Autor: Blic

Info
02.05.2019.
17:59
Da bi sačuvali radnike koji u sve većem broju odlaze u inostranstvo, Bugarska, Rumunija i Mađarska povećavaju plate i do 40 odsto.
  • dijasporac

    05.05.2019 00:37
    @Srđan
    Cesto su proizvodi Soko Starka, Pionira ili Bambija samo sa nalepljenom etiketom na engleskom o nutritivnim vrednostima i sastojcima na kutiju koja je ista kao ona u Srbiji a I nema nikakve razlike u kvalitetu ili ukusu proizvoda. Zadnje 3-4 godine se pojavilo dosta proizvoda sa ambalazom na engleskom i sa nazivom uvoznika za Kanadu, recimo Knjaz Milos, Bakina tajna… sto znaci da dijaspora postaje ozbiljno trziste za proizvodjace sa Balkana.


    Upoznao sam coveka koji se ovde bavi uvozom hrane sa Balkana (hrvatski Kras specijalno za njega pakuje svoje proizvode sa imenom kanadske firme uvoznika, isto Knjaz i Jaffa), prica mi da je jos pre 7-8 godina imao problema sa firmama sa Balkana, napravi ugovor i plati robu a oni mu posalju plazmu ili jaffu kojoj je rok isticanja upotrebe za mesec-dva, cist mentalitet prevaranta sa Najlona, samo da nekom podvalis. Danas su i u tim firmama spoznali da je diajspora stabilan potrosac I u skladu sa tim se ponasaju.
  • Srđan

    04.05.2019 08:53
    @dijasporac
    Stvarno, podeli s nama koji još nismo otišli (ali se spremamo) jednu informaciju: jesu li naši domaći proizvodi koji se prodaju napolju istog ili boljeg kvaliteta od primeraka koji se prodaju u Srbiji? Jer, ne bi me nimalo začudilo da su napolju bolji, a da ovde švindluju.
  • Trudnica

    04.05.2019 08:52
    Bila, videla
    Imam ovde stabilan posao, magistraturu, 12god.iskustva u struci (8,5 u knjizici!!!) ali lose placen. Otisla sam da vidim kakav je sistem u Svajcarskoj i da li ja uopste mogu na pragu 40. da zivim napolju i zapocnem zivot od 0. Da, mogu, imam mnogo vise opcija za rad nego ovde. Sistem je gotovo savrsen. Svajcarci su nepristupacni, dozivljavaju te kao gradjanina treceg reda, vecina. Nisam se druzila sa nasima tj. samo sa dve osobe. Vratila sam se, u medjuvremenu ostala trudna i sad se hvatam za glavu jer necu da mi deca odrastaju u ovom besmislu. Nadam se da cim napune godinu, dve idemo opet. Ne, nije lako, pogotovo formirati socijalni krug u ovim godinama ali cilj mi je da mi deca zive normalno, da mogu da im usadim vrednosti koje zelim a negde tamo su na ceni. Necu bre sutra da me pitaju sto sam ih vaspitavala da budu vredni i posteni kad to ne prolazi, kao sto sam ja pitala moje roditelje!
  • dijasporac

    03.05.2019 23:34
    Inace, zadnje 2-3 godine pocelo je dolaziti vise ljudi iz Srbije u Vankuver. Mi smo okupili sad vec ozbiljan krug poznanika iz NS, RU, ZR i BG a koji su dosli iz Srbije sa mojim imenom kao nekim kontaktom kome se mogu obratiti ovde za neku pomoc pri snalazenju. I drago mi je sto sam pomogao tim ljudima, kako nekim materijalnim sitnicama, tako savetima, prevozenjem, upoznavanjem sa kontaktima za posao, obuci za polaganje vozackog ispita, pozajmljivanju automobila... ili samo u nekoj podrsci koja svakome treba kad ode daleko od svoje zemlje.

    Neke od tih ljudi smo videli samo 2-3 puta, neki su nestali iz nasih zivota posle par meseci ili godina ali neki su mi i danas prijatelji, nadam se da cemo to jos dugo ostati.

    Ovde postoji vec sad solidan broj prodavnica koje prodaju nasu hranu ( nisam se odrekao Plazme, Knjaza Milosa, Bakine tajne, sremske kobaje i cevapcica), postoje dve crkve i kulturni centar i tek na osnovu toga ukapiras koliko nas je doslo odatle u samo ovaj grad, grad na kraju sveta u odnosu na Srbiju. A koliko nas je tek u gradovima i drzavama blize matici, stravican odliv stanovnistva... jos jedan dokaz o neozbiljnosti te drzave je sto ne postoji ni priblizan a ne precizan broj koliko ljudi sa njenim drzavljantsvom zivi negde drugde. Tuga te uhvati kad shvatis koliko je nas mi moralo da pobegne iz te zemlje, zbog ratova, zbog nakaradnog sistema, zbog nemastine...
  • Profa

    03.05.2019 19:17
    @Marko
    Mozes biti siguran samo u ono sto pouzdano znas. Ne i u ono sto ti se "pricinilo"
  • Trt

    03.05.2019 18:10
    @purgerNS

    Iz tvojih komentara se jasno vidi da si prošao pravu golgotu dok konačno nisi pronašao grad u kojem može da ti prođe da se ponašaš kao seljačina.
  • dijasporac

    03.05.2019 17:23
    @zlatna koka
    Na trulom Zapadu su lako resili problem falsh diploma, da bi bio inzenjer moras da psotanes clan njihovog profesionalnog udruzenja, isto je sa lekarima, farmaceutima, zubarima, veterinarima itd. Pored uslova staza koje moras da ispunis maticni fakultet iz tvoje zemlje salje zapecacenu dokumentaciju tom profesionalnom udruzenju, zatim polazes dodatne ispite ako tako odrede (kod medicine, stomatologije, farmacije je to obavezno) i na kraju polazes ono sto kod nas zovu strucni (drzavni) ispit. Tako verifikujes svoju diplomu a stvarna verifikacija je kod poslodavca, ako znas da radis opstajes a ako ne znas shut-karta.

    Niko tebe nece pustiti da radis u sistemu ako nisi osposobljen da radis u njemu i pokriven papirima jer su na Zapadu rigorozni sto se tice zakona, znaci ako je propisano da medicinska sestra koja asistira u operacionoj dvorani ima serifikate i ispit za to ona mora da to i ima jer ako nesto krene po zlu osiguranje ce da opauci bolnicu za milionske sume. Ovde najbolje zive osiguravajuce kuce i advokati koji love greske u sistemu, odstete se mere u milionima.

    Dakle, prica je da kad dodjes na Zapad sa diplomom medicinskog fakulteta iz Novog Sada (ili bilo kom drugom diplomom) nisu sva vrata sirom otvorena, u zavisnosti od zanimanja prestoji ti ozbiljan rad da ta vrata i sirom otvoris. Chika dijasporac je morao da ulozi 8-9 meseci rada na polaganju ispita za profesionalnog inzenjera (analogno nasoj licenci), recimo.

    Ovo su "sitnice" koje vam niko nece reci :)
  • purgerNS

    03.05.2019 14:04
    IT
    stan od 70m2 na 4. spratu zgrade bez lifta u mestu sa tablicama PFF ..40 km od Minhena...sa rezijama 850 eura....
    kada bi se prodavo..a ne prodaje se...prioritet bi imali nemci..a cena bi bila najmanje 450.000 eura
    i bila bi velika navala....
    ne zelim vas odgovarati od odlaska...cak mislim da treba otici i videti...
    samo ne idite ako je razlog ogorcenost...samo imajte viziju...cilj i obavezno porodicu
  • Marko

    03.05.2019 12:46
    @Profa
    Dobro onda, poznajemo drugačije ljude.....

    PS Vrlo sam siguran da ste te ljude zapravo izmislili... ali opet.... svi smo drugačiji pa imamo i drugačije prijatelje/poznanike....
  • purgerNS

    03.05.2019 12:36
    IT
    @IT 03.05.2019 • 10:45
    Svakako, ali i prosecna plata je 84.73 % veca od nase.
    Takode , taj neki Minhen je sigurno pristojnije mesto za zivot od jednog raspalog Beograda ili zagadenog Novog Sada. Zemlje gde zakon vazi za neke a za druge ne vazi.

    kuca od nekih 120m2 udaljena od Minhena 37 kilometara (nemcima je to selo,mada nema stoke niti traktora..) kosta 800,000 eura...i vlasnica mi kaze da ju je kupio mladi bracni par koji je podigao kredit...plus jos 200,000 eura za renoviranje..
    1,000,000 eura za 120m2 pola sata od Minhena....toliko
  • Dragoljub

    03.05.2019 12:20
    Nije sve u plati kao sto rece @Odlazak .
  • moja mašta

    03.05.2019 11:48
    smišlja svašta
    Da,ostali bi ljudi jos kako.Imali bi i svoje porodice,a ne zivot sa roditeljima,na spratu kuće.Zene bi imale svoj posao i bile bi ravnopravne u primanjima.Decu bi mogli da odvedemo na jednodnevni izlet u zoo vrt i nove patike i bajs.Isli bi porodicno na more,a babe i dede da nesmetano odu u banje i kod rodbine.Ne bi imali fobiju od praznog frizidera,pogotovo od novcanika.Jeli bi biftek i lososa.Kupili bi knjigu koju zelimo,a u pozoriste bi isli kada zelimo.Verovatno bi imali i auto,pa bi mogli i na skijanje neki vikend.Kupili bi nov bračni krevet i oktečili sve sobe.Trgovali bi na ebay,ne bi bilo zabrane za nas.Ne bi bili nervozni i lepse bismo spavali.
    Sve skromne zelje bi nam bile ispunjene.
  • Profa

    03.05.2019 11:26
    @Marko
    Nisam rekao da se sa tim ljudima druzim, vec da ih poznajem. Dzabe spinujes
  • hm

    03.05.2019 10:56
    Čini mi se da je ovde jako mnogo ljudi koji nigde dosad nisu bili. Razmišljanja vam se kreću iz krajnosti u krajnost, od ovih što idealizuju neki tamo beli svet, do ovih drugih što ga samo pljuju. Donekle je i za očekivati, jer na osnovu čega da forimirate svoje mišljenje ako niste ni primirisali izdaleka tom nekom drugom zamišljenom svetu. Za ove koji pate i idealizuju - itekako treba otići i videti, umesto živeti u gorčini i kajanju što nisi pokušao (kao i iluziji da je ovde jako strašno loše, a tamo diznilend), ali javlja mi se da će biti puno suzica u budućnosti, pogotovo vama kojima ovde nije toliko loše, ali mislite da je tamo još mnogo bolje (stvarno siromašni i očajni i nemaju vremena ovde da filozofiraju, a za tamo bolje od vas znaju šta traže i očekuju)...
  • @IT

    03.05.2019 10:45
    Svakako, ali i prosecna plata je 84.73 % veca od nase.
    Takode , taj neki Minhen je sigurno pristojnije mesto za zivot od jednog raspalog Beograda ili zagadenog Novog Sada. Zemlje gde zakon vazi za neke a za druge ne vazi.
    Svako nade svoj razlog za odlazak ili ostanak.
    Umalo napisah ustanak, ups.
  • purgerNS

    03.05.2019 10:38
    gospodo...
    jos nesto,po meni jako bitno...
    neko vreme sam bio u Nemackoj...da..posao kuca..nedeljom bicikli..jedan dan setam kolica po lidlu..i tako..
    no,jedna mi je stvar promenila odluku i zbog koje sam se vratio..
    nemacki sam jos u skoli ucio,sluzim se solidno..nemac me razume i ja njega..e sad..kao to njemu zvuci ne znam niti mi je rekao...jer zaista..oni su kulturni
    setam jedan dan..predvece..idem pored pozorista...daje se nekakva predstava..dolaze ljudi lepo obuceni...a ja se nesto mislim...ni za 20 godina necu moci uci u njihovo pozoriste i razumeti predstavu kako je nemac razume..
    da se razumemo...od kad sam se vratio samo dva puta sam bio u SNP..ali znam da mogu
    da sam gradjanin 1.reda u svojoj zemlji i da nemam garanciju koliko cu ziveti...i zato cu ga proziveti medju svojim narodom..nasim srbima,madjarima,slovacima...rusinima i inima
  • N.Sad

    03.05.2019 10:28
    Kod nas kad se kaže povećanje plate misli se prvenstveno na parazite u jav. preduzećima i sl. i pravi se još veći jaz između onih koji nešto proizvode i parazita koji su na ,,državnim jaslama''. Kad dođemo u situaciju da radnici napuštaju jav. preduzeća i prelaze da rade kod privatnika tad ćemo znati da smo na pravom putu ali do tada će proteći mnogo, mnogo vode jer privatnici pa i oni koji zapošljavaju jednog radnika su zaštićeni kao beli medvedi i sve im je dozvoljeno pa čak i da ne plaćaju radnike.Plata je 300 evra u većini preduzeća s' tim da se minimalac uplaćuje na račun a drugi deo se isplaćaje u kešu i svi znaju za tu utaju poreza ali se niko ne sankcioniše.
  • @dijasporac

    03.05.2019 10:14
    Hvala lepo na dva komentara, jedina razumna i realna. A što se tiče teme teksta - naravno da bi povećanje plata zadržalo odredjeni broj ljudi koji uopšte nije mali i značio bi u ovom egzodusu, posebno za neke posebno kvalifikovane radnike. Evo npr. plata lekara specijaliste koja je sramotno mala kod nas da se udvostruči, bila bi i dalje mala, kao što je i plata specijaliste u Nemačkoj za posao koji obavlja (šta mislite zašto ne možete naći Nemca u nemačkoj bolnici ni lupom da ga tražite). Bila bi i dalje mala, ali dovoljna da se odredjeni broj ljudi odluči da ostane. Moja procena je da je broj solidan, bar u mojoj profesiji.
  • Odlazak

    03.05.2019 10:11
    U avgustu odlazim iz ove drzave .
    Ali ne zbog plate jer ovde imam mnogo vise od proseka .
    Odlazim zbog toga : sto ovde ne mogu naci coveka s kojim mogu normalno razgovarati , sto pijemo najgoru cesmovacu u Evropi koja moze da izazove teza oboljenja , sto kad udjem u kafic imam utisak da sedam na optuzenicku klupu , sto hodajuci ulicom moram da izbegavam narogusene bicikliste , sto moram da uzimam godisnji odmor da bih produzavao licnu kartu , sto ne mogu da zakazem termin kod izabranog lekara , sto ulazim u lift koji smrdi na urin , sto niko ne zna da ti kaze hvala kad mu nesto dobro ucinis , sto jedemo katastrofalan hleb , sto jedemo meso kome je istekao rok trajanja , sto te svako na ulici gleda kao da si mu poubijao celu familiju , sto ima puno rusofila i patriJota spemnih i na fizicki obracun ako se ne slazes s njima , sto moram da trpim nocno zavijanje pasa u ulazu gde zivim , sto se vozim najgorim putevima u evropi , sto ne postoje pruge , sto lekari nece da te lece bez mita , sto svi jedva cekaju da ti se nesto lose desi , sto se gazi posten a velica neposten , ......
  • Ha

    03.05.2019 10:02
    Ga
    Da se razumemo, vec neko vreme zivim u EU. Plata je redovna, imamo sta jedemo, imamo sta da obucemo. Radi se isto koliko se radilo u Srbiji. S tom razlikom sto mi sef nije stranacki covek, postuje se moje pravo na odmor, pravo na godisnji. Zivi se skromno, ali nista vise nismo ni trazili. Nemamo mercedes, niti me to zanima. Nismo na gradjevini. Boris se za svoj hleb.
  • zlatna koka

    03.05.2019 09:52
    .
    @dijasporac
    a pitate li se vi zasto je to tako sa nasim diplomama? jos kasnih 90ih kada su nasi sa ex-yu prostora masovnije stizali u EU bilo je dosta teze ali su ipak prelazili preko, opet nekim sivim varijantama i kako se vec ko snalazio, ti ist su vec tada dolazili sa fals diplomama i fals dokumentima!i taj isti sved ili svabo su im na osnovu tih istih diploma obezbedjivali posao i videli da ovi nisu kvalifikovani!tada su uzeli stvar u svoje ruke i bez obzira na vasu diplomu i papir koji ste doneli morate kod njih da zavrsite struku za koju se vec pozivate tj. da polozite to isto ali po njihovom sistemu! a mii danas dan izvrcemo EU sistem na sve moguce i nemoguce nacine/znaju ljudi sa kim imaju posla.. jednostavno
  • Janko

    03.05.2019 09:49
    Ne. A evo i par razloga:
    - Kad poželim da se prošetam po prirodi dočekaju me posečena stabla, limenke i čopori gladnih napuštenih pasa
    - Kad izađem na ulicu ima više đubreta po podu nago u kantama
    - Dok ja tražim parking mesto, drugi se parkiraju na sred ulice ili totalo unište zelenu površinu
    - Kad odem kod lekara kojeg pošeno plaćam svakog meseca, svi su neljubazni, prostorije prljave i nema termina (a i kad ima opet se čeka po par sati)
    - Na državnim fakultetima se od studenata traži maksimum, dok se profesori ne pojavljuju na predavanjima, mrzi ih da predaju i samo vijaju fondove
    - Ljudi se hvale sa ukradenim diplomama i najviše bi voleli da imaju državni posao kao Čvakrov

    Nije sve u parama ima nešto i u ljudima.
  • IT

    03.05.2019 09:46
    Poredjenje troskova
    www.numbeo.com je sajt na kome mozete poredti cene u dva grada na svetu, od prosecne cene mleka, preko farmerica, do stanarine i jela u restoranu, plate, cene struje itd. Preko 100 stavki.

    Cisto da ne pricamo o nekim izmisljenim troskovima i gde je sta jeftinije.

    Ako, npr. uporedite Minhen i Beograd vidite da je Minhen u proseku 75% skuplji, toliko o jefitnijoj hrani i ostalom. Ako uporedite Minhen i Cirih vidite da je Cirih 70% skuplji od Minhena.
  • Maja

    03.05.2019 09:25
    Ns
    Ja sam otisla jer ne zelim da me maloletnik osakati il ubije iz obesti, da mom detetu niko ne prodaje drogu u skolskom dvoristu ili da mi nadredjeni bude neobrazovan, nekvalifikovan stranacki kadar.
  • Strah

    03.05.2019 09:18
    @dijasporac
    Samo poplašeno

    Uplašeni srpski doktori odu u inostranstvo i onda jezikom lizu podove

    Daj n* ****

    Meni je odlicno
  • Jelena

    03.05.2019 08:41
    Ne
    Suprug i ja imamo odličan stan, super poslove sa platom o kojoj drugi sanjaju. Pa opet razmišljamo da idemo napolje.
    Problem je ono što vidimo svaki put kad izadjemo na ulicu: prljavština, sistem koji je propao odavno, niko ne poštuje zakon niti osnovnu kulturu. Za sad možemo da se bar malo izolujemo od toga, ali šta će biti dana kad budemo morali da pošaljemo dete u školu?
  • Marko

    03.05.2019 08:40
    @Profa
    Pa, očigledno se družimo sa drugačijim ljudima.
  • purgerNS

    03.05.2019 08:39
    gospodo...
    bio sam preko..Nemacka..i nismo svi za preko..da,sistem lepo radi..nema galame,politike i sl.
    posao-kuca....na kraju meseca podvuces crtu..pa koliko ostane...
    99% nasih uzima kredite...da se pokazu kod kuce...i njima 70% je sramota reci da nisu srecni..
    pljuvanjem po svojoj zemlji oni pravdaju svoj odlazak..
    istina je da nije tamo sve bas toliko lepo koliko se pise o tome...
    i istina je da je postalo malo moderno pisati o Nemackoj u hvalospevima i pljuvati po svojoj zemlji...
    savet...ako nemas diplomu medicine ili tehnickih nauka...sedi kuci
    fizikalaca ima i turaka i bugara ..rumuna...poljaka......ovi zadnju spustaju cenu svima..od nemacke do britanije
  • preduzetništvo

    03.05.2019 08:33
    Bez obzira na novac sutra bih se pokupio i odveo svoje dete iz ove divljačke sredine. Problem je što ne mogu imovinu i sredstva za rad fizički da premestim u drugu državu. Ovde nema lečenja i ne postoji organizovana zdravstvena zaštita. Škole su neozbiljne i ne pripremaju decu za posao i život. Kriminal i nasilje su institucionalizovani i zaštićeni zakonom. Nekultura, zloba i primitivizam izbijaju iza svakog ćoška, ne postoji nijedno zakonsko ili gradjansko pravo. Da se razumemo problem je u narodu političari su samo njegov reprezent i ogledalo društva koje predstavljaju. Naš narod ne želi odgovornost, disciplinu i ozbiljan rad. Mi hoćemo da živimo ne učeći i ne radeći ništa zaradjujući otimanjem i preko veze. Odvratno društvo vekovima zaostalo za civilizacijom.
  • dijasporac

    03.05.2019 08:26
    upravo obratno
    @dijasporac

    Ne to nije problem, to je upravo ono zbog cega smo napustili zemlju. Kvalifikacije u Srbiji jos uvek odredjuje neki nezbit papir ili clanska knjizica a ne prakticno znanje, rad i iskustvo u oblasti. Dakle dosao sam ovde upravo zato sto u Srbiji moje kvalifikacije padaju u senku zbog korupcije.
  • Ns

    03.05.2019 07:57
    Gradjanin
    Najvise ljudi iz Srbije ce oterati ovi protesti jer sve mirise na Venecuelu ,sukobe i plate od 10 evra.


  • Rotkvarija

    03.05.2019 07:34
    Ako nisi "njihov"
    Radićeš pošteno sa željom da zaradiš. Uradićeš, ali..."oni" ti neće platiti.
    Najveći problem u Srbiji je totalna labilnost sistema. Ništa ne funkcioniše. Nesigurnost u naplati je mestu broj 1.
    Pokušaš da rešiš na sudu...propast od jedno tri-četiri godine.
  • Ivana

    03.05.2019 06:30
    Jos neko ko je otisao
    Ja sam otisla - prvenstveno zbog buducnosti, korupcije i sistema. I u Srbiji sam zaradjivala dovoljno. Veca plata ne bi mnogo promenila u toj odluci.
  • dijasporac

    03.05.2019 00:19
    Problem mnogih koji odu napolje je sto u startu padaju na kvalifikacionom nivou, vecina fakultetskih diploma napolju nije priznata bez polaganja dodatnih ispita i strucnih ispita. Dzaba vam i tri magistarske diplome kao sto navodi jedna komentatorka da ima ako nisu sa "pravih" studija. Dakle, na Zapad se sa fakultetskim diplomama iskljucivo tehnickih i prirodnih struka isplati ici. Upoznao sam desetine nasih diplomiranih pravnika koji su napolju domari, dipl.ekonomista koji rade u prodavnicama, profesora jezika koji se nikad nisu zaposlili, novinara koji voze kamione, glumaca koji rade kao pomocno osoblje u serijama... armiija ljudi koja napolju zivotari mastajuci o uspehu do neke godine zivota a posle o penziji koju ce uzivati negde gde je jeftiniji zivot ( Srbija, Crna Gora...)., zivot totalno isti kao i u Srbiji, u nemastini i mastanju, bez mogucnosti da osete kvalitete drustva u kom zive.
    Gomila njih bi se vratila u Srbiji da ima sa cim i da ima gde, fakticki zatvorenici ovde.

    Jos jedan savet, iz Srbije nikako ne ici napolje grlom u jagode, prvo obezbediti kontakte (sto je u danasnje vreme interneta lako), naci smestaj preko prijatelja, isplanirati troskove, skolu za decu, pokusati naci posao pre nego sto odes ili se prijaviti online na dzob-sajtove,, prouciti drzavu, grad i kraj u kome cete ziveti, ostaviti cistu situaciju u Srbiji... i naravno, doci sa znanjem jezika te drzave jer je totalno suludo doci negde ovde ne raditi i za to vreme uciti jezik godinu-dve.
  • ...

    03.05.2019 00:10
    Plate i uslovi za zivot
    Ljudima je bitna plata ali i sistem i okruzenje u kom zive. Vecina ljudi koji su otisli u Nemacku poslednjih meseci kazu da se ne bi vratili ovde da rade ni za istu platu koju dobiju u Nemackoj jer su tamo uslovi za zivot generalno bolji.
    Ovde ni za 50 godina nece biti kulture ni uredjenog sistema koji ljudima olaksava zivot. Ovde se sve radi tako da ljudima bude teze.
  • Bela Lagonda

    02.05.2019 23:54
    Neophodna je promena SISTEMA!
    Dokle god u Srbiji javni izvršitelji mogu da ti otmu (da, da: O-T-M-U, jer to što oni rade je ništa drugo do legalizovana otimačina) JEDINI krov nad glavom (što je nezamislivo u EU), dokle god zbog nekog zaostalog tričavog duga možeš u roku od jedne sekunde da završiš na ulici, dokle god se politički ili bilo kakvi drugi neistomišljenici tretiraju kao narodni neprijatelji... dotle nikakvo povećanje plata nema šanse da zadrži normalne ljude u zemlji.
  • dijasporac

    02.05.2019 23:52
    @cluffas
    Minimalac u Nemackoj jeste toliki ali bruto, to vi tamo u Srbiji nikako da ukapirate, na Zapadu se plate daju bruto. Hrana nije jeftinija u Nemackoj nego u Srbiji, jeste uvozna hrana u Srbiji skuplja ali domaca je poprilicno jeftinija u Srbiji nego generalno hrana u Nemackoj (tipa meso i preradjevine, mleko, voce i povrce). Stanarine i usluge su Nemackoj (ili bilo kojoj zapadnoj zemlji) su mnogo jace nego u Srbiji, sto mnogi smetnu sa uma. Sa minimalcem u Nemackoj ja nemam ideju kako ljudi prezive, isto kao i u Srbiji.

    Stos je sto u inostranstvo treba otici ili sa fakultetskom diplomom ili znatom u rukama, svaki drugi nacin je prezivljavanje na skrge pa je bolje ostati u svojoj zemlji nego biti na ivici egzistencije negde u belom svetu.

    Ja sam otisao sa odlicne plate u Srbiji, radio sam za stranu firmu, ali sam oduvek zeleo zbog nekie avanture da zivim napolju a ostvarilo se kad su mi zenu izbacili sa drzavnog posla (jos u vreme dok je Tomislav Nikolic pokusavao da pobedi Tadica). OK, zaradjuje se dosta bolje ali sam izgleda premator (42god) otisao da bi se promenio.

    Savet, nikad iz zemlje ne treba ici sa ogorcenjem (kao sto je ovde vecina komentatora, doduse oni nikaad nece ni otici), treba ici sa ciljem i zeljom.
  • Veliki maestro

    02.05.2019 23:28
    .
    Srbija zivotari svoje poslednje godine. I to ne moze nista da zaustavi.
  • ...

    02.05.2019 23:02
    @Драган

    Plemenita ideja.
    Kako?
    Ljudi su nezainteresovani, apaticni ili veruju u bajke koje im se serviraju.
    Postoji li nesto sto npr. pojedinac moze da uradi, nesto sto moze svako svakog dana da radi, a da bude dovoljno obecavajuce da vremenom i drugi podju za njegovim primerom?
  • Neko ko je otišao

    02.05.2019 22:42
    Nije uvek zbog para
    Mi smo se pokupili pod marore dane, oboje zaposleni, stan, nov auto, dvoje dece i otišli u beli svet. Sve počeli od nule, bez auta, podstanari, novi jezik, nova kultura. Teško, fale ljudi i porodica. Sam si. Kvalitet života, lošiji nego ranije. Ali ljudi, mir i normalnost koje u Srbiji nema. Prodisali smo. Možda se vozam busom, kuvam svaki dan jer nema ko a restoran mi skup, ali mi nije žao. Imam biciklističku, niko se ne parkira na trotoaru. Niko ne trubi na ulici. Biblioteke su besplatne. Škole su zaista besplatne. Niko ne zna ko je Ceca, Aca, Jeca...
  • EvoOvako

    02.05.2019 22:38
    Odavno
    Nije stvar SAMO u novcu.
    Normala življenja, bez zveckanja oružjem, negledanje predsenika na svakom kanalu, uređenost, kultura lična, normalnije ponašanje u saobraćaju, (ne)učestvovanje u protestima zbog pretnji i pritisaka, bez umiranja od zime i(li) gladi, ne biti izboden zbog parking mesta, mogućnosti putovanja i obilazak raznih mesta, strah od otkaza zbog bolovanja/glasanja....
    Trebam li još da nabrajam?
  • kimi

    02.05.2019 22:37
    Osnovni problem Srba su strah i ne sloga. Sa te dve stvari vlast nebi mogla da radi i sisa ovaj narod kako hoce. Ovo vlast, poslodavci i svi koriste i unistavaju narod kako zele, nazalost.
  • /

    02.05.2019 22:15
    /
    najgore je sto se sistem uvukao u svaku zilu ovog drustva.
    samo trezven moze zakljuciti na koji nacin se to moze iskoreniti a onda ce biti opet-jao ne vole nas

  • Mile

    02.05.2019 21:57
    !!
    Veliki pozdrav za Petra. U jednoj rečenici si STVARNO rekao suštinu naše bede. Veliki plus od mene!!!
  • patak

    02.05.2019 21:55
    vece place
    Ma nema veze,sto e nam placa.bas mi volimo srbiju.I tako.dibro nam je
  • Polp

    02.05.2019 21:53
    Klip
    Od 100 privatnika jedan daje normalne plate, ostali 99 misle da su robovlasnici.
  • Profa

    02.05.2019 21:51
    @cluffas
    Minimalna dnevnica u Nemackoj za puno radno vreme je 72e bruto (8 radnih po 9e bruto). Hrana nije jeftinija nego u Srbiji. Komunalije su skuplje (osim mozda grejanja), struja je skuplja. Tehnika i namestaj nisu jeftiniji ali su kvalitetniji (narocito namestaj). Ziveo u Nemackoj (u manjem i povoljnijem za zivot mestu) tako da ne pricam napamet






  • Ana

    02.05.2019 21:47
    Ne. Imam zaista veliku platu i ovde i posao koji može da se radi bilo gde. Govorim nekoliko jezika. Međutim, ne prođe ni jedan Božiji dan da ne razmišljam o iseljenju jer ovde nema elementarnog ljudskog dostojanstva. Apsolutno nijedna institucija ne funkcioniše i iskvaren je svaki segment društva. Najviše me boli pomirljivost, apatija i nečinjenje ničega da se to promeni. Imam EU pasoš. Deluje mi kao zločin decu osuditi na život ovde. Kako im objasniti ovdašnja merila vrednosti? Bukvalno sam već na korak od odlaska. Šetala svaki petak, išla u BG... hoće li se promeniti nešto?
  • Dea

    02.05.2019 21:46
    Ne, iako i sad imam doviljno
    Nista me vise ovde ne bi zadrzalo. Odlazim, ako bude sve po planu, do kraja godine. Sa sobom odnosim tri magistarske diplome, troje dece, svo znanje i iskystvo koje smo stekli i nadam se boljem i mirnijem zivotu. Ne odlazimo zbog novca, i ovde ga neki mogu zaraditi radeci posteno (ma koliko to suludo zvucalo, ali da, ima takvih bransi gde se to moze), odlazim jer ne zelim da mi deca rastu u ovom i ovakvom drustvu.
  • Profa

    02.05.2019 21:44
    @Marko
    Ja znam licno jos vise ljudi koji su otisli iskljucivo zbog novca. Par godina da krvavo rade i zarade pa da se vrate. Cudna neka filozofija.
  • Gari

    02.05.2019 21:41
    Stručnjaci
    Ne bih se složio da su baš sve stručnjaci što odlaze. Ima i stručnjaka naravno, pre svega se vidi kod lekara...
  • Geneticar

    02.05.2019 21:40
    Ne, ljudi su gona.
  • Nanu vam naninu

    02.05.2019 21:15
    Otvoreno pismo Vladi Srbije
    Ne bi ostali.
    U Srbiji nijedna institucija ne funkcioniše.
    Nemate lečenje.
    Nemate ništa elektronski, samo lažu a blokirali su sisteme da ne bi morali da rade.
    Nemate javni prrevoz, ubijaju vas njime.
    Hrana je najlošijeg kvaliteta, namenski uvoze otrove. Kriju sve informacije.
    Cenzura javne reči.
    U Srbiji svako, bukvalno svako može da seče javnu šumu, čak dolaze i preko granice Albanci i rade to. Jednako to rade državni službenici na Fruškoj Gori, koji bi trebalo da je čuvaju.
    Lovočuvari ubijaju životinje i izlovljavaju ribu.
    Saobraćajci i lekari traže mito, sad im je to ozakonjeno.
    Partijski drugovi hoće da ozakone taksu za stanovanje u vlasničkim stanovima, da im plaćate preko njihovog.... kako ga ono nazvaše?

    Raspad sistema, planiran, izveden i apsolutan.

    A vi bi ste sa malo povećane nadnice robu, to da re[ite?

    MRŠ, BAGRO!
    (Nije upućeno čitaocu, već Vladi Srbije, kompletnoj)
  • Драган

    02.05.2019 21:09
    Али ни једно сунце не греје као сунце мога неба...
    Људи, изборимо се да овде направимо место за бољи живот! Не дозволимо да нам политичке елите одређују судбину, преузмимо ствари у своје руке!
  • Strani plaćenik

    02.05.2019 20:53
    Zamalo
    Više plate ce zaustaviti odlazak fizikalaca i nisko obrazovanih. Neće ljudi da žive u zemlji gde korupcija divlja, sistem ne radi i sve je otišlo dodjavola. Vlast optužuje sve koji se pobune da su plaćenici opozicije, kao da ljudi koji vide i razmišljaju nepostoje. E pa i treba da odu i da nepostoje. Hvale se dovodjenjem fabrika gde se radi robovski, snimaju spotove gde vredjaju gradjanima inteligenciju, ne postoji pozivanje na odgovornost, arče sve kao daje njihovo i konstantno se vade kako se prethodni bili gori. I jesu bili gori, al više ni oni nisu juče došli. Afera za aferom, rodbina i partijski drugovi su bukvalno mafija. Konstantno se zvecka za Kosovo i tenzija se diže kako bi se fokus javnosti usmerio. Srbija je utonula u mrak i biti najbolji medji najgorim nije nikako za hvalu.
  • Petar

    02.05.2019 20:50
    Ne, ljudi odlaze odavde jer se ovde više niko ne smeje i jer ih polupismeni političari ubeđuju da je vođa unfuckable, Srbija najbolja a Kosovo njeno srce!
  • Dr.ProfesorDirektor

    02.05.2019 20:50
    Ne, ljudi odlaze zbog male sanse da zive bolje, da ih postuju, da su zasticeni zakonom i da imaju svoja prava. Naravno da je i novac faktor ali sta ti vredi novac kad je sve oko tebe pokvareno, iskvareno, korumpirano, staro, dotrajalo, zlokobno, ignorisano i utuceno.
    Zemlja u kojoj nema buducnosti , osim ako si nekako zaobisao zakon, nije privlacna za zivot.
    Da li bi rast plata uticalo na odliv ljudi, da, ali ne bi zaustavilo vece emigracije.
    Ipak, rast je domen naucne fantastike.
    Pitacemo brata Andriju da li smemo da se bunimo.
    Ipak...prvi je Maj, bio...
  • pera

    02.05.2019 20:49
    ..
    To je prica kad nemas para. Kad imas para, onda vidis da se ide i zbog sistema. I te kako se ide.
  • Koja

    02.05.2019 20:33
    Glupost
    Ne nego ce ostati u srbiji bez posla ili na minimalcu...kretenizam
  • cluffas

    02.05.2019 20:22
    Minimalna dnevnica u Nemackoj je oko 9000din , za 5 dana se dobije oko 45.000din a za mesec dana minimalac je oko 180.000din.
    Hrana je jeftinija u Nemackoj. Tehnika namestaj su jeftiniji.
    Komunalije su slicne kao u Nemackoj.
  • Marko

    02.05.2019 20:07
    @Profa
    Jeste jedan od bitnijih razloga ali nije samo do novca. Ja lično znam dosta ljudi koji su zarađivali jako puno u Srb i otišli su napolje, gde čak u relativnom smislu i manje zarađuju, samo da bi mogli da žive u normalnim i uređenim zemljama....
  • Lazo

    02.05.2019 20:03
    “Povecamje neoporezivog dela zarade” = smanjenje poreza = neoliberalna ekonomija => smanjenje drzave i njenih usluga (dok ekonomija ne zivne). Ja sam za. Kako se ja samo nisam setio da prepakujem neoliberalnu ekonomiju u “povecanje plata”. Sjajno. Ovog coveka za precednika.
  • Profa

    02.05.2019 20:03
    Apsolutno DA. Ljudi odlaze iz Srbije zbog nemanja posla ili slabe plate. Te price da odlaze zbog uredjenijeg sistema su price za malu decu. Svi idu preko grane zbog para.To je glavni motiv. Sve ostalo je manje bitno.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna