Serijska proizvodnja modela automobila "500L" u kompaniji "FKA Srbija" obustavljena je do 5. februara, a nakon toga počinju pripreme za proizvodnju vozila na elektropogon.
Ne treba vam komplikovana računica.
Koliko sada troši srpsko domaćinstvo? Prosečnih 450kWh mesečno.
Koliko će trošiti ako uzmemo mojih 60kwh dnevno povećanja?
Bijednih 1800kwH povećanja mesečno, na onih 450kWh. Znači 2250kwH mesečno.
Pitajte Elektroprivredu, ako milion domaćinstava u Srbiji, jer toliko će automobila biti,
izvrši povećanje potrošnje od 500%, a 80% tih domaćinstava uradi to u istom trenutku?
Guza voli da puni auto uveče od 20h do 06h ujutro.
Ja znam šta će vam odgovoriti Elektroprivreda.
Džabe vam olovka.
Izbacivanje jedne ključne trafostanice izaziva padanje ostalih i raspad Elektrosistema.
Nažalost, gospodo inženjeri, moje iskustvo sa projektima koji prave inženjeri je sledeće:
1. U zamisli i proračunima, sve je fantastično zamišljeno.
2. Kada dođe do realizacije projekta i još gore - do korištenja, pojavljuju se nebrojeni problemi koje gospoda iza olovke nisu umeli da vide.
3. Odgovor je jednostavan, niko vas na fakultetu ne uči praksi i tome šta zaista jeste nauka i materija koju proučavate.
4. To nije čudo, jer ni profesori koji vas uče ne potiču iz privrede i prakse, i oni su se učili knjigom, olovkom, digitronom.
Svi znaju kada uzmu prosečni elektroaparat, televizor, da se on pokvari nekad i vrlo brzo,
te mora na servis, jer čak i kada nisu namerno projektovali kvar, on se desi milo lovke i projekta, jer neko nije poznavao materiju i VEOMA JE MLAD.
5. Iz tog razloga Japanci imaju sasvim drugačiji pogled na diplomu i iskustvo.
Jednako im vrede 4-5 godina papira i 30 godina iskustva. Jednako ga plaćaju.
Nema osećaja "Grejao sam stolicu 4 godine, sad sam Bog nad svima ispod mene"
I pogledajmo gde su sad Japanci, a gde Srbi, diplomirani ili ne.
Mislim da potcenjujete prosečnog Srbina. Takođe precenjujete Elektroprivredu.
Srbine će da troši ne 18Kwh, ne 60Kwh kao što sam ja napisao nego i 120kWh.
Jer, kad srpska guza oseti finoću elektropogona, želeće da se vozi i po splavovima, i po pijacama i do Subotice.... a ne smao do posla.
Zaboravljate da kada ta guza poželi d anapuni baterije, da će istog sata to želeti i jedno milion srpskih guza. Eto UDARA na mrežu.
Udjete na sajt polovniautomobili.com i vidite 1001 profesionalca i inzenjera kako svi sve znaju, pa vidim slicno je i ovde.
Tacno jeste da se za baterije trosi skup i redak hem. element litijum, da se struja dobija od uglja i bla bla bla.
Ako niste u toku, u zapadnim zemljama postoje super punjaci, pogonjeni ISKLJUCIVO SUNCEM i kao takvi su besplatni i zagadjuju 0.
Neko rece 60 kWh dnevno, to je tacno da predjemo oko 370 km po gradu sa najjacim Teslinim modelom S od 100 kWh baterijom. Sedi u Maybach pa vozi po gradu 370 km i pogledaj koliko si zagadio i koliko si puko love na benzin.
Tranzicija sa SUS motore na elektricne ce trajati od 50-80 godina, pocevsi od sada, do tada ce se znatno izmenuti i tehnologija samih baterije, iskoriscenost motora, elektro mreza, punjaci, bukvalno sve, zato te glupe teorije kako elektromobili ne valjaju pricaju klasicni internet "inzenjeri", koji znaju da pljuju, a da nesto zaista naprave i urade, naravno ne.
Ovaj komentar pise diplomirani inzenjer masinstva, smeh mehanizacija, usmerenje za motore i vozila, FTN.
"A sve ovo što sam rekao ne želi niko da čuje."
To me uopšte ne čudi.
Srbija je 2017. potrošila 2.6 miliona tona derivata, od toga 76% na saobraćaj (izvor: ENERGETSKI BILANS RS ZA 2017).
To je u litrama 2.5 milijardi litara godišnje ili 6.8 miliona litara dnevno.
Ako prosečan auto troši 8l na 100km, izađe da Serbijanci prelaze 85 miliona kilometara dnevno, (po automobilu oko 45km dnevno).
Prosečan elektični automobil troši oko 18kWh na 100km.
Ako sav saobraćaj u Srbiji pređe na struju, dnevna potrošnja struje će porasti za 15 miliona kWh. Trenutno, Srbija troši oko 120 miliona kWh dnevno.
Znači, ako sutra sve pređemo na električna vozila, moraćemo da povećamo proizvodnju struje za neverovatnih 13%.
Ispravite me ako grešim.
Da dodam još nešto, na konto samih kapaciteta za proizvodnju električne energije.
Pa, Srbija će svakako morati, prema evropskim regulativama da ulaže u čiste oblike energije, kao što su solarna, vetar i, čak, biomasa. A moraće, u isto vreme, da napušta proizvodnju el. energije korišćenjem uglja, nafte i gasa.
Cena proizvedene el. energije iz solarnih panela ili vetrenjača je već niža po kilovatsatu od cene struje proizvedene ugljem. Na to treba dodati da je proizvodnja suncem ili vetrom gotovo pa beskonačna i bez troškova ekspolatacije (da ne pominjemo uticaj na životnu sredinu), kao i da su kapaciteti više redova veličine veći od onih dostupnih iz uglja/nafte/gasa. Laički rečeno - možemo mnogo više struje da dobijemo korišćenjem SAMO energije sunca, vetra, vode i, recimo, biomase (plus mnogo jeftinije struje) nego da nastavimo sa ovim što sada radimo.
Dalje, tu su nove tehnologije poput Vehicle2Grid (guglati za detalje) koje bi obezbedile korišćenje struje sadržane u baterijama vozila, kad se vozila nakače na električnu mrežu, u delovima dana kada je potražnja za strujom velika. Vlasnicima vozila bi se iznos struje koji su "dali" mreži naknadno vratio ili finansijski ili u struji kada je njima potrebno. A to samo po sebi smanjuje ukupnu količinu energije koju će prosečni vozač "čisto" potrošiti, jer će ujedno biti u ulozi i pružaoca/proizvođača energije i potrošača, sve u zavisnosti od potrebe.
Tvrdnje o teorijama zavere za izgradnju nuklearki i 60kWh dnevno ne stoje.
i još nešto:
u zemlji koja ovoliki procenat struje dobija iz fosilnih goriva kao mi, ekološki je štetnije voziti automobil na struju nego na benzin ili dizel.
ako sam dobro zapamtio, granica jednake štetnosti je negde oko 30% struje dobijene iz fosinlnih goriva. kad se spustimo ispod toga, onda treba razmišljati o vožnji na struju.
dok to ne postignemo, ako bih se ja pitao, apsolutno bih zabranio uvoz i prodaju svih automobila na elektro pogon, pa i hibridnih.
takvi smo ti mi, niko ne stavlja prst na čelo, nego videla žaba da se konj potkiva, pa i ona hoće da se vozi na struju.
Hibridni motor nam je nužan.
Zaboravite elektromotore.
Stvar je veoma jednostavna.
Reći ću ono što nijedan prosečan vozač i Srbin ne želi da čuje.
A kada ne želi, on NEĆE da čuje.
Mi struje za vožnu automobilom nemamo.
To bi značilo da SVAKI, apsolutno svaki vozač koji ima želju i nameru da vozi u toku dana auto... može da ima obezbeđeno 60kwh DNEVNO.
Mi novca za takvu struju nemamo, nemamo ni kapaciteta u proizvodnji.
Krenite jednostavno da množite.
A onda na to dodajte sliku potreba u okolnim državama.
Pa alavost onih koji su se sada privatno umetnuli u izvoz struje, i koji bi i ovu struju koju sada trošite uzeli da prodaju Evropi ili gde god.
U slučaju da Srbi požele da voze na struju... čeka nas umetanje brojnih NUKLEARKI.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Uskoro počinje proizvodnja '500L' na elektropogon
Autor: Tanjug, Novosti
Info
•01.02.2019.
•13:14
Komentari 7
Masjtor iskusan
Koliko sada troši srpsko domaćinstvo? Prosečnih 450kWh mesečno.
Koliko će trošiti ako uzmemo mojih 60kwh dnevno povećanja?
Bijednih 1800kwH povećanja mesečno, na onih 450kWh. Znači 2250kwH mesečno.
Pitajte Elektroprivredu, ako milion domaćinstava u Srbiji, jer toliko će automobila biti,
izvrši povećanje potrošnje od 500%, a 80% tih domaćinstava uradi to u istom trenutku?
Guza voli da puni auto uveče od 20h do 06h ujutro.
Ja znam šta će vam odgovoriti Elektroprivreda.
Džabe vam olovka.
Izbacivanje jedne ključne trafostanice izaziva padanje ostalih i raspad Elektrosistema.
Iskusan majstor
1. U zamisli i proračunima, sve je fantastično zamišljeno.
2. Kada dođe do realizacije projekta i još gore - do korištenja, pojavljuju se nebrojeni problemi koje gospoda iza olovke nisu umeli da vide.
3. Odgovor je jednostavan, niko vas na fakultetu ne uči praksi i tome šta zaista jeste nauka i materija koju proučavate.
4. To nije čudo, jer ni profesori koji vas uče ne potiču iz privrede i prakse, i oni su se učili knjigom, olovkom, digitronom.
Svi znaju kada uzmu prosečni elektroaparat, televizor, da se on pokvari nekad i vrlo brzo,
te mora na servis, jer čak i kada nisu namerno projektovali kvar, on se desi milo lovke i projekta, jer neko nije poznavao materiju i VEOMA JE MLAD.
5. Iz tog razloga Japanci imaju sasvim drugačiji pogled na diplomu i iskustvo.
Jednako im vrede 4-5 godina papira i 30 godina iskustva. Jednako ga plaćaju.
Nema osećaja "Grejao sam stolicu 4 godine, sad sam Bog nad svima ispod mene"
I pogledajmo gde su sad Japanci, a gde Srbi, diplomirani ili ne.
Mislim da potcenjujete prosečnog Srbina. Takođe precenjujete Elektroprivredu.
Srbine će da troši ne 18Kwh, ne 60Kwh kao što sam ja napisao nego i 120kWh.
Jer, kad srpska guza oseti finoću elektropogona, želeće da se vozi i po splavovima, i po pijacama i do Subotice.... a ne smao do posla.
Zaboravljate da kada ta guza poželi d anapuni baterije, da će istog sata to želeti i jedno milion srpskih guza. Eto UDARA na mrežu.
Vazd
Tacno jeste da se za baterije trosi skup i redak hem. element litijum, da se struja dobija od uglja i bla bla bla.
Ako niste u toku, u zapadnim zemljama postoje super punjaci, pogonjeni ISKLJUCIVO SUNCEM i kao takvi su besplatni i zagadjuju 0.
Neko rece 60 kWh dnevno, to je tacno da predjemo oko 370 km po gradu sa najjacim Teslinim modelom S od 100 kWh baterijom. Sedi u Maybach pa vozi po gradu 370 km i pogledaj koliko si zagadio i koliko si puko love na benzin.
Tranzicija sa SUS motore na elektricne ce trajati od 50-80 godina, pocevsi od sada, do tada ce se znatno izmenuti i tehnologija samih baterije, iskoriscenost motora, elektro mreza, punjaci, bukvalno sve, zato te glupe teorije kako elektromobili ne valjaju pricaju klasicni internet "inzenjeri", koji znaju da pljuju, a da nesto zaista naprave i urade, naravno ne.
Ovaj komentar pise diplomirani inzenjer masinstva, smeh mehanizacija, usmerenje za motore i vozila, FTN.
Tannhauser
To me uopšte ne čudi.
Srbija je 2017. potrošila 2.6 miliona tona derivata, od toga 76% na saobraćaj (izvor: ENERGETSKI BILANS RS ZA 2017).
To je u litrama 2.5 milijardi litara godišnje ili 6.8 miliona litara dnevno.
Ako prosečan auto troši 8l na 100km, izađe da Serbijanci prelaze 85 miliona kilometara dnevno, (po automobilu oko 45km dnevno).
Prosečan elektični automobil troši oko 18kWh na 100km.
Ako sav saobraćaj u Srbiji pređe na struju, dnevna potrošnja struje će porasti za 15 miliona kWh. Trenutno, Srbija troši oko 120 miliona kWh dnevno.
Znači, ako sutra sve pređemo na električna vozila, moraćemo da povećamo proizvodnju struje za neverovatnih 13%.
Ispravite me ako grešim.
Ivan
Pa, Srbija će svakako morati, prema evropskim regulativama da ulaže u čiste oblike energije, kao što su solarna, vetar i, čak, biomasa. A moraće, u isto vreme, da napušta proizvodnju el. energije korišćenjem uglja, nafte i gasa.
Cena proizvedene el. energije iz solarnih panela ili vetrenjača je već niža po kilovatsatu od cene struje proizvedene ugljem. Na to treba dodati da je proizvodnja suncem ili vetrom gotovo pa beskonačna i bez troškova ekspolatacije (da ne pominjemo uticaj na životnu sredinu), kao i da su kapaciteti više redova veličine veći od onih dostupnih iz uglja/nafte/gasa. Laički rečeno - možemo mnogo više struje da dobijemo korišćenjem SAMO energije sunca, vetra, vode i, recimo, biomase (plus mnogo jeftinije struje) nego da nastavimo sa ovim što sada radimo.
Dalje, tu su nove tehnologije poput Vehicle2Grid (guglati za detalje) koje bi obezbedile korišćenje struje sadržane u baterijama vozila, kad se vozila nakače na električnu mrežu, u delovima dana kada je potražnja za strujom velika. Vlasnicima vozila bi se iznos struje koji su "dali" mreži naknadno vratio ili finansijski ili u struji kada je njima potrebno. A to samo po sebi smanjuje ukupnu količinu energije koju će prosečni vozač "čisto" potrošiti, jer će ujedno biti u ulozi i pružaoca/proizvođača energije i potrošača, sve u zavisnosti od potrebe.
Tvrdnje o teorijama zavere za izgradnju nuklearki i 60kWh dnevno ne stoje.
x
u zemlji koja ovoliki procenat struje dobija iz fosilnih goriva kao mi, ekološki je štetnije voziti automobil na struju nego na benzin ili dizel.
ako sam dobro zapamtio, granica jednake štetnosti je negde oko 30% struje dobijene iz fosinlnih goriva. kad se spustimo ispod toga, onda treba razmišljati o vožnji na struju.
dok to ne postignemo, ako bih se ja pitao, apsolutno bih zabranio uvoz i prodaju svih automobila na elektro pogon, pa i hibridnih.
takvi smo ti mi, niko ne stavlja prst na čelo, nego videla žaba da se konj potkiva, pa i ona hoće da se vozi na struju.
Majstor
Zaboravite elektromotore.
Stvar je veoma jednostavna.
Reći ću ono što nijedan prosečan vozač i Srbin ne želi da čuje.
A kada ne želi, on NEĆE da čuje.
Mi struje za vožnu automobilom nemamo.
To bi značilo da SVAKI, apsolutno svaki vozač koji ima želju i nameru da vozi u toku dana auto... može da ima obezbeđeno 60kwh DNEVNO.
Mi novca za takvu struju nemamo, nemamo ni kapaciteta u proizvodnji.
Krenite jednostavno da množite.
A onda na to dodajte sliku potreba u okolnim državama.
Pa alavost onih koji su se sada privatno umetnuli u izvoz struje, i koji bi i ovu struju koju sada trošite uzeli da prodaju Evropi ili gde god.
U slučaju da Srbi požele da voze na struju... čeka nas umetanje brojnih NUKLEARKI.
A sve ovo što sam rekao ne želi niko da čuje.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H