Podizvođači radova na Koridoru 10, koji grade istočni krak požalili su se resornom ministarstvu zbog radova na deonici, koja se nastavlja na onu sa popucalim asfaltom.
Polako se bliži kraju nepresušni izvor kinte za razne koridore, ministre i direktorčiće. Kada se završi ovaj antologijski autoput, neće više biti para na gomili, zato predlažem da se ceo koridor 10 zatvori do daljeg i da se preko njega napravi novi koridor, u narednih 100 godina.
Pa ko je potpisao ili mihalovićka i njeni botovi ne znaju ni da čitaju. Možda su i zvaničnom potpisniku ukrali ličnu kartu i potpisala nn lica? Pitajte vučka on ima iskustva sa tim.
Sve je moguce kada necim upravlja Zorana Mihajlovic
Da postoji svakodnevni nadzor i da je kvalitetan onda ne bi bilo moguce ugraditi bilo sta mimo propisa.
Kod nas se nadzor shvata kao naplata potpisa ali ne i odgovornost. Odgovorna je ministarka i nadzorni organ kojo su dopustili izvođaču da ugrađuje škart materijal. Svi trebaju na robiju i da im se zbog nemara konfiskuje sva imovina.
Pa kako su mogli da ugrade kamen sumnjivog kvaliteta?
Valjda nadzor mora uzme uzorak na određenu količinu ugrađenog kamena, da li je to 300 tona ili kubika, nije bitno.
Ako je ugrađen takav kamen, tu je zakazao nadzor.
Ima tu i druga stvar, što bude češče, da bi bilo što jeftinije, izvođač ponudi toliko nisku cenu, da ako bi izvodio radove kvalitetno, ne može da se uklopi u tu cenu. E onda tu ide zakidanje na svakoj poziciji radova. Od loših materijala, pa do samog izvođenja. Pukotine često i neravnine često nastano zbog nedovoljno zbijenog materijala. Uštede i na broju prelaska valjka po sloju, a i samoj debljini sloja koji treba zbiti.
Po pravilu treba nasuti najviše 30 cm, pa onda zbijati do potrebne vrednosti, pa nasuti sledeći sloj, do potrebne debljine celog sloja. Međutim naši nasipaju po pola metra i više pa onda zbijaju valjkom.
Šta se onda dešava, recimo da naspu 50 cm, urade zbijanje nasutog, ali se tako zbije samo gornjih 20-30 cm, onih ispod 20-30 cm ostane delomično zbijeno. Preko tih 50 cm, nasput još 50 cm i na isti način urade zbijanje. Znači ostane u dva sloja delimično zbijen materijal, koji nakon vremena, često pod uticajem optrećenja saobraćaja, još ako bude zasićeno vodom, počne da se sleže i ono što nije zbijeno u toku izgradnje. Sleganje bude neravnomerno i zato dolazi do pukotina na površini.
Izvoćač je tu uštedeo, jer valjak mu nije prelazio 30 puta, nego 15, potrošio manje goriva i vremena.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Podizvođači na Koridoru 10: Grčke firme ugrađivale kamen sumnjivog kvaliteta
Autor: Politika
Info
•28.02.2019.
•10:10 > 21:48
Komentari 9
Suza
Lalo
ns
Djoka
M
Nebojša
Da postoji svakodnevni nadzor i da je kvalitetan onda ne bi bilo moguce ugraditi bilo sta mimo propisa.
Kod nas se nadzor shvata kao naplata potpisa ali ne i odgovornost. Odgovorna je ministarka i nadzorni organ kojo su dopustili izvođaču da ugrađuje škart materijal. Svi trebaju na robiju i da im se zbog nemara konfiskuje sva imovina.
Drum
Valjda nadzor mora uzme uzorak na određenu količinu ugrađenog kamena, da li je to 300 tona ili kubika, nije bitno.
Ako je ugrađen takav kamen, tu je zakazao nadzor.
Ima tu i druga stvar, što bude češče, da bi bilo što jeftinije, izvođač ponudi toliko nisku cenu, da ako bi izvodio radove kvalitetno, ne može da se uklopi u tu cenu. E onda tu ide zakidanje na svakoj poziciji radova. Od loših materijala, pa do samog izvođenja. Pukotine često i neravnine često nastano zbog nedovoljno zbijenog materijala. Uštede i na broju prelaska valjka po sloju, a i samoj debljini sloja koji treba zbiti.
Po pravilu treba nasuti najviše 30 cm, pa onda zbijati do potrebne vrednosti, pa nasuti sledeći sloj, do potrebne debljine celog sloja. Međutim naši nasipaju po pola metra i više pa onda zbijaju valjkom.
Šta se onda dešava, recimo da naspu 50 cm, urade zbijanje nasutog, ali se tako zbije samo gornjih 20-30 cm, onih ispod 20-30 cm ostane delomično zbijeno. Preko tih 50 cm, nasput još 50 cm i na isti način urade zbijanje. Znači ostane u dva sloja delimično zbijen materijal, koji nakon vremena, često pod uticajem optrećenja saobraćaja, još ako bude zasićeno vodom, počne da se sleže i ono što nije zbijeno u toku izgradnje. Sleganje bude neravnomerno i zato dolazi do pukotina na površini.
Izvoćač je tu uštedeo, jer valjak mu nije prelazio 30 puta, nego 15, potrošio manje goriva i vremena.
dax
Logi
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H