Na telekomunikacionom tržištu Srbije, kada je reč o korišćenju mobilnih telefona u drugim mrežama, trenutno vladaju potpuno različita pravila, kao i razlozi zbog kojih mobilni operateri prodaju "zaključane" telefone.
@Marko
Ako ste uređaj uzeli na rate, niste ga platili te stoga niste ni vlasnik. Ne razumem odakle vam ideja da vlasnik imovine koju koristite treba da plaća troškove njenog korišćenja kad ste vi taj koji je koristi? Hoćete li da vam banka plaća račun za komunalne usluge jer ste uzeli stan na kredit i živite u njemu? Prekinite mešati "babe i žabe", pravo vlasništva i korišćenja nema nikakve veze sa praksom operatera da zaključavaju telefone o kojoj se u ovom tekstu radi.
Ovde ima puno masti za inspekciju,presaviti tabak i prijava. Nakon toga tuzba,jos ce se zaraditi neka para a jedino tako ih mozemo dovesti u red. Drzava ne haje puno, jer odgovorni cute i za cutanje su dobro omastili brkove. Koliko znam bio je telekomunikacioni inspektor u Banovini dali jos postoji ili se drugacije zove nisam siguran,proverite.
Imao sam spor sa Telenorom oko aparata, svoje nezadovoljstvo sam izrazio odmah isti dan nakon kupovine,vozali su me mesec dana od nemila do nedraga ali su pritom vrlo ljubazni i sa osmehom. Kada je doslo do suda,sudija je sve shvatila ali me je pitala,dali imam pismeni dokaz o mojim primedbama i razlozima? Naravno da nisam imao, jer sve obavljate licem u lice. Zato vas savetujem, za sve sto imate da prigovorite operateru,presavite papir i pismeno preporuceno a zatim advokat. Nema sanse da izgubite spor a steta ce vam biti nadoknadjena.
Prvo pitanje: sto upste kupujete ,,uslugu (mobilni uredjaj),, od operatera kad i sami znate da su uredjaju sa greskom, vi ga reklamirate racun lepo i uredno ide a ne uzivate u tom sto ste platili ! Imate gomlilu prodavaca na KP, tu tacno platite to sto se kupili !!!!
Ako su mi telefon zakljucali a nisam o tome obavesten znaci da je jos neko vlasnik ili korisnik mog uredjaja u kojem su moje intimne stvari. Taj to moze da zloupotrebi a vec znamo za takve slucajeve od strane pojedinih radnika. Druga stvar ako je jos neko vlasnik mog uredjaja moro bi i on da snosi troskove koriscenja uredjaja. Treca stvar ko je stvarni vlasnik a ko je korisnik i kako zakon na to gleda. Platim uredjaj,platim uslugu operatera i sve ostale njegove usluge a ne mogu da raspolazem imovinom. Na kraju, zasto operater o tome ne obavestava vidno i jasno stranku i zasto ne otkljuca telefon nakon isteka te njegove mere,vec dovodi ugovornu stranu u zabludu.
Dali ce se ovim baviti ti silni inspektori koji su primljeni? Izgleda, opet se izlazi u susret platezno jakim privrednim subjektima a mali se dave i gaze.
Možda bih putovao u inostranstvo, pa bi želeo da ubacim u telefon SIM karticu njihovog operatera kako ne bih plaćao roming. A možda bih poželeo da dam telefon drugom članu porodice koji je kod drugog operatera.
Bilo kako bilo, u normalnijim zemljama se zaključan telefon prodaje korisnicima ispod cene, dok ih kod nas i zaključane prodaju po cenama daleko višim nego maloprodajnim. Uz ugovornu obavezu od bar dve godine.
VIP mi ni do dan danas i pored zahteva nije dostavio kodove za otkljucavanje dva mobilna rutera/praktično mobilna telefona/. Prvom je ugovor istekao 2016. Drugom julu 2018. Toliko o istini.
U telenoru se telefon kupuje na kredit telenor banke... odnosno, potpisuje se ugovor o terifnom paketu sa mobilnin operaterom ( telenor ) a drugi ugovor za kupovinu mobilnog telefona na kredit sa telenor bankom... a to znači da je telefon moj, pare za telefon dugujem banci i nemam veze sa operaterom...
Od gotovo.samog.pocetka sam bio na 063 mrezi. Koristio sam njihov postpaid skoro 15 godina. Nikada mi nista kao lojalnom korisniku i koji je uvek redovno izmirivao obaveze nisu ponudili. Uzeo sam telefon na 6 rata i ug.obavezu 2 godine. To sam sve isplatio i kada je prosla vec 3 godina resio sam da predjem u Telekom jer su nudili 2 god sa 50% popusta. Vidim telefon mi zakljucan. Odem u poslovnicu, pisem maioove reklamacijama...oni kazu da je kod kod Samsunga. Ja ne budem lenj posaljem dopis Samsungu i oni odgovore da nemaju oni razlog da zakljucavaju mobilni, vec operater. Zovem opet Telenor, pisem mailove....oni nista.Odem i raspravljam se u poslovnici, zovem odatle call centar...radnici iz poslovnice mi na pola glasa kazu da sam u pravu. Pisem im da sam ja sve platio i da je taj telefon sada moj i da oni trebaju odmah na isteku 2 godine i ugovora sami da mi posalju kod. Uglavnom posle 20dana mucenja otkljucaju mi tel i posle 2 dana crkne. Siguran sam da su mi nekako unistili telefon...Uglavnom nikad vise kod njih. Razocaran sam neprofesionalizmom. Ako sam ja sve ispostovao,moraju i oni. To sto sam posle deceniju resio da ih napustim.nije razlog za njihovo podmetanje, vec neka se zapitaju ako im odlaze ljudi zasto to rade. Da smo prava drzava, oni bi mi platili stetu jer 20 dana nisam mogao da koristim nesto sto je moje vlasnistvo-ja sam platio sve i bio vezan za njih 2 godine i u cemu je problem. Inace sramota je da se nasi operateri bave prodajom uredjaja po tim cenama.
Niti ima veze sa zaštićenošću i zloupotrebom niti sa plaćanjem računa. Niti ta objašnjenja imaju ikakve veze s mozgom.
U pitanju je ćisto iživljavanje i monopolizam, da ne možeš da koristiš drugu mrežu što u zemlji (pa moraš da prelaziš na veću tarifu ili papreno plaćaš tarifne dodatke) što u inostranstvu (kako bi morao da plaćaš preskup roaming).
Iz istog razloga je ponuda dual SIM uređaja daleko manja od single SIM.
Ima još jedna zanimljiva praksa. Platiš 300 din "kredita" za pre paid broj. Posle 3 meseca ti stigne obaveštenje da ukoliko ne "obnoviš" kredit, preostali iznos na računu se briše a pozive ćeš moći samo da primaš. Tek je to pljaćka! Prvo ja sam novac dala unapred za uslugu koju su dužni da mi pruže bez obzira na vremenski period. Prićam o MTS mreži, ne znam kako je kod drugih operatera.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Operateri u Srbiji zaključavaju telefone zbog bezbednosti i garancije da će račun biti plaćen
Autor: Kamatica
Info
•06.01.2019.
•09:29
Komentari 14
Žaba
Ako ste uređaj uzeli na rate, niste ga platili te stoga niste ni vlasnik. Ne razumem odakle vam ideja da vlasnik imovine koju koristite treba da plaća troškove njenog korišćenja kad ste vi taj koji je koristi? Hoćete li da vam banka plaća račun za komunalne usluge jer ste uzeli stan na kredit i živite u njemu? Prekinite mešati "babe i žabe", pravo vlasništva i korišćenja nema nikakve veze sa praksom operatera da zaključavaju telefone o kojoj se u ovom tekstu radi.
Sale
Mile
Dejan
Marko
Dali ce se ovim baviti ti silni inspektori koji su primljeni? Izgleda, opet se izlazi u susret platezno jakim privrednim subjektima a mali se dave i gaze.
Bob Rock
Bilo kako bilo, u normalnijim zemljama se zaključan telefon prodaje korisnicima ispod cene, dok ih kod nas i zaključane prodaju po cenama daleko višim nego maloprodajnim. Uz ugovornu obavezu od bar dve godine.
Branislav
Aero casper
Milan
SIM kartice drugog
U pitanju je ćisto iživljavanje i monopolizam, da ne možeš da koristiš drugu mrežu što u zemlji (pa moraš da prelaziš na veću tarifu ili papreno plaćaš tarifne dodatke) što u inostranstvu (kako bi morao da plaćaš preskup roaming).
Iz istog razloga je ponuda dual SIM uređaja daleko manja od single SIM.
nadrndana
Albert Ajnstajn
Zbog cega zivimo u tako losoj drzavi kada su ovde svi toliko pametni ?
marko
Marko
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H