo, ali ne znamo i konkretno kako.
Ne mogu da shvatim i dalje sta je tu lose??? Snimala je da bi imala dokaz o njenoj reakciji. Nije snimala iz pakosti ili podrugivanja. Zasto je odmah prosvetni radnik okarakterisan kao los?
Sve je tako surovo u Srbiji!
Roditelji bolesne dece prepusteni sami sebi.Stepen prepustenosti
zavisi od finansijske situacije.A jos ponasanje nas odraslih pametnjakovica...
Sva su deca bila u situaciji kad su razdrazljiva ,uznemirena i uplakana! ...Ona intuitivno osecaju naklonost ...
Svako dete -bilo zdravo ili bolesno ima pravo na obrazovanje u okviru svoje sredine!
Nisu sva deca iz velikih gradova !
Treba uciti svoju decu da razlicitosti postoje,da su one normalne i da one treba da se postuju, da deca treba da pomazu takvoj deci.
A to ce moci samo ako su roditelji dorasli svom zadatku.
Ocigledno da smo puno iz covecnosti izgubili tokom svog ovozemaljskog putovanja!
Zato je tako tesko otvoriti novine i citati o svim strahotama iz svih sfera zivota,koje nas okruzuju!!!
A zivot je tako lep i nepredvidiv!!!
deca kojoj ovo dete smeta nece biti bolji ucenici bez njega
zato sto tu decu nije imao pred ocima tokom komunista, koji su se njima bavili okretanjem glave i sortiranjem u odvojene skole, ovaj narod se rukovodi 'nece to mene snaci' filozofijom
svako nepruzanje pomoci ovom detetu je fasizam, genocid i ona eutanazija koju ste nedavno odobravali
Uveli su inkluziju u skole a nije pripremljen teren, to su deca sa kojima treba raditi 1 na 1,imate samo jednog nastavnika/ucitelja koji se bori sa celim razredom. Ne odobravam ovakvo ponasanje nastavnog osoblja, ali nas sistem skolovanja nema adekvatne uslive za decu sa specijalnim potrebama, stetu snose svi i druga deca i dete u inkkuziju. Usput specijalne skole koje imaju odlicne uslove i program za ovu decu, zvrlje prazne, ipak su to kompleksi roditelja.
Ni jedno maloletno dete nije primereni fotografisati i stavljati na intwrnet.Zakonom je krivicno, a pogotivo pedagozi kada javno stavljaju sve o deci na intrnetu.Tako je bilo i sa Tijanom Juric koju su postavili uoravo pedagozi na you tube. Jezivo i svi treba da su odgovorni za maloletno dete od uciteljica do rodbine.
je da je sramota ovo sto danima citam o skoli koju sam i sama pohadjala. Ko nije naucio da cita neka mu neko pazljivo procita ovaj clanak ili neka ga ne komentarise. Ova uciteljica nije uciteljica ove devojcice. Pitanje je sta je nju nagnalo da uradi tako nesto, a i tog nazovi ucitelja? Sta bi se desilo da je devojčica u njenom odeljenju? O ovoj zeni se vec odavno pise i ne mogu da verujem da joj niko nista ne moze. Njima ne mozete nista, a drago dete mozete da prebacite u drugo odeljenje? Da li je moguce da je to jedino sto mozete?
@uzas 04.11.2018 • 09:17
I ti si uzas
Zasto je fizički rad užas? Šta bi ljudi bez klozeta? Kako da se osećaju sve one "tetkice" po školama posle vašeg komentara? Isključivii ste i vi i netolerantni!
Eto dokaza da sam bio u pravu. Kada se vi tako zdravi i pravi tako brecate i vredjate, da li mozte da zamislite kako se to dete osecalo? Nema majke, jedan odrasli je drzi, druga drzi telefon i snima sa sve zeljom da dete pocne da histerise. I to su osobe koji su pri tom prosvetni radnici. Oni nisu za taj posao. Nema nista lose u fizickom radu, naprotiv i sam ga radim i vrlo je koristan, ali postoje poslovi za koje se zavrsavaju skole da bi ljudi postali kompetentni u obavljanju nekih delikatnih zadataka. Ovi ljudi to nisu kadri, za dzoger i ciscenje toaleta verovatno jesu i verovatno im ne bi bilo prijatno da ih neko pri tom snima telefon. A to da li se Vi vredjate me ne zanima, ovde je te tema dete i odnos nekoga ko treba da brine o njemu, a ne da ga muci.
Ovoga pod D stvarno treba dovesti na cas gde se nastava odvija pa da malo vidi. Zao mi je onih koji nazovimo uze sa tom jadnom bolesnom decom.Ova uciteljica je preterala u dokazivanju i zbog toga treba da odgovara ali je potpuno u pravu.
Zao mi je bolesne dece ali mislim da bi takva deca treba da idu sa decom slicnom njima jer mesati ih sa zdravom decom nije dobro ni za to dete a ni za drugu decu. Navodim primer mog brata od tetke koji je u bolestan isao u maloj sredini u skolu sa zdravom decom gde je on sebe gledao kao nekog ko nije dostojan da ide s njima i jednostavno je sve bojkotovao a zavrsavao ja sa poklonjenim ocenama od strane nastavnika iz sazaljenja prema njemu. Da bi kada je krenuo u sradnju skolu sa decom sa posebnim potrebama procvetao jer je video da nije jedini takav i da ih ima mnogo takvih nazalost i odjednom je poceo da uci i nije bilo vise njegovog bojkota i buntovnosti i zavrsio je tu srednju skolu sa odlicnim uspehom i sad radi u opstini gde su mu po zakonu dali lakse radno mesto na osnovu njegove invalidnosti. Tako da po mom nekom misljenju tesko je svakom roditelju da prihvati bolest svog deteta sto priznacete nije lako ali mislim da ce napraviti uslugu tom detetu da ide sa istom takvom decom i da ce tamo pokazati i moci da da svoj maksimum a ako ide sa zdravom decom uvek ce se osecati lose i neko ko tu ne pripada. Nazalost i danasnja deca su razmazena i umeju jos da zadirkuju takvu decu sto onda izaziva jos vece posledice.
Za dobro ove devojčice treba da se pobrinu nadležni sekretarijat i ministarstvo. Prepucavanje direktora i učiteljice nije relevantno. Ako stručno lice utvrdi da je dete za posebnu školu, odgovaraće pedagog i direktor koji su je upisali u redovnu školu. Ako se utvrdi da je za redovnu školu, odgovaraće učiteljica jer nema pedagoški kapacitet. U oba slučaja da odgovara osoblje škole zbog neovlašćenog snimanja.
Personalni asistent otisao, a ucitelj ostao dok majka ne dodje-naravno. I naravno da je dete uznemireno i da uciteljica nije smela da snima i da IOP nije samo poseban program ucenja vec i posebni uslovi za rad sa takvom decom i da sa ovakvom organizacijom rada na zalost na gubitku su svi-deca, roditelji,ucitelji.
Škola Milan Petrović ima sve što ste naveli, ali Ravno Selo je prilično daleko od Novog Sada. Autistično dete bi MORALO da ima personalnog asistenta, kao i sve druge osobe kojima je takva pomoć potrebna, a prosvetni radnici da prođu edukaciju kako da se ponašaju sa takvom decom. Ima sredina gde je nemoguće da dete ide u zaseban razred, nije ono krivo što se nije rodilo u Novom Sadu ili Beogradu. Ne zaboravite da se svako od nas može naći u takvoj situaciji!
Moja rođaka je učiteljica u Australiji, 24 đaka u odelenju, različitih nivoa sposobnosti, od toga dvoje autistično. Redovna škola je u pitanju. Pitala sam je kako ona uspeva, pošto kod nas to ne ide. Da napomenem, ovde je završila knjizevnost, tamo naravno sve ponovo.
Njen komentar, naši profesori i učitelji su strašno razmaženi i nedovoljno obrazovani za pedagoški rad sa decom, čak i natprosečnom, da ne bude zabune i ovde je predavala u školi.
Elem, posle njenog opisa radnog dana sa svom tom decom, pravljenja različitih programa za različite mogućnosti dece, zaključila sam da smo mi na nivou dece sa posebnim potrebama nad kojima EU treba da izvrši inkluziji da bi uopšte postali njihov deo. Samo ne znam gde će naći toliko personalnih asistenata....
Zasto je fizički rad užas? Šta bi ljudi bez klozeta? Kako da se osećaju sve one "tetkice" po školama posle vašeg komentara? Isključivii ste i vi i netolerantni!
jedno su zelje a drugo je relnost. Verujem da je uciteljica u pravu i da ima iskustva i da je iritirana zapostavljanjem druge zdrave decsa kojima joj je bio onemogućen rada i da je bilo pritisaka roditelja. I u porodici gde postoji jedno autisticno dete druga deca TRPE a to nije fer prema njima. Verujem da je stepen autizma u ovom slučaju višii od onog koji omogućava rrehabilitaciju u zajednici.Postoje specijalne skole kao sto postoje i za posebno nadarene.
Najlakše je nekom ubaciti vruć krompir i skinuti brigu sa sebe.
Najnovija istrazivanbja govore da autizam mnoze da se delimicno izleci nacinom ishrane .
Kako svi kudimo i sudimo, a isti ti okreću glavu kad vide bolesno dete. Ni roditelji ne znaju kako da rade sa takvom decom, pa to prebace na učitelje. Pod izgovorom da se ne razlikuje od ostale dece, usporavaju ceo razred... Zato postoje spec škole.
A mi ćemo i dalje da okrećemo glavu, jer nije naš problem.
Znam da je inkluzija nakaradno odrađena, ali ovo je stvarno dokaz da prosvetarski kadar treba dobro pročešljati.
Prosvetari su jednostavno naučeni da kod njih zakoni ne važe.
Bahatu i nestručnu učiteljicu koja je vladala školom otpustiti za sva vremena pa neka kopa njive dok je radno sposobna. Na žalost za učitelje danas mahom uče dovoljni, dobri učenici i ponavljači u srednjim školama.
Ja bih tu nazovi uciteljicu i tog nazovi ucitelja stavio lepo u zatvor i dolazio da ih snimam telefonom, mada kod ljudi koji su operisani od empatije nema pomoci. Mozda njih zapravo najvise boli udarac po novcaniku i smena sa funkcije. Tako da bi bili najedakvatnije nju postaviti za spremacicu, a njega za cistaca klozeta pa ih onda snimati kako se snalaze u novoj ulozi.
"Inkluzija" u Srbiji je na nivou malog Perice i njegovih zamisli.
Slepo prepisani neki metodi, potpuno neprimenjivi i besmisleni jer toj deci ne pomazu.
Mene samo zanima da li je devojcica zaista imala personalnog asistenta, ili pratioca. To su dva potpuno razlicina pojma. Personalnog asistenta drzava vise ne da, jer su joj skupi i smatra da toj deci ne trebaju. Ucitelji, koji nisu defektolozi sada moraju da rade sa preko 25 ucenika plus decom sa posebnim potrebama bez ikakve strucne pomoci. Toliko.
Ako mama smatra da je redovna skola dobra za njeno dete, reci cu samo : - Mama Vi vase dete ne volite. Vi vase dete ne prihvatate.
To je sustina.
Skola Milan Petrovic u NS, ima taktilne sobe, bazen, slanu sobu, idealne uslove za skolovanje dece sa posebnim potrebama i Vi ih saljete u redovnu skolu gde mogu samo da nazaduju. Ne mogu to da razumem.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Učiteljica snimala autističnu devojčicu da dokaže da nije za školu
Autor: Tanjug, Novosti
Info
•04.11.2018.
•08:11
Komentari 75
Vesnanije
U 1.razred sa "normalmih"22 ucenika .SVE VREME NASTAVE IMA LICNOG ASISTENTA. SKOLA JE INKLUZIJU SPROVELA SAMA PO SVPJO PTOCENI .(NIJE SRBIJA NEGO MNE).
Asperger
Predrag
A
opalim te g...m
Jova
Програмер
nastavnik
Rusofil_IQ0
Oladi malo osim ako nisi iz neke paralelne zemljegde je srbistan lider regiona, a ovako licis na jednog glupog i primitivnog sendicerka sa 3 grama mozga!
Logi
Inspektor Višekruna
Autizam se teško krije, pogotovo u maloj sredini.
Nego ti izgleda mnogo bolje poznaješ Ravno Selo od moje malenkosti. Te male škole obično su imale ili pedagoga ili psihologa (znam da se PP služba pojačala odnedavno, ne znam sve detalje) Otkud znaš da imaju pedagoga?
Logi
Liliana
Očigledno joj nije bilo stalo da smiri to dete kao profesionalni radnik, osoba koja treba i zna da razume tu malu uznemirenu dusu..
Програмер
Нисам закључивао на основу једном ученика, него извео закључак СА РОДИТЕЉИМА који су живели и у АУС и у СРБ, на основу генерације, док сам радио у школи. Сигурно не бих писао на основу једног случаја прочитаног у новинама.
Нисам писао да су необразовани, него да има мана и предности. Управо поређење фиће и мерцедеса говори о личном доживљају образовања. Учење, на жалост подразумева излажење из зоне комфора. Познато је да у развијеним економијама ( док граде путеве, а увозе инжењере и радну снагу) код деце вада незаинтересованост за високо образовање (у СРБ не), постоје студије о мањем iq деци рођеној у овом миленијуму и назадивањз у фундаменталним дисциплинама. То су познати проблеми образовања.
Путовао сам, презентовао, усавршавао се у многим државама са компанијом (не у АУС-тамо ћу отићи да видим плаже). Не бих лично живео због деце јер си помало ван света.
Наравно, никад се не бух потписао именом и рекао одакле сам.
Програмер
razvijačica
Програмер
Веровали или не има пилота и у Србији, а и лекара и неколико фирми које воде Срби успешно у Србији (падају ми на памет програмерске). Али веровали или не, на пример једна смо од најуспешнијих држава на математичким олимпијадама. Имамо и најбољег такмичара икада. И још што шта.
Имао бих још што шта да кажем, нпр о Писа тестовима, где је Аустралуја добра, али неком ко зна нешто о образовању.
Inspektor Višekruna
Mene sve navodi da je upis pravilno odrađen. Sve nakon toga je verovatno katastrofa.
Zorana
Dodjite ovde, provedite neko vreme u ovoj zemlji pa onda sudite.
Moj je sin isao I tu u skolu a I ovde. Pa dajte molim Vas, kao da predite ficu I mercedes.
Kad su u Australiji tako neobrazovani, ko im vozi avione, rukovodi ogromnim firmama, leci ljude...? Trebalo bi snimiti kako se tj.kojom brzinom asfaltiraju ulice.
Ma...ne vredi raspravljati. Zavrsila sam fakultet I tu a I ovde I vrlo dobro znam o cemu pricam.
Logi
Inspektor Višekruna
Ja prvi kritikujem prosvetare, ali ne mogu valjda odgovarati za nešto za šta su im oduzete nadležnosti.
Za razliku od snimanja, koje se mora sankcionisati, nikad se ne zna gde će snimak završiti.
@Programer Znam da ćeš teško poverovati, ali slažem se sa tobom 90%, čak sam te i lajkovao.
Програмер
Мислим да је читава инклузија схваћена олако, а врло је сложено питање. Не знам зашто је нови систем бољи од претходног где су са децом радили дефектолози којима је то често и животно опредељење.
Што се тиче коментара из Аустралије: Имао сам ђака који је по узрасту био за упис у седми разред. Његово знање било је на нивоу петог разреда у Србији, што се тиче мог предмета. Индивидуално сам радио са њим да би могао да прати градиво седмог разреда. Родитељи и дете су били задовољни. Констатовали смо да је у Аустралији прекометрно олакшано градиво, деца се не сналазе са основним стварима.
Такође лично мислим да је Србија и њен образовни систем далеко испред Аустралије ако се погледају достигнућа ђака у науци, технологији, такмичењима и многим другим параметрима.
Олакшице не значе нужно и боље образовање.
Neobjektivnost
/
ravno, vrbas nisu bas vojvodjanski okrenuti
mozda sad kako je cg samostalna
Zorana
I ja zivim u Australiji. Sve sto Vam je ispricala Vasa rodjaka, istina je. U skolama se radi drugacije nego kod nas. Trebalo bi mi "tri" dana da ispisem u cemu se ocituju te razlike.
A tek u zdravstvu?
Zao mi je moje zemlje sto joj je unisteno I zdravstvo i skolstvo.
Veliki pozdrav iz Sidneja.
SOSA
Imam I ja Autizam
Logi
O "bajatosti" prethodno citiranog zakona ću reći samo: "Sl. glasnik RS", br. 88/2017 i 27/2018 - dr. zakoni.
Evo još malo copy-paste prava, naravno uz navođenje naziva zakona i odredbe, da ne bi izgledalo laički.
Član 10. stav 2. Zakona o osnovnom obrazovanju i vaspitanju: "Učenik sa smetnjama u razvoju i invaliditetom stiče osnovno obrazovanje i vaspitanje po pravilu u školi zajedno sa ostalim učenicima, a kada je to u najboljem interesu učenika u školi za učenike sa smetnjama u razvoju i invaliditetom, u skladu sa Zakonom."
Najbolji interes deteta uvek ima prednost, u skladu sa Porodičnim zakonom, čl. 6. Ne cenim to gde će dete ići u školu, to ne mogu i ne želim. Moje pitanje je da li je procedura pri upisu bila pravilna. Vidim da nadležni inspektor već ima puno saznanje o činjenicama slučaja (mišljenje IRK, saglasnost roditelja) i donosi sud. Neću se više baviti ovom temom jer mislim da tekst treba da bude uklonjen zbog zaštite naročito osetljivih podataka i podataka o ličnosti.
StudenatJoe
Inspektor Višekruna
"U školu za obrazovanje učenika sa smetnjama u razvoju („specijalnu školu“) i u razvojnu grupu u predškolskoj ustanovi deca mogu da se upišu samo na osnovu mišljenja IRK za procenu potreba za pružanjem dodatne obrazovne, zdravstvene ili socijalne podrške učeniku – uz saglasnost roditelja i ukoliko su priroda i ozbiljnost teškoća u razvoju deteta takve da se obrazovanjem u redovnoj grupi, školi ili odeljenju ne mogu postići zadovoljavajući rezultati i pored pomoćnih sredstava i dodatnih usluga."
Obrati pažnju na "uz saglasnost roditelja" pa ćeš videti na šta sam mislio.
Imaš sve što ti treba na sajtu ministarstva. Moraš pogledati i podzakonske akte, ne samo zakon.
/
Logi
Upis učenika u osnovnu školu
Član 18
(...)
(...)
(...)
Dete koje ima od šest do šest i po godina upisuje se u prvi razred nakon provere spremnosti za polazak u školu.
Škola je dužna da organizuje proveru spremnosti iz stava 4. ovog člana.
(...)
Prethodnu proveru znanja obavlja tim sastavljen od nastavnika razredne nastave, pedagoga i psihologa škole uvažavajući standarde postignuća i ceneći najbolji interes deteta.
(...)
Eto, kad drugovi inspektori ne čitaju zakone, možemo da im ih kopiramo tamo gde ih drži pažnja.
Prof
Beli svet
Iva
Imam i ja ćerku sa autizmom i pohadja najbližu redovnu školu. Nema ni pratioca, a pedagoškog asistenta ima na papiru jer su pokrali pare iz EU fondova za inkluzivno obrazovanje dok deci nisu u praksi obezbedili ništa. "
Ovo je sustina cele price!!! Pare za inkluziju su pokradene! To je ono sto ostali gradjani ne znaju. Deca sa posebnim potrebama u redovnoj skoli treba da imaju personalne asistente, ljude skolovane na Defektoloskom fakultetu, ljude koji bi primali platu za to. Para nema!!! Sta je resenje? Nadjite studente, bilo koga bez posla ko hoce za 12000 mesecno da sedi pored deteta. Nadjite pratioca. Zar je to resenje? Na taj nacin pomazu deci da se obrazuju?
Nas sistem obrazovamja je toliko unisten, da je suvisno vise o bilo cemu raspravljati. Zao mi je samo dece, oni su na zalost najvise osteceni.
Pićuka
inkluzija
Ono što je sigurno, to se radi uz pomoć, škole.psihočoga. učiteljica, roditelja i treba raditi na tome.
Učiteljica iz teksta je obična glupača.
Caca
@Bob Rock
Bob Rock
Jedino u ovom tekstu fale ipak informacije da li i kakve posebne potrebe ima ovo dete, i koji je uzrast tačno u pitanju.
Bob Rock
Jako ste pametni. Koliko je realno da se kod nas neka škola izbori za više sredstava za inkluziju, danas kad država vlast propagira kako u prosveti ima viška zaposlenih.
Ono što je činjenica je da inkluzija kod nas ne funkcioniše, i kao takva ne bi smela da se nastavi jer ona ide na štetu kako ostalim đacima, tako i samoj deci zbog koje se ona sprovodi. Da li da se vrati sve lepo na staro, ili da se uloži više novca u obrazovanje pa inkluzija bude sprovedena kako treba, svejedno, oba su bolja od ovog danas.
A za pametnjakoviće koji govore kako to preko bolje funkcioniše, razlozi su brojni, ali nisu krivi pojedinačno nastavnici, nego krivi smo mi. Pa čak i ako su nastavnici lošiji, krivi smo mi, jer naša država daje slabe plate prosvetarima, i kako onda očekivati da će najbolji sutra nama učiti decu. Nikako. Na fakultet dođu slabiji đaci, fakultet spusti kritetirujum, oni završe faks, i sutra rade.
Povećajte plate tako da ne moraju nastavnici da drže privatne časove, i da mogu da se posvete svom poslu bez da brinu kako će izgurati još jedan mesec, i zaposlite dodatno koliko još treba ljudi ako hoćete inkluziju. Onda sankcionišite one koji ne rade dobro svoj posao, a za veće plate će bolji đaci odlučivati da se obrazuju za rad u prosveti.
Za sve što radi naša država krivi smo mi.
/
ne idu mantra o multi-kulti kosmopolitizmu biciklizma i fasizam zajedno
mizanscen
Barem je tako u normalnim drzavama gde postoje zakoni .
@mama
Marija Protic
Da
Inspektor Višekruna
dule
04.11.2018 • 09:40
Moja rođaka je učiteljica u Australiji, 24 đaka u odelenju, različitih nivoa sposobnosti, od toga dvoje autistično. Redovna škola je u pitanju. Pitala sam je kako ona uspeva, pošto kod nas to ne ide. Da napomenem, ovde je završila knjizevnost, tamo naravno sve ponovo.
Njen komentar, naši profesori i učitelji su strašno razmaženi i nedovoljno obrazovani za pedagoški rad sa decom, čak i natprosečnom, da ne bude zabune i ovde je predavala u školi.
Elem, posle njenog opisa radnog dana sa svom tom decom, pravljenja različitih programa za različite mogućnosti dece, zaključila sam da smo mi na nivou dece sa posebnim potrebama nad kojima EU treba da izvrši inkluziji da bi uopšte postali njihov deo. Samo ne znam gde će naći toliko personalnih asistenata....
Mislim da bi svima bilo jako korisno ako bi mogli da opišete to što vam je rođaka ispričala. Komentar ili dva, čisto da steknemo utisak u čemu se razlikujemo. Ovako samo znamo da se razlikujemo, ali ne znamo i konkretno kako.
zz
Mama
LALA
Nina
Roditelji bolesne dece prepusteni sami sebi.Stepen prepustenosti
zavisi od finansijske situacije.A jos ponasanje nas odraslih pametnjakovica...
Sva su deca bila u situaciji kad su razdrazljiva ,uznemirena i uplakana! ...Ona intuitivno osecaju naklonost ...
Svako dete -bilo zdravo ili bolesno ima pravo na obrazovanje u okviru svoje sredine!
Nisu sva deca iz velikih gradova !
Treba uciti svoju decu da razlicitosti postoje,da su one normalne i da one treba da se postuju, da deca treba da pomazu takvoj deci.
A to ce moci samo ako su roditelji dorasli svom zadatku.
Ocigledno da smo puno iz covecnosti izgubili tokom svog ovozemaljskog putovanja!
Zato je tako tesko otvoriti novine i citati o svim strahotama iz svih sfera zivota,koje nas okruzuju!!!
A zivot je tako lep i nepredvidiv!!!
/
zato sto tu decu nije imao pred ocima tokom komunista, koji su se njima bavili okretanjem glave i sortiranjem u odvojene skole, ovaj narod se rukovodi 'nece to mene snaci' filozofijom
svako nepruzanje pomoci ovom detetu je fasizam, genocid i ona eutanazija koju ste nedavno odobravali
Hm
Duda
PERICA####
Problem bi bio,da je taj Snimak
iskoristila za nešto Negativno!
A,ne kao neki dokaz!
ISTINA
@@ uzas
I ti si uzas
Zasto je fizički rad užas? Šta bi ljudi bez klozeta? Kako da se osećaju sve one "tetkice" po školama posle vašeg komentara? Isključivii ste i vi i netolerantni!
Eto dokaza da sam bio u pravu. Kada se vi tako zdravi i pravi tako brecate i vredjate, da li mozte da zamislite kako se to dete osecalo? Nema majke, jedan odrasli je drzi, druga drzi telefon i snima sa sve zeljom da dete pocne da histerise. I to su osobe koji su pri tom prosvetni radnici. Oni nisu za taj posao. Nema nista lose u fizickom radu, naprotiv i sam ga radim i vrlo je koristan, ali postoje poslovi za koje se zavrsavaju skole da bi ljudi postali kompetentni u obavljanju nekih delikatnih zadataka. Ovi ljudi to nisu kadri, za dzoger i ciscenje toaleta verovatno jesu i verovatno im ne bi bilo prijatno da ih neko pri tom snima telefon. A to da li se Vi vredjate me ne zanima, ovde je te tema dete i odnos nekoga ko treba da brine o njemu, a ne da ga muci.
Milisav
Micika
Djole
Logi
Ccc
Kika Bibić
Nan
Njen komentar, naši profesori i učitelji su strašno razmaženi i nedovoljno obrazovani za pedagoški rad sa decom, čak i natprosečnom, da ne bude zabune i ovde je predavala u školi.
Elem, posle njenog opisa radnog dana sa svom tom decom, pravljenja različitih programa za različite mogućnosti dece, zaključila sam da smo mi na nivou dece sa posebnim potrebama nad kojima EU treba da izvrši inkluziji da bi uopšte postali njihov deo. Samo ne znam gde će naći toliko personalnih asistenata....
Tinker
@uzas
Taoci
Najlakše je nekom ubaciti vruć krompir i skinuti brigu sa sebe.
Najnovija istrazivanbja govore da autizam mnoze da se delimicno izleci nacinom ishrane .
Udbaš
A mi ćemo i dalje da okrećemo glavu, jer nije naš problem.
Inspektor Višekruna
Prosvetari su jednostavno naučeni da kod njih zakoni ne važe.
D
Uzas
socko
Slepo prepisani neki metodi, potpuno neprimenjivi i besmisleni jer toj deci ne pomazu.
Iva
Ako mama smatra da je redovna skola dobra za njeno dete, reci cu samo : - Mama Vi vase dete ne volite. Vi vase dete ne prihvatate.
To je sustina.
Skola Milan Petrovic u NS, ima taktilne sobe, bazen, slanu sobu, idealne uslove za skolovanje dece sa posebnim potrebama i Vi ih saljete u redovnu skolu gde mogu samo da nazaduju. Ne mogu to da razumem.
Keva
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H