Prema važećim propisima, trgovci su dužni da za svaki uređaj obezbede servis i potrebne delove samo dok traje garancija, odnosno dve godine, nakon čega kupac može da se osloni samo na dobro snabdeven servis.
Čitavu tu priču ilustrovao bih na modelu čuvenog brenda Sam*ung. Model A5.
Kupljen u Hungariji, naručen verovatno za nekog njihovog operatera.
Dobiješ ga sa umanjenom baterijom, 2000 ili 1800mAh.
Zato što apsolutno nikada nisam uspeo da izmerim veće punjenje baterije od 1400-1500mAh.
Šta se tu dešava?
Životinja od menadžera, verovatno mlađi od 40 godina, umislio da se bi kupi neki porše i pokaže kako je uspešan.
I onda ta stoka smisli da pravi seriju A5 za istočna tržišta, kojima će umanjiti cenu za 10 evra.
A ušteda na umanjenom kvalitetu svega što se ugrađuje je recimo 30 evra.
U šta ulazi i jeftinija, umanjena baterija. Pa pomoži broj komada u proizvodnji.
I naravno, to se nigde ne objavljuje, zaboga, pa to je fabrička tajna!
Elem, plasira on to tako u Hungariju i prijavi enormnu uštedu na proizvodnji, te sebi uzme lep BONUS, od par stotina hiljada dolarsona.
Što se događa i kod nas, kod određenog mobilnog nacionalnog provajdera.
Taman su namamili klijente na određeno drvo, kad eto smislili da dignu cenu za 20%.
Kao, ljudi su ovce i progutaće.
A iza svega se kriju nadobudni mladi menadžeri, koji bi da prijave enromni uspeh i lape BONUS!
Biće - da ćete izgubiti klijente.
Otac nam je kupio u Londonu 80-ih godina Nacional panasonic ventilator, eno radi i dan danas ! Sta je poenta, tada su radili kvaliteto,ali u tom periodu do dan danas eto niko nije kupovao nove el uredjaje, u celom poslu od novca-robe do novca nakotili su se razni menadjeri a to sve kosta, recept je smanjiti kvalitet a zadrzati cenu proizvoda, tu su ubili dve muve sa jednim udarcem, svi zadovoljni osim krajnjeg kupca koji sve to finansira !!
kad vrata na frizideru dihtuju toliko da ti polomljena ručica ostane u ruci ko treba u garantnom rolu da je plati, ako kupac kako da bude siguran da nece ponovo isto da se desi i čime je prodavac stimulisan da nabavlja kalitetne delove ako sve stete snosi kupac?
ok, kad se već načela ova tema, evo troškova vangarantnog servisa.
imate:
- cenu koštanja samog dela kod dobavljača
- prevoz (obično to bude kurirska služba)
- troškove carinjenja (carina, špedicija, magacin obično kurirske službe (dhl, tnt, ups, fedex ...) ili aerodroma)
- trošak samog servisiranja; servisni sat u ovlašćenom servisu se obično naplaćuje 20 eur
ima situacija da na kraju cena koštanja intervencije bude čak i 10 puta veća od cene rezervnog dela, jer se propratni troškovi nagomilaju. tu se onda postavi pitanje koliko je to u odnosu na cenu samog uređaja, i/ili u odnosu na cenu novog takvog uređaja, pa se vlasnik onda obično opredeli da kupi novu stvar.
malo je opširno, ali se nadam da je unekoliko informativno.
audiatur et altera pars.
To praktično znači da se ne isplati kupovati skupe uređaje, jer ćemo ih nakon 2 godine morati menjati.
Ili je možda bolje kupiti skuplji uređaj koji će duže trajati i neće se kvariti.
Večita dilema zar ne?
Namerno se vrlo često menja dizajn uredjaja da rezervni delovi odgovaraju samo odredjenom modelu. Tek da se ne moze popravljati zbog nedostatka odgovarajućih delova.
Zamislite to ludilo diplomiranih i iskusnih ljudi.
Ubeđeni su da će bam prodavati loše napravljene proizvode, koji će se brzo kvariti, a bez podrške i mogućnosti popravke.
I što je još luđe, oni misle da ćete trčati ponovo u radnju, da kupite isti proizvod, čiju sudbinu znate.
Naravno da oni gase fabrike i menjaju ime i da pokušavaju da vam ponovo podvale istu priču, kroz drugo ime i sa druge lokacije.
Međutim, povremeno se pojavljuju firme koje rade drugačije, i narod ih odmah otkrije.
- Hej, pa ovo je kvalitetno!
Najnekvalitetniju stvar i najveću podvalu danas možete očekivati od najjačih korporacija i brendova.
Dok oni mali, koji su podigli kredit za proizvodnju i bore se za opstanak u svetu divova,
sasvim sigurno će se truditi da ih zapamtite po kvalitetu i vratite im se opet.
Zato ja biram samo Noname, po proceni kvaliteta izrade.
Da vas ne zamaram konkretnim primerima, od kućnih aparata do telefona.
Imamo i lep primer kod nas.
Skupila se grupa zanesenjaka, dali nemačko ime firmi i kopiraju vrhunske aparate koji su skupi - ali ih oni prodaju jeftino. Zadovoljan njihovim radom.
Pozdrav za Suboticu!
Pazite se kupci, jedva sam dosao do dela za usisivac u garantnom roku, pokusali su da me ubede kako plasticni delovi nisu u garanciji, a ceo usisivac plastican..
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Rezervni delovi dostupni samo dok traje garancija
Autor: Politika
Info
•06.02.2019.
•21:48 > 22:04
Komentari 8
Ogorčen
Kupljen u Hungariji, naručen verovatno za nekog njihovog operatera.
Dobiješ ga sa umanjenom baterijom, 2000 ili 1800mAh.
Zato što apsolutno nikada nisam uspeo da izmerim veće punjenje baterije od 1400-1500mAh.
Šta se tu dešava?
Životinja od menadžera, verovatno mlađi od 40 godina, umislio da se bi kupi neki porše i pokaže kako je uspešan.
I onda ta stoka smisli da pravi seriju A5 za istočna tržišta, kojima će umanjiti cenu za 10 evra.
A ušteda na umanjenom kvalitetu svega što se ugrađuje je recimo 30 evra.
U šta ulazi i jeftinija, umanjena baterija. Pa pomoži broj komada u proizvodnji.
I naravno, to se nigde ne objavljuje, zaboga, pa to je fabrička tajna!
Elem, plasira on to tako u Hungariju i prijavi enormnu uštedu na proizvodnji, te sebi uzme lep BONUS, od par stotina hiljada dolarsona.
Što se događa i kod nas, kod određenog mobilnog nacionalnog provajdera.
Taman su namamili klijente na određeno drvo, kad eto smislili da dignu cenu za 20%.
Kao, ljudi su ovce i progutaće.
A iza svega se kriju nadobudni mladi menadžeri, koji bi da prijave enromni uspeh i lape BONUS!
Biće - da ćete izgubiti klijente.
Dejan
sva pamet
x
imate:
- cenu koštanja samog dela kod dobavljača
- prevoz (obično to bude kurirska služba)
- troškove carinjenja (carina, špedicija, magacin obično kurirske službe (dhl, tnt, ups, fedex ...) ili aerodroma)
- trošak samog servisiranja; servisni sat u ovlašćenom servisu se obično naplaćuje 20 eur
ima situacija da na kraju cena koštanja intervencije bude čak i 10 puta veća od cene rezervnog dela, jer se propratni troškovi nagomilaju. tu se onda postavi pitanje koliko je to u odnosu na cenu samog uređaja, i/ili u odnosu na cenu novog takvog uređaja, pa se vlasnik onda obično opredeli da kupi novu stvar.
malo je opširno, ali se nadam da je unekoliko informativno.
audiatur et altera pars.
Elektroničar
Ili je možda bolje kupiti skuplji uređaj koji će duže trajati i neće se kvariti.
Večita dilema zar ne?
Majstor
Majstor
Ubeđeni su da će bam prodavati loše napravljene proizvode, koji će se brzo kvariti, a bez podrške i mogućnosti popravke.
I što je još luđe, oni misle da ćete trčati ponovo u radnju, da kupite isti proizvod, čiju sudbinu znate.
Naravno da oni gase fabrike i menjaju ime i da pokušavaju da vam ponovo podvale istu priču, kroz drugo ime i sa druge lokacije.
Međutim, povremeno se pojavljuju firme koje rade drugačije, i narod ih odmah otkrije.
- Hej, pa ovo je kvalitetno!
Najnekvalitetniju stvar i najveću podvalu danas možete očekivati od najjačih korporacija i brendova.
Dok oni mali, koji su podigli kredit za proizvodnju i bore se za opstanak u svetu divova,
sasvim sigurno će se truditi da ih zapamtite po kvalitetu i vratite im se opet.
Zato ja biram samo Noname, po proceni kvaliteta izrade.
Da vas ne zamaram konkretnim primerima, od kućnih aparata do telefona.
Imamo i lep primer kod nas.
Skupila se grupa zanesenjaka, dali nemačko ime firmi i kopiraju vrhunske aparate koji su skupi - ali ih oni prodaju jeftino. Zadovoljan njihovim radom.
Pozdrav za Suboticu!
Cubi
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H